fleurtje Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Originally posted by: BamBamJohan; je schrijft: dat is de reden dat jij je terug hebt aangemeld hier???Hebben we al eerder een Johan W gehad of schrijf jij nu onder een andere naam dan?Het is zeker waar dat het delen van ervaringen met lotgenoten zeer helpend kan zijn.Als het forum je daarbij van steun kan zijn is dat alleen maar mooi.Als mensen denken dat je al eerder geschreven hebt en dat nu niet zegt kan dat een onveilig gevoel geven, daar kan ik me goed iets bij voorstellen.quote> * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Madelaine. Je wordt steeds brutaler zeg. Een niet al te beste combi. Meestal raakte ik ze kwijt. Groet. Ga muziek maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Lieve mensen, Ik duik mn bed in. Uitje naast mn bed voor de loopneus. Slaap lekker allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Verder heb ik weinig te zeggen. Buiten Slaapwel, hou het netjes En zie dat de beestjes niet bijten *graaaaaaaaaauwwwwwww* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Dank jullie voor jullie antwoorden. Ik voel me als 'jonkie' niet buitengesloten. Ik kan in principe goed meekomen met de verhalen hier. Maar ik kan me voorstellen dat anderen zoiets hebben van:"Jonkie, je komt net kijken op deze wereld, wat weet jij nu?" Zoiets en ik moest even zeker weten dat ik neimand voor de borst stoot met mijn adviezen e.d. Ik ben weer gerustgesteld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Soothe, dat was ook gelijk mijn laatste vraag hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Gelukkig Madeleine dat kan ik ook weer rustig slapen;) Goed mensen ik ga onder de douche en duik dan weer heerlijk mijn bed in. Trusten allemaal en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Ik ben nu weg. Maar sta altijd open voor een vraag. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Madeleine, het drankgebruik of misbruik in het verleden is ook datgene wat ons hier bindt. Dit forum is er voor ons en door ons allemaal. En het gebeurt vaker hoor dat mensen zich hier een buitenbeentje voelen, dat heeft niks met leeftijd te maken maar meer denk ik omdat er veel mensen zijn die hier al langer komen. En ik weet het niet zeker maar er zijn er toch wel meer die rond de 30 - 35 zijn? Er is maar 1 doel hier en dat is de drank de baas te worden en te blijven. Dat lukt alleen als je hier blijft komen is mijn ervaring. Ik vind het leuk dat je er bent en ik lees je graag hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Madeleine, Goed dat je reageerde toen je dacht dat je niet gehoord werd! Onze postings kruisten elkaar. Ook van mij: je hoort er gewoon bij. Ik ben blij voor jou, dat je al op jouw leeftijd met het alcoholgebruik aan de slag gaat. Er ligt een AdB leven voor je dat hopelijk langer zal zijn dan het mijne. Ik ben 65, geen kinderen en getrouwd. Weet wel het nodige van kinderen, omdat ik een tijd in kindertehuizen heb gewerkt, vooral met pubers. Verder heb ik mijn gezonde verstand. Mijn drankgebruik heeft me bijna mijn relatie gekost: dat kan je op elke leeftijd overkomen! We proberen allemaal AdB te worden en elkaar te steunen daarin. Dat is, wat mij betreft, het enige dat telt. In de kern is dat inderdaad het enige dat ons bindt. Dat er honden- en kattenliefhebbers zijn, of creatievelingen, geeft af en toe een extra verbinding. Dat mensen met kinderen soms schuldgevoelens hebben, twijfels of wat dan ook, is herkenbaar voor andere mensen met kinderen enz. Voel je thuis en samen doen we ons best. Voor vandaag ga ik weer droog afhaken. Slaap lekker allemaal en voor de breiers onder ons: brei met succes, ook AR. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 @Madeleine, Je moet je absoluut niet het buitenbeentje voelen hoor. Vele verschillende mensen met even zoveel verschillende achtergronden. Ook ik heb zelf geen kinderen, maar wel 3 lieve stiefjes. Die heb ik al ruim 20 jaar, dat zijn mijn kindertjes. Nu zijn ze al groot en het huis uit. Ze hebben ons zelfs al 3 kleinkinders gegeven, die weten natuurlijk niet beter dan dat ik Oma ben Nu niet gelijk denken dat ik 60 ben ofzo ik ben net pas 41 geworden ik kan dus weer niet mee praten over van 0-4 jaar, de jongste was 3,5 toen ik bij mijn man en zijn kinderen kwam wonen. Zo hebben we allemaal ons gebrek :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Originally posted by: MadeleineMaar zal mijn vraag stellen. En het heeft niets met beledigen te maken. Want zo steek ik niet in elkaar. Wel heb ik het idee dat onze levens ons enkel verbinden door ons drankgebruik of het verleden met drank.Ik vind het niet onplezierig om hier te posten. Ik heb het hier juist wel naar mijn zin. Het gevoel eindelijk begrepen te worden. Mensen die hetzelfde doormaken, hebben doorgemaakt of nog moeten doormaken. (zoiets, want omschrijven is niet echt mijn sterkste kant)Maar ik voel me wel erg een jonkie. Ik ben 30, heb 3 jaar geleden besloten geen relatie te willen zolang ik nog (teveel) drink, en verder ken ik dingen alleen van mijn ouders of grootouders. Ik kan niet echt meepraten over relaties, kinderen e.d. En vroeg me af of dat vervelend was voor jullie. Heb wel voldoende meegemaakt, kan wel over veel zaken meepraten, zowel over dat wat ik zelf heb meegemaakt, wat anderen hebben meegemaakt. Maar voel me dus een beetje een buitenbeentje. En vroeg me af of dat terecht was. madeleine haivraag me af wie hier volwassen isjij bent nog maar dertig en zet hier iets verstandigs neer , de rest tapt wat moppen want ohh ohh wat zijn we toch fijn en blij met hoe het allemaal gaatsorry even weer een buik vol van al die ongein hier.. ik zit dus echt wel met een probleem t heet drank en t is drankgerelateerdde rest kennelijk ivm een holle kies?t zal wel weer een hoop tamtam geven maar echt ben wat teleurgesteldover die fijne huiskamer hierwelterusten allemaamquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Wat een fijne berichten allemaal. Dank jullie wel. Travel, ik durf pas sinds een maand het getal 30 uit te spreken. Vind het werkelijkwaar verschrikkelijk dat ik al zo oud ben en nog steeds niet volwassen. Denk dat het laatste mijn probleem is. Ik voel me nog alles behalve volwassen en ik zit al 9 á 11, het is net wat we aanhouden, over de houdbaarheidsdatum heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Krekel, jouw gevoel kan ik me wel voorstellen. Maar heb je het wel gered vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Madeleine, je hoort er helemaal bij hoor, niks buitenbeentje. En ik ben 52 en ook nog niet volwassen:$ Nu ga `k zo langzamerhand naar bed truste allemaal:lips: tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 oftewel welterusten allemaal sorry Lytse ... en anderen ook die hier zeker anders zitten ik kan niks met de ongein hier.. heb eerder aangegeven dat ik heel erg moeilijk zit en de huiskamer is dus kennelijk geen plek waar je even veilig binnen kan komen groetjes en sorry zit erg slecht in mn vel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 @Krekel Wat vervelend dat de moppen je irriteren. Maar hoe moet ik hier in godsnaam nou weten dan jij op dit moment aan het vechten bent en meeleest als je niks post ??? Misschien de volgende keer even aangeven dat je het moeilijk hebt, kunnen we er voor je zijn. En ik zal dan de laatste zijn die grappig probeerd te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Krekel, als ik me even niet thuis voel dan schrijf ik op mijn eigen draadje in 'wie is wie', misschien dat dat helpt? Misschien juist om even te ventileren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 @Krekel Vertel me liever wat je dwars zit, waar we je kunnen helpen ? Trek je het nog wel ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 hai made nee ging niet goed ik versier het droog toch iedere keer dat ik weer terug val ook.. gewoon heel erg jammer want heb ook steun aan dit forum maar meer in pb dan hier.. ik kan het hier niet volgen en het lijkt juist de place to be te zijn als je moeilijk zit en je maatje er even niet is ofzo maar de praktijk wijst uit dat je ergens invalt en of mee moet doen of gewoon maar weg moet bliven om niet uit de toon te vallen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Het schijnt dat mij leeftijd helemaal niets interesseert. Ik lees heel veel leeftijden en denk alleen maar, leuke mensen, zo zonde van de verslaving. Leeftijd zegt eigenlijk niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Precies daarom is de dagdraad ook Krekel. Roepen als je hulp wil. En je ziet, geen ongein meer, maar helpende handen die naar je uitreiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 baal er gewoon van dat ik het toch op een zuipen heb gezet en daar kunnen jullie ook niks aan doen.. zit in een relatie die niet goed voor me is en kan er niet mee stoppen tis nog erger dan drank want ga er iedere keer toch weer op drinken dus sorry mensen kom niet met mezelf uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 Krekel, wellicht ben ik de brutale van ons twee. Want als ik het niet red, dan verexcuseer ik me gewoon dat ik niets heb gelezen, maar dat IK het moeilijk heb. En tot nu toe veranderde de huiskamer dan in een plek waar ik mijn ei kwijt kon. Niet afwachten, posten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 23 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2012 ja misschien ook wel Kikry ben gewoon ook boos op mezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden