Spring naar bijdragen

Donderdag 26 juli 2012

Jaap

Aanbevolen berichten

De meeste échte drinkers die ik ken, gebruiken deze gouden regel: nooit drinken voor 17 uur.

Ik heb het ook een tijdje gehanteerd. Vreemde gewoonte. Meestal het uur dat men zich terug nuchter genoeg begint te voelen alsof er niks ergs aan de hand is en ééntje terug wel kan....

Allemaal niet zo leuk, maar wat ik wel fijn vind, is dat er zo weinig verschil zit in ons gedrag.

Dus concludeer ik dat het hoort bij het verschijnsel drankmisbruik en niet bij mij :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Overigens, ik blowde echt niet om iets wat mijn ouders wel, of niet hebben gedaan.

Ik vond het bloed interessant en de mogelijkheid was er, dus ik ging er voor.

In de f*kking jaren 80 kon alles, zogenaamd zonder consequenties, dus ik deed dapper mee.

Nu heb ik daar wel spijt van. Ik wijt het echter meer aan de naïviteit van de jaren 80, dan aan de drugs of mijn ouders.

Kinderen van nu kunnen op een veel bewustere manier drank of drugs gebruiken, met alle voorlichting die voor handen is.

Als je als ouder je kop niet in het zand steekt en weet wat er tegenwoordig speelt, kun je er prima op anticiperen met je kind.

Alleen nog afwachten of het hun goed gaat, maar dat is hun verantwoordelijkheid uiteindelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

? Sieraad, jawel hoor, tot 3 weken geleden liet ik de alcohol mijn leven leiden.

En zoals vele vrouwen was ik hier heel beschaamd over.

Fijn dat je er iets wil aan doen. Ik kijk er naar uit hoor, naar je avonturen :)

Hannah, dan zal ik niet duidelijk geweest zijn. Ik zeg niks over geoorloofd. Ik stel alleen vast dat velen rondom mij het zelfde doen, pas drinken na 17 uur. Alsof het dan normaler lijkt ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lytse.. ik weet inderdaad dat die 0% drankjes hip en gewild zijn.

Zelf vind ik het niet te drinken. Bier zonder alcohol? Dat geef wat mij betreft nou juist de specifieke smaak.

Dus ik drink dan 100% liever ... WATER! Beter dan bier, zelfs al ben ik alcoholist... *_*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hannah... daar heb je een punt.

Ik ken inderdaad iemand die zich helemaal klem drinkt na 08.00 uur 's ochtends en vanaf 17.00 uur juist niets meer.

Kwestie van smaak? Haha. Nee, ik denk dat je gelijk hebt en het heeft te maken met sociale acceptatie.

Dat is wellicht één van de grootste problemen met alcohol....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Albert Remo. Ik hoop het zeker wel zo vol te houden, al schieten mijn emoties vanavond alle kanten op!

Werkstress achter de rug, al dagen zonder de kinderen en daar zit je dan opeens alleen zo'n avond! Das ff andere koek zo nuchter...

Eerder schreef iemand, weet niet meer wie, me al "hou je zakdoeken maar gereed! want als je gaat stoppen dan komen er tranen" oid.

Inderdaad!! Gevoel komt weer terug met alle positieve, maar ook mider positeve kanten...

Zo maar een filmpje kijken en een weekend planning maken.

Vind er nu ff geen bal aan, maar ja.. Ga ervan uit dat ook dat wel weer zal wennen. Zoals alles went gelukkig en alles voorbij gaat..

Jeetje! Wat klink ik depri haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...