sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Jen... hehehe *_* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Sieraad, het feit dat je reeds drie uur lang mee blijft praten over dit onderwerp met diverse soorten onbekenden betekent toch ook iets over dit forum. Niemand jaagt je weg. Ik ben in het begin ook heel kwaad geweest over sommige reacties hier. Ik ben zelf een eigen draadje begonnen. Na een tijd ben ik terug onder mijn dekentje uit gekropen en heb van het forum genomen wat Ik nodig had op Dat moment. Ik ben daar nog steeds dankbaar voor en heb ondertussen leuke mensen hier leren kennen. En vooral zonder hen was ik niet in de fase geraakt waar ik nu ben. Geef jezelf en ons even te tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Toen ik hier kwam was ik ook zoekende en ging het mij ook allemaal wat te snel. Ik wist het gewoon allemaal niet, (en nog steeds niet) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Steunbeertje, Ik begrijp best dat het voor stoppers moeilijk is te lezen dat anderen wel (denken) gematigd (te) kunnen drinken en daar verslag van doen. Dat doe ik echter niet normaal gesproken, ik vertel hier niet wat ik wel of niet heb gedronken. Niet omdat ik dat niet wil want eigenlijk wil ik best graag delen dat ik mezelf en de drank tot nu toe onder controle heb. Ik doe dat dus niet omdat ik weet dat het hier gevoelig ligt. Maar als ik dan de overspannen reacties op, bijvoorbeeld, Sieraad lees dan moet ik wel reageren. Er zijn tenslotte grenzen aan om de hele wereld, en meer specifiek dit forum, aan jouw (en dan bedoel ik niet jou persoonlijk maar een heleboel forumleden) norm te willen aanpassen. Als het aan bovengenoemde mensen ligt mogen alleen zij die echt de drank afzweren op dit forum eerlijk zijn. De vele anderen die ook goed met alcohol willen omgaan maar het niet afzweren past volgens hen slechts zwijgen. Over arrogantie gesproken, je zou eens iemand kunnen aanhoren en wellicht zelfs helpen die een andere mening en overtuiging heeft... Aanpassing: + () Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Jen, jij bent de enige echte forum-Jen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Slaap lekker suftuttie:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Witte... Thanks! Een welkom is altijd welkom, maar vervaagd soms tussen andere begroetingen... Een lekker weertje was het zeker en geloof mij, door omstandigheden kan ik daar wellicht meer van genieten dan de meeste van jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 oei, nu ga ik ook slapen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ik ga een of andere "ontroerende" film over een hond bekijken: Hachiko A Dog's Story. Zal wel flut zijn, maar ik ben ervoor in de stemming Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ik was al een beetje bang voor zo'n soort 'stop-religie'. Heb ik dus geen zin in, ook al wil ik stoppen/minderen. En ik WEET het nog niet eens, omdat ik nog maar net ben begonnen. @Lavendel... 3 uur huh... oei oei oei. Ik ga in ieder geval even uitloggen nu... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 *** Dan ga ik maar slapen en lucide dromen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Lieve mensen. Ik heb weer even in een spiegel naar het verleden gekeken. Ik wens u een goede nacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 hahaha sieraad je bent volgens mij best wel grappig. Ik hoop dat je ooit in een flo komt waardoor het allemaal net weer wat anders is, dan dat het nu voor je lijkt. Ik wens je om te beginnen eerst maar is suc6 met de internetbehandeling. Ik heb m zelf ook gedaan en het bevalt me tot op de dag van vandaag nog zeer goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Witte... Ik ben hartstikke grappig! Thanks, je hebt de eerste reactie geplaats waaraan ik wat heb, voor mijn gevoel. Je hebt ook de internetbehandeling gedaan en met succes! Mooi man! Ik ben heel benieuwd wat het voor mij gaat betekenen. Heb er in ieder geval heel veel 'zin' in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 ha heb ik mn complimentje voor de dag ook weer gehaald... Ik ga jullie allemaal een weltrusten wensen en vergeet morgen niet te smeren!!!! Igor en Fleurtje komen jullie morgen weer?? laterzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Harry, Ik vraag niemand zich aan te passen aan mij. Ik geef alleen aan dat ik wat moeite heb met de manier waarop het gebracht werd. Dat het mij triggert tot slinkse gedachten waar ik nou juist zo hard tegen vecht. ADB is in mijn ogen een controle over de alcohol. ADB ben je als je de controle hebt die 1e niet te nemen, maar ook als je de controle hebt die 3e of 4e niet te nemen. Ik vind het zelfs erg sterk als je dat kan. Noem het gerust mijn onwetendheid, ik weet niet wat het inhoud om minderaar te zijn. Sieraad, Je staat nog aan het begin, ik hoop en wens dat je hier heel veel steun en herkenning kan en zal krijgen. Horen we je even niet, moet je iets harder schreeuwen. Maar liever niet zo hard als vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Zo, goedenavond allemaal! Kom net thuis van het strand. Heerlijk! Vanochtend heerlijk alcohol vrij opgestaan. Geen hoofdpijn, geen moeite met de wekken. Vandaag op het werk geen geheugen wat ik eerst weer moest aanvullen met briefjes, agenda's en mailtjes. Gewoon fris! Na het werk naar het strand (ipv vroeger moe en uitgeput naar huis om wijn te kunnen drinken). Fijn om niet te hoeven nadenken wanneer ik naar het terras kan voor een wijntje, maar gewoon lekker met een Ijsje in het zand. Toen ik naar huis ging had ik wel moeite. Jeetje! Vond mezelf erg zielig en overwoog om die Refusal maar niet te nemen morgen want: Dan mag ik weer! Niet naar de avondwinkel na het strand en een beetje teleurgesteld toen ik in de tuin ging zitten en mijn buren aan de wijn zag hangen. Gelukkig gingen de buren weer vrij hard en zag ik de buurvrouw al weer goed aangeschoten over het tuinhek hangen. Terwijl ik lekker net gedouched aan een glas ijskoude fris zat te bedenken hoe heerlijk moe ik zo ga slapen, i.p.v. nog opblijven tot de wijn er echt goed is ingehakt en ik veelste laat mijn bed in kruip, om me de volgende dag het moment van inslapen niet eens meer te herrinneren. Het is dus echt waar; trek gaat altijd over. Wel heb ik vandaag weer ondervonden hoe hevig die trek kan zijn.. Morgen gewoon weer aan de Refusal! Want ondanks de trek en de moeilijke momenten, was deze dag ee nheerlijke heldere sinds tijden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Steunbeertje... okee boss... Ik schreeuw zo hard als ik zelf wil. Daarnaast vind ik het jammer dat je jou gevecht af laat hangen van wat anderen zeggen of doen. Denk je nu echt dat dit forum is opgericht voor jou? Waar niemand meer gaat zeggen dat hij of zij een biertje heeft gedronken omdat jij daar niet tegen kunt? *** Of ga anders, net als mij, het gevecht aan in de realiteit! Maar goed, aan mij hebben jullie geen *** meer, want ik ben hier vanaf morgen weg. Thanks, no thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Nova... Bedankt!! x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 @Nova Het begint allemaal zijn vruchten af te werpen is het niet ? Wij zijn ook zoveel meer ondernemend nu. Lekker wandelen. Bezoekje hier en daar. iets leuks gezien op het internet hier in de buurt, hup we wandelen er even naar toe. voor je er erg in hebt is het bed tijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Originally posted by: sieraad****quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Lieve Jane, ik zie dat je ingelogd bent, hoop dus dat je dit nog leest. Het was niet dag 1, ik heb er nu 5 achter de rug en het gaat goed. Op 21 juli om19.12 uur heb ik hier weer eens geschreven en ook iets voor jou, dus als je wilt kun je dat nog lezen. Allemaal een goede avond, ik ga nu even bijlezen, dwz vandaag en dan ga ik verder met 12 juli, wil niets missen, zeker nu met al die nieuwe mensen. Anders ken ik ze straks helemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Originally posted by: sieraad@Steunbeertje... okee boss...Ik schreeuw zo hard als ik zelf wil.Daarnaast vind ik het jammer dat je jou gevecht af laat hangen van wat anderen zeggen of doen.Denk je nu echt dat dit forum is opgericht voor jou? Waar niemand meer gaat zeggen dat hij of zij een biertje heeft gedronken omdat jij daar niet tegen kunt?****Of ga anders, net als mij, het gevecht aan in de realiteit!Maar goed, aan mij hebben jullie geen fuck meer, want ik ben hier vanaf morgen weg. Thanks, no thanks!quote> Nu staan mijn haren echt recht overeind.***Jij krijgt je realiteit nog wel. Je begint net. Wat weet jij nou van stoppen/minderen.Hier draait de hele discussie om !!! Dat jij nog moet beginnen.En dan ga je het met mij hebben over de realiteit!En ja het grootste gedeelte van het gevecht hangt af van wat andere doen en zeggen.het gevecht is namelijk dat je een manier vind om daar mee om te gaan.Maar dat kan jij nog niet weten, je bent nog niet eens begonnen.Enne leer is goed te lezen **.Je draait alles in je eigen straatje, als dat jou "realiteit" is, dan heb je meer steun en begeleiding nodig dat welk forum je ooit kan geven.(Tactive als die me een BAN kost, so be it) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 ja las je lidia thnx en succes je kunt het he en dat weet je wel:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Steunbeertje, Zeggen dat je nog even kunt zuipen of iets van die strekking is niet zo gepast, maar niet alleen op dit forum niet. Ik had het gevoel dat Sieraad deze overtreffende trap van drinken gebruikte om aan te geven hoe groot zijn probleem is. Waar ik moeite mee heb zijn de hysterische reacties als iemand bekend minderaar te (willen) zijn en zeker als hij of zij het lef heeft te zeggen dat ie heeft genoten van een drankje of daar van gaat genieten. Je mag hier alleen vertellen dat je wat gedronken hebt als je er meteen achteraan zegt hoe vreselijk stom dat was en dat je er zo verschrikkelijk spijt van hebt. Het forum is wat dat betreft absoluut intolerant, je past je aan, of je volgt je eigen keuze maar vertelt dan zeker niet hoe goed je dat afgaat, of je hoort hier niet. Zo werkt het hier volgens mij, je bent droog of je bent fout en als je zogenaamd fout bent praat je daar niet over, dat willen de al zo lang drogen, en hun adepten, niet horen. Dat het ook anders kan, kom nou, tuurlijk niet.... Dan komen de verhalen uit de oude doos, dat die verhalen hun verhalen zijn en niet een wereldwijsheid komt niet bij ze op. Trouwens wat maak ik me druk..., jawel ik weet waarom ik me druk maak. Ik maak me druk vanwege al die mensen die hier komen voor hulp bij het stoppen of minderen maar dan snel afhaken vanwege al de keiharde wijsheden en overtuiging van het eigen gelijk dat hier ten toon gespreid wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden