MM Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hallo lieve mensen, Kan niet bijlezen want moet werken. Heb wel in de gauwigheid gezien dat Lytse 6 maanden nuchter is: GEFELICITEERD!! Moet nu weer verder. Hoop snel weer wat meer tijd te hebben. Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse, gefeliciteerd met je 6 maanden droog! Vandaag is het de bedoeling dat ik het weer droog houd, dus meld me aan op het dagpact. Maar wat heb ik raar gedroomd vannacht over... bier... Ik had het in huis gehaald, maar had er geen zin in. Dus het stond gewoon in de koelkast, zoals bij iedereen zonder probleem. Maar ik had mezelf beloofd dat ik het mocht opdrinken, als ik daar zin in had. En in mijn droom kreeg ik zin. Toen ik wakker werd en in de koelkast keek, was ik toch wel een beetje teleurgesteld dat er niets stond. :$ DAGPACT Erik Albert Lytse Krekel miranda Rosa MM Madeleine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Morgen Mooi gezegd vloer is nog heel erg dun.. Ik merk het in pijnlijke situaties dat je van er van die flitsen door je hoofd gaan Flitsen van alcohol....dus dat stukje in je hersens is er nog steeds en komt ff weer om de hoek heenkijken kijken of jij wel sterk genoeg bent<zo voelt dat voor mij dan> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 middag! net terug uit het ziekenhuis , moest naar de dieetiste voor m'n diabetes. maar man man man wat is het koud op het fietsie zeg? m'n tenen liggen los in m'n laarzen Lytse: van Harte gefeliciteerd!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 21 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lavendel heel veel sterkte meiz, hou je haaks he lieffie. Lytse, gefeliciteerd met nu een half jaar droog aan de tijd AdB daarvoor vast geplakt, want dat mag ook zeker niet vergeten worden hoor. Ook a omschrijf je dat toch als moeilijkere tijd, je deed het mooi toch maar, juist knap omdat het zoveel moeilijker voor je was. CHAPEAU, lief en mooi mens.:present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse een half jaar, dat is mooi. Nu doorpakken naar het volle jaar. Dat zou moeten lukken. Groet en ga zo voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Niet bijgelezen want rolde pas laat uit bed. Vanmorgen moesten er eerst allerlei andere dingskes gebeuren. Voel me goed, had gewoon die extra rust nodig en kon die ook nemen...kon eens blijven liggen. Ik ruik hier bloemen...oh, die zijn van/voor Lytse! Proficiat meid en bedankt voor de manier waarop je hier op het forum aanwezig bent; warm en empathisch Op naar de rest van je alcoholvrije leven! Lees jullie later, had gewoon effe zin om binnen te vallen. Nu doesjen.. Oh, ja..heb gister weer aan mijn beeld gewerkt, zal nu eindelijk eens de foto plaatsen. Het is nog niet af..het stelt mijn bipolair zijn voor én mijn tot dusver behaalde resultaten op het de deur wijzen van vals vriendje alcohol. Moet nie gekker worden...als ik de laatste niet de deur had gewezen, had ik nooit kunnen weten hoe ik er werkelijk voor sta. Met de aandoening kan ik leven, met de alcohol niet...dat staat als een huis! Foto van beeld staat op het hobbydraadje, onder tips en adviezen. Latersss Toevoeging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gestopt Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hallo, Klein up-deetje van mij. Het gaat goed hier. De energie neemt dagelijks nu toe, maar vermoeidheid en mijzelf voorbij hollen is telkens nog een belangrijk punt voor mij. Vorige week een eerste sollicitatie gehad waarbij het gesprek uitermate goed verliep, maar waarbij ik achteraf meteen het gevoel had van: 'oh god, leuke baan, laat ik nu alsjeblieft niet aangenomen worden, want 38 uur werken kan ik echt nog niet.' Gelukkig ben ik afgewezen, maar inderdaad wel een geslaagde sollicitatie gehad, dat werd ook bevestigd. Dus ondertussen in het besef van terwijl het steeds beter gaat met mij dat ik nog altijd binnen mijn beperkte grenzen moet blijven leven. Zoals ik het bekijk zou ik in februari 2013 eens serieus kunnen gaan denken aan 20 uur werken in de week. Dat zou dan verantwoord zijn in mijn conditie en gesteldheid zodat ik niet onmiddellijk weer ga crashen / instorten. Dus het besef dat ik gewoon nog een maand of twee en een half fijn mijn eigen ding helemaal doe en nog steeds veel rust en slaap. Zeven en een halve maand droog nu. Verder lekker bezig met de allerlaatste kleine dingetjes in huis. Een raam dat al JAREN lekte is vandaag vervangen. Morgen nog 1 keer de douche schilderen, lekker koken, bezig met de studie en bezig een eigen website te bouwen. Vermaken doe ik mij in ieder geval al wel goed..... Ik volg nog wel gericht therapie en dat is eind januari ook klaar. Na een sessie haalt het mij altijd weer even terug, diep omlaag twee dagen, daarna treedt het positieve resultaat en herstel op. Ik vermaak mij prima, ik sta iedere ochtend ook vanzelf op rondom een uur of 9 tenzij ik werkelijk voel dat ik door moet slapen. Heb ook geen enkele behoefte aan invulling in mijn leven wat betreft vrijwilligerswerk of zo. Ik heb het druk genoeg met mijzelf. Aanstaand weekend ga ik een workshop doen 'kernovertuigingen transformeren'. Ben benieuwd. Verloren jaren is, zijn en blijven en die stukken vliegen geregeld nog in mijn bewustzijn voorbij. Echter, ik begin de moed te zien zoals het is geweest en er begint nu een voorzichtige blik naar mijn toekomst toe te komen. Een toekomst die ik een half jaar geleden nog helemaal niet kon zien. Verder nog steeds geen medicatie. Wat ben ik blij dat ik heb volgehouden daar niet aan te willen beginnen. Ik krijg binnenkort wel een case manager en die komt dan eens in de drie weken hier thuis om een vinger aan de pols te houden. Dat voelt voor mij ook wel goed om even telkens een goede reflectie te krijgen op daar waar ik nu ben en vervolgstappen ondernemen. Ook vooral niet te snel dingen willen doen. Want dat alcohol mij knettergek heeft gemaakt zowel fysiek als in mijn denken en handelen dat heb ik wel door. Ik merk nu pas langzaam maar zeker een normaal denken en dan nog heb ik telkens een pas op de plaats te maken. Ik leer dingen ook veel meer te overzien. Gistermiddag wou ik de administratie doen, iets waar ik vroeger totaal van in paniek raakte. Nu was ik gistermiddag moe en kon ik gerust het stapeltje administratie aan de kant leggen voor vandaag en het in alle rust gedaan. Zo van.... er is tijd genoeg om dingen te leren en er zitten geen dringende dingen tussen. Toen vloog er bij mij een flits van het verleden door mij heen. Dat ik straal bezopen dag in dag uit was en dat, als er een enveloppe in de brievenbus viel ik weken volstrekt panisch kon zijn over die enveloppe omdat er mogelijk wel eens een rekening in zou kunnen zitten. Pfffffffffff. Ben echt goed gek geweest, dat realiseer ik mij nu pas werkelijk hoe kantje boord alles is geweest. Verleden tijd en vooruitkijken. Nou goed, voorlopig rustig aan nog. Verder ook een Ganesha mat aangeschaft. Daar kan ik uitstekend op in slaap vallen. Geen melatonine meer nodig. Nou, heel verhaal alweer. Doegies ! Gestopt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 DAGPACT Erik Albert Lytse Krekel miranda Rosa MM Madeleine Wijfie Gunn Goedemiddag mensen. Dag dertien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 @Jopie, 't... gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Maakt niet uit, lieve Jopie. 'k maak me zorgen om 't feit dat 'k geen verbetering voel. Voorheen stopte 'k wel eens een twee/drie dagen, en dan voelde 'k me lichamelijk meteen beter. Meer energie, meer eetlust, betere stoelgang, m'n huid - vooral in 't gezicht - zag er beter uit, helderder van geest, etc. 'k ben nu bijna twee weken verder en niets van dat alles. 'k voel me alleen maar beroerd. Geloof 't of niet, de eerste twee dagen van abstinentie voelde 'k me nog 't best. 'k had geen last van tremors, misselijkheid, hevig transpireren en andere ongemakken waar de detox doorgaans mee gepaard gaat. En nu... *zucht* 'k kom bijna m'n bed niet uit. 'k zit nu al drie uur onafgebroken op de bank. Water en graan-repen binnen handbereik. 'k moet ongeloof'lijk urineren, maar zelfs daar heb 'k de fut niet voor om even naar de WC te lopen. Ben 'k depressief, of gewoon een luie lamlendeling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 (nog een keer) MIDDAG!!!!!! koud he? Jopie wat fijn voor je dochter. het zal idd een gemixt gevoel geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 alle 2 niet Gunn, mits je je depressie zover laat komen, wat ik niet hoop. ik ben nu 5 maanden verder en ik word nog zwetend wakker, en ook ik wil m'n bed niet uit...ik bedoel, waarom...er wacht niemand op me...m'n bed is te warm en mijn boek is te leuk! ( of ben je dan wel lamlendig?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 maakt het uit... gaat het niet zoals het komt?, dan komt het zoals het gaat! ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 of andersom...is ook leuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Jopie.. altijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Mensen, 'k moet de sanitaire voorzieningen aandoen. In mijn toestand gaat dat zeker een half uur duren. Tot zo daad'lijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 en toch zie ik het niet zo hoor Jops.... ik denk maar, gut wat heb ik mazzel dat ik niet om 06.00 al aan de koffie zit hier. wat moet ik met al die tijd??? ( voordat ik aangevallen word) ik mag niet werken...anders had ik dat op zeker gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 ik ga even douchen, ben koud tot op m'n bot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Dat herken ik wel, Gunn. De eerste poging was ik na 6 dagen levendig en voelde ik me goed. Nu zit ik ook op dag 13 en ik doe niet anders dan veel cola drinken, veel eten en op de bank liggen, hangen. Er komt helemaal niets uit. Ook heb ik het gevoel met een kater wakker te worden, terwijl ik niet heb gedronken. Geen idee waar dat aan ligt. Misschien aan het weer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 In het begin van mijn stoppen, ging ik is naar een psycholoog. Die schreef mij Campral voor om de zin te laten verdwijnen. Hij stond er ook op om mij een antidepressiva voor te schrijven omdat het algemeen bekend is dat na de eerste "euforie" er een soort depressie ontstaat. Hij zei dat in die periode veel oude rommel naar boven komt en het soms overweldigend is om naar te kijken. Ik heb de antidepressiva geweigerd omdat ik bang had om afgevlakt te worden, terwijl de arts beweerde dat de huidige medicatie niet meer zo werkt. Gunn, Madelein, misschien is overleggen met de huisarts? Hoe ik het opgelost heb? Veel huilen, veel in mijn bed liggen....Na een tijd mn uren thuis goed vol plannen en ik begin te merken dat het stilaan begint te beteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Even over de moord op het meisje uit Fryslân. Nou Bor, er waren wel degelijk heethoofden uit betreffende dorpen die bij het asielzoekerscentrum stonden te blaten en te schreeuwen als een stelletje randdebielen! Echt wel! En velen dachten eerst dat het wel een 'vreemdeling' moest zijn. Dat dit niet zo was kwam pas later. Ni is het één van 'ons'....Tja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse, toppie joppie. Zes maanden droog. Goedddd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 @ Bor: je las de posting van Erik niet helemaal goed. Ik quotte hem en hij nam het juist op voor de asielzoekers en wilde dat hen excuus werd aangeboden e.d. Ik was het daar helemaal mee eens en omdat ik vond dat hij het goed schreef, haalde ik dat aan. De "eer" was, dat het bericht op onbegrijpelijke wijze drie keer geplaatst werd! Alles oké dus! @ A3: we gaan helemaal voorbij aan het feit dat jij vandaag ook een mijlpaal hebt: 2 maanden droog nu! Bos bloemen voor jou: :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: @ Lavendel: hoe is de toestand van je kado-zoon nu? Nog steeds veel sterkte jullie allen. @ Gunn: gun het de tijd! Elke keer dat je weer een terugval hebt, is je uitgangspositie minder positief. Gelukkig waren de resultaten bij de huisarts allemaal goed, dus er is geen ernstige schade. Niet meer drinken is de remedie, want anders is het herstel de volgende keer misschien nog trager? We gaan ervoor: stug volhouden! @ BamBam: bedankt voor de goede wensen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Nog zo iets engs. 'k doe vrijwel niets, en tóch gaat de tijd snel voorbij! Eten blijkt een grotere gruwel dan voorheen. Dus zelfs daar kan 'k niet naar uitkijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden