albertina Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Desiderata Wees kalm temidden van de haast en het lawaai; bedenk welk een vrede er kan heersen in stilte. Sta op goede voet met alle mensen, maar zonder jezelf geweld aan te doen. Zeg je waarheid rustig en duidelijk, en luister naar anderen, zelfs als zij saai en onwetend zijn: ook zij hebben hun verhaal. Mijd luidruchtige en agressieve mensen: zij belasten de geest. Als je jezelf met anderen vergelijkt, zou je ijdel kunnen worden of verbitterd, want er zullen altijd kleinere en grotere mensen zijn dan jijzelf. Verheug je over wat je hebt bereikt, evenals over je plannen. Houd belangstelling voor je werk, hoe nederig dat ook moge zijn: het is een werkelijk bezit in het wisselend fortuin van de tijd. Betracht voorzichtigheid bij al je zaken, want de wereld is vol bedrog. Maar laat je niet verblinden voor de bestaande deugd: veel mensen streven hoge idealen na, en overal is er heldendom in het leven. Wees jezelf. Veins vooral geen genegenheid, maar wees evenmin cynisch over de liefde. Want bij alle dorheid en ontgoocheling is zij eeuwig als het gras. Volg de loop der jaren met gratie, verlang niet naar een tijd die achter je ligt. Kweek geestkracht aan om beschermd te zijn bij onverwachte tegenslag. Maar laat je gemoed niet verontrusten met een spookbeeld. Vele angsten worden uit vermoeidheid en eenzaamheid geboren. Volg een gezonde discipline, maar wees daarbij zacht voor jezelf. Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. Je hebt het recht om hier te zijn. En of je er nu iets van begrijpt of niet, het heelal ontvouwt zich toch zoals het hoort. Heb daarom vrede met God, hoe je je Hem ook voorstelt. En wat je werk en je aspiraties ook mogen zijn: bewaar vrede met je ziel in de lawaaiige verwarring van het leven. Met al zijn ijdelheid, zwoegen en vervlogen dromen is dit nog steeds een prachtige wereld. Wees waarachtig. Streef naar geluk. Max Ehrmann Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goede morgen allemaal DAGPACT Albert Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Morgu mensen. Ja Bor, klopt helemaal wat je zegt. De dingen gaan door, gaan gewoon allemaal door. Doe mij maar een bakkie van die koffie van jou hoor. Moeilijk he allemaal? (()) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goedemorgen Tina, AR, Bor en Yvon, Ik pik ook een mok van je Bor Heb je goed geslapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goedemorgen, ik neem ook maar een bakkie koffie. Hier is de zon ook weer opgekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goeie morgen lieve kanjers. Hier schijnt het zonnetje ook en straks komt broerlief op bezoek. Ben heel benieuwd hoe hij m'n kois en m'n nieuwe aquarium vindt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Ook goedemorgen Suiker. En Niwi had gelijk he Bor? Want de wereld draait gewoon door. De kassajuf bij de supermarkt is en doet precies hetzelfde als altijd, die weet van niks. Mensen blijven feest vieren, terwijl het bij jou van binnen roept 'hoe KUNNEN jullie????' ... Het gaat allemaal gewoon door, alleen Jij staat stil nu. En als je je er aan overgeeft lijkt het voor je alsof ook de wereld stil staat. Nee dus. Morgen ga je gezellig naar je zoon. Geniet van hem Bor. Wees dankbaar dat je hem hebt. En wees dankbaar dat je Niwi kende, ook dankzij zijn vriendschap en steun ben jij in staat van jou kereltje te genieten. Moeilijk he Bor? Maar je kunt het hoor, weet ik zeker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goedemorgen Suiker en Bol:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goeie morgen Bo. Ga jij vandaag een beetje genieten van het zonnetje of heb je het druk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visjes Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Hallo ,ben voor het eerst ,heb sinds maandag niks meer gedronken ,soms wel moelijk ,vanavond alleen thuis ik hoop dat het goed gaat ,zal het wel moeilijk krijgen . aan de andere kant denk ik het gaat al 4 dagen goed waarom dan niet langer, ik ga er voor,jullie allemaal een mooie zonnige dag toegewenst gr visjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Bol Nu eerst nog wat werk wegwerken en dan zeker de zon in Veel plezier met je broer Hij vindt je aquarium vast mooi;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goeiemorgen allemaal. visjes, welkom op de dagdraad. Veel moed voor vanavond. Mij helpt het om hier te lezen en te schrijven als ik het moeilijk heb. Bor, nogmaals sterkte. Het leven gaat inderdaad door, maar neem ook je tijd om te rouwen he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Welkom Visjes op de draad Dikke pluim voor je eerste droge dagen Als je het vanavond moeilijk krijgt kun je altijd naar hier komen Er is bijna altijd wel iemand online Jij ook een zonnige dag gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 goedemorgen iedereen de lucht is hier schitterend blauw en de zon straalt bakken troost noem ik dat zoveel schoonheid visjes, geweldig hoor, die eerste 4 dagen zo goed doorzwommen , inderdaad waarom niet langer! Bo vergeet je nieuwe outfit niet te testen op het strand ! Tinten grijs krijgen daarvan zeker kleur Ik mag nog enkele uren werken en dan zoontje lief terug thuis verwelkomen van zijn weekje kamp! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goeie morgen Jen en Visjes. Visjes, welkom hier. Wat goed dat je het deze week hebt volgehouden, gaat je vanavond vast ook lukken hoor. Das het rare he Jen, alles gaat gewoon door, terwijl jj verdriet hebt dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Mijn ervaring is ook wel dat het goed is dat alles doorgaat, Yvonne. Anders zou een mens gek worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goeie morgen Visjes, Wat mij altijd hielp was, zorgen dat ik een volle maag had. Veel eten dan krijgt de trek veel minder kans. O en welkom op ons superforum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Klopt helemaal Jen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Misschien toch even een klein beetje toelichting voor Visjes. Visjes, gisteren is Niwi overleden na een ziekbed van maar een paar dagen. Niwi is ongeveer de 'vader' van het forum, stond al meer dan 20 jaar droog, en was zowel letterlijk als figuurlijk de nuchterheid zelve. Hij was het maatje van Borretje. Het nieuws van zijn overlijden heeft veel mensen toch wel heel veel gedaan. Maar dan weet je in ieder geval een beetje waar we het dan over hebben..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goedemorgen lieve Frummers. Borretje, ja het leven gaat door, maar wel met de herrinneringen. Die mogen we koesteren. Ik hoop dat de zon, je naasten en het forum, je wat kunnen verwarmen vandaag. Visje, je zwemt de goede kant op. Ook al lijkt het soms tegen de stroom in. Daar word je sterk van. Welkom en veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goedenmorgen allemaal DAGPACT Albert Lytse Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 goedemorgen Rosa en Madelief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Goeiemorgen mensen:rose: Ja de wereld draait door en wij draaien daarop weer mee. Maar gisteren is door de situatie rond Niwi toch een ander soort gouden randje om mijn dag komen te zitten. Om 11 uur stopte mijn trein op een station waar hij als IC nooit stopt. Ik zat met tranen in de ogen naar de klok te kijken; mensen voelen iets aan op zo'n moment, ik had in mijn verdriet, echt contact met wereldvreemden en het was goed. Op het strand wist niemand van iets, maar ik kreeg rust, lag wat verder als anders van de groep. En door de volley later werd ik weer wat losser. Vertelde in de groep kort iets. En kreeg later 2 afzonderlijke gesprekken met 2 vrouwen veel mooier en dieper nog dan anders. Want met hen deelde ik mijn gevoelens rond Niwi. En in het laatste gesprek zelfs over mijn problemen met drank, het forum, en uiteindelijk ook over jeugd en relaties. En het ging over en weer, maar ik kreeg veel meer ruimte dan ik daar gewend ben. Om 19 uur zagen we de zon boven de zee zakken, wandelden door de duinen en fietsten samen richting station. Voor mezelf had ik geen mooiere manier kunnen bedenken om in gedachten met een vriend bezig te zijn. En virtuele vrienden zijn me lief geworden. Door hen heb ik begrip gevonden voor mijn zoons virtuele wereld. Kan ik de verbinding maken met virtueel en de (soms zogenaamde "echte") wereld. Samen naast en met elkaar en vaak helemaal alleen met mezelf. Ja de wereld draait door, gelukkig. Blij dat ik leef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Smik, ik was verbaasd en blij gisteren te zien hoeveel mensen waren ingelogd rondom Niwi's overlijden: 24!! En de warmte die het forum had raakte me ook diep. Niwi heeft ook geen makkelijk leven gehad, hij vocht zich door het leven heeft veel mensen be-invloed en raakt. Mooi, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 10 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2012 Lavendel:heart: Zoonlief straks weer thuis, yeahhhh Zal van achter m'n zonnebril gluren of vijftig tinten er loopt;) Yvon, Wat attent van je dat je Visjes even bijpraat:present: Gisteravond toen ik naar bed was gedoken Lag ik nog te denken aan alle postings over en voor Niwi Ik was er door geroerd Dylan verwoordde het mooi in de trant van: oud gedienden, nieuwelingen en zelfs mensen die nog niet weten dat ze naar het forum zullen komen, hebben er wat aan Smik die namens ons bloemen regelt... Nog maar twee maanden toef ik hier rond en heb een warm gevoel Van mijn maatje Van de frummers Vandaag gewoon een nieuwe dag met zon, werk, regelzaken, vrije tijd, vrienden, humor... de warme herinnering aan gisteren gaat daarin mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden