meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Lenie wat is RH gaat me nu allemaal effe de pet te boven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Rondje Hondje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Originally posted by: kirky Originally posted by: meiskeKirk gelukkig maar anders was je je duim wel kwijtquote> die logica snap zelfs ik nog.quote> oke kirky gelukkig maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Originally posted by: kirky Originally posted by: Leniesja...hahaha...god wat mis ik m'n werk.......ga ff RH doen(aanpassing..is voor Kirk)quote> deze vat ik niet helemaal.quote> ik deed hetzelfde werk als jij.we flikte ook heel wat hoor, wel lachen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Hallo allen, voor het geval het is opgevallen dat ik na 2 weken elke dag op het dagpact intekende en droog weer afmeldde: ik was niet aan de zuip, maar ten slachtoffer gevallen van de salmonella die in de gerookte zalm zat. Voor ik van de radar verdween had ik hier nog zitten klagen dat het wel leek of ik me slechter i.p.v. beter ging voeeln na het stoppen. Maar toen zat ik al in de incubatie tijd. Alleen weet je dat natuurlijk niet. Ik verzeker jullie, dan heb je geen dagpact nodig. Het laatste waar je aan denkt is drank. Het gaat nu wel weer, nog wat slap, maar dat heeft wat tijd nodig. Ben wel bijgelezen, kost weinig inspanning en houd me bij de les. Zal morgen weer meedoen met het dagpact. Goede avond en eet smakelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Ik meld me weer droog af. Een plezierige avond samen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Goh dat is ook wat Lidia, moest naar het ziekenhuis? Gelukkig dat je je nu weet beter voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Lieve Igor, lieve meid, je bent niet gestoord hoor! Alcoholist, ja waarschijnlijk wel. Kom snel weer schrijven. En je bent niet alleen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Originally posted by: meiskeLenieBalkenbrei wordt gemaakt van varkenskopkan je het nog voorstellenlekker lang laten trekken en dan de tanden eruut halenen het vlees verder verwerken NAH bah hoor dan eet ik liever kruudmoesquote> Nee, balkenbrei of "kèrboët" is in midden limburg een gerecht wat bij de slacht gemeekt wordt van varkensbloed. Het varken wordt geschoten en gestoken en dan moet er snel iemand met een emmer bij om het bloed op te vangen. Er gaat mee, spekvet en specereien doorheen. Ik heb de eer gehad om met een ontblote arm in die emmer te roeren terwijl de boerin het mengsel compleet maakte. Men liet het in doeken hard worden in grote hompen. Daarvan werden stukken en later schijven gesneden, 3/4 cm, en in een pan in vet gebakken. Heerlijk op brood met een laag appelstroop eroverheen. En als die boetrham was besmeerd met reuzel was het helemaal te gek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Jowan, gefeliciteerd! Ik lees je onderschrift. Je bekentenis was een maand geleden. Gelukkig laat de opname niet al te lang meer op zich wachten. Hoe gaat het minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Ha ha het wordt steeds spannender met wat balkenbrei is maar ik blijf er bij dat het is een aftreksel van een varkenskop en daardoor konden wij let wel bij de slager afhalen worstenat en dan konden wijzelf hiervan balkenbrei maken echt zelf meegemaakt en opgehaald die worstennat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Goedenavond luitjes, weer een dagje gemantelzorgd bij mijn Pa. Ik doe het met liefde maar héél stiekum moet ik zo nu en dan diep zuchten. We hebben het altijd heel gezellig maar oh, oh, wat is het soms een mannetje. Ik dacht nog aan Hannah hihihi. Maar goed, door mijn eigen gedoe was er een beetje de klad in gekomen de laatste tijd. Nu weer de structuur van 2 á 3 keer per week en dan is alles weer op de rit. Wel is het zo dat hij zo enorm blij en dankbaar is, dat maakt het dan weer een stuk makkelijker. Helmaal blij met zulke vanzelfsprekende dingen, ik ben dan zóóó bij dat ik het kan doen voor hem. En eerlijk is eerlijk, ik zat in de auto naar huis en opeens schoot ik vol, het idee dat hij er niet meer zou zijn, het werd me even teveel. Sentimenteel tiepje ben ik. Nu even achter de pannen. Wellicht tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Lieve Tina ga zo voort ik snap he tzo goed wat je bedoeld met eerst ergeren en dan zijn ze echt wel dankbaar maar wat een dankbaar werk dan meis heb het met mijn moeder en schoonmoeder meegemaakt achteraf best wel heel dankbaar werk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Originally posted by: meiskeHa ha het wordt steeds spannender met watbalkenbrei is maar ik blijf er bijdat het is een aftreksel van een varkenskopen daardoor konden wij let wel bij de slager afhalen worstenaten dan konden wijzelf hiervan balkenbrei makenecht zelf meegemaakt en opgehaald die worstennatquote> Alweer ben ik het oneens met je. Van een varkenskop werd "kopvleis" of zult gemaakt.Daar weet ik het proces niet van want zo'n kop openpeuteren vond ik net wat ver gaan.Als dit meningsverschil halsstarrig wordt, vermoed ik gewoon een verschil in benaming in de verschillende landsdelen. Ik had veel boeren in de familie, hielp als tiener vaak mee op het land en bij de slacht. Zoals ik het omschrijf geldt voor Midden Limburg, begin jaren 60. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 @gwen: moet ook niet veel langer meer gaan duren, die opname. Heb het gevoel dat ik steeds minder dagstructuur heb en langzaaman achteruit boer. Het minderen gaat een paar dagen goed, maar dat lijk ik dan weer te moeeten inhalen. Ik moet er gewoon helemaal, blijvend, voor altijd vanaf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Discussie gesloten! Elk dorp en elke familie had zo zijn eigen recept ervoor. Thnx voor je bijdrage. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Hoe is het overigens met je plannen om met roken te stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Balkenbrij wordt gemaakt van bouillon, gekookt varkens slachtafval (kop, ribbetjes, spek, lever) boekweitmeel en kruiden. Ik kom uit een slagersfamillie en heb even geinformeerd. Woon zelf in Gelderland en mijn oom maakt het nog steeds zelf en heeft met leverworst en balkenbrij verschillende 1e prijzen gehaald. Zelf vind ik het heerlijk( maar denk er dan maar niet aan wat er in zit). Nou ja meer weet ik er ook niet van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 En via je huisarts? Dat gaat het van de zorgverzekering, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Hihi, nog een verlate reactie op de balkenbrij (Sorry Jowan) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Ha Kirky wordt effe goed neergezet hoe balkenbrei te bereiden dank daarvoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Goedenavond allen, Eerst maar eens bijlezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Goedenavond, Druppeltje, een enkele zie ik je ingelogd zoals nu, spreken doe ik je helaas niet meer en zou zo graag weten hoe het met je gaat. Wens je in elk geval het allerbeste en hoop dat het goed met je gaat. Nog steeds in Baggerdorp? Groetjes, Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mimosa Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 Jéémig, dit is toch niet bij te houden zeg! Wat wordt er veel geschreven in een dag tijd. Ik moet eerst even leren wie wie is en wat sommige afkortingen betekenen (ADB??). Ik kan dan ook echt niet op iedereen reageren aangezien ik nu pas weer achter de computer kan. Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2012 @ Diesel: in ieder geval eten slakken paddestoelen, ook vliegenzwammen. Ik heb het gezien op m'n wandelingen. @ Made: sterkte voor jou en manlief in deze onzekere tijden! @ Jane: zweepslag, pijnlijk! Ik heb het ook gehad. Beterschap. @ Aicha: fijn dat je weer terug bent. Ik had je al gemist. @ Will: zo verleidelijk en ruikt zo lekker: niet doen! Fijn dat de verbouwing goed gaat. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden