Spring naar bijdragen

20 september 2012


Teveel

Aanbevolen berichten

Shahire, gelukkig kan ik dat onderscheid goed maken tussen ex en zoon. Ex heeft jarenlang wrok gehad, omdat ik ooit een punt achter de relatie heb gezet. Nu is dat eindelijk weg, pffffffff. Maar het is goed zo, de vrede.

Ik was echt zo blij met die tip van je, had er wel vaker aan gedacht maar durfde het niet. Nu heb ik idd tegen zoon gezegd dat ik begreep hoe moeilijk hij het had en hoe ik daarmee om ging. Teouwens, in de therapie straks moet hij een dagboekje bij gaan houden over gebruik enzo. Ik heb meneer therapie nog maar niet gezegd dat ik daar al bekend mee ben ??, moet het een beetje spannend houden he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: borretje
Gaat goed hier.
Ik had geweldige post net.
Zennnn..
Een migraine- aanval wat ik in jaren niet meer heb gehad.
Fantastisch!

Maar ik drink niet.

(Wat jullie met deze info moeten weet ik ook niet, maar dan ben ik het ff kwijt he..;) )quote>


En die migraine aanval kwam niet door de geweldige post Bor??
Met je zen en fantastich hoor ik volgens mij een ondertoon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joy, ondoordachte actie.

Ik zag je berichtjes en ook de helpende antwoorden maar de woorden van Gwen kwamen zo mooi over.

Ben blij voor je dat er met jullie tweetjes een mooie stap in de goeie richting is gezet en dat het openheid en blijheid geeft.

Inderdaad, je hoeft het niet alleen te doen - gelukkig maar.

En er zijn hier ervaringsdeskundigen genoeg - dat ben ik niet echt in deze kwestie want ik heb (helaas) geen kinderen mogen krijgen.

Maarre...wil dit statement wel aan je afstaan hoor, de woorden waren voor jou bedoeld tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Op zoek naar het dagpact, teneinde mij aan te kunnen melden, zag ik in de gauwigheid Miranda langskomen, die er 6 weken zonder alcohol heeft opzitten.

Een prestatie van jewelste, voor iedere alci, maar zeker voor haar, want of je een paar glazen teveel drinkt per dag of een paar flessen, dat maakt echt wel uit bij het stoppen, c.q. afkicken.

Dus, Miranda, slingers kan ik niet maken, maar een dikke pakkert van mij, Lidia.

Ik hoop over 5 weken net zo ver te zijn als jij nu, want daar gaat het bij mij steeds mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de verhalen lees over verbroken relaties door de alcohol,

besef ik hoeveel geluk ik heb gehad,

Zelf in de zwaarste crisis is mijn man achter mij blijven staan,

heeft mij de tijd gegund om tot inzicht te komen,

Tijd die ik zo nodig had en nog heb.

Hij vraagt niet, ondersteund en begrijpt.

Ben er dankbaar voor, moet het maar eens tegen hem zeggen,

Ook kan ik weer genieten in het samen opvoeden, want ja ik had altijd gelijk, hij mocht zich er niet mee bemoeien, erg was ik.

Joy bedankt voor het delen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kameleon, dank je, maar ik geloof op dit forum heel erg in delen. Dat is de enige manier om elkaar te kunnen helpen (en jezelf). Daarom wil ik ook graag open zijn, het leert me om dat straks in RL ook te zijn. En wat je zegt van knap.... Mwwwah, in mij hoofd weet ik het vaak allemaal zo goed, maar door de drank kwam er niks van terecht in de praktijk.

Heerlijk dat je een man hebt die naast je is blijven staan! Dat is echt goud waard! Geef hem ook maar een dikke knuffel van mij.

En Travel, ben je gek! Met liefde schenk ik je die mooie woorden hoor. Ik denk ook wel eens na over een onderschrift, ben er nog niet uit.

Ik vind dat ik een heel mooi groepje mensen heb leren kennen, in zo'n korte tijd, zo bijzonder! Voor jullie allemaal een dikke zoen! Voel me een beetje blij dankzij jullie mooie woorden! Niet alleen naar mij toe, maar naar elkaar toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet bijgelezen en ook nog niet ontbeten, maar ik wil op uitnodiging van Lytse voor dat ik dat ga doen, toch even melden hoe het gaat. Anders komt er weer niet van en voor jullie is dat mss niet belangrijk, maar voor mij wel, even opschrijven.

Dinsdagnacht slecht geslapen en verkouden wakker geworden, dus kalm aangedaan, maar wel goed gegeten. D.w.z. vaker dan normaal en ook junkfood, doe ik heel zelden.

Maar het hielp, ook tegen niet roken.

Gisternacht 11uur!!!! geslapen, slechts onderbroken door het vele en vake plassen.

Ik heb sterk de indruk uit ervaring dat het lichaam veel vocht vast houdt zolang er alc. in wordt gegoten, kijk maar naar je opgeblazen gezicht, en dat dat dan de 1e week er allemal uitkomt. Anders kan ik die 1 1/2 à 2 liter 's nachts niet verklaren. En het is ook op de weegschaal te zien.

Toen ik "wakker" werd was het 12.30uur en ik had het gevoel dat ik 200 kg woog en een doos slaappillen had leegegeten en hoofdpijn. Dus, na toiletbezoek, weer naar bed, tot er wat leven in me kwam en toen heb ik gedaan, wat voor gisteren geplant stond: een uitgebreide douche met scrub, masker, cremes overal, nagels, haren etc.

Daar gun ik me normaal gesproken geen tijd voor en met een kater staat mijn hoofd er ook niet naar, maar na afloop, nu dus, geeft het wel een gevoel van welbehagen.

Zonder drank dus en met thee.

Mss denkt hier iemand stieken: wat moet ik daar allemaal mee?" Maar ik lees hier ook steeds huisdierenleed en geluk, dus dacht, dit moet kunnen en wellicht heeft iemand er wat aan.

Nu ontbijten, lekker gebakken eieren met spek en tomaat.

Vanavond een vergadering waar ik tegenop zie, maar ik weet dat ik het nu aan kan en als de zaken niet gaan zoals ik denk dat goed is, moet men het verder maar zonder mij doen. Net als velen hier, is stress een trigger van jewelste voor mij en als ik nu niet stop, hoeft het niet meer.

Voor de vergadering moet ik hoognodig eten inslaan, dat wordt dus een beetje tricky, want die supermarkt heeft meestal bij de mandjes de wijnaanbiedingen staan.

Daar ben ik al meerdere keren voor bezweken.

Gelukkig heb ik me aangesloten bij het dagpact.

Jullie horen nog hoe het is gegaan.

Fijne, droge dag verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joy, dank je wel!

Ben ook al een tijd aan het malen voor een mooi onderschrift en dan komt dit in ene voorbij. En die kwam binnen!

Toen dacht ik alleen van 'Dat is 'm".

Niet per sé voor een handtekening maar iets om de dag mee te starten en te eindigen, zoiets.

Ik vond de tip van Jai (oftewel Varkentje maar dat vind ik echt een vreselijke nick - sorry)om 's ochtends en 's avonds 5 dingen of mensen te waarderen die daadwerkelijk iets toevoegen aan je leven ook een goeie tip.

Zo van, ga er even voor zitten met je koffie als je wakker wordt en (ja ja Kame) met een peukie voor je gaat slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...