Kate Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Als aandacht vragen gebeurt ten koste van, ga ik er niet meer in mee. Balen Hannah, dat de Sint jou er uit gepikt heeft. Ik ga nog wat klusjes doen. Fijne zondag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Truitje kun je niet gewoon zeggen dat je niet meer drinkt omdat je er ziek van wordt? Of zeggen dat je medicatie slikt en daar niet bij mag drinken? Ja en verder heel standvastig blijven. Meestal als je zegt dat je er ziek van wordt, houden mensen daar toch rekening mee. Want ze willen dat niet op hun geweten hebben. Goeie morgen later ingelogden. En speciaal voor Alf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Mogge Bol In heb begin zocht ik ook steeds naar excuses en redenen om aan te geven waarom ik niet drink als men dat aan mij vroeg Dat hielp natuurlijk prima, maar gaandeweg begon ik dat raar te vinden want waarom moet ik me verantwoorden dat ik niet drink? Dus draaide ik de zaak om en zei Ik drink niet. Waarom drink jij? Wat Trui zegt is idd zo: drinken is zo normaal dat niet drinken als vreemd wordt gezien maar dat is de omgekeerde wereld! Maar evengoed gebruik ik nu nog wel een reden die niet de werkelijke is, ik zeg dat ik niet drink vanwege mn apneu scheelt een hoop uitleg maar het blijft raar en op den duur vraagt men het niet meer slechts tegen enkele intimi heb ik ooit gezegd waarom ik niet meer kon drinken en dat werd wonderlijk genoeg heel goed herkend men begon ook eigen drankgebruik nader te beschouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Haha, ja Akelei ik kan het mooi zeggen, maar ik kan het ook niet altijd toepassen hoor. Als ik een pak koek/chocola voor mn neus heb staan en de eerste is genomen volgt de rest snel.. maar gelukkig omdat ik daar nuchter van blijf kan ik op tijd stoppen en bovendien heb ik goed naar mijn lijf leren luisteren in de afgelopen jaren en dat zegt wanneer het genoeg is geweest eenmaal verslavingsgevoelig blijf je dat toch he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Dank je wel Alf. Dat is een hele goeie.... De kunst om me niet te laten gijzelen! ga ik tot mijn dagtekst maken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Dagpact: Krekel Madelief Lavendel Mark miranda MM Rosa Madeleine Dag 10! Als ik deze dag volbreng, waar ik gewoon vanuit kan gaan, dan is dit de langste poging om nuchter te zijn en te blijven. De vorige keer ging het op de 10e dag 'mis' en dronk ik 4 biertjes in de kroeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ja Bolletje je hebt gelijk, ik zeg het ook als iemand me vraagt wat ik wil drinken en er voor mij ingeschonken wordt. Maar mijn probleem ligt bij de zelfbediening. Als de flessen op tafel staan. Ik moet tegen mezelf zeggen Alcohol en Seroxat gaan niet samen. Maar mijn probleem: met mijn verstand kan ik het Met mijn wil ook als ik er heenga Maar dan de flow die over me komt bij het zien van wijn. Ik vind mezelf een gigantische slappeling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Madeleine, je gaat goed Deze dag geen bier En je hebt jezelf overwonnen Lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Hardlopen is zeker een gezonde(ere) verslaving maar kenmerk van elke verslaving is dat je je rot voelt als je je verslaving niet kunt uiten. Ik ken mensen die hartstikke chagrijnig e.d. werden als ze niet konden lopen. Ik heb zelf jarenlang hard gelopen en het is heerlijk om te doen vanwege de de endorfines die vrijkomen nu kan ik het niet meer vanwege een versleten knie Wat bedoelde je HA met 'dat het nooit zal lukken'? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Lieve Truitje, Ik kan het op feestjes heel goed laten. Maar bleef dan wel met een trigger zitten en dan haalde ik dat thuis nog even in. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het helpt dus tot op zekere hoogte dat mensen ervan afweten, als jij dat wilt. Maar het is zeker waar dat het diep in jezelf moet zitten, "je hersenen niet meer laten gijzelen", ja wat een mooie. De laatste tijd voel ik me gelukkig als ik met water o.i.d. tussen drinkende mensen zit. Dan denk ik, "ik hoef niet meer". Maar ik heb het er ook nog weleens moeilijk mee hoor. dan helpt de 24 uur-mentaliteit me daar weer bij. Noem het geen mislukking. Je zou er nog in gaan geloven en dat helpt je geen steek verder. 't Lijkt mijn een reminder. En je hebt na 3 kunnen stoppen, inzicht gehad. Hartstikke goed! Over excuses gesproken. Ik heb twee vriendinnen die ontzettende migraine krijgen als ze wijn drinken. Die zitten dus altijd aan het fris of het de normaalste zaak van de wereld is en niemand kijkt daarvan op. Kun je ook gebruiken. Ik hoop dat het je een beetje helpt. Kom op, meis. Beetje struikelen en weer vort met de geit. Sterkte en liefs, MM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Madeleine Dus waar ga je vandaag niet naar toe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Gefeliciteerd Madeleine. Keep up the good work! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ik vind het op een feestje ook interessant om te zien hoe anderen zich volgooien, raar gaan praten, moeilijk lopen etc. want dan weet ik weer heel goed waarom ik zelf niet meer zo wil zijn... En dat van thuiskomen en dan nog even inhalen herken ik heel goed MM De hele avond netjes ingehouden en dan thuis nog even los gaan daar zat voor mij de grootste trigger... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 daar ga jij dadelijk ook bij horen Sofie. Let maar eens op hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ja Alf, dat is voor mij de moeilijkste. Daar word je pas echt met jezelf geconfronteerd en moet je het echt heel erg graag willen: helemaal alleen voor je eigen bestwil. Heb dat nu wel veel duidelijker maar het blijft gevaarlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Ha MM Bedankt voor je reactie...... Iedereen trouwens bedankt Kan je me uitleggen wat je met 24 uurs mentaliteit bedoelt. Lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: AlfMadeleineDus waar ga je vandaag niet naar toe?quote> Haha, de supermarkt. Maar nu moet ik daar ook 20km voor rijden, mocht ik dat willen. En dan is de trek in de supermarkt al verdwenen. Dus zondag is altijd mijn stok achter de deur. Zal zo even lezen. Want was er snel doorheen gegaan. Maar blijk nu toch dingen te missen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Het van dag tot dag nemen bedoel ik daarmee, Truitje. Als ik denk dat ik de rest van mijn leven niet meer zal drinken is dat een enorme berg waar ik gigantisch tegenop ga zien. Dus bedenk ik, vandaag neem ik de eerste niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Roken is een zwaardere verslaving dan drinken Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat je nog makkelijker van heroïne af komt dan van roken Maar nooit ervan af komen is natuurlijk wel een beetje overdreven raar dat hij dat zegt of misschien probeert hij je te triggeren zo van: 'o nee, kom ik er niet van af met je eens opletten'... een paradoxale boodschap kan soms helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Je kunt een olifant ook niet in een keer opeten, moet je hapje voor hapje doen... (niet dat ik het in mijn hoof zou halen olifanten te eten hoor:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Goede middag, echt herfst hier nu. Jammer dat t regent want ik hou wel van al die herfst kleuren/geuren in het bos. En ja idd. roken is VRESELIJK om van af te komen.... Pfffffffffffffffffff Ik sta op het punt om weer eens (de zoveelste) poging te wagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: kirky Originally posted by: Madeleine Originally posted by: AlfMadeleineDus waar ga je vandaag niet naar toe?quote> Haha, de supermarkt. Maar nu moet ik daar ook 20km voor rijden, mocht ik dat willen. En dan is de trek in de supermarkt al verdwenen. Dus zondag is altijd mijn stok achter de deur. Zal zo even lezen. Want was er snel doorheen gegaan. Maar blijk nu toch dingen te missen. quote> Fout antwoord:huh:Niet naar de Kroeg gaan vandaag!!!!!!!!!!!!!quote> Ik ben nog niet zolang wakker. :$Maar nee, zondag naar de kroeg heb ik jaren geleden al opgegeven. (Dus ook niet zo snel bij nagedacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 een eetverslaafde eet zo'n olifant in één keer op... wordt je wel dik van teveel oli in zo'n fant. Haha juist Kirky dat is het goede antwoord.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Hey Alf, maak je nog altijd muziek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Met roken durf ik nu nog niet te stoppen. Dat wil ik wel graag. Maar ik denk dat ik moet wachten tot mijn leven in een rustiger vaarwater komt. Kirk, 365 dagen achtereen is nog enkel een gedachte. Zit nog teveel duivel in mij. En sociaal drinken. Daar ben ik erg goed in. Drink net zo snel en net zoveel als een ander. En het enige wat ik denk is:"Straks als ik thuis ben, dan zuip ik me wel helemaal lam". Al hoeft dat soms niet, want ik heb vrienden die bier drinken als water en dan nog niet dronken zijn. Voor zij zover zijn, lig ik al onder het dekbed, mijn roes uitslapen. Maar als ik het zelf mag pakken? Dan heb ik bewezen dat er geen stop meer opzit en ik ook geen tijd meer heb om sociaal te drinken. Want dan blijf ik hangen, daar waar de drank is. Zodat, wanneer mijn glas leeg is, ik deze direct weer kan vullen. Schijnt op band te staan. Ooit zal ik die eens gaan kijken. Ooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden