erik Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Was hier meer dan een jaar niet geweest en de discussie matig drinken vs stoppen is weer als vanouds. Ik zie een verschil tussen besluiten minder te drinken en voor de bijl gaan. Ik ga denk ik niet meer zeggen dat ik nooit meer ga drinken. Na een jaar gestopt te zijn geweest ging ik op rondreis door Oost Europa van hostel naar hostel en ik weet hoe die sfeer is en ik weet dat ik dat leuk vind om eraan mee te doen. Op eindhoven vliegveld heel bewust en met volle tevredenheid een eerste halve liter bier gekocht en vele volgde die vakantie. Geen spijt van gehad en daarna was het even lastig maar toen weer lang niet gedronken en soms matig. Ga ik dan krampachtig niet drinken omdat dat zou moeten...terwijl ik wel wil drinken. Natuurlijk niet en geeft geen alcohol altijd rust? Als ik mezelf dwing waar ik niet achter sta geeft dat een krampachtig gevoel en zeker geen rust, net als dat ik drink terwijl ik op dat moment niet wil drinken. En de typische AA zin van eens een....altijd een....en dus nooit meer mogen drinken. Nooit is mij te definitief, nooit meer dat glaasje met een goede vriend(in) waar ik intens van kon genieten. Wat ik niet meer wil is drinken tegen mijn wil in en om die reden drink ik NU niet. Waarom toch de hele rij reacties op Snoepje met goed bedoelde adviezen. Die adviezen komen denk ik voort uit dat die mensen zelf vinden dat ze dat niet moeten doen. Snoepje geeft aan het te willen proberen en volgens mij is dat een besluit dat ze bewust neemt. Zijn wij Snoepje, kennen wij Snoepje zo goed dat wij weten wat goed voor haar is of weten we wat goed voor onszelf is en projecteren we dat op haar? Ik veroordeel niet, ik heb de behoefte een ander geluid te laten horen en stel vragen. Ik vraag mezelf af als ik besluit te drinken of ik dit werkelijk besluit of dat ik mezelf wat wijs maak om niet onder ogen te zien dat ik voor de bijl ga, willoos gedrag vertonen voelt nu eenmaal vervelend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Zo net mij eerste schreden op het woorddomino draadje gezet, goed voor de geest zal ik maar zeggen.... Bij deze meld ik me droog af, en ga lekker voor de buis hangen. Trusten en tot morgen....! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Kirky, gefeliciteerd, drie maanden niet gedronken! Dat smaakt naar meer,toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Hoi allemaal, Lenie van harte met je 5 maanden :light::light::light::light::light::light::light::light::light: Kirky van harte met je 3 maanden :light::light::light::light::light::light::light::light: Snoep:heart: Uiteindelijk moet iedereen het zelf doen, er zelf achter komen toch? en zelf op de blaren zitten als het mis gaat. Iedereen hier stopt ook met alcohol omdat ze het zelf willen, als we het voor een ander doen heeft het geen zin (denk ik) Niemand kan zeggen je mag niet, dat bepalen we zelf Ik ben er in ieder geval voor je, wat je ook besluit, maar blijf alsjeblieft de alcohol de baas Snoep:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 @Erik, toch nog even een reactie: Goed dat je een andere visie naar voren brengt. Als iemand een keuze maakt waar hij/zij achter staat, dan moet hij/zij daar voor gaan. Als diegene er vervolgens voor kiest om dit op een forum naar buiten te brengen, dan zul je ook de reacties moeten kunnen handelen. Iedereen leeft vanuit zijn eigen waarheid, en geeft vanuit die waarheid advies & commentaar. Dus niet lelijk bedoeld, maar gewoon om te helpen. Mijn ervaringen met minderen zijn erg slecht, ik kan het vanuit deze ervaring dan ook niemand aanraden om dit te doen. Mijn zelfvertrouwen en het vertrouwen van de omgeving in mij hebben hier een behoorlijke deuk van opgelopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 @Lenie, gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 sorry, ben even druk. m'n kat is 'm weer gepeert tot morgen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Kirky !!! Om te bewaren dat gevoel bij die eerste maanden! Frodo, dronken was ik zelfs nog niet tot in de verfpot geraakt wellicht, maar er naast liggen slapen ;-). Ben fier dat ik mijn doel vandaag bereikt heb. Kate, wat een rake uitspraak van onze vriend Tolle. Ik wil ondertussen ook geen sociaal drinker meer zijn en gewoon lekker helder. Ik vind mezelf niet saai zonder drank. Maar ik merk dat er nogal wat andere mensen zijn die niet drinken zichzelf saai vinden en zich er ook naar gedragen. Dus het zit hem gewoon allemaal in het hoofd volgens mij. Snoep, wie ben ik om te oordelen. Voor mezelf geloof ik niet in zo een verhaal, terug kunnen matig drinken. Een relatie terug aangaan met een dronkaard. Zoals Jen zei: dat kan reuze veel lol betekenen...de eerste tijden. Na een jaar of twee, is de lol ervan af. Raakt iedereen uitgeput, opgebrand, geprikkeld, gevit, etc etc...Ach meis, moge je je weg vinden. Madelief, hoe zou jij hier contact kwijt raken. Doe maar zoals Lytse zegt: zorg eerst goed voor jezelf Zonnetjes wat vind ik je toch wijs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Deze heb ik even gejat van AR. Mag wel voor een keertje he? Het is even goed zeer gemeend!!! Lenie van harte met je 5 maanden :light::light::light::light::light::light::light::light::light: Kirky van harte met je 3 maanden :light::light::light::light::light::light::light::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Johan ik wist wel dat je dit ging zeggen Nou kijk als je echt bewust aanwezig bent, dan kom je ook in het nu. En op dit moment heb je 9 van de 10 keer geen probleem. Die Tolle zegt zelfs nooit, maar dat durf ik niet helemaal met zekerheid te beamen. Dan ga ik allerlei horrorsituaties verzinnen. Heb je nu op dit moment een probleem? Johan zit waarschijnlijk op de bank of zit te eten of wat dan ook. Hij is aanwezig en heeft geen probleem. Heb je op dit moment een probleem? niet over 5 minuten, niet morgen, niet gisteren. Maar nu. Oh denkt hij ik kan mijn rekeningen niet betalen. Of: ik wil morgen niet meer naar die klus, ik hou het niet vol. Of: ik kan vast niet goed slapen. Je kunt het nu altijd aan. Je zit en je eet. Je loopt en roert in je pan. Daar heb je helemaal geen drank of pillen of wat dan ook voor nodig. Als je het ziet. Of voelt, in je lichaam. Relax. Er gebeurt je niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Tijd voor het maken van mijn broodpakket voor morgen! Een beetje vooruitkijken als het praktisch is. Fijne avond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 ok Kriky, rechtzetting, deze drie maanden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Eric, Beste Eric je bent denk ik slecht bijgelezen. Er is geen discussie over minderen of stoppen! Snoepje deelt hier haar verhaal over een stevig drinkende vriend. Ze gaf aan het wat lastig te vinden, hoe daar mee om te gaan. Dat snoepje reeds drinkt weten we, dat is haar keus, dat kan en dat mag. De vriend zet alles in een iets ander daglicht. We zien Snoepje niet graag wegzakken, dus krijgt ze eerlijke antwoorden. Niets mis mee zo lijkt me. En ook Snoepje ervaart het niet als probleem, dus... Snoepje kwam hier niet om niets en stond ook niet voor niets droog. Ze wil het proberen, ook dat kan en mag. Maar wij mogen aangeven dit niet zo wijs te vinden. Het is haar keus, dus moet ze het proberen. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 ik ga met m'n hondje een stukje lopen nou ja een "stuk" even denken weer ben aan het wachten op Smik.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 De drinkende vriend met wie ik ontzettend veel lol had, heeft het met mij uit gemaakt toen ik in de psychiatrie zat. Veel zal het dus wel niet betekend hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 elk advies neem ik voor lief hoe het allemaal af gaat lopen weet ik niet het kan goed gaan maar ook slecht gaan..en hoop en vertrouw op mezelf dat ik dan weer sterk genoeg ben om weer de juiste weg in te slaan..maar dan heb ik het wel geprobeerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Ik ben een vat vol ongeduld. Mijn contactpersoon op de personeelsdienst was vandaag niet bereikbaar, en ik wil weten wanneer ik moet beginnen werken! Nu! Aaaargh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Originally posted by: WijnandAAls diegene er vervolgens voor kiest om dit op een forum naar buiten te brengen, dan zul je ook de reacties moeten kunnen handelen. Iedereen leeft vanuit zijn eigen waarheid, en geeft vanuit die waarheid advies & commentaar. Dus niet lelijk bedoeld, maar gewoon om te helpen.quote> Maar het helpt mij niet, het stoort me enorm! Deze site heet Alcohol de baas en er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is hier een enorme druk op het moeten stoppen maar iets de baas zijn kan ook anders bij sommige en sommige weten voor zichzelf dat dit niet kan. Ik heb deze discussie al zo ontzettend vaak gehad sinds mijn aanmelding in 2007 op deze site en dit is de reden dat ik hier na een lange stop tijd weer weg ga. Voor nu is stoppen goed voor me maar na een tijd is de groepsdruk hier beknellend eentonig en dwingend. Ik werk in de zorg en adviseer en help mensen en heb hiervoor geleerd ook. Kern is zorgvragers nooit je eigen waarheid opdringen. Zorgvragers vinden als ze echt in de puree zitten/afhankelijk zijn een dergelijke dominante houding wie weet wel prettig maar na een tijd heb je te maken met volwassen individuen en die maken keuzes. Ben het pertinent oneens dat iedereen die zich aanmeld voor dit forum met een alcohol probleem zich maar te schikken heeft in de mores hier of maar moet accepteren dat je een hele rits van doe het nu niet, je moet stoppen, het kan niet anders over zich heen krijgt. Geef elkaar toch wat ruimte om andere keuzes te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Niemand kan ooit weten hoe iets af gaat lopen. Ik denk dat je soms je buikgevoel moet volgen. Zolang je maar niet - alleen - handelt uit angst voor het alleen-zijn. Angst is een slechte raadgever. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Dag Erik, ik voel het anders aan dan jij. Ik drink nog, iedereen weet dat, en niemand hier zet me onder druk. Soms, in een stressvolle situatie, zoals onlangs bij mijn sollicitatie, zit ik in de "gevarenzone". Dan helpt het forum mij om niet door te slaan, want ja, ik ben een drinkende alcoholist die erg moet oppassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 @Jen In jou reactie kan ik het goed vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Slaap lekker mensen. Ik meld me droog af. Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Erik, Niemand schrijft hier de waarheid wie zijn we? We proberen te helpen zeg iets zinnigs en val niet het forum aan Iedereen heeft zijn eigen ideeën en iedereen heeft een eigen mening. Dat is nou eenmaal een forum en iedereen moet het uiteindelijk zelf doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Hallo lieve allemaal, @Lenie en @Kirky: gefeliciteerd! Jullie zijn een voorbeeld voor mij. @Snoep: je moet doen en ondervinden wat jij wilt maar voor mij is het heel duidelijk dat het leven te kort is (om met jouw woorden te spreken) om te drinken en NIET helder te zijn. Dat moest ik toch echt even kwijt maar als je een manier vindt om alles in balans te houden dan gun ik je dat van harte en feliciteer ik je. Vandaag dag 12. Heb het te druk met werk om er goed over na te denken, Gelukkig maar. Nog wel heel moe. Ging om 5 uur een uurtje slapen... werd om 8 uur wakker. Nu dus vanavond bijwerken, geeft niet. Helderheid en nuchterheid is voor mij verre van saai, het geef juist meer diepte aan de werkelijkheid. Ik ben er heel blij mee en hoop zo tot in het oneindige door te kunnen gaan. Fijne avond allemaal. Ik meld me nuchter en helder af. MM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Hallo Schorum van het forum , Ik hoop niet dat ik overal doorheen wals, maar ik wilde jullie even laten weten dat alles hier goed gaat. De medicijnen beginnen hun werk te doen en ik voel me met de dag beter. Ik meld me droog af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden