Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 okt


Shahire

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 476
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: LadyN
Er hangt wat geks in de lucht denk ik deze week met de dubbele dagen, hahahaha!
Zou het een nieuwe trend zijn op t forum?

Ik had het gisteren over de KOPP groep met een kennisje van me. Das een praatgroep voor kinderen van ouders met psychiatrische en verslavingsproblemen. Het is aan de ene kant fijn dat er zulke groepen zijn voor de kids, maar aan de andere kant voor de ouders ook weer erg lastig. Zo wordt natuurlijk gesproken over dingen waar je je als ouders vreselijk over schaamt en het liefst zou willen dat je kind dat nooit had ervaren.

Fijn om te lezen dat het voor jouw dochter zich zo fijn voelt in de groep, Kameleon!
quote>


Ik denk meer dat je je als ouder schaamt over wat het kind vertelt.
Het feit is er nu eenmaal dat de kinderen het mee hebben gemaakt.

de KOPP is er voor de kinderen, als ouder heb je, als het goed is, hulp die bij jou past.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Igor: misschien lees ik je een beetje zwart-wit. Of snap ik je vraag niet helemaal.

Als ik alle aspecten neer zou zetten zou het wel een heel lang bericht worden denk ik.

Natuurlijk kunnen de kinderen zich ook schamen om dingen die er zijn gebeurd, de groep draait juist om de ervaringen van de kids. Er zijn begeleiders en het allerbelangrijkste: lotgenootjes van hun eigen leeftijd. Zoals wij behoefte hebben aan herkenning en weten dat we niet alleen staan hebben de kinderen dat ook nodig. Weten dat je niet de enige bent met die problemen kan erg helpend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kon ik zo maar plotsklaps niet meer on-line komen.

Natuurlijk alles 10 keer nagelopen of er een aansluiting van mijn computer

niet goed zat. Na een uur gefrummel en gezoek dacht ik dat ik toch maar even een vriend moest bellen (heeft een eigen computerbedrijf).

Deed de telefoon het ook niet (maakt ook gebruik van de modem van de computer).

Bij de buren gebeld maar ook hij begreep er niets van (had even iemand gestuurd om de boel na te kijken).

Ikke maar bellen naar mijn provider.

Wat bleek nu, had ik 3 maanden betalingsachterstand:$

Nooit bericht van gehad of iets dergelijks maar gelijk de boel bokkeren.

Gelukkig hebben ze de blokkade er gelijk afgegooid en heb ik maar snel de achterstand betaald.

Was er al met al een goede halve dag mee druk geweest en had toen

eerlijk gezegd best trek in een stevige borrel (wat ik niet gedaan heb overigens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Mark, dat zijn dan van die momenten dat je denkt dat alles

tegenzit en als het dan weer voor elkaar is denk je: Nu heb ik

wel even een biertje verdient.

Dat zijn van die momenten die nog zeker vaker terug zullen komen.

Maar gelukkig heb ik het nu nog steeds in de hand.

Wel een hardnekkig duiveltje. Maar gelang de tijd verdwijnt hij wel steeds meer op de achtergrond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
@Kameleon. Mijn zoontje zit halverwege de basisschool, dus hij snapt al een heleboel van wat hij om zich heen ziet... Maar inderdaad, ik belast hem ook niet met mijn probleem, al is het soms wel moeilijk geweest, want wat zeg je als je midden overdag met een bloedend hoofd de kamer binnenkomt omdat je in het schuurtje onderuitgegaan bent...? Pijnlijke en beschamende momenten als ik daaraan terugdenk. Maar het terughalen van dit soort herinneringen ontneemt mij nu bijtijds mijn trek, dus het is tenminste nog ergens goed voor geweest...quote>


Dat soort voorvallen houdt mij ook op koers, maar ook dat ik nu veel meer met haar doe, zonder op de klok te kijken.
ik hoef niet meer op tijd te zijn om dat glas wijn te drinken.
Simpel weg omdat ik het niet meer wil en omdat ik nu bewust met haar bezig ben en geniet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: kameleon
Even iets grappigs, wij hebben nu dus twee honden, een kleintje en een grote.
we liepen met de grote, komt dochter een klasgenootje tegen.

Klasgenootje ziet de grote hond en schrikt, zegt is jullie hond zo snel gegroeid:Dquote>


Haha geweldig die kids :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even dit: met de posting over buurvrouw wil ik hier geen

moeders op de tenen trappen hoor.

Mijn buurvrouw wilde niets aan haar drankprobleem doen.

Volgens haar had ze geen probleem.

Nu ze begon te drinken als haar dochtertje in bed lag (ze was toen 4 jaar) maar ging wel door tot in de vroege uurtjes en lag vervolgens de volgende dag de hele dag in bed.

Gelukkig dronk ik in die tijd nog niet en kon ik voor de kleine zorgen.

De eerste keer dat ik er kwam op een heerlijke zomerse dag zat de kleine meid om 2 uur in de middag in haar eentje voor de t.v. met een zelf gesmeerde boterham nog in haar pyamaatje.

Ik vond dat zoooooooo erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve Frummers.

Het is mooi en fris buiten.

Koffie heb ik al op.

Ik mis Jopie.....

Madeleine,

Kom je gewoon weer schrijven hier?

Je schrijft zelf dat je er veel aan hebt.

Wat een ander vind is niet van belang.

Omdat iedereen zo'n beetje zijn of haar mening heeft gegeven,

wil ik, (zonder dat er weer een discussie over op gang komt)

zeggen, dat ik een eeuwige ban onaanvaardbaar vind.

Ongeacht of iemand uit de bocht is gevlogen qua bewoordingen hier.

Een hardvochtige opstelling van de beheerders van dit forum.

Zeker niet helpend, zowel voor degene die het betreft,

als voor de andere mede-forummers.

Met mijzelf gaat het de laatste paar dagen niet echt lekker.

Ik twijfel om juist hier wel te schrijven, of een beetje afstand te nemen.

Er gebeurd zoveel op dit moment in mijn leven,

dat het een beetje ongelofelijk zou lijken,

als ik dat allemaal zou opschrijven hier.

Het is gewoon teveel.

Ik heb enorme huilbuien, en ze luchten me totaal niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madelief, wat vervelend voor je dat t niet zo lekker loopt bij je.

Het belangrijkste is om te doen waar jij je goed bij voelt, deel wat je wilt delen en hou voor jezelf wat je niet kwijt wilt hier.

Wat er ook is, wil je veel sterkte wensen en hoop dat je je snel wat beter voelt

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooie zon met wit op de daken, lekker gevoel

het ziet er een goede dag uit!

Mark, heel fijn om je terug te lezen én met frisse voornemens. Succes, hoor!

Originally posted by: kameleon

Madeleine en Joy,

Ik wil jullie bedanken voor jullie postings van afgelopen nacht, het houdt mij scherp.quote>

sluit ik me helemaal bij aan!

Hopelijk gaat het de dames vandaag beter :present:

RL: wat een energie! Ik zal de mijne maar is zoeken om in mn huishouden te vliegen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even de d.d. van gisterenavond gelezen en ik moet zeggen dat de berichtjes van Johan W. vanaf 22.40 erg fijn waren om te lezen. Ik had het gevoel dat ze gelijkwaardig waren, en niet dat nare gevoel dat ik anders krijg, dat ik niet zoveel waard ben, en de berichtjes lees van iemand die z'n uiterste best doet om superintelligent over te komen. Dit is erg fijn om te lezen Johan, en ik hoop echt dat ik in de toekomst nog veel van deze berichten van jou kan lezen. Doet me echt heel erg goed.

Verder gisterenavond nog een docu. gezien van mensen die een gezwel hadden en dit lieten verwijderen.

Iemand had er een op z'n billen zitten. Ik moest gelijk denken aan de tijd dat mijn manneke voor de 3e keer geopereerd werd aan een fistel.

Ik had beloofd aan hem om, als hij weer geopereerd was, deze wond zelf te verzorgen.

Toen ik de wond voor het eerst zag kreeg ik zowat een rolberoerte want ik zag twee halve hompen vlees hangen met met een heel groot gat en geen bilnaad meer. Het was allemaal weg gesneden. De helft van z'n billen was weg. Een vreselijk gezicht.

Toch heb ik 4 mnd. lang iedere dag drie x gespoeld en na die tijd was alles weer mooi aangegroeid, zonder dat er een arts aan te pas is geweest. Waar een lichaam allemaal niet toe in staat is. Een hele zware tijd, en ik voelde de rot gevoelens gisterenavond in bed weer. Vandaar dat ik lang heb liggen woelen in bed en niet kon slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...