Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 november 2012


Har

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 413
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb de hele documantaire gezien.

Tijdens mijn opname,

wat overigens geen detox was,

heb ik jonge mensen gezien,

amper 30 jaar oud en voor het

leven geestelijk beschadigd door alcohol.

Ook na het zien van deze documantaire

heb ik echt niet de illusie dat het met mij

nooit zover zou kunnen komen.

Bij iedere alcoholist kan dit zijn of

haar voorland zijn.

Ik vind het uitstekend dat er zulke

links (hoe schokkend ook) geplaatst

worden.

En denk nooit mij gebeurt dit niet,

dat is jezelf bedriegen, het kan een

ieder van ons overkomen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, ik zie je probleem niet.

Drank is voor sommigen de regelrechte hel.

Niemand kwam daar van de ene op de andere dag in terecht.

Het is een sluipmoordenaar en komt op kousevoeten.

De documentaire is niet voor niets gemaakt wel.

Het laat zien waar zwaar drinken toe kan leiden.

Oké, niet iedereen houdt van dit soort docu's, dat kan.

Er zijn er ook die de enge plaatjes op sigaretten niet willen zien.

Maar wie er wel naar kijkt kan een goed idee krijgen wat de drank kan aanrichten.Het wordt nog eens plastisch geïllustreerd. Wellicht kan men er een boost van krijgen in de zin van zoiets zal ik trachten te voorkomen.

Niets mis mee toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Johan

Ik was al aan het uitloggen toen ik de discussie zag... en ik snap het niet. Alcoholisme is een ernstige, progressieve en dodelijke ziekte. Als je het gevoel hebt dat je een probleem hebt met alcohol (anders zat je hier niet), en je doet er niets aan, kun je uiteindelijk op het punt komen waar deze mensen blijkbaar zitten (ik heb de docu niet gezien want woon in Spanje). Wat ik zelf zo fijn vind aan dit forum is dat er allerlei soorten mensen zitten met allerlei soorten problemen met alcohol: van minderaars tot bingedrinkers, van dagdrinkers tot "heel vroeg bewuste" alcoholisten, enz. En wat ik nog fijner vind is hoe dit hand in hand kan gaan, hoe het overgrote deel van de mensen een solidariteit, warmte en ervaring ten toon spreiden waarmee ze (we) elkaar helpen. Daar kan ik echt van ontroerd raken en het maakt me niet uit "hoe ver" iemand is "afgegleden". Ik snap niet hoe je je daar aan zou kunnen "branden" zoals je zegt. Ik begrijp heel goed dat dat bij een hoop mensen in het verkeerde keelgat is geschoten. Maar misschien kun je het uitleggen zodat we het begrijpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan waarom blijf je schoppen als mensen je proberen iets duidelijk te maken. Ik val jou niet aan, ik constateer iets. Maar wat ik heel vaak merk bij jou is dat, als iemand iets naar jou heeft en dit schrijft naar jou, je altijd het balletje terug speelt, en dus helemaal niet open staat voor iets wat jou aangereikt wordt. Dat is jammer want je hoort hier duidelijk wel thuis. je komt hier niet voor niets en zoekt hier toch wat.

Dan is het toch erg belangrijk dat je probeerd om open te staan voor hoe je bij anderen overkomt. Dat gebeurd niet, misschien is dat niet waarvoor je hier bent maar voor hele andere dingen.;)

kijk eens of datgene wat je nu hier op het forum mee maakt ook gebeurd in R.L. Daar zou je iets van kunnen mee pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan,

ik vraag me nu af of je hier

nu nuchter aan het schrijven bent

of drinkend.

En ik lees nergens dat jij in je vuistje lacht,

dat is je eigen interpetatie.

Wellicht, (ik vul in ) is het een wens van jou

om de drank te kunnen laten staan,

lukt je dat niet en schop je daarom zo om je heen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Jop, maar ik heb volgels mij heel duidelijk aangegeven waar ik me niet zo prettig bij voel. Last is een te groot woord. Ik sla niet van me af, en wil eigenlijk gewoon dat Johan hier blijft. Maar dingen aangeven dat wil ik wel graag doen. Die ander kan toch kijken of hij er iets mee doet?

Goed nu echt bankhangen hoor. Mis leuke dingen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie,

ik heb inderdaad de hele draad niet gelezen,

het was niet mijn intentie om in te haken op

een posting die ik (helaas) niet gelezen heb,

anders zou ik mijn vraag ander geformuleerd hebben.

En ik ben er niet op uit om mensen te kwetsen

of pijn te doen.

Integendeel, ik weet uit eigen ervaring hoe het

is om een stempel te krijgen waar ik niet

om gevraagd heb.

En ik vind het niet fijn dat je zo'n toon tegen

mij aanslaat,

Amen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie: ik mag toch hopen dat mijn bericht niet het stempel pesten krijgt..? Ik probeerde een gesprek op te zetten ik vrees alleen dat het in de consternatie niet gezien is door Johan?

Zie:

"Ik snap dat je adhv het filmpje misschien geschrokken bent en zelf niet zo ver bent. Ik zelf ook niet, alleen was ik wel heel goed op weg en ik stop liever nu dan wanneer ik op het punt beland bent als die ongelukkige mensen uit de documentaire. Het is ook gewoon een kwestie van in welke fase iemand zit, en welke fase dat ook is (en volgens mij is dat voor iedereen verschillend hier) het blijft een verslaving en het komt op hetzelfde neer en we willen allemaal er vanaf.

Dus het zou zonde zijn voor jezelf om je gelijk af te keren van anderen omdat je vind dat hun er veel erger aan toe zijn. Je kan er ook zo tegen aan kijken: als ik zo door ga zit ik in hetzelfde schuitje als hen. Dus i.p.v. vanuit je "pijnlichaam" te reageren, vanuit boosheid/verontwaardiging of hoe jij je op dat moment voelt, te bekijken wat jij er voor jezelf uit kan halen, daar heb jij veel meer aan."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dinah! Fijn te horen dat het goed met je gaat. Ik had je bijna als vermist op gegeven ;)

Frodo, doe je Madelief de groeten en een dikke knuffel als je contact met haar hebt? Ik geef jou alvast ook al een goeie :sun::present:

Johan, ik begrijp dikwijls gewoon je postings niet. Misschien helpt het als je wat duidelijker of uitgebreider iets zegt? Misschien ontstaan er dan minder misverstanden? Ik merk alvast dat je op meerdere manieren geïnterpreteerd wordt.

En ja, misschien zie ik ook wel helemaal geel zoals in dat filmpje of misschien niet? ;)

Verder dames Sabine, MM, Madeleine: :musicnote: !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve frummers! :heart:

Ik ben net weer thuis.

Het hele verhaal houden jullie zeker tegoed van me.

Mijn hoofd is moe nu.

Ik heb de hele dag gesprekken gehad.

Uiteindelijk komt het er op neer dat ik buiten de kliniek,

maar wel door de kliniek after care ga krijgen.

Ook mijn partner en kinderen.

Dat naast mijn meetings.

Jullie berichten heb ik niet meer kunnen lezen.

Dat ga ik nog doen.

Eerst maar een nachtje slapen.

Ik ben op het moment dat ik een fles wijn in mijn handen had,

direct gaan bellen, naar Frodo, de kliniek etc...

Ik kon direct komen.

Ik had te weinig gedronken nog.

De fles was half leeg.

Toen ben ik in de auto gesprongen en naar Solutions gereden.

Enorm goed opgevangen en gepraat.

Ik blies 0.0 toen ik daar was....

Dus ze hebben me de keus gelaten.

Vanmiddag dus besloten terug naar huis te gaan.

Het zal weer goed komen.

Liefs, Madelief.

Morgen meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...