bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Kamé, en Made. soms kleineren mensen anderen om ze daarmee heel klein en afhankelijk te houden. Soms kan het zijn dat deze mensen erg bang zijn je kwijt te raken. Er is dan niets zo makkelijk om iemand te kleineren en te zeggen dat je niets goed doet of verantwoording af te moeten leggen. Want ze staan boven je. Het is de vraag hoelang jij aan die eisen van die ander wilt voldoen of eens in opstand gaat komen en laten zien dat je gewoon volwassen bent. Dat wordt een gevecht omdat het bijna niet te verkroppen is voor die ander dat je ook een eigen persoontje bent, maar je zal moeten, want deze dingen staan je persoonlijke groei in de weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Heb trouwens Hanneke helemaal over het hoofd gezien, schande. Hanneke, ik wens jou uiteraard ook een heel goede morgen en een fijne dag toe :$ En jou ook Bol .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Vonnie een dikke voor jou lieverd. Ik durf het bijna niet te zeggen mensen, en jullie zullen me wel helemaal voor gek verklaren maar...... ikke heu... wil eigenlijk...heu.... nou ja ik wil eigenlijk vandaag mijn kerstboom gaan zetten. Jaaaa hoor lachen jullie maar, maar ik heb gisteren een nieuwe gekocht. 1.80 hoog en ben zooooo benieuwd. M'n eerste echt nieuwe kerstboom in m'n leven die ik gekocht heb. Zo uitgelachen????? Wie hoor ik dan nog??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: bolletjeKamé, en Made. soms kleineren mensen anderen om ze daarmee heel klein en afhankelijk te houden. Soms kan het zijn dat deze mensen erg bang zijn je kwijt te raken. Er is dan niets zo makkelijk om iemand te kleineren en te zeggen dat je niets goed doet of verantwoording af te moeten leggen.Want ze staan boven je. Het is de vraag hoelang jij aan die eisen van die ander wilt voldoen of eens in opstand gaat komen en laten zien dat je gewoon volwassen bent. Dat wordt een gevecht omdat het bijna niet te verkroppen is voor die ander dat je ook een eigen persoontje bent, maar je zal moeten, want deze dingen staan je persoonlijke groei in de weg.quote> Mooi gezegd Bol, maar hoeft niet de waarheid te zijn...er moet wel waardigheid zijn, respect voor elkaar, anders kun je het wel schudden maar beweegt er niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 goeiemorgen mensen hier een waterig zonnetje en voorlopig droog hoop ik. Madelief en Kamé hoe herkenbaar helaas. Ik werd pas mezelf weer nadat ex 1 jaar weg was, en rea;iseerde me later pas hoe ikzelf in die relatie zat. Met drank leek het te doen, maar van beiden was ik op een niet fraaie manier afhankelijk. En hoe eenzaam ik in die jaren was, daar kan ik nog van huilen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Klopt Har. maar ik heb dit al zo vaak mee gemaakt. Zo vaak gezien. En natuurlijk hoeft dat niet de waarheid te zijn maar vaak zijn het toch deze dingen in een relatie waardoor er grote onenigheid ontstaat. Partners willen in een relatie vaak de baas spelen en zien hun partners vaak als onvolwassen om zo dingen zelf in de hand te houden. Zelf controle houden over?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Bolletje, Misschien is dat wel zo. Mijn eigenwaarde heeft een paar gemene klappen gekregen de afgelopen tijd. Ik voel me leeg en ik moet op zoek gaan naar mezelf. Ik weet alleen even niet hoe. Wie ben ik eigenlijk?? Die vraag stel ik mezelf heel vaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: bolletjeKlopt Har. maar ik heb dit al zo vaak mee gemaakt. Zo vaak gezien. En natuurlijk hoeft dat niet de waarheid te zijn maar vaak zijn het toch deze dingen in een relatie waardoor er grote onenigheid ontstaat. Partners willen in een relatie vaak de baas spelen en zien hun partners vaak als onvolwassen om zo dingen zelf in de hand te houden. Zelf controle houden over??????quote> Jezelf. De ander komt daar misschien later bij, om het opnieuw te bekijken.Eerst werken aan jezelf, voordat je met de ander gaat matten...en dat geldt natuurlijk voor alle twee.Het gaat niet om hoe schuldig de andere zich moet voelen maar om hoe schuldig jijzelf bent. Daar kun je haast samen niet uitkomen als je nog met jezelf aan het vechten bent.@Made: je zegt het treffend "Wie ben ik eigenlijk?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Wie ben ik eigenlijk. Dit zinnetje geeft eigenlijk aan dat je op zoek bent naar jezelf he? Dat is het gevolg van het nuchter worden. En omdat ik eigenlijk een ras-optimist ben, kun je eruit opmaken dat er aan gewerkt word. Ook al hang ik aan het randje van de klif, ik kweek, denk ik, toch spierballen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik ben gelukkig het stadium van schuldig voelen voorbij. Heb verdorie mijzelf niet minder schade berokkend dan de ander. Drinken is destructief maar er zijn vele vormen van destructief omgaan met... Als de ander met verwijten gaat slingeren terwijl ze eigenlijk al in the past zijn, teert hij of zij nog door op oud verdriet, wantrouwen, etc. Kijk eens in de spiegel kun je elkaar toeroepen...maar dat zijn alleen maar machtspelletjes. Kijk zelf in de spiegel, zonder destructief met de ander om te gaan...kan helaas alleen maar als je positief naar jezelf probeert te kijken, zie jij dan jezelf of die ander? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: MadeliefWie ben ik eigenlijk.Dit zinnetje geeft eigenlijk aan dat je op zoek bent naar jezelf he?Dat is het gevolg van het nuchter worden.En omdat ik eigenlijk een ras-optimist ben,kun je eruit opmaken dat er aan gewerkt word.Ook al hang ik aan het randje van de klif,ik kweek, denk ik, toch spierballen.quote> Da's mooi, spierballen. Maar niet gaan meppen hé, dan val je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Nog eens alles overlezend hier...ik schreef: niets blijft hetzelfde. Alles gaat voorbij. En dat is zo. Maar ik moest in mijn leven wel zelf ook wat ondernemen. De veranderingen komen niet altijd vanzelf. Ik had het geluk geen kinderen te hebben. Dat maakte het mogelijk zondermeer bij mijn partner weg te gaan. Maar ik heb daar 30 jaar overgedaan. Dat raad ik niemand aan. Zo zonde van mijn leven. Nu ik de onlinebehandeling doe leer ik wat positiever naar mezelf te kijken. Maar ook de moeilijkheden niet uit de weg te gaan. Veranderen wat ik kan veranderen. Dat begint vaak inderdaad met heel kleine dingen. Dat geeft je dan het gevoel weer meester te worden over je eigen leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Hoi Yvonne, Dank je wel. Ik vind het al knap dat je zo iedereen weet te noemen. Ik kan dat nooit omdat mijn hoofd net een zeef is. Ga ik het bericht schrijven dan ben ik de namen weer vergeten. Ik vrees dat dat een gevolg is van het vele drinken. Maar ja, het is niet anders. Jij ook een heel fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: Har Jezelf. De ander komt daar misschien later bij, om het opnieuw te bekijken.Eerst werken aan jezelf, voordat je met de ander gaat matten...en dat geldt natuurlijk voor alle twee.Het gaat niet om hoe schuldig de andere zich moet voelen maar om hoe schuldig jijzelf bent. Daar kun je haast samen niet uitkomen als je nog met jezelf aan het vechten bent.quote> Maar daar moet je dan wel ruimte voor krijgen Har. Juist dat is het probleem. De mensen geven daar geen ruimte voor want dat zou beteken dat ze hun partner wat los moeten gaan laten en daar zit hem nu juist het probleem. Het niet los kunnen laten want dat betekent een stuk controle opgeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik ga wat doen. Allereerst een duik in bad nemen. Verder mijn lijstje proberen af te werken voor vandaag. Ik zie wel hoever ik ermee kom. Dank voor de feedback lieve Frummers! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 goedemorgen lieve mensen, Dank jullie wel voor jullie overpeinzingen. Ze helpen me heel veel. Ik zit er ook middenin... In een relatie op de been denken te blijven met drank, erachter komen dat het alleen zonder kan.... En dan begint het allemaal pas! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: AppleGoedemorgen lieve mensen,Dagdraadje van gisteren nog even teruggelezen met een brede lach op mijn gezicht. Was een fijne dagdraad met dank aan allen voor de humor.Moet gelijk weer lachen om Yvonne over Stef Bos Ik sluit me volledig bij je aan. Hij geeft me kriebels op de foute plek.quote> Kijk Apple nu laat jij me erg lachen, tjah wat is goeie en wat foute plek, gloof dat bij vrouwen daar zelfs onderling een verschil tussen zit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Kalmte voor vandaag, Made, Kame Hannah, en iedereen die het nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Apple, gelukkig genees je snel van je longontsteking. Toen je eenmaal wist dat dà t het was, kon je ook goed behandeld worden. Nu nog je smaak en reuk terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: Har Originally posted by: YvonneIk hou trouwens ook van rust...wat je zegt, herrie genoeg.We gaan in het voorjaar weer naar Vlieland; geluidsluw...sssttttt....quote> Tjah hier altijd rustig op wat trekkers na (naar aanleiding van gister) en wat soms te snel rijdende auto's. Iemand omschreef het hier eens als het rustigste plekkie van Nederland. Daarom wou Zen ook hierheen verhuizen denk ik nu achteraf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik kom verdorie uit een gezin waar naar elkaar meppen tot een kunst verheven werd. Pa, mepte naar zwagers die allemaal @#%zakken waren; naar mij, achter mijn rug om want ik was de grootste *&@zak; zussen mepten naar elkaar...ma, mepte mij letterlijk om de oren en ik, ik mepte niet terug. Niet omdat ik een watje was, maar bezag dat het allemaal zo bruut en zinloos was...ik zag de kleine mensjes achter dit gedoe maar kon er niet boven staan, emotioneel gezien. Dat gezuip is niet uit de lucht komen vallen...want ik bezweek. Dat heeft tot mijn 54e geduurd. Toen was het voor eens en altijd afgelopen, alleen maar omdat ik mededogen met mezelf kreeg en van daaruit kwam kracht! Behandel mij niet respectloos want ik geef je in woorden terug waar ik sta; kijken of de ander dan nog kan volharden...meestal niet. Heb dan ook wel geleerd me emotioneel los te maken...zelfs van de meest dierbaren. Het is hun proces en dat maakt de weg vrij om werkelijk om iemand te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Goedemorgen allen het is hier in Belgenland: Allerzielen, herdenking van de overledenen ( gisteren de heiligen) Maar ik lees hier vanmorgen postings van super sterke levende zielen Ik ga daar vandaag liever aan denken! Madelief, Kame, Gwen, zo zo herkenbaar, jullie verhaal! Het is zo moeilijk en pijnlijk. Maar ik ruik zoveel sterkte in jullie. Made en Kame heb ik in RL gezien en is dat nog is bevestigd. Gwen, jouw kracht ken ik vanuit je postings. Inderdaad om deze situtatie goed uit te komen, mentale spierballen kweken en grote doos zakdoekjes ernaast. Maar the force is there Ik voel me ook terug op volle kracht komen, voelt fijn. En nu wil ik mijn rots in de branding, lady Bo super feliciteren met haar 4 maanden vrijheid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Goedemorgen allemaal! De hele week zat ik al te denken dat het donderdag 1 November was, 1 November was de dag dat Ekstertje en ik 2 jaar geleden zijn gestopt met drinken! Dus bij deze lieve Eks GEFELICITEERD met je 2 jaar droog meis! Dagje te laat maar wel gemeend! Super mooie prestatie! Dikke kus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Ik geef het meest om mijzelf wil niet zeggen dat ik egoistisch ben, maar geeft ruimte om met de ander om te gaan die ik verkies. Als die ruimte er niet is, dan maar afstand..en daar valt ook een relatie onder. Je moet daarin standvastig zijn en de zaakjes goed regelen; eventueel met hulp van derden. Blijf in godsnaam niet stoeien als het niets opleverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 2 november 2012 Rapport Share Geplaatst 2 november 2012 Originally posted by: bolletjeVonnie een dikke voor jou lieverd.Ik durf het bijna niet te zeggen mensen, en jullie zullen me wel helemaal voor gek verklaren maar...... ikke heu... wil eigenlijk...heu.... nou ja ik wil eigenlijk vandaag mijn kerstboom gaan zetten. Jaaaa hoor lachen jullie maar, maar ik heb gisteren een nieuwe gekocht. 1.80 hoog en ben zooooo benieuwd.M'n eerste echt nieuwe kerstboom in m'n leven die ik gekocht heb.Zo uitgelachen????? Wie hoor ik dan nog???quote> ROFL lekker doen hoor Tante hup en geef al de ballen maar namen en laat ze maar vallen als daar reden toe is , ook voor de andere dames aan te raden misschien Heel veel sterkte MadeL en Kameo, miss deden ze dat voorheen ook, maar dronk je daar doorheen of om. Nu gaat dat niet meer op en pakken jullie de fles niet, dus moeten zij daar ook aan wennen en zullen ze wat meer gas er nog opzetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden