Bo Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Lavendel Ik schiet vol van ontroering SB Alvast veel kijkplezier:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Inderdaad een mooi bericht Lavendel. Het brengt allemaal wat met zich mee he... Hier is de lucht somber, mijn stemming grillig. Sinds gisteren een beetje een kort lontje. Sinds mijn stoppen merk ik dat ik nu niet ineens, zoals ik had gehoopt. altijd vrolijk, rustig, uitgerust of zorgeloos ben. Nee, ook val ik geen kilo's af zoals ik had gehoopt. Het blijft de goede keuze. Ook al is het gewone, nuchtere leven soms wel moeilijk zonder uitvlucht. Ik weet dat de uitvluchten alles niet beter maakte en de problemen daarna net zo hard terug kwamen. Ik zag ze dan alleen minder door de katers of door de roes. Ook ik had inderdaad het idee alles goed onder controle te hebben Nu loop ik iets harder tegen mijn emoties en ongemakken en soms eenzaamheid aan. En nu zie ik ook dat ik niet alles onder controle heb en ook niet overal invloed op heb, maar door niet te drinken merk ook ik dat ik me dan even rot voel, uit mijn humeur of somber, maar dat ik dan wel op mezelf let. Het accepteer, het rustig aan doe, vroeger naar bed ga of gewoon iets liefs voor mezelf doe. Kortom. ik hou mijn grenzen en mezelf veel beter in het vizier. Dat voelt als goed voor mezelf zorgen, iets dat ik jaren niet heb gedaan. Maar, dat neemt niet weg dat ik nu zin heb om heel hard te gillen! Grrrr... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 @Nova Gil maar even lekker, dat lucht op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 middag mensen.. weinig te melden..nog niets terug gelezen. gisteren een spuugdag..alles ( zelfs water) kwam eruit..vandaag alles goed en de boterhammen zitten er weer in. zometeen ga ik lekker naar de bios..even eruit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Goedemiddag Allemaal mooie berichten lees ik En een lichtpuntje voor Niwi, Fijn!!! Zelf ben ik erg aan het ''worstelen'' met mezelf, ik zit in mijn vrije 7 weken, en soms duren de dagen lang, maar ik vang het goed op, plan dingen, doe dingen, en ben heel veel met mijn nuchterheid bezig, langzaam beginnen zich dingen aan me te openbaren, normaliter zou ik daar meteen op drinken, maar nu kan het dus pas echt binnenkomen, ik leer daar veel van, en is niet allemaal leuk, maar ik ben zo dankbaar dat ik nog een gedeelte van mijn Leven in nuchterheid mag/kan doorbrengen stap 1 heb ik genomen (e i n d e l i j k) ik strijd niet meer, vind mezelf niet meer zielig, ik drink niet meer! dit geeft me zo ontzettend veel rust, ik dacht altijd dat ik die stap al eerder had genomen, maar dat was niet echt helemaal, ik hield een achterdeurtje open :$ , er waren immers 'uitzonderingen' soms moest ik wel drinken. Nu heb ik die 'uitzonderingen' nog steeds, soms drink ik alcoholvrij bier en rook weer :$ , dit is NIET de juiste manier voor mij, maar ik ben nog nieuw in dit proces, dus ik ben nog heel erg zoekende, voor wat dan... Door het AA programma te doen, ga ik er komen, daar ben ik inmiddels van overtuigd, maar dan moet ik wel de stappen doen, (even om een discussie te vermijden, zo werkt het bij mij ) , zonder de stappen, schakel ik weer over op wilskracht, en daarmee lukte het me niet om langer dan 3 maanden droog te blijven, en dan die waanzin, die strijd, die complete gekte in mijn hoofd, nee dat is nu al zoveel beter, en daar ben ik heel dankbaar voor, al ben ik er nog lang niet! Fijne dag allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Hoi Gaby, Goed te horen dat je de boel (redelijk) onder controle hebt. Het is en blijft een leer proces. Ik dacht ook na een paar maanden dat ik de knop gevonden had, niets in minder waar. Het zijn fases (jullie noemen het misschien stappen ) waar je door heen gaat. Mij helpt het nu om niet te zeggen dat ik niet MAG drinken, ik kan er nl heel slecht tegen als me iets verboden word, dan wil ik juist. Ik mag best drinken als ik dat wil, maar ik hoef niet het is misschien een beetje vals spelen, maar vooralsnog werkt het voor mij Het kan voor een ander misschien juist een valkuil zijn En dan daarbij...................bijna een jaar............dat ga ik nu echt niet verklooien Het aftellen is begonnen, nog 17 dagen.................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 @Steunbeertje Nog 17 dagen. Ik tel mee! Wat een mooie mijlpaal in het vooruitzicht:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Het is ook zo snel gegaan. Tegen die tijd zit jou 1e maand erop Ik las net bij Wie is Wie een nieuwe, Visjes, die heeft de streef datum 25 aug, misschien kunnen we samen gaan aftellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Originally posted by: Lytse Jen, drinken al jullie vrienden? Anders naast iemand gaan zitten die niet (veel) drinkt?quote> Lytse,als we op zaterdagavond iets gaan drinken, dan is het met één of twee vrienden die inderdaad veel drinken. Eigenlijk is drinken het hoofdmotief van de bijeenkomst, als ik eerlijk ben. Ik zei mijn lief vandaag dat ik daar geen zin meer in heb, en hij liet me weten dat hij het eigenlijk ook niet meer tof vindt! Komt dus wel in orde denk ik. Misschien schaffen we het maar gewoon af, die afspraken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Wat een goed nieuws vandaag! Op Niwi en de zoon van Zonnetjes... met een lekker pikante tomatensap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Jen, ook toevallig...Ik kom net binnenwapperen om te reply-en op hetzelfde onderwerp... Als het om wel of niet omringd zijn door (veel)drinkende mensen gaat, heb ik helemaal geen standpunt, Lytse. Ik ben simpelweg aan het survivalen, en houd mijn nuchterheid als een pakketje kleren boven mijn hoofd tijdens het oversteken van een stromende rivier. Zo voelt het dus voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Gelukkig kan ik wel heel goed zwemmen... Jen, helaas zijn die dranktoestanden niet altijd te ontwijken voor mij. De drank triggert me ook niet, integendeel. Maar is het helpend, zo'n avond voor me? Nou nee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Weer toevallig, ik heb net voor het eerst in een jaar tomatensap in mijn kar gegooid! Neem ik er ook een, op het goede nieuws. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 gwen, da's geen slecht uitgangspunt. Ik geloof dat ik vorige zaterdag (onbewust) zag als een mooie kans om nog eens door te zakken. Ik denk dat ik me ga vastgrijpen aan wat Steunbeertje hierboven zegt: ik mag wel, maar ik hoef niet, en eigenlijk vind ik het niet eens prettig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Haha gwen, samen aan de tomatensap dus. Ik kap er selderijzout, tabasco en worcestershiresaus in :$ Dan smaakt het lekker af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Ja Steunbeer, twinsis zegt wel meer slimme dingen. Maar je bent wel erg aan het aftellen, SB! Dan heb je over 17 daagjes je jaar vol... en dan........ Ach, ik bekijk het dag per dag. Dan valt het te verhapstukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Ik laat worchester weg en mik er citroen in, ook lekker met ijs, op zo'n warme dag als vandaag... En veul tabasco.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Proost, dames. Ben nog aan de thee, heerlijk met gember en sinaasappel. Ben niet vooruit te branden vandaag. Spanning afbouwen lijkt me. Zit lekker in een tijdschrift te bladeren, neem nog eens een kop thee, zo komt de dag wel om. Goed bericht van Niwi. Fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Originally posted by: borretjeMensen,er is wel een lichtpuntje maar dat betekend zeker niet dat alle gevaar geweken is.En we moeten nog steeds heel veel geduld hebben ook.Moet ik wel even duidelijk stellen denk ik.Zaterdag ga ik richting m"n zoon, net geregeld dus dat staat vast.Tenzij er intussen van alles veranderd maar daar moet ik niet van uit gaan.Dat weten we gewoon nooit van tevoren;)quote> Snap ik, hoor Borretje. Afwachten nog steeds.Fijn dat je zaterdag naar je zoon gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Tja, Zonnetjes... Dat kost een partij energie... emoties. Rustmomentje dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Geduld en vertrouwen, Bor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 @ Bor Ik hou me toch even aan het lichtpuntje vast, dat voelt beter. Natuurlijk blijft het kaarsje en de gedachten aan Niwi, hij is er nog lang niet. @ Twinnie Daar haal je wat aan. Wat doe ik over 17 dagen, wat word mijn volgende doel ?? Nog een jaar ? verdubbelen we de boel en gaan we voor 2 jaar ? Voor nooit meer ben ik nog niet ver genoeg En.............ik wil niet meer ziek zijn, geen stempel hebben. Want dat hebben we, wees eerlijk. Wij zijn alcoholist en drank is geen taboe in onze samenleving, wel nee er word genoeg genuttigd. Maar een alcoholist is voetjesvolk, een asociaal. En ik wil maar met alle geweld aan de wereld bewijzen dat ik een alcoholist ben die sociaal drinkt, zo noemen we dat toch, sociaal drinken ?? Ja mensen het jaar nadert en Steunbeertje gaat malen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Originally posted by: SteunbeertjeEn ik wil maar met alle geweld aan de wereld bewijzen dat ik een alcoholist ben die sociaal drinkt, zo noemen we dat toch, sociaal drinken ??Ja mensen het jaar nadert en Steunbeertje gaat malen quote> Ik bedoel hier dus niet mee dat ik nu drink he, maar dat is wat is zou willen kunnen bewijzen zeg maar.Snappen jullie het nog ? Ik niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Lieve Beertje, Je bent hier al een tijdje mee bezig. En het maakt me onzeker. Zet 8 augustus 2011 en 8 augustus 2012 eens naast elkaar, SB Welke dag had de beste kwaliteit van leven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 en wat bewijs je dan precies Steunbeertje, dat dat zo belangrijk voor je is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden