wervelwind Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @WijnandA Effe rekken en wakker worden! Doe je mee op het dagpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 DAGPACT Albert Lytse Madelief miranda Borretje MM wervelwind WijnandA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Wat fijn Made dat het weer ietsje beter gaat iedere dag. Ja ik kan me heel goed voorstellen dat je na zo'n kleine terugval, vreselijk kan schrikken. En ook dat je weer gaat twijfelen aan jezelf, dat je even toegegeven hebt aan de alc. Maar voor mij ben en blijf je een hele sterke vrouw hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @Wervelwind, Dat is een nuchtere uitnodiging, die kon ik wel gebruiken.. Dank je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 om de ontbijtdraad te volgen, ga ik vroeger moeten opstaan goedemorgen iedereen! voel veel goede moed bij iedereen, top! Jen, mijn ervaring met AA is dat het heel erg afhangt van de groep waar je in terecht komt. Ik heb sterk de indruk dat het sfeertje bij onze noorderburen toch fijner is dan hier.... Er werd mij ook voorgesteld om toch nog maar is te gaan naar een meeting, waarbij ik huiverde. Dit terwijl ik enige tijd geleden een live bijeenkomst heb meegedaan met een groepje forummers, en daar had ik direct het gevoeld dat ik op familiebezoek kwam....wil toch wat zeggen. Anderzijds boeit het 12 stappen programma me uitermate. Misschien kan ik hier wel mee aan de slag zonder meeting, maar dat zou dan weeral niet mogen... Gwen, ik bloos als ik je verhaal lees over dat 5liter pack verstoppen in bagage. Hoe vele keren heb ik daar niet zitten op puzzelen, om dat stiekem mee ingepakt te krijgen! Een mens wordt er wel heel creatief van...Zo heb ik snel ontdekt dat in mn laarzen net een fles witte wijn past, zonder eruit te steken....ooorrgghhh! Toch fijn dat je het aanhaalt Madelief, ben heel benieuwd naar het programma dat je gaat volgen! Diesel, lijkt op angina, man. Pijnlijk! Zeker even naar HA, al was het maar voor een juiste diagnose. Allee, flink zijn hoor Hop, dag 2 verven, ben wat stijf van gisteren, maar ja ben dan ook geen 20 meer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @WijnandA Je hoeft toch ook niet alleen te doen?! Fijn aan dit forum is de 'solidarity circle'. Het helpt (mij dan) echt om er een onderdeel van te zijn. Jou ook hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @Wervelwind Jazeker het helpt mij enorm! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Zo koffie op, peptalk gescoord op het forum. Meld me nu af om te gaan werken, tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 nu even tussendoor iets anders: omdat hier mensen van allerlei slag vertoeven, heb ik misschien de kans om hier wat meer info te krijgen over een "aandoening" die me op sommige momenten het leven wel erg lastig maakt "Misophonia", het is een overgevoeligheid voor bepaalde repetitieve geluiden van meestal vertrouwde personen. Het effect is willen wegrennen, gillen, meppen, huilen van onmacht etc...Ongewild, oncontroleerbaar...Er is weinig literatuur over te vinden. Gelukkig heb ik recent via internet gelijke verhalen gevonden en een naam van de aandoening, wat wederom een hele opluchting is. Omdat het voor mensen die er niet mee te maken hebben op aanstellerij of flauwekul wordt beschouwd. Het maakt momenteel mijn werk bijna onhoudbaar. Ik snak dus naar het vinden van een behandeling. Want hoe nuchterder ik word, hoe meer patronen ik zie, het is al 10-tallen jaren aan de gang. Ben goed geweest in verdoezelen ervan. Bon, wie weet, vind ik hier iets via iemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @lavendel1 Goh! Ik moet me inlezen, maar uhm.. wat herkenbaar. Dacht tot nu toe dat een speciale gevoeligheid was die bij HSP hoorde... Dank je wel voor dit spoortje. (Yeah, jij hebt er nog even niks aan, I know...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Misantropisch zijnde heb ik daar ook wel eens last van, maar dat bedoel je niet. Nee, klinkt erg lastig Lavendel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ja Wervelwind, dacht ook eerst dat het bij HSP hoorde, maar is toch wat anders. Jen, zotte mus Dank je Sofie! Ik heb zelf uiteraard erover gegoogeld, maar jammer nog niets van behandelingen gevonden. Hey fijn dat jullie even meedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Wat "grappig" Laaf, een kameraad van mij wordt zo bv helemaal gek van het kuchje van zijn vrouw. Hij beschrijft het gevoel zoiets als wat anderen krijgen als er iemand met een nagel over het bord krast, of hout tegen tanden (heb ik zelf dan heel veel last van, kan geen frisco eten of mijn haren gaan recht overeind staan) Je hebt natuurlijk zelf ook al rond gekeken maar deze site vond ik niet slecht. http://margaretha-coornstra.blogspot.be/2011/05/op-de-vlucht-voor-geluid.html Verder spreekt men over cognitieve training. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Mot nog bijlezen, zit erg laat voor mijn doen aan de koffie. Latertje geworden... @Jen: Proficiat met je job Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Een spreuk: Don't make someone a priority if they only make you an option. Fijne dag vandaag. Ik ben er weer weg van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Stel je voor dat AA'ers werkelijk van deur tot deur zouden gaan met de serenity prayer. Dan zou je ze toch een serenity op hun donder geven volgens mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 woow, Vlaams Meisje, die link pakt me toch wel effe stevig dat kan voor 90% mijn verhaal zijn ik ben nog maar pas naar info op zoek en deze komt straf binnen zit hier te snotteren van herkenning en deels opluchting allee, dat zal een begin zijn in mijn zoektocht mercikes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Komt eraan Bor Ik had trouwens die serenity prayer op mijn ziekenhuiskamertje, bij een foto van een woeste zee die op rotsen inbeukte. Mooie tekst, voordat die door die getuigen verpest werd. 't Zal de verkeerde groep geweest zijn. Zoals Lavendel suggereert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik ben ooit twee keer naar de AA hier in het dorp geweest. Toen ik binnenstapte zaten ze daar met hun gevieren, mij met gretige ogen aan te kijken. De gemiddelde leeftijd was 60 en er was 1 vrouw en 3 mannen. Al 15 jaar (echt! Vijftien) komen ze daar samen op een bep dag. Ze beginnen met bidden en dan is het stil, want veel hebben ze elkaar niet meer te vertellen na al die jaren. Dus ik werd , en dat is dan nog een understatement, met open armen ontvangen! Na de eerste keer ging ik naar huis met een hele stapel pamletten , gebedsboeken etc.. De tweede keer toen ik binnen kwam zag ik ze al heel verwachtingsvol kijken... En, en , en..... vertel es hoe ging het? Moeten we je niet beter dagelijks bellen? Oh als je wil mag je volgende week mee met de collecte, dat zei dan diegene die zich cheerleader (nee zo heet dat niet, dat zijn die mevrouwen met pomponnen) noemde en vroeger priester was> Priester tot ie verdronk in de miswijn. Dus dat is mijn ervaring met de AA. Subjectief, ja vast wel. AA zomaar afwijzen? Nee dat dan weer niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik heb met de AA netzoveel problemen als sommige groepsvorming op dit adb-forum...( ; _ ; ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Zat je niet per ongeluk bij de rotaryclub vm? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 hahahaha, zou zo maar kunnen. Dat ik me in de prochiezaal van deur heb vergist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Eh, Sieraad? Ik niet begrijpen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ja Sieraad ik begrijp het ook niet helemaal. Er is al eens meer gesproken over groepsvorming, dus je bent de eerste niet. Kun je dat eens uitleggen aub.? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 16 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @Diesel: Moten zalm met Sereh erdoor steken, aantal uren in laten trekken en dan bakken en serveren met de Sereh stengsels erin. Ik drink in mijn eigen land graag thee gezet van brandnetel en Sereh, ook lekker verfrissend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden