Spring naar bijdragen

donderdag 11-10-12, rustig an Jaap ;)


Diesel

Aanbevolen berichten

Tjonge. Al twee weken bezig met een brief schrijven aan een ex. Ik ben de scheve verhouding in mijn relaties aan het bekijken. Mijn broer, daartoe ben ik nog niet in staat, om een brief te schrijven. Daarvoor zijn de wonden van het gezin waarin ik op groeide simpel weg nog te diep en te fris. De ex spreek ik wel aan op geld dat hij mij nog schuldig is en zijn houding. Wat kan er godsamme makkelijk misbruik gemaakt worden van je als je zwaar alcoholist bent en geestelijk helemaal niet goed in orde bent geweest.

Ik merk wel nu ik af en toe rust begin te vinden dat ik goed nadenk over dat wat ik schrijf en dat ik niet meer, zoals vroeger, alles er uit smeet.

Emoties zijn hier niet makkelijk nog. Switchend tussen woede en verdriet en ik moet er op letten dat ik niet zelf destructief ben.

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: jowan
Originally posted by: kameleon
Soni, ik zie je, hoe vaar jij!
quote>


Hoe kun je zien of iemand online is? Terwijl je gewoon leest natuurlijk.quote>


als je lampje brand rechts boven bij je berichtenbalkje...of op de "startpagina"..zie je iedereen onderin staan.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt woede en verdriet liggen heel dicht bij elkaar. Het gebeurde nogal eens bij mij dat als ik m'n woede kwijt was, ik veel huilde.

Ook ben ik erg vaak depressief geweest omdat ik mijn woede en kwaadheid niet kwijt kon. Dat keerde zich nl. altijd naar mijzelf toe terug.

Moghu Leen.:present:

Coooooo:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eens een stukje lef getoond. Ik tril nog na. B)

Vanmorgen werd ik benaderd voor een bepaalde vacature. Ze hadden mijn cv gevonden op internet. Nadat we hadden besproken dat ik morgen op gesprek zou komen, ben ik eens gaan speuren naar het bedrijf en blijken ze een vacature beschikbaar te hebben, daar waar mijn werkervaring op aansluit. Gelijk weer met het bedrijf gebeld, dat mijn voorkeur toch uitgaat naar de andere functie, dat daar mijn werkervaring ligt, maar dat dit niet in mijn cv naar voren kwam, omdat ik hem pas later heb uitgewerkt. Alcohol maakt sloom, maar dat heb ik er maar niet bij verteld. :P

Maar morgenvroeg ben ik in de running voor twee vacatures. Hoe leuk is dat?! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Mimosa

Albert

Lytse

mirand

Hanneke

Will

Madeleine

Coco

Jootje

Serra

Moest vanmorgen vroeg de deur uit maar ik sluit me er graag nog bij aan vandaag.

Goed hoor Madeleine wat je gedaan hebt. Nee heb je en ja kun je krijgen zeggen ze altijd. Nu heb je morgen twee kansen. Hartstikke goed!

Wat is het weer een heerlijke dag vandaag. Even buiten in de zon geweest dat doet goed.

Ik zie op tegen morgen.....

Morgen is het vrijdag en morgenavond heb ik het rijk alleen.......

Voorheen betekende dat al vroeg een wijntje nemen en de hele avond door gaan thuis of ergens in een cafeetje.

Ik ben hier al de hele ochtend in gedachten mee bezig.

Nu in de middag maar proberen om aan andere dingen te denken.....

Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag frummers.

Emmaroos, dat Teveel/Harry dit forum anders vindt is denk ik omdat de nadruk hier ligt op totaal stoppen en het hoge AA gehalte.

En minderaars dus eigenlijk niet veel kunnen melden.

Want totaal stoppen is het credo. Wat voor velen ook de redding is natuurlijk.

Maar ADB betekent ook het in de hand kunnen houden.

Daar zit 'm de kneep, dat kan bijna niemand.

Dus ik wil graag het volgende melden.

Bij gelegenheid wil ik wel drinken. Aan mij te bepalen wanneer.

Volgende week in Istanbul ga ik echt niet de hele week aan de spa zitten maar mag ik van mezelf - als ik dat wil - 1 of 2x bij het diner of 's avonds op een terras ergens toch echt wel een glas wijn. En dat is niet omdat ik trek heb of wil zuipen, ik vind het ook lekker en het is absoluut ter traktatie en gezellig en ontspannend. Het hoeft niet - het kan en mag dan wel. En misschien drink ik geen alcohol, dat kan net zo goed. Ik zie wel.

De herprogrammering doet echt zijn werk wel hoor:)

Ik heb vertrouwen in mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serra, dat gevoel ken ik. Maar nu ben ik elk weekend alleen. En door vorig weekend de eerste niet te nemen, ben ik ervan overtuigd dat ik het morgen ook niet nodig heb. Morgen gewoon aansluiten bij het dagpact en ervan overtuigd zijn dat het ook morgen goed gaat. Het gaat immers al zolang goed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, niets in huis halen is het beste wat je kunt doen.

Om het te laten en jezelf te helpen.

Dus lekker thee met zoetigheid - als vervanging en erg lekker natuurlijk- of frisdrank met chips of wat anders. En de volgende dag ben je hartstikke blij.

Elke dag erbij maakt fitter, sterker, zelfverzekerder.

En even in opvolging van mijn posting van daarnet. Ik haal niets in huis want dat zou wel de kat op het spek binden natuurlijk. Dan is een fles zo leeg.

Dat doe ik niet meer. Thuis drinken is echt funest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle frummers en heintjes gegroet!

Ik zit op mijn werk en ga weer verder.

Overigens heb ik me niet aangemeld bij het dagpact, want van de ca. 14 aanmeldingen tegenwoordig zijn er maar een paar die zich braaf afmelden.

Waaronder ikzelf. Samen staan we sterk denk ik dan.

Is dat wel zo?

Als het niet serieus genomen wordt of het alleen maar bij een wensgedachte blijft om vandaag die eerste niet te nemen, laat dan maar.

Ga goed allen en een fijne middag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel, dat is natuurlijk ook zo. Enerzijds ben ik blij dat ik alleen woon, want als ik het niet in huis haal, dan valt het ook niet te drinken. Het hoeft voor niemand in huis gehaald te worden. In dat opzicht is het wel mijn stok achter de deur. Want ergens kan ik me voorstellen dat wijn ook in huis wordt gehaald voor de partner, die het wel kan houden bij één glasje wijn/bier. En als het dan in huis is, als de partner van huis is, omdat hij is gaan bowlen met vrienden ofzo, dan is het zo verleidelijk om de eerste wel te nemen.

Het wordt steeds makkelijker om niets in huis te halen, omdat ik genoeg te winnen heb en al aardig wat dingen gewonnen heb. Als een vriend/vriendin/ouder/buur iets te drinken wil, dan heb ik cola, thee (wel tien verschillende smaken), koffie en ranja. Meer dan dat wil en kan ik momenteel niet aanbieden.

Ooit wil ik wel weer eens normaal met drank om kunnen gaan. Gewoon één bij het eten of één op het terras, maar ik kan me ook voorstellen dat het me op een gegeven moment niet meer lokt.

En ik probeer trouwens mezelf elke dag aan te melden voor het dagpact en me elke dag af te melden. Voelt toch als extra ondersteuning.

Ik ga zo eens vier km lopen. En dan ook weer vier km terug. Nog steeds de pest aan fietsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En 2 vacatures maar liefst. Dubbele reden om heel

snel weer op te knappen, Madeleine.

Serra, vrijdagavond is voor mij het afgelopen

jaar ook altijd een moeilijke avond geweest.

Zorg dat je niet alleen thuis zit aan die fles

te denken.!

Plan iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gwen; Ik dan mezelf en jullie heel erg hartelijk dat ik een week geleden dit forum vond en ook gelijk besloot om echt te stoppen. Want ik ben veel van mijn kwalen al kwijt. De meest zorgelijke was het overmatig zweten, altijd en overal. Het liep mij letterlijk van mijn hoofd af. Nu nog heel erg weinig last van. Dus dat stemt me al heel erg gunstig voor morgen. Al moet ik morgen wel zorgen dat ik mijn woordje doe en me niet al te onzeker/verlegen voel. Ik moet me profileren. Ik probeer nu al moed in te praten:"Een ander woord voor de beste is Madeleine". Moet ik continu zelf om lachen, want zo voel ik het absoluut niet. Haha.

Ik hoop echt dat het iets wordt. Ik hoop de gedroomde functie, maar zo niet, dan ben ik op dit moment al blij met uberhaupt een baan. Zo makkelijk is het momenteel niet op de banenmarkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me dagelijks bij de dagpact aan.

Helaas ben ik niet iedere dag in de gelegenheid om af te sluiten.

Niet omdat ik het niet droog heb gehouden maar omdat mijn

directe omgeving niet weet dat ik hier op het forum ben.

Ik heb daar nog moeite mee om dat te delen.

Inderdaad Gwen ik zal iets moeten plannen voor die vrijdag avond....

Ga heel hard mijn best doen iets te vinden......

Serra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gwen



Madeleine, een week geleden was je nog flesjes aan het tellen...
Kijk naar jezelf nu!
Het is echt geweldig!
Goed gedaan, van deze natnek, haha.
Vertrouwen!

quote>



ze moeten hier "like"knopjes plaatsen.
ik ben het helemaal met je eens Gwen..

jij topper!!!! Madeleine!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...