Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 juli 2012

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen iedereen,

de zon komt er door hier in het zuiden

nationale feestdag in vlaanderen

wat betekent dit voor mij: alle winkels zijn toe, ggrr

en een leuke rommelmarkt in de straat

maandag terug werken

dat gaat pijn doen om zo vroeg op te staan

maar ik heb er deze week lekker van genoten om elke dag uit te slapen

hoort blijkbaar bij het herstel?

vandaag jump ik in mijn 20ste dag droog en ben er heel blij mee

vroege vogels, tips om vroeg uit de veren te geraken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Bor, veel plezier vandaag.

Lavendel, gaat goed dag 20. Lekker he om gewoon fris je bed uit te springen.

Twijfelaar, was het oude druivensap die een beetje aan het gisten was? Grapje hoor, werd ook wakker met een zwaar en zeer hoofd, terwijl ik toch echt al langere tijd niets heb gedronken.

Gwen, eerste alcoholvrije vakantie, goede test en zo te lezen geslaagd. Niet makkelijk om nieuw gedrag aan te leren.

Hier een rustige ochtend. Eerste week werken ba de vakantie zit er weer op. Deze week met een dubbel gevoel gelopen. Heb ontslag genomen, maar ik ga mijn werk wel heel erg missen.

Vanavond lastige avond maar wel zin in. Ons jaarlijkse uitje met de meiden, normaal gedrenkt in alcohol, nu voor het eerst zonder. De meeste weten ervan dat ik niet drink en waarom, van de rest zal ik wel vragen krijgen. Ik sta morgen tenminste lekker op, waarschijnlijk wel moe, maar niet meer misselijk en met hoofdpijn en ik kan iedereen navertellen wat ze allemaal hebben gedaan, Haha.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwispel, schitterend hoe je dat van je afschrijft. Het doet me veel deugd om zoiets te lezen!

Nien, een leuke uitdaging staat je te wachten. Misschien je eigen grenzen bewaken als de meiden er te veel over beginnen door te drammen. Hou fris in de buurt zou ik zeggen...

Gwen ook jouw verhaal is weer een hart onder de riem. Het is geregistreerd in mijn nieuwe zelfhulpboekje ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmorgens,

Hannah d'r was wappert al fris buiten.

De mijne zit nog in de machine.

Bor geniet van je bezoek vanmiddag :present:

AR ook alweer een maand gisteren. Mooi zo doorgaan :present::sun:

Avondjes uit en vakanties zonder drank, het is goed te doen. Misschien even wennen als het de eerste keer is, maar ik denk er al helemaal niet meer bij na. En zo fijn om daarna helder je bedje in te stappen en 's ochtends fris weer op, zonder eerst te moeten bijkomen. Scheelt bakken met energie.

Ik ga zo wat in de tuin prutsen, vandaag is het daar een mooie temperatuur voor. Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fris wapperen berichtje Kate, die blijkbaar al een eeuw droog staat :-)

Bedacht ik zonet, dat ik na 20 dagen nog steeds wakker word met de eerste seconden het gevoel van: o nee wat heb ik gisterenavond weeral gedronken?...gelukkig verdwijnt dat gevoel na een minuut....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik hoor inmiddels bij de ouwe poep haha.

Maar ik waardeer en koester het heldere gevoel nog zeer.

Dat is denk ik ook belangrijk om je dat te blijven realiseren.

Contact met je gevoel en je lichaam, dat had ik niet zo toen ik nog dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Het is hier nog bewolkt, maar ik maak er hoe dan ook een luie dag van, hopelijk in de tuin.

Madelief: bedankt voor het me zetten op het dagpact; dat er maar velen mogen volgen!:present:

Nu eerst even verder bijlezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hier ook lekker bezig met de vijvers. De kleine helemaal leeg gehaald en us ff kijken hoeveel jongen ik heb, want dat is altijd een groot raadsel. Ik denk zo'n kleine 100. Minder dan het vorig jaar, maar ruim voldoende om het erg leuk te vinden ze groter te zien worden. en vooral, wat voor 'n kleuren zitten er weer bij. Realiseer me dat, toen ik nog dronk, helemaal niet met zulk soort dingen bezig was. Leefde maar voor één ding. Alcohol. God wat gun ik iedereen dit gevoel wat ik nu heb zeg. Het zou zo helpen om droog te blijven.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bol: ik heb een goede remedie als je niet aan de ijsjes wilt: de vriezer zit te vol (tot ergernis van wederhelft, die ook aan de lijn moet doen) :D

@ Rosa: je ziet dat je opmerking over het dagpact geholpen heeft! We gaan er weer voor.

Hoe is het gesprek i.v.m. de open sollicitatie gegaan?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi kwispel en lavendel,

Vorig jaar ben ik niet mee gegaan omdat ik toen net bezig was met uit de put kruipen. Leek me toen te vroeg om die uitdaging uit te gaan. Het weekend is inderdaad 1 groot feest met vooral veel alcohol. 1 andere vriendin drinkt niet, de rest wel. Heb vanmorgen een refusal naar binnen gekieperd, dus ik kan niet drinken. Als ik vragen krijg dan loopt dat ook los, ik heb een aantal pitbull vriendinnen die daar fora tegenin zullen gaan. Waarom moet je je verantwoorden als je niet drinkt, beetje omgekeerde wereld.

Ik heb in bijna 1 jaar tijd 1 dag gedronken, dus vanavond komt helemaal goed.

AR wat goed zeg 1 maand!

Kate inderdaad je hebt gelijk, het is goed te doen en levert heel veel op! Net mijn eerste alcoholvrije vakantie en het ging super en heb ontzettend genoten!

Lieverds hou het droog, het is het waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendel,

Ik ben ook geïnteresseerd in die tips om vroeg te kunnen opstaan. Toen ik nog werkte was het altijd 6.15 uur en ik ben het vreselijk blijven vinden.

Ze zeggen wel dat je in het weekend even vroeg moet blijven opstaan, maar dat is ook zo wat.

Gisteren zei iemand dat het handig is, bij partnerkeuze rekening te houden met bioritme. Ik moest daar erg om lachen, want mijn ouders waren tegenpolen: mijn vader stond vroeg op en zat om 22.00 uur te knikkebollen en dan werd mijn moeder juist goed wakker!

Mijn man en ik zijn "broeders in het kwaad" en moeten continu opletten dat we op tijd opstaan.

Gwen,

Ik vond het ook heel moeilijk, net gestopt met de drank op vakantie te gaan. Steeds was ik me bewust van het anders-dan-anders zijn. Ik had dat trouwens ook toen we met nichtje pannekoeken gingen eten. Ik ben dol op kersen, dus vorig jaar was het een kersenpannekoek met kirsch; dit jaar zonder kirsch.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwispel,

Wat een goede reactie op je vriendin. Zelfbescherming in deze eerste fase is belangrijk. Misschien komt er een tijd dat je gewoon naast haar zit op het terras met een frisje!

Nien,

Gisteren had ik nog op de dagdraad op je gereageerd. Ik begrijp je dubbele gevoel heel goed. Wat ga je een spannende tijd tegemoet. Gaan samenwonen in Groningen: wat zal je vriend blij met je zijn, nog extra nadat je nu zo'n lange tijd droog staat.

Dubbel en dwars verdiend enne .... stel het niet in de waagschaal (maar dat was je toch al niet van plan) door deze avond met de meiden. Ook dit is weer een eerste keer, zoals je er al zovele goed hebt doorstaan. Veel plezier vanavond.:heart:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik ga weer verder. Het is hier nog steeds bewolkt, maar rustig een beetje in de tuin rommelen kan in ieder geval.

Hou het vandaag allemaal droog hè.

@ Bor: als je vanavond terug bent van je bezoek, vertel je dan nog even hoe het geweest is? Je weet dat ik meeleef! 5 Weken op kamp: verheugt hij zich erop? Ik hoop dat hij vrienden in zijn groep heeft met wie hij lekker op kan trekken gedurende die weken.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zou ik me best voor kunnen stellen dat, mensen die gezellig zitten te drinken, en zeggen "ach waarom pak je er niet ook ééntje"eigenlijk zeggen, "We willen dat je mee doet met deze gezellige sfeer, we willen dat jij je ook goed voelt"mensen hebben niet in de gate dat een verslaafde dat nu juist niet kan. Je kan het veel mensen niet kwalijk nemen dat ze zo reageren.

Pas, en dat heb ik bij mezelf vaak gemerkt is, dat als je gaat zeggen "kom we gaat er eens een gezellig feestje van maken", dat ik dat dan zei omdat ik dan het gevoel had, niet alleen slecht bezig te zijn. Ik sleepte anderen mee. Kijk en dat was helemaal verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwispel, ik bedoel pitbulls in de positieve zin van het woord. Juist dat als mensen bij me aandringen (ook bijv onbekende) dat zij daar tegen in gaan. Juist om.me te beschermen en voor me op te komen als ik wel een moeilijk moment heb. Zal vast niet nodig zijn, maar fijn dat ik weet dat ze me steunen. Zelf zouden ze me absoluut nooit wat aanbieden. Ze zijn door dik en dun achter me blijven staan en hebben me altijd gesteund.

Lyts, sorry was gister niet meer online. Leuk dat je zo positief reageert! Ik heb er super veel zin un, maar werk achterlaten is moeilijk, heb lang geleefd voor mijn werk. Las dat jij ook helemaal aan het stoppen bent, stoer hoor na zo'n tijd minderen. Bel je binnenkort even!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Moeilijk altijd, die eerste keer vakantie, feestje, koninginnedag etc.

ik heb de verjaardagen en feestjes even op non-actief gezet voor mezelf, gewoon even niet.

ik ergerde me rot aan bepaalde mensen (familie, dus je komt ze op bijna alle verjaardagen en feestjes tegen)

zoals ik al eerder zei: van de ene hand het waarschuwende vingertje naar je toe en in de andere hand een grote bel wijn

kan ik even niet zo goed mee omgaan.

Wat ik wel aan mezelf merk (en voor mij werkt het) is de gedachte dat mocht ik de mist in gaan het echt niet het einde van de wereld is.

Ik ben behalve alcoholist ook maar mens. Waar ik even geleden nog koste wat koste wilde bewijzen aan jan en alle man dat ik dit kan,

heb ik nu meer zoiets

Ik weet dat ik het kan, en dat moet voldoende zijn.

Mij helpt de gedachte dat een misser, geen man over boord is.

Dat menselijk doen wat niet mag heb ik hiermee ingedekt.

Mocht ik willen, mag ik drinken,

daar is dus nu ook de lol vanaf

Snappie ie ?

Ik begrijp dat dit heel gevaarlijk is, maar vooralsnog houd het me droog ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een anecdote

Ik herinner mij een feestje van mijn vader.

Echt oer saai.

Na een uurtje keken mijn zussen ik elkaar aan, dit kan zo niet langer.

Wij komen uit de buurt van Amsterdam en waren beland ergens op de Veluwe.

Verzoekje gedaan bij de barkeeper, of hij niet wat Amsterdamse kroegmuziek had (oubollig, maar altijd goed voor de sfeer)

ik zat aan de Prednison (astma aanvalletje) dus ik dronk geen druppel

die ene zus drinkt uberhaupt niet (nooit gedaan), de andere moest terug rijden (tja de mannen mogen dan drinken he)

en mijn 3e en laatste zus (die normaal niet in een flesje of 2 wijn spuugt op een avond) was weer is op dieet (8 keer per jaar ofzo)

Ik kan jullie vertellen dat de nuchtere 4 dochters de zaak op zijn kop hebben gezet,

ons Pa is daar nog lang over aangesproken door de eigenaar en de stamgasten (o ja het werd gevierd in een kroeg)

**** wanneer komen je dochters weer is langs voor een feestje :D

P.S. Mooie herinnering aan mijn vader trouwens (pinkt een traantje weg)

wat heeft hij die dag genoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SB, een misser is tuurlijk geen man overboord.

En, inderdaad, door het verbodene eraf te laten

is het niet meer interessant in die zin dat

"alleen jij het niet mag",, da's een gevaarlijke gedachte.

Maar voor mij zou een glijer een enorme mentale

dreun zijn.

Gezien mijn laatste relapse kan ik dat ook beter

niet testen . Hoe groot die klap wel zou zijn.

Brrr. Ik word helemaal akelig als ik eraan denk.

Bij AA word ik daar regelmatig mee geconfronteerd.

De dappere terugkomer.

Deze persoon is dan meteen de belangrijkste persoon

van de meeting.

En ja, oa dat houdt mij nuchter.

En we kunnen hem/haar weer op de kar trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...