Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 oktober 2012

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 289
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag allemaal,

Ik meld me af voor het dagpact.

Niet gedronken vandaag.

Hoewel ik het vanmiddag lastig vond,

maar het kopje soep werkte weer.

Heb ook gegeten verder.

Nog een paar dingetjes doen en dan ga ik vroeg te bedde.

Ik voel me wat down.

Heb veel teveel gedronken de laatste tijd.

Ik schaamde me te veel om het hier te melden.

Nu is de kop er weer af!

:present: van Primula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lus je nix anders dat je bloed doet stromen Fleurtje?

Van die Red Bull schijn je het ook te krijgen maar dat heb ik nog nooit gedronken.

Maar zeker Fleurtje, ieder het hare, das nou zo mooi.

Zetelhangse. Dat ga ik ook zo doen. Nog ff wat lezen en vroeg naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, ik weet niet wat voor problemen je allemaal hebt, behave de alcohol. Bij mij is het zo dat ik mede door mijn problemen steeds meer ging drinken. Lang gedacht dat ik het zelf wel kon oplossen. Niet dus, keihard mijn kop gestoten. Krijg nu alle hulp die ik moet krijgen. Gaat echter wel een hele tijd duren. Iets wat al jaren speelt, kan niet in een paar weken worden opgelost. En daarbij is het ook nog bij mij zo dat ik nooit wordt zoals veel anderen. Van mijn angsten zal ik nooit helemaal genezen. Echter mijn doel is om weer aardig te kunnen functioneren. Me weer nuttig voelen. Ik heb nog Lange weg te gaan, maar doe het stapje voor stapje.

Ik wens jou heel veel sterkte en succes bij je behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat schrijf je dat mooi Suikertje.

Ik kan ook niet wat veel andere mensen kunnen. Het is erg belangrijk dat ik mijn grenzen goed in de gaten hou.

Ik ben snel moe, snel overprikkeld en dat maakt dat ik keuzes moet maken in wat ik wel en niet doe.

Ik moet niet maar het is zeker veel beter voor mij.

En herstel gaat altijd door in mijn ogen.

Vaak ligt er aan het alcoholprobleem een ander probleem aan ten grondslag. En dat duurt wel even voor ik daar goed mee overweg kan.

En van sommige dingen kom je niet af. Adhd om maar es wat te noemen. Of gevoelig zijn voor depressies. Daar moet je mee leren leven en dat is niet altijd gemakkelijk. Wel te doen is mijn ervaring en ik wil mijn drinkleven niet terug. Zoveel weet ik wel.

Ik zeg niet dat ik nooit weer drink, nooit is zo'n groot woord.

One day at a time, easy does it enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@suikertje: ik weet ook niet te benoemen welke problemen ik allemaal heb. Dat ik niet goed in het leven sta en slecht in mijn vel zit is me wel duidelijk, ik heb veel betere tijden gekend.

Daarom lijkt me therapie ook zo lastig, waar ga je het over hebben? Als me gevraagd wordt: waar heb je last van, noem ik het meest voor de hand liggende. Als het daar dan bij blijft weet ik nog niet of alles opgeruimd is.

Ik ben eenzaam, maar dat lost niemand voor me op. Dat moet ikzelf doen, maar via welke weg? En waarom ben ik eenzaam? Zuipen is een reden, ok, maar waarom ben ik daar dan mee begonnen? En op die manier raak ik helemaal de weg kwijt.

Ik hou sinds een paar weken een dagboek bij van wat me te binnen schiet en wat me raakt als ik hier lees.

Ik schreef hier wel niet veel, maar lezen des te meer.

Ik vind het moeilijk, te weinig controle over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen. Weer terug na een drukke dag. Het bos was jammer genoeg te modderig om in te wandelen en eerst miezerde het. De koffietafel met een stel leuke mensen en de jarige van 86 was heel gezellig en lekker. Totaal geen moeite gehad om de alcohol te laten staan,. terwijl ze om me heen aan de wijn zaten.

@ Madelief: van harte gefeliciteerd meis met je droge verjaardag. Ik wens je vurig een goed jaar toe!

:present::present::moon::sun::moon::present::present::moon::sun::moon::present::present::moon::sun::moon::present::present::moon::sun::moon:

Nu eerst bijlezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, je bent begonnen, dat lijkt me al heel belangrijk.

Ik heb meerdere malen therapie gevolg. Meestal dronk ik toen nog. Toch heb ik veel pijn en woede een plek kunnen geven.

Ik was natuurlijk niet eerlijk over mijn drinken. En zelden vroeg iemand ernaar.

Sommige hulpverleners zeggen dat je eerst het alcoholprobleem aan moet pakken alvorens je de rest kunt doen. Ik weet niet of dat altijd zo is.

Kun je je vragen en twijfels niet voorleggen aan je peut?

Je herstel is al begonnen bij het erkennen van je drankprobleem. Als je eerlijk kunt blijven naar jezelf zal de rest volgen, vast en zeker.

Wil niet teveel en te snel. Het drinken is ook niet in een week een probleem geworden, herstel kan ook niet snel. Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: albertina
HA, is een rommelwinkel,
geen opteometristen en
opticiens.
Slechte kwaliteit glazen,
dat kan ook niet anders voor dat geld.

Ik heb al jaren een abonnement bij HA. Ga wel altijd naar dezelfde zaak, met dezelfde eigenaar/opticien. Hij neemt de tijd voor je. Ben ontzettend tevreden. En heel wat goedkoper uit met mijn -10 en -9 dan bij een ander.
ZO te lezen heb ik geluk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetjes,

Ik heb ook zo'n abonnement.

En -10 en - 12 sterkte.

Dus zeer kippig,

Daar komt dan nog een leesgedeelte bij.

Besef, dat dat zeker niet gemakkelijkste glazen zijn.

Bij de opticien bij mij in het dorp, kost zo'n bril rond de 1000 euro.

Bij het abonnement heb ik steeds in totaal 126 eur betaald.

Dat scheelt nogal he.

Alleen dit jaar wat bij moeten betalen.

Maar zoals gezegd, ook wel goede brillen daarvan daan gehaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Truitje: ik had laatst aan je gevraagd hoe het met je ging, maar kreeg geen antwoord. Dan denk ik dat je op dat moment gewoon geen tijd had. Voor mij hoor je erbij en probeer ik je te leren kennen. Het is fijn als je af en toe iets met ons deelt.

Het gaat de laatste dagen goed met je, toch? Heb je nog veel trekmomenten?

@ Will: dat samenwonen moet langzaam groeien, vooral als er kinderen bij betrokken zijn. Het is ook doodeng, dat weet ik wel. Waarom ben je niet toch een beetje gelukkig? Ben je erg gespannen, of ben je bang dat dit toch niet is wat je zoekt? Vertrouwen hebben in jezelf en haar hoor.

@ Mimosa: zou het helpen ergens een grote mand neer te zetten en alles wat niet op zijn plaats ligt, er in te knikkeren? Dan zeg je: zoek maar in de mand en anders moet je zonder mobiel weg. Of is dochter nog te jong? Je bent St. Antonius niet (van de gevonden voorwerpen).:D

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madelief: :present:

Mateken,

Ik zal wel één van de laatste zijn om jou hier te feliciteren. :)

Maar de eerste of de laatste doet er niet toe,

het is de intentie die telt.

Wat een prachtige posting heb je deze voormiddag neergepoot. :heart:

Een mooi voorbeeld voor alle nieuwelingen en ook voor vele wat meer ervaren frummers.

Van hoe iemand uit het diepste dal naar de hoogste top kan klimmen.

Je bent uiteraard nog niet boven maar toch al goed op weg.

Dat die weg niet altijd over rozen gaat moge duidelijk zijn,

maar dat het niet onmogelijk is ook.

En niet te geloven dat jij al 46 jaar geworden bent. ;)

Zeker niet als je bedenkt wat voor een zwaar leven je de vorige 25 jaar geleid hebt! :o

Diegenen die jou in RL kennen zullen dat zeker kunnen bevestigen.

Hier voor mijn tof mateken een héééle dikke verjaardagsknuf:

:present::present::present::heart::heart::heart::sun::sun::sun::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote::musicnote:;:sun::sun::sun::heart::heart::heart::present::present::present:

Als je de pakjes opent zal je buiten de pakjes met

kalmte, moed en wijsheid ook nog een pakje met liefde en een pakje met geluk vinden.

Koester deze 5 pakjes want je zal ze nog hard nodig hebben! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...