Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 November

mark

Aanbevolen berichten

Klinkt goed, Sabine. Zo voelde ik me ook na mijn eerste stop. Alsof ik de hele wereld weer aankon en niet moeten denken aan drank. Tot ik met vrienden naar de kroeg ging en dacht dat 'het wel even kon'. Dat kon dus niet. Maar geweldig gevoel en vooral proberen niet los te laten. :)

Ik twijfel al twee weken welke haarkleur ik gaan halen. De meesten zeggen dat ik het de kleur van nu moet houden, maar stiekem vind ik die niet mooi. Maar naar lichtbruin durf ik ook niet te gaan, bang dat het geen gezicht is. Keuzes, keuzes, keuzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Op het moment ik stopte met drinken stopte geleidelijk aan hartkloppingen

rood hoofd, trillen, vermoeidheid, niet kunnen slapen, krampen in de spieren,

slepend rechterbeen, verwardheid, mist in hoofd, michelin banden model,

stemmen in het hoofd, paniek, sociaal fobie en verlammende angst.

En niet te vergeten de altijd lege beurs kreeg wat meer inhoud.

En als de klachten aanhouden liever even langs de huisarts gaan.

Ik ben weer weg, ik word te veel afgeleid.

Fijn weekend allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terug voor de rest van de dagdraad.

@ Gwen: 14 maanden alweer! Van harte. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

@ Marc: heb je die bekende Nederlanders gezien met dat dirigeren? Puur amusement natuurlijk.

Lytse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sammy: jij ook gefeliciteerd met je maand! :present::moon::present::moon::present::moon::present::moon:

@ Krekel: heb je nu definitief de knoop doorgehakt? Ik hoop het voor je. Sterkte met het oppakken van alles. Is je lijf zich weer aan het herstellen? Kan je nu gewoon eten en drinken bijv.? Als niet binger heb ik geen idee nl.

@ Sha: Weer gemist. Ik wens je een prettig weekend in ieder geval. Hoe gaat het werken nu?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Johan: je bericht aan BamBam deed me goed. Zo'n rustige posting, waarin je schrijft hoe je je voelt, begrijp ik.

Ik wens jou ook alle sterkte. Het valt niet mee om je wensen in overeenstemming te brengen met de werkelijkheid. Dat geldt voor mij zeker ook.

Nu gauw weer verder met de werkelijkheid van alledag.

Tot vanavond.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lytse hoe gaat het met jou?

Wat mij betreft had hersteld moeten zijn van drank nu, maar heb helaas dezelfde afkickverschijnselen van het stoppen met het zieke contact. De stroom van sms en mails is gestopt sinds gisteren half zes en zoek me een ongeluk. Tis net als geen drank of sigaretten meer in huis hebben, dus t zal wel weer even duren.. Maar goed ben wel blij dat ik sterk genoeg was om definitief de deur dicht te trekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, sterkte de komende tijd en goed van je dat je deze stap zet. Hoop dat het je zal helpen, oude pijn eruit, en Igor weer vooruit :present::heart:

Jen sterkte met je vader :present:

Lytse, denk je ook wel aan jezelf? Niet alleen rust nemen om bij te komen van alles wat je voor anderen doet. Maar ook gewoon tijd voor jezelf, om iets voor jezelf te doen :present:

Als je goed wilt zijn voor alle mensen zie je er vaak eentje over het hoofd. De belangrijkste!

Mensen fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
@ Bo: weer terug van weggeweest? Hoe gaat het?
quote>

Ha Lytse

Was niet weg in de zin van echt weg hoor;)
Alleen drukke (werk)week erop
waardoor het forum erbij inschoot

Verder gaat het goed
Nog elke dag pak ik het AdB-cadeau uit:)

Ga nu uitloggen
kom later nog wel even terug

Fijne dag
voor allemaal trouwens
en sterkte voor degenen die het nodig hebben
:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Log nog even in, tussen de bedrijven door.

Gwen, potdorrie...vanmorgen was ik niet op de hoogte, maar nu wel! Alsnog :present: :present: :present: :present:

Sammy ook natuurlijk :present::present::present:

Bedankt mensen voor jullie reactie op mijn vraag, doet me goed. Ga de stoornis voortaan MD noemen; dan weten jullie waar ik het over heb...;)

@Krekel: hou je sterk en neem de eerste niet! B)

@ Johan W: Je posting vandaag was niet aan mij gericht maar ik wil je toch meedelen dat ik het fijn vind die te lezen.

Man, ik voel me zeker niet beter dan jou of wie dan ook hier. Ik hoop je nog te treffen op dit forum.

Ik besef nu, dat mijn afstand nemen hier eind 2009 (toen ik nog dronk), echt op een heel vervelende manier is geweest.

Wil daar alsnog mijn excuses voor aanbieden.

Voor de mensen die me niet kennen van die tijd wil ik bij Wie is Wie mijn introductie hier in februari 2008 naar boven halen.

Is niet gedateerd omdat mijn alcoholverleden nog steeds een aandachtspunt voor mij is en voor jullie wordt duidelijk "waar" ik vandaan kom.

Ga weer verder met mijn collage opplakken...

Baaai

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

ook ik ben de pijn maar ingegaan.

Gisteren is mijn partner, na 20 jaar relatie, opgestapt.

(zou dat nu echt wat te maken hebben met dat ik niet meer drink? verschuivende machtsbalans? waarom niet blij zijn om en voor en met mij?)

Ik had het gisteren zwaar. Maar ik dacht: als ik van alcohol af kan blijven, dan kan ik ook van deze relatie afblijven.

Want uiteindelijk is deze relatie ook niet goed voor mij.

@Krekel, ik kan je volgens mij precies navoelen. Een ander soort 'verslaving' aan een toxische relatie, dit keer. Ik heb het gevoel ook weer bij nul te zijn, nee, min tien.

Maar ik heb niet gedronken. Hoewel ik er het geld helemaal niet voor had, ben ik gisterenavond de sauna ingegaan om even goed voor mezelf te zorgen en me te wentelen in warmte. Volgde helaas wel een halfslapeloze nacht op, met nachtmerries over verraad, weggeworpen worden, er niet toe doen.

Jaja, ik weet, oude pijn. Maar desalniettemin: pijn.

Nu is het zaak mezelf niet meer te verdoven, maar die pijn aan te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je dit nu nuchter durft Wervelwind.

Ik heb hetzelfde meegemaakt

en nuchter doorstaan

en ben nu degene weer

die ik was toen ik ex leerde kennen

en waar hij op verliefd werd.

Heel vreemd gevoel soms, maar wel fijn dat het zo kon.

Ik kan nu ook weer de goede dingen zien en dat het in zijn geheel genomen

geen relatie was die ik aankon, laat staan waarin ik gelukkig was.

Blij zijn om en voor en met jou, daar is waarschijnlijk teveel voor gebeurd

en deze nieuwe situatie heeft idd een evenwicht verschoven. Aan jou het evenwicht

in jezelf te herstellen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik ben blij dat het goed met je gaat!:present:

Heb vaak aan je gedacht en me afgevraagd hoe het met je was.

Ook nog wel es gegniffeld om de vliegende schotels maar dat mag he:)

Het deed me echt goed je weer te lezen.

En wees blij dat je de kans hebt om op je 'afscheid' terug te komen.

En ons kent ons, alkies en gedag zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer even tot rust gekomen.

Die smerige stinkhonden hebben iets heeeeel vies gegeten en kotsten dat weer

uit in de auto.

Ik werd in mn gat gebeten door zo'n strontjong in een BMW, die in ging halen op een stuk waar je 50 mag én over doorgetrokken streep rijden terwijl ik bijna tegen de zestig reed:devil:

Lekker mn middelvinger opgestoken. Eat your heart out etc.

Vervolgens thuis post van het UWV, ik heb nog voor een paar uur WW.

Had mn loonstroken opgestuurd, nadat ik had gevraagd hoe ik dat het beste kon doorgeven. Zo dus.

Krijg ik een brief waarin staat;'Om de hoogte van uw uitkering te bepalen is het van belang om te weten of u naast uw uitkering werkt?????? Tja....need I say more????

DAARVOOR STUUR IK TOCH DIE LOONSTROKEN MUTS!!!!!!!!!

Aaaarrrggggh, ik ga even op m spijkermatje en daarna koese. Definitly even slapen:angry:

Doeiiiiiii.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wervelwind het is pijnlijk na zoveel jaren de relatie te beëindigen.

Eerst maar het oude leed verwerken en een plaats geven en dan kijken naar het stuk vrijheid wat erdoor is ontstaan.

Vrijheid omdat ik mijzelf in de relatie als in een gevangenis voelde.

Maar nu op gelijkwaardige basis kan omgaan met mijn partner en dat geeft een enorme kick.

Vrij en toch samen.

Ik heb er wel mijn drankje voor moeten inleveren.

Maar heb dat er achteraf graag voor over gehad.

Pijn heeft een funktie, niet fijn, maar geestelijke groei gaat altijd gepaard met pijn.

Ik wens je veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...