Spring naar bijdragen

maandag 17 sept


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 335
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Joy
Vandaag ga ik met zoonlief naar de hulpverlening voor zijn blowverslaving. Ik zie er best tegenop, omdat natuurlijk mijn drankmisbruik aan de orde zal,komen. Hij voelt zich alleen en in de steek gelaten en is mijn gelal zo zat! Wat doe je je kind wat aan he en wat ben je ver weg als je dat niet meer ten volle realiseert.
Maar gisteren bedacht ik me, hoe ik er ook tegenop zie, probeer het aan te pakken als een nieuwe kans. Een soort wedergeboorte voor hem en mij. Toen ik zwanger was, had ik ook zin in de bevalling. Vond het eng maar ook spannend, een nw. leven! Wist niet wat me te wachten stond, maar achteraf was het een waardevolle ervaring en zo ga ik het gesprek ook maar tegemoet. Ik moet echt die schaamte echt loslaten, die belemmert zo het vragen om hulp!quote>


Hai Joy,
Voor mij herkenbaar de 'openbaring' bij de hulpverlening qua eigen drank misbruik
dat is even met de billen bloot ja
maar bekijk het ook van de positieve kant
je hebt de stap gezet om jezelf te veranderen en het nu beter te willen doen
je doet er nu wat aan en dat zien zij ook!!
is mijn ervaring tenminste wel
je hebt ook het beste voor met je kind anders zat je daar niet
en geloof me....
zolang je nuchter blijft wordt je band alleen maar weer beter met je zoon
heel veel succes vandaag
dat ga je redden, vertrouw op jezelf! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaaahhhh, een roos Shahire! Dat is lang geleden zeg! Die zet ik op de vaas en als ikmer dan naar kijk denk ik aan je wijze woorden! Je hebt gelijk, enndaarvij, de hulpverlening weet van de hoed en de rand he! Gisteren heb ik mijn zoon verteld dat ik weer actief meedoe hier en het me goed doet. Het was een kortmgesprek, maar ik voelde al wel weer wat openheid komen en ook dat ik die moet creeeren. Als ik zelf niet praat, doet hij het ook niet. Het dubbele gevoel,is wel dat ik hem moet helpen met een soortgelijk probleem als hij heeft. Als ik praat over hoe ik het nu aan ga pakken, heeft hij er misschien ook baat bij. Maar ik wil er welmvoormwaken dat we niet elkaars steun en toeverlaat worden. Ik moet er voor hem zijn, niet andersom. Tenslotte vlijft het een kind en ik moeder! Die weegschaal moet in balans blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een domme uitleg, maar ik tik via een tablet en dan gaat het wel eens mis met schrijffouten enzo. Die zie ik pas als het bericht al verzonden is. Lees het niet eerst over namelijk. Die letters liggen hier soms verdomd veel naast elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terug voor Joy

er is niets mooiers als straks je zoon zegt

'mama, ik ben trots op je dat je niet meer drinkt, ik vind je veel leuker zonder drank'!

en Joy,

mijn zoon heeft ook een blowverslaving

het enige wat ik als moeder hem nu kan vertellen (en dat heb ik ook gedaan)

dat ik uit eigen ervaring weet wat een verslaving is

hoe moeilijk het is om eraf te komen en dat het iedere dag knokken zal zijn voor hem

maar zeg ik er dan ook bij....

beter nù dan straks op mijn leeftijd

en het is mij alsnog gelukt dus waarom zou jij het niet kunnen ;)

en de rest laat ik over aan de hulpverlening

succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: albertina

Mooi Snoep,

dan zal ik je geen ongevraagde
adviezen meer geven.
:)quote>


tina

zo bedoel ik het niet
ben blij met elk advies
anders zet ik het hier niet neer
maar sommige dingen werken gewoon niet..en vooral niet bij hem
maak ik het alleen maar erger..sommige mensen denken boven de wet te staan..en hij is zo persoon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k stop ermee! Vandaag! Keihard, ongenaakbaar, niets ontziend! Cold Turkey! Ja, 'k zal 't moeilijk krijgen. Ja, 'k zal gruw'lijke ontweningsverschijnselen krijgen. Ja, 'k zal smeken om de dood. Ja, God zal m'n grootste vriend worden (wie heb je anders nog als totaal finale loser?!). Ja, 'k zal ied'reen verachten en verguizen. Ja, 'k word de meest mismoedige ellendige sukkelaar op deez' aardkloot. Ja, 'k...

Okay, we begrijpen 't nu wel!!!

'k begin me nu al vrees'lijk te haten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede namiddag,

echt een herfst dag al hier in de Kempen.

Bezig met de tuin (en ook de rest) weer winetrklaar te maken.

Vanochtend al veel gedaan! Kleren die te klein zijn volgend jaar weg brengen, kasten opruimen...;

Gunn, van mij mag je hoor, maar zou het miss niet minder energie kosten als je dit nu eens niet om de zoveel weken (maanden) zou herhalen? (ik bedoel met herhalen niet verbaal herhalen maar , herhalen in het doen). :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...