Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 oktober 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hanneke, dat herken ik enorm.

Vanochtend was mijn gedachte helemaal niet bij bier/drank. Tot de uitslag van de test/toets moest komen. Het was echt een heel onschuldige opmerking. Iets met dat als ik het niet zou hebben gehaald, dat ik vanavond er een borrel op zou drinken. Waarop de mensen naast me antwoorden, dat ze dat ook zouden doen. Was geheel onschuldig. Maar op het moment dat ik het uitsprak, dacht ik:"Sjees, wat zeg je nu?" En toen was de gedachte aan bier ook opeens geboren.

Ik ben na de afspraak wel bij de supermarkt geweest. Maar dat was voor Cola Light en een lekker broodje (cadeautje voor mezelf :)). Ik ben niet eens in de buurt geweest van het bierschap, (normaal moet ik altijd even kijken of 'mijn bier' op voorraad is, ook al koop ik niets), maar thuis liet mij de gedachte aan bier niet meer los. En nu nog niet. Terwijl ik nu wel heel veel nadelen aan drank kan noemen. En wat mezelf dan weer verbaasd, begin me nu af te vragen of ik het nog wel lekker zou vinden. Dat bittere, gele goedje.

Ik vind het wel fijn dat ik hier erover kan praten. Als ik tegen een ander zoiets zou zeggen, dan is het antwoord "Dan drink je toch gewoon niet", ook al is het voor mij niet meer zo gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truitje, dank voor je eerlijkheid.

Zoek jou weg, de weg die bij je past. Als het je niet lukt

niet te drinken omdat je wijn in huis hebt zul je wellicht iets

anders moeten verzinnen.

Ik heb het moeilijk gevonden mezelf bij mijn herstel voorop te zetten.

Maar dat moest ik leren en wel doen omdat het anders te moeilijk was.

Soms, nou ja, best vaak, vind ik het nog moeilijk mezelf voorop te zetten.

Ik blijf leren.

Geef jezelf niet op je kop omdat je gedronken hebt.

Probeer te leren en het de volgende keer anders te doen.

Toen ik nog dronk dacht ik dat iedereen wist dat ik veel dronk. Toen ik gestopt was bleek dat dit helemaal niet waar was. Andere mensen zijn niet alleen maar met mij bezig. Dat dacht ik maar....

Ik drink nu zes jaar niet en wil het nog wel ff zo houden. Ik kan niet eentje drinken, net zomin als dat ik er eentje kan roken. Onmatig in bijna alles. Dat weet ik nu en ik probeer ernaar te leven.

Niet drinken valt me niet meer zwaar, het kan.

Maar dat heeft wel even geduurd hoor.

Gewoon begonnen bij dag 1, dat kan jij ook!

Fijne avond nog allen. De hoosbui is ff gestopt. Haardje aan, wel gezellig hoor die regen. Maar ja, ik hoef niet meer naar buiten, dat scheelt!

Latersss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik ga er echt voor

Koop geen wijn meer

Ben blij met alle lieve woorden..... Heb mezelf n.l. Niet zo lief

Maar duidelijkheid en streng zijn is wel nodig tegen alcoholisme

Vandaag ben ik weer droog

Dus mijn ene tellertje staat weer op 1 en de andere op 12

Dag allemaal

Liefs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hartslag is iets gestegen.

Hij voelt zich doodmoe, slikt harttabletjes,

en vandaag moest hij een halve nemen ipv een hele.

Nou ja, ik zit hier een beetje doorheen te toeteren... sorry.

Zo direct ga ik weer bellen.

En af en toe ben ik hier.

Madeleine vs Madelief... :D;)

Leuke vergissing Lavendel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi,:present:

Ja hij is al 81 jaar.

Mijn moeder is al 20 jaar geleden overleden.

Nu hij daar zo alleen is, voel ik me erg onrustig.

Ben bijna in staat om in de auto te stappen.

Nu kan het, ik ben broodnuchter;)

Maar ja, mijn zus woont vlakbij hem.

Ze belt me als er iets verandert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een vraag aan jullie allen.

Jullie weten dat ik gisteren de mist in ben gegaan

Ik heb 11 dagen stinkend mijn best gedaan niet te drinken

En gisteren zat ik er door, heb dus wel gedronken en teveel

Vandaag ben ik gestopt!

Maar hoe ga je nu om met heel erg je best doen?

Wanneer vraag je teveel van je zelf en sla je door??.

Help me!!!,

Lfs truitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hanneke
Goedeavond,

Madeleine ik had vanmiddag ook zo'n zin in pils. Ik had een heel goede ochtend gehad. Van alles gedaan. Zelfs een eind gefietst. En om een uur of twee ging ik me afvragen wat ik nou met de rest van de dag moest. Als ik zou gaan drinken zou dat geen probleem zijn. De dag is dan zo om. Maar hoe??? Ik drink vandaag 14 dagen niet. Het is een kwestie van doorzetten het niet drinken. Het willen drinken gaat voorbij.

Ik ben nu met de onlinebehandeling bezig. het is nu of nooit. En ik heb zoiets van als ik nu weer ga drinken wanneer zal ik dan echt stoppen. Zo blijf ik toch aan de gang??? En ik weet dat ik niet wil drinken. Ik wil echt stoppen. Ga ik weer drinken dan zal ik binnen korte tijd weer op dat punt zijn te willen stoppen. Wat een gezeur allemaal :Disgust;

Ik ga gewoon niet drinken. Vandaag toch niet. Ik heb me ook niet voor niets bij het Dagpact gezet.

:present:quote>


Hanneke :heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kirky
@Madelief
Hebben jullie geen WhatsApp o.i.d , elkaar berichtjes sturen. lekker snel en nog goedkoop ook.
Zou toch graag regelmatig een update willen als ik in jou schoenen zou staan.quote>


Ja Kirk,
Met zn vijven.
Doe we normaal ook al elke dag.
Nu zit ik daar nogal eens mee te piepelen,
zeker als ik snel iets wil typen.
Al het nieuwe is niet altijd een verbetering.;)
....of ik word oud....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste truitje,

Je schrijft; Gisteren zat ik erdoor en dus heb ik gedronken.

Dat woordje DUS, is misschien iets om over na te denken.

Er is eigenlijk nooit een reden om te drinken, je maakt er zelf een reden van.

Misschien,moet je wat minder je best doen ,en er wat meer ontspannen tegen aan kijken, anders wordt het zo'n strijd.

Gisteren is het fout gegaan,oke, jammer,jammer.

Maar je hebt jezelf weer herpeakt, en gaat er weer voor.

Dat is toch harstikke goed.

Niemand is volmaakt.

Een :present: voor jou, want dat heb je heus verdient

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Trui,

Ik heb geen antwoord op jouw vraag hoe je je best moet gaan doen, misschien de draad weer oppakken en doorgaan. De wereld vergaat niet hé?

Dat heeft een vroegere vriend en begeleider eens ooit tegen me gezegd toen ik de fout in was gegaan. En dat is ook zo, gewoon verder gaan. Je mag struikelen, daar ben je mens voor, als je altijd maar weer opstaat.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

ik ben nogal opnieuw nieuw hier, vanmiddag even hier geweest.

had een verjaardag. net thuis. ben trots op mezelf en ook weer niet.

was gaan zitten naast iemand die altijd met de auto is dus ik denk "ik doe cola mee" komt zij uit de keuken met een wijntje voor mij en voor haar want ze was nu eens op de fiets "zo gezellig om een wijntje met je te drinken"haha dacht ik.

ik een glas water erbij genomen. al met al een paar uur later inclusief diner ik toch 3 wijn gedronken, ......dus niet echt tevreden..... maar..... mijn partner wel tevreden want ik dronk niet zo veel als anders zei hij en hij was erg blij.

Ik eigenlijk toch ook wel weer en zit nu bij thuiskomst nadat de kids op bed liggen aan een kopje thee.......ook sinds jaren op de vrijdagavond.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas36, volgens mij is dat wat JIJ wilt de uitgangspunt. Wil je stoppen met drinken, dan is drie wijntjes teveel. Maar als je graag goed om wilt gaan met drank en op sociale gelegenheden gewoon een drankje mee wilt drinken, zonder dat er 'op visite' of thuis geen stop meer op zit, dan heb je het vanavond goed gedaan. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madeleine
Sas36, volgens mij is dat wat JIJ wilt de uitgangspunt. Wil je stoppen met drinken, dan is drie wijntjes teveel. Maar als je graag goed om wilt gaan met drank en op sociale gelegenheden gewoon een drankje mee wilt drinken, zonder dat er 'op visite' of thuis geen stop meer op zit, dan heb je het vanavond goed gedaan. :)quote>


dank je madeleine,
maar normaal gesproken was ik nu thuis wel door gegaan . maar heb gen drank in huis, dus kan niet, ben dus niet zo trots want weet niet wat ik gedaan had als er wel drank in huis was. verder voel ik me gewoon erg down (ook al toen ik meer dronk) en wat kan ik nu doen om die leegte op te lossen.

maarja, ben nog maar net hier dus ook nog niet veel van jullie gelezen en misschien zeg ik nu wel hele verkeerde dingen....

eerst maar een sigaret roken (wellicht de ene verslaving vullen met de andere????)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...