Bo Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Ik duik naar boven Weltrusten mensen:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Je beschrijft het mooi Jane. Bij mij was het drinken zowel op goede als op minder goede momenten een trekpleister. Juist wat meer in goede momenten zelfs denk ik. Het was een soort rem. Rem op de dag, op de stress, op wat was geweest. Door te drinken natuurlijk een ontlading en de volgende dag die vreselijke kater. Door de kater moest ik dan weer vanaf nul beginnen. Zeer vermoeiend want daardoor vergat ik veel en liet veel ook liggen...letterlijk en figuurlijk. Nu laat ik niets meer liggen en dat is iets waar ik nog niet helemaal mee om kan gaan. Dat vind ik een lastige... Alles loopt door.. de dagen, de weken. Natuurlijk zijn er momenten van ontspanning, maar nog loopt alles door. Ik ga er eens goed over na denken wat DAT nou is bij mij.. Dat is namelijk wat ik mis. Nog niet eens misschien de wijn, maar het even eruit stappen, reset, escape. Hoe je het maar wilt noemen. Gewoon sporten, wat leuks doen, fietsen..is toch anders Het is een nadenkertje.. Wat is dat in mij? En het sporten wat jij doet. Heerlijk! Wat een endorfine moet dat geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Ja Haddock, Ik stel hele hogen eisen. Ik werk veel en wil alles met mijn kinderen doen. Elke sporttraining, muziekles, gezond koken, vriendjes uitnodigen, huiswerk maken, uitjes. Ik sla niks over. Mijn dagen beginnen om half 7 en om half tien gaat de laatste naar bed. Dat is een keuze die ik maak. Daar sta ik ook achter. Dat is de manier hoe ik als moeder in het leven wil staan. De tol die ik daarvoor betaal is mijn energie. Wat ik er voor terug krijg is blije kinderen en een goed gevoel over mezelf als moeder, mens en wat ik ze mee geef. Ik schiet zelf daar in te kort, maar.... die tijd gaat ook voorbij. Ik heb het ook goed en ben ook dankbaar voor wat ik heb en kan. Wel moet ik zeker ergens ruimte voor mezelf gaan zoeken. Anders ga ik het niet volhouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Originally posted by: NovaAnders ga ik het niet volhouden.quote> Daar zit 'm de crux, pardon my French.Als de mijne om 6 uur beginnen eindigen ze nog na elleven.Denk niet dat je met het geven van 'n ruime mate aan aandacht en liefde er bent als je er bent.Het is ook toezicht.Ik denk dat je er wel komt.Deaanmatigendetuinmandienunaarbedgaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Lieve Nova ,het ontbreekt je in ieder geval niet aan inzicht... Maar wat is dat in jou? Goeie vraag aan jezelf. Daar zul je het antwoord ook op vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Het niet drinken Johan. Dat wil ik volhouden.. En de molen zoals hij hier nu draaid draaiende houden. Ook dat wil ik volhouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Slaap lekker Johan en Jane:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Ja, wat is dat in mij...? Heb ik het te druk? Heb ik daarom het verlangen weer de escape van drinken te willen? Of is het de verslaving die aan mij trekt. Die mij apart wil nemen voor een onder onsje? Is mijn leven druk, maar is dat MIJN leven en moet ik daar nuchter van gaan leren genieten en accepteren da ik daar soms van baal? Zonder een onderonsje met mijn verslaving? Tsja, ik denk maar hard op:Disgust; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Hi Nova, prachtig je ambities, maar gun jezelf aub ook wat mij-tijd. Mijn moeder was een geweldig mens, maar ik had haar eigenlijk het liefst als ze wat voor zichzelf had gedaan. (Dan was ze veel leuker en bruisender). In haar geval waren dat OCMW-vergaderingen, iets waarbij ze zich echt goed voelde. (Tja, niet echt wat een mens verstaat onder mij-tijd, maar voor haar was het dat). Wijj zijjn God niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Frummers, ik ga slapen. Ik heb het alweer droog gehouden. Lekker uitrusten en morgen gaan we er weer tegenaan. @ Jen: je avond is bijna om en je hebt het verder gered. Prima joh! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Hahaha! Geweldig dat nummer Jane ;-) Relativeerd lekker:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 slaap lekker Lytse:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Dank je Lytse. Erdoor gesleurd, o.a. door jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Ja die Johan. Ik kan dat ook. Ik kon ook stoppen met roken op wilskracht. Alleen bij het roken werd het steeds gemakkelijker naarmate de weken voorderde. Ik vrees dat dat met dit niet zo is. Het is steeds weer een beproeving. Dat is best een beetje zuur.. Ik hou het deze 3 maanden ook wel vol. Alleen hoop ik niet dat dat zo zuur zal zijn als de afgelopen dagen. Als of ik buiten spel sta.. Ach. vanaf vandaag maar weer actief mee schrijven en niet alleen lezen. En snel weer een avondje de kroeg in om "aapjes te kijken" (excuus voor mijn respectloze taalgebruik ...), dat heeft me de laatste keer enorm geholpen en doen beseffen waar ik stond en waar ik nu sta. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Lytse, dank je wel, slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Dat helpt mij ook, Nova. Raar maar waar. Ik ging een paar weken geleden een vroegere drinkebroer bezoeken in de ontwenningskliniek. Hij zat daar erg ongemotiveerd, en mijn lief was er heel erg tegen dat ik ging. Nu, van motivatie voor mij gesproken... ik besefte ineens heel duidelijk dat ik niet terug wil naar dat leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Kan het me voorstellen Jen. Net als in de kroeg na half 1. De romantiek en glans is dan ver te zoeken. Het weekend wordt het de kroeg voor mij ;-) met cola! Ik ga slapen mensen. Bedankt voor de lieve en bemoedigende energie die in mij gestoken is. Heel fijn. Daar kan ik morgen weer mee verder bouwen. Slaap lekker:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Zo werkt het gewoon, Nova en Jen. Niks oneerbiedigs of raars aan, het werkt. Op een moeilijke dag ga ik naar de kliniek, dan weet ik weer genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Slaap goed Nova. Ik moet nog even door... Vrienden die ik op zou halen hebben 4 uur in een trein in een tunnel vastgezeten. In het donker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 De NS op zijn best Gwen, en dan moeten de blaadjes nog vallen:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Nieuwe poging ophalen! Slaap lekker Jen, ben je al moe genoeg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Nee hoor Marcel, de Franse NS, de TER. De franse spoorwegen staken ook om de week... Morgen ga ik naar een AAmeeting met zo'n treintje, hopelijk geen staking.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Slaap lekker gwen! Ik zit nog wat te vertoeven hier, maar wel rustig, dus geen nood. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 september 2012 Rapport Share Geplaatst 10 september 2012 Ik meld me nog even moe af.Niet droog, maar wel genoeg voor mijn normen. Welterusten aan alle wakkeren die niet ingelogd zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden