Jen Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Hey Soothe, weghalen hoeft niet hoor. Die dingen gebeuren, ik moet er maar aan wennen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Zelf kan ik mededelen dat door vakantie en een grote hoeveelheid aanmeldingen[!] het nog even duurt voordat ik een hulpverlener krijg toegewezen voor de internetbehandeling (of training, zoals Jopie het placht te noemen). Jammer, want ik heb me impulsief aangemeld, omdat ik het zat was en ik hoop dus ook niet dat nu mijn motivatie minder wordt. Gelukkig kan ik iedere dag wel al het alcoholschrift invullen en hier op het forum rond zeuren, dat scheelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Haha, Jen... touché! Ik denk dat het nog niet hoeft. Laat ik het zo stellen, ik zal me in eerste instantie laten leiden door de behandeling/training. Ik hoop oprecht dat daar controle uit voort zal komen. En ik sta ook echt niet negatief tegenover stoppen hoor, als dat zou moeten. Ik wacht dus nog even af... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Sieraad, Je kan vast een beetje opstarten. Er naar toe werken, zoiets. Vast wat warmlopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ja man, zieke toestanden van die dierenmishandelaars. Helaas is het toch aan de orde en ik ben bang dat het ook nooit zal veranderen. Mensen doen elkáár al verschrikkelijke dingen aan. Dieren zijn een nog makkelijker prooi... helaas. Let er maar niet te veel op. En vergeet niet dat er meer mensen zijn die wél heel liefdevol met dieren om gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Begrijp ik wel sieraad, zo zou ik ook zijn. Jammer dat je niet direct kan starten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 @Soothe... dat snap ik. Maar ik vraag me af; De eerste 6 weken van de behandeling gaan over het feit om het alcoholgebruik en drinkgedrag in kaart te brengen. Daarna komt een deel met het stellen van doelen en die halen. Klinkt misschien dom, maar ik wil ook echt mijn drinkgedrag in kaart brengen (wanneer, hoeveel, waarom), zodat ik met de hulpverlener wel iets heb om te analyseren. Ik ben daarna ECHT van plan om doelen te stellen en te werken om het drinken te stoppen of onder controle te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Op "waarom" zou ik niet echt een antwoord kunnen geven denk ik. Toch voornamelijk gewoonte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Snap je Sieraad. Dan is wachten vervelend. Laat ik het anders zeggen. Vast een beetje de grens bewaken. Niet doorschieten, zoiets. Succes. Happie maken. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Tjs, het schijnt dat je gewoontes kunt afleren en weer nieuwe aanleren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Dat advies neem ik me ter harte Soothe, want ik merk dat ik die neiging momenteel wel even heb... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Misschien ga je wel opzettelijk veel drinken nu om de hulpverlening ervan te overtuigen dat je een zwaar probleem hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Zo een overstroming bedoel ik natuurlijk niet Madelief, Gewoon wat plassen op straat die aan elkaar groeien. En dan woon ik even aan een gracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Dat valt nog niet mee hoor gewoontes afleren. Zo peuter ik nog altijd in mijn neus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 @Jen.. nee dat is het niet... Ik voel me sinds aanmelding een stuk minder schuldig en meer vrij over mijn alcohol gebruik. Het lijkt nu minder erg... Maar ik laat me niet klein krijgen door Baas A! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 @Jaap... dat dan weer wel... *_* hehehe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Wat ben ik ook een slordige lezer. We schelen dus 17 jaar, Rapi. Niet veel. Toch vond ik me al een hele vent toen ik 17 werd dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Maar een nieuwe gewoonte aanleren is nog best te doen. Zo heb ik mezelf aangeleerd om iedere ochtend 2 stuks fruit te eten. Na een half jaar kan ik nu al niet meer zonder... verslaafd aan fruit in de ochtend! Zal ik stoppen of meerderen? Hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ik vind een half jaar best lang, sieraad. 'k Weet niet of ik het zo lang zou volhouden om tegen mijn zin te ontbijten met fruit... Klinkt nochtans wel lekker gezond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Nou, Sieraad, wij krijgen jouw in ieder geval niet klein. Ik hoop echt dat Tactive snel wat hulpverleners vrij heeft. Misschien moet ik daar eens solliciteren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 hier wat druppeltjes en weg zon! Met deze minimale hoeveelheid aan zon kunnen ze ons toch de winter niet insturen. Wat een aanfluiting :-). Jammer dat je nog niet kan starten sieraad... Juist nu je zo staat te trappelen. Hopelijk komt er snel een hulpverlener aangestormt nu de zon weg is! Wat gaan jullie doen vanavond? Ik heb net mn vriendinnetje uitgezwaaid en denk dat ik zo maar een fimpje ga kijken. Zou ook wel ff kunnen slapen zeg! Maar ja, dan kan ik vanavond weer niet. Wat een problemen ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 27 juli 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ik ga zo eens eten. Mais. Net als een kip. En ik heb weer weekend. Dat was ook al weer 2 en half maand geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Maar er is toch een verschil tussen een gewoonte of een verslaving? Maar hoe kom je erachter wat wat is Sieraad? Bedoel je met het in kaart brengen van??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: bolletjeMaar er is toch een verschil tussen een gewoonte of een verslaving?quote> Mijn gewoonte was vroeger om me bijna elke avond zat te drinken. 'k Geloof dat die gewoonte dan verslaving heet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Lieve mensen, Na een heerlijk zomerse dag regent het hier nu ook dus bij uitstek het moment naar het forum te hoppen... Jopie:present: Herinner ik me goed dat je laatst een 'bijna ongeluk' had? Schrikken zeg dit keer Gelukkig viel het op het eerste gezicht mee MarQ:sun: Heel veel sterkte vandaag Kun je erachter komen waarom het niet goed lukt de laatste tijd? Lieve Igor:sun: Kan het liedje :moon:Schuitje varen, theetje drinken... je wat opbeuren? Hannah Ik ga voorlopig ook niet met vakantie Dus blijf naast je staan om de rest uit te zwaaien Madelief:present: Vervelend dat je lijf je soms in de steek laat Maar op het water is het heerlijk he... Smikkie:present: Waren bruiloften met alcohol echt gemakkelijker of was dat het échte doemscenario? Weet dat ik met je meeleef vanavond en ik ga ervan uit dat je wel vooraan loopt in de polonaise;) Houd je taai maar geniet er ook vooral van Lavendel:heart: Als iemand jou een huwelijksaanzoek doet en jij er zó van zou schrikken Ga ik er persoonlijk voorliggen Dan bedenkt de meneer in kwestie zich nog wel even;) Alvast heel veel plezier gewenst Je kunt het! That's for sure! Lenie:present: Vervelend dat je zo'n last houdt Doet de medicatie haar werk wel? Nova:present: Dag 7! Applaus voor jezelf! Leuk om te lezen dat de echte Nova op haar retour is Bol:present: Wanneer komen de vissen? Sieraad Succes met het vasthouden van de motivatie Een alcoholvrij leven biedt je zoveel meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden