Spring naar bijdragen

zaterdag 29 september


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je Bambam.

Ik wil mijn leven over een hele andere boeg gaan gooien. Ik ben stevig aan de Refusal en ga proberen gewoon avondjes uit te gaan. Alcoholvrij dan uiteraard, want het geeft écht geen pas om met een hoogrode kop achter een glas wijn in een café te zitten.

Ik wil mezelf leren dat zonder alcohol en met plezier (plezier = niet elk weekend thuis alleen achter de computer maar er op uit om mensen te spreken) het leven veel leuker is. En dat ik daarvoor geen alcohol nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allen!

Zo lekker bakkie koffie erbij, ben vrij vandaag.

Esp zo herkenbaar, ik heb in het begin van mijn stoppen heel wat feestjes overgeslagen, omdat ik niet 'durfde',

dat ik daarna het drinken omzette in alleen thuis drinken, zodat 'niemand het zag' maakt het eigenlijk nog triester.

Nu heb ik geen problemen meer met feestjes, maar dat kwam bij mij pas toen de knop echt om was, echter als ik met vriendinnetje uitga en zij dronken is en aan het flirten/zoenen en ik sta zo een beetje te wachten tussen alle dronken lui, nee dat vind ik niet leuk, heel soms kan ik dan wel eens 'jaloers' zijn, maar de keren dat ik alleen ben, en gewoon naar huis ga, als de meesten gaan, en dus niet achterblijf met de dronken lui, is er niets aan de hand, tot mijn verbazing zijn er veel mensen die niet of heel weinig drinken, dat zag ik voorheen niet, dacht dat een feestje zonder drank niet kon :$

oh ik herinner me nog wel daagjes strand en dan moest ik 1x in de zoveel tijd de bob zijn, dan dronk ik 2 biertjes , vond er niets aan en kon niet wachten tot ik thuis was om te drinken,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tatum, dat is een mooi streven,

dat heb ik echt moeten leren,

dat je ook zonder drank plezier kunt hebben.

ik voelde me zo eenzaam in het begin van mijn stoppen, wat een rottijd was dat, die angst , die onzekerheid, en oh ja, het zelfmedelijden, en dan meer weer drinken, omdat mijn leven zo zwaar was :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,

Het voor mij nou de derde nuchtere dag. Het slapen ging boven verwachting goed, heb nog bestwel lang geslapen. Nog wel veel onrustige dromen gehad, eigenlijk zou daar al moe van worden. Lichamelijke klachten gaan wel, alleen voel ik me nog bestwel depressief en somber. Nog geen zin, om mij echt op te knappen en zo. Die somberheid hield de vorige keren na het stoppen ook vrijwel lang aan.

Daarom wil ik het nu met hulp wat beter aanpakken. Ik heb mij aangemeld voor een anonieme internetbehandeling, maar nog heb nog geen respons gehad. De stap, om via de huisarts een verwijzing te vragen vind ik te groot. Ben er namelijk nog nooit geweest voor mijn probleem. Alles blijven verzwijgen naar buiten toe.

Dan heb ik ook nog de druk, dat ik naast mijn werk met een studie bezig ben. Dus ik moet weer aan de slag, anders red ik het niet en de studie is best belangrijk voor mij, duurt nog ca. een half jaar. Dus dit is ook een reden, om te stoppen.

Ik ga maar eens lekker tee zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog heel even terug voor Katrin en dan écht weg.

Bij mijn afkick was ik ook steeds somber. Ik had ook last van een pijnlijke mond. Ik weet niet of jij dat ook hebt? Op de een of andere manier komen er dan heel veel bacteriën in mijn mond. Het ziet er uit als een witte plak en bij poetsen lijkt mijn mond dan ontstoken te zijn.

Wat mij hielp was heel vaak mijn tanden poetsen. En ook goed mijn tong schrapen. Deze bacteriën te lijf gaan. Want als die vertrokken waren (dag of 5), dan was mijn somberheid bijna weg (dag of 7).

Maar het kan zijn dat jij dit niet zo hebt/ervaart natuurlijk.

Sorry voor dit praatje op dit moment van de dag :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Made , tuurlijk zijn we heel voorzichtig met je naamgenootje joh, Anders hadden we haar ook niet vernoemt tenslotte ;)

Boll het is zo'n zware en moeilijke operatie omdat er bij een fretje niets mag achterblijven omat ze dan toch weer loops wordt, klein stukje eierstok is genoeg daarvoor. Het nadeel van fretjes is dat als ze niet gedekt of gecastreerd worden ze loops blijven. Dit geeft ook aan dat het echt een gefokt dier is en niet een gedomesticeerd "wild" diertje. Als ze loops blijven blijven die hormonen maar doorgieren en stapelen zich op en krijgen ze beenmergdepressie, waardoor ze een pijnlijke en zo'n verwarrende dood sterven binnen een jaar of langer, diep triest dus. Voor de vrouwen, achniet allemaal , maar dat zou zoiets zijn als altijd maar ongesteld zijn zonder tussen pauze en steeds maar meer en erger.

Vandaar dat fretjes waar niet meee gefokt wordt gecastreerd moeten worden, of als alternatief is er wel een implantaat, dat om de zoveel jaar opnieuw gezet moet worden.

Zo dat was een stukje biologie op deze zaterdag ;)

Oja waarschijnlijk is ze zwanger en waarschijnlijk van een bunzing (wilde voorouder) en die jongen hebben geen "normaal" leven als die geboren zouden worden. Dus dat willen we helemaal niet. Zou een te lang verhaal zijn om uit te leggen, wil nie iedereen daarmee vervelen . Sterkte vandaag allemaal, ook nieuwkomers welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tatum,

Op zich heb ik geen iproblemen met mijn mond, maar een keer extra tanden poetsen is natuurlijk nooit verkeerd.

Ik heb trouwens ook gehoord, dat veel water drinken, dus extra doorspoelen goed is in deze fase. Maar ik vind het nogal moeilijk, om veel water te drinken; ik vind juist tee nu heel erg lekker. Eten gaat trouwens ook moeilijk, heb nergens trek in. Ik hoorde veel verhalen van jullie, dat de trek juist toeneemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Tatum
Nog heel even terug voor Katrin en dan écht weg.

Bij mijn afkick was ik ook steeds somber. Ik had ook last van een pijnlijke mond. Ik weet niet of jij dat ook hebt? Op de een of andere manier komen er dan heel veel bacteriën in mijn mond. Het ziet er uit als een witte plak en bij poetsen lijkt mijn mond dan ontstoken te zijn.
Wat mij hielp was heel vaak mijn tanden poetsen. En ook goed mijn tong schrapen. Deze bacteriën te lijf gaan. Want als die vertrokken waren (dag of 5), dan was mijn somberheid bijna weg (dag of 7).

Maar het kan zijn dat jij dit niet zo hebt/ervaart natuurlijk.

Sorry voor dit praatje op dit moment van de dag :oquote>


Kan juist een belangrijke tip zijn Tatum, ach nie over in zitten hoor, mensen hier , of veel ervan, hebben toen ze nog dronken wel ergere dingen meegemaakt om weer een beetje bij te komen van al de alc tenslotte en dan valt dit best mee lijkt me ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...