honingbeer Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Hoi allemaal, na mijn intakeformulier ingevuld te hebben, kreeg ik de volgende dag het advies bezig te gaan met een 'intensief'programma. Uiteraard wist ik al dat ik veel te veel dronk (ummm.. drink;-), maar toch altijd weer schrikken met je neus op de feiten gedrukt te worden. Al meerdere pogingen gedaan te stoppen, maar het lukt niet. Mijn lichaam en geest zijn helemaal ingericht op het 'gezellige' alcoholgebruik. Even lekker alles van je af laten glijden en een moment of meerdere momenten voor jou die dag, want het gaat elke dag door. En dan merk je dat je energie afneemt, je futloos wordt, geen zin meer hebt in dingen die je normaalgesproken erg leuk vindt. Dat gaat in de loop van de jaren tegenstaan. Vandaar maar mijn besluit om te gaan stoppen, want ik wil eigenlijk helemaal niet meer drinken. Ik hoop dat ik hier op het forum steun krijg en ik wens jullie allemaal succes bij jullie programma. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Hallo Honingbeer Welkom! Allereerst leuke naam goed dat je je hier hebt aangemeld denk dat je hier een hoop kunt halen aan advies en ervaringen van anderen Natuurlijk zijn je lichaam en geest ingericht op alcoholgebruik iets waar je een gewoonte van maakt leer je niet ineens af misschien om te beginnen als tip, om op het moment dat je wilt gaan pakken bewust nu eens wat anders te pakken zo verving ik mijn glas wijn bij het koken voor een pot thee na een paar dagen wist ik niet beter en pakte dat uiteraard blijft de behoefte aan alcohol nog wel even daarom is het ook flink vechten de eerste dagen voor de meeste hier Het 'gezellige' alcoholgebruik is voor weinige weg gelegd de weg terug naar 'teveel' is dan toch wel heel dicht bij ik ervaar veel voordelen aan het gestopt zijn met drank nuchter op, meer energie, minder glasbak, minder geld uitgeven, beter dingen relativeren, niet in zelfmedelijden blijven hangen en noem maar op... Ik wens je veel succes bij je strijd tegen de alcohol het heet hier niet voor niets Alcohol de Baas dus...wie is de baas?!! Groet Shahire Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjotr59 Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Hey Honingbeer, Goed van je dat je de stap gezet hebt en welkom. Ben zelf ook nog een nieuweling, 13e dag. De eerste dagen zijn zwaar maar hou je vast aan iedereen op het forum die jou al voor korte of langere tijd zijn voorgegaan. Het helpt om te luisteren naar de tips, je hart te luchten en noem maar op. ben het trouwens helemaal eens met je, Shahire, gezellig alchohol drinken is voor heel weinig mensen weggelegd. Denk dat we allemaal met die insteek zijn begonnen met drank en uiteindelijk op ons bek zijn gegaan. Gelukkig zie ik op dit forum heel veel medestanders die weer opkrabbelen met als einddoel gezellig nuchter te blijven. Sukses en groetjes, Pjotr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honingbeer Geplaatst 21 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Hoi, Wat een hartelijke en fijne reacties al zo snel ! Ik weet op dit moment nog niet wat ik van mijn behandeling moet verwachten. Het is een internetbehandeling. Had het liever face to face gedaan, maar Tactus kan alleen overdag plannen. 's Avonds en in het weekend ging maanden duren voordat ik een keer kon. Hoop maar dat ik de discipline kan houden. Ben ooit al een x succesvol gestopt met roken. Wat zijn jullie voornaamste drijfveren om te stoppen ? Is dat voor iedereen verschillend ? Groetjes Honingbeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjotr59 Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Honingbeer: mijn drijfveer is in ieder geval dat ik geen gevangene meer wil zijn van een verslaving. Ook ik heb 10 jaar geleden het roken overwonnen, moet ik die stomme flesjes toch ook kunnen weerstaan. Ik wil weer vrij en onbevangen kunnen zijn, enne dat gaat lukken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Honingbeer, wat Pjotr zegt klopt geen gevangene meer willen zijn van je eigen verslaving komt bij dat het rondom je ook voor een hoop problemen kan zorgen met je partner, kinderen, vrienden, je werk zelf heb ik ook de internetbehandeling gedaan ik heb bewust hiervoor gekozen juist omdat ik de behandeling 24 uur per dag kon inkijken zeker op moeilijke momenten was dat voor mij heel fijn zo kon ik goed de 'triggers' zien wanneer ik wilde gaan drinken en hoe ik het de voorgaande keren had aangepakt mij heeft die behandeling heel goed gedaan je ziet ook zwart op wit hoeveel je drinkt en ik kan je zeggen, dat was echt schrikken (voor mij dan) ik ben in januari 2011 gestopt ruim een half jaar niet gedronken toch paar maal een uitglijder gemaakt onder het mom van 'ach, eentje kan geen kwaad' nou dat 1tje werd een fles zo zag ik dus ook dat de verslaving nog wel degelijk aanwezig was maar het heeft mijn ogen geopend...ik hoef niet meer! en mijn leven is er een stuk beter op geworden vind ik zelf ook vandaag neem ik de eerste niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Honingbeer, welkom. Succes met de behandeling van Tactive. Er zijn verschillende mensen op dit forum die deze cursus gevolgd hebben. Je hebt besloten dat jewilt gaan stoppen. Een goed besluit. Ikzelf merkte dat ik na jaren veel te veel drinken eigenlijk niet meer wist wie ik nu zelf was, en wat ik voelde. Het heldere gevoel kwam snel weer terug. Nu ben ik zo dankbaar met dit nieuwe leven! Dat gun ik jou ook! Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 honingbeer welkom hier! goed en niet goed dat we steeds met meer zijn ;-) hopelijk vind je snel je weg hier tussen al de draadjes? het dagdraadje onder didjes en datjes is de dagelijkse huiskamer waar echt à lles wordt besproken, kom maar kijken daar ik ben zelf in 8ste week gesprongen niet gedacht dat ik de zogenaamde gezelligheid die me naar de afgrond bracht zou kunnen achterlaten, maar zo zie je maar het belangrijkste vind ik dat je goed voorbereid bent op de symptomen die je zullen overkomen de eerste week, dan kunnen die je alvast niet van je stuk brengen of tot twijfel lees daarom maar de starters verhalen, zou ik zeggen en als je iets raars voelt, roep hier maar even, er is steeds een ervaringsdeskundige die zal antwoorden, mooi toch? als je in het begin voelt dat je je niet zo sterk voelt, hol je snel naar je huisarts om iets ondersteunend te vragen, die man kent onze gevallen van binnen en van buiten , je zou ervan versteld staan! succes, Winnie! (the poeh ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 welkom honingbeer je hebt een goede keus gemaakt met het forum hoor. en de onlinetraining heb ik ook gedaan; het viel mij mee met de discipline die het kostte en juist omdat alles anoniem is, was ik al snel de schaamte voorbij. Ik heb nooit meer gedronken sinds de dag dat ik me hier aanmeldde. wel heb ik er een (geonde) verslaving bij: dit forum. ik neem dus tegenwoordig een laptop mee en vanuit Turkije nu dus, ik heb mn virtuele nieuwe familie gewoon bij me. Dagelijks even inloggen en meelezen/-schrijven houdt me scherp en ik bouw met sommigen echt iets op. Uiteindelijk deel je hier soms dingen die je aan fam. en vrienden liever niet prijsgeeft. Dat is me heel wat waard. Ik hoop dat je je hier snel thuisvoelt en er net zoveel aan hebt als ik nog steeds heb. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Drank maakt depressief Honingbeertje, dus hartstikke goed dat je het besluit genomen hebt om te stoppen. Ik wens je ontzettend veel succes:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Ook van mijn kant van harte welkom Honingbeer Mijn voornaamste drijfveer: Vrijheid De wereld weer aan mijn voeten Met zijn toppen en dalen Wél nu als de échte Bo Weg uit de gevangenis Mijn sociale leven weer terug Geen angst meer, geen duizelingen Geen trillend lijf, niet meer zweten Een natuurlijk slaapritme Ik eindig niet als Korsakov patient Mijn lever en organen gaan niet kapot De eerste weken waren niet gemakkelijk Ik had ze echter nóóit willen missen Alcohol de baas is zoveel waard Dat gun ik jou ook Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 Ook van mij welkom hier Honingbeer. Ik heb ook de internetbehandeling van Tactive gedaan en daar bewust voor gekozen. Mijn gezondheid is wisselvallig en de computer is altijd beschikbaar: je kunt inloggen en je opdrachten doen wanneer je wilt. Je kunt ook tussendoor mailen naar je behandelaar als je een vraag hebt, of het moeilijk hebt. Dat kan hier natuurlijk ook. Je bent op een forum van gelijkgestemden. We weten allemaal hoe moeilijk het is, dus als er iemand struikelt zal niemand die persoon veroordelen, alleen tips en adviezen geven. Mij heeft het vooral in het begin veel geholpen om op de dagdraad te komen als mijn man weg was en ik veel trek had. Het forum hielp me dan door de moeilijke tijd heen en je zult zien dat trek na verloop van tijd minder wordt. Die internetcursus was voor mij ook heel verhelderend qua inzicht in mijn valkuilen en hoe je jezelf in een positie manoeuvreert waarin je kúnt drinken. Mijn redenen zijn divers, bijv. het had me bijna mijn relatie gekost (door verbroken beloften, stiekem drinken en noem maar op) en die relatie wil ik absoluut niet kwijt! Mijn grootste trigger is chronische pijn. Daaraan kan ik helaas niets doen, maar door te stoppen met drinken schiet ik opok niet door als ik me heel beroerd voel. Normaal gesproken ben ik heel eerlijk en het feit dat ik stiekem gedrag vertoonde, deed me walgen van mezelf. Al met al genoeg motivatie om het door te zetten. Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen en mócht je een keer struikelen, sta dan vooral de volgende dag weer op! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honingbeer Geplaatst 21 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2012 mijn drijfveren zijn, en schrik niet want dit is echt wat alcholholgebruik voor mij bewerkstelligde : * weer fit en energiek worden * geen pijn meer in mijn organen hebben (maagzuur, zere keel, ademtekort) * een verdraaglijker mens worden * gemotiveerde worden om mijn werk beter te doen * beter te slapen * niet meer met hoofdpijn wakker worden * me niet meer angstig/paniekerig voelen * niet meer het idee hebben dat anderen zich collectief tegen me keren * me minder opgefokt voelen * me weer vol op sport kunnen storten * me de dag erna niet hoeven schamen voor dingen die ik onder invloed van drank gedaan/gezegd heb. * weer slanker worden * ook weer kunnen genieten van niet alcolhoudende dranken. etc.... etc.... etc.... alleen maar voordelen dusss... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Genoeg redenen dus om vandaag het eerste glas te laten staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Welkom Honingbeer, De nadelen van alcohol heb je goed omschreven en zijn denk ik voor iedereen herkenbaar. Lees dit lijstje eens door op momenten dat je het moeilijk hebt. Dan weet je weer waar je het voor doet Heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Hallo beste honingbeer, Ook van mij een heel hartelijk welkom op ons forum. Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen en dat je er veel aan zal hebben. Verder heb ik weinig toe te voegen aan hetgeen alle medefrummers hier al hebben gemeld. Ik hoop je hier nog veel te lezen en wens je veel succes en sterkte. Groetjes, Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Hallo Honingbeer, Dag4 voor mij, en een heel welkom voor jou. Wat heb je veel redenen zeg om te stoppen. De lichamelijke kwalen namen bij mij ook ernstig toe door mijn alcoholgebruik. Dat is al een goede reden. Maar mijn onvrijheid, wat jij ook noemt is nog belangrijker voor mij. Niet elke dag denken hoe kom ik aan drank, hoe laat ik het niemand merken, wanneer kan ik weer los. Maar ja dag 4 hè, ik ga het doen!! Jij heel veel sterkte.... En ook ik wil de Internetcursus doen, maar het duurt nogal voordat ik kan starten, ik wil juist graag via het maximale anonieme en ook indien ik niet thuis ben (en wel Internet..) door kunnen gaan. Honingbeer veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honingbeer Geplaatst 22 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Goh, ik ben echt onder de indruk van jullie allemaal ! Hartverwarmend. Had ik misschien wel helemaal niet verwacht. Blijkbaar is alcoholisme toch een dusdanig probleem dat het mensen verbindt. Voor mij was het tot nu toe vooral eigenlijk altijd een heel zwaar taboe. Ik durf er zelfs met mijn beste vrienden niet over te praten. Toch ga ik dat morgenavond doen. Het kan maar zo zijn dat hij me uitlacht. Maar misschien ook niet. Ik weet het gewoon niet. Mannen onder elkaar..... Ben vooral erg bang dat ie het doorklept.. Toch heb ik hem voor mezelf aangewezen als vertrouwenspersoon. Hebben jullie dat ook gedaan trouwens ? Het je beste vriend of vriendin vertellen ? Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.. Groetjes Honingbeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 22 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Hallo Honingbeer, Goed van je en moedig om het te vertellen. Ik denk dat herkenning van het probleem de eerste stap tot verandering is. Ik heb 40 jaar gezopen, dus ik behoefde het echt niemand te vertellen, ik was de enige die dacht dat niemand het wist. Misschien geldt dat ook wel een beetje voor jou? Hoe dan ook veel succes en wapen je wat, want als ze lachen, nemen ze je niet serieus. Laat je ons weten morgen? Geejee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
honingbeer Geplaatst 22 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2012 Geejee, Dat is een goed idee. Ik laat jullie weten wat hij er van denkt. Misschien barst ik wel in tranen uit bij hem. Ik kan mijn eigen gedrag geeneens voorspellen morgen. Ik heb juist hem uitgekozen omdat hij uitstekend kan relativeren. 5 jaar geleden gaven de artsen hem 20% overlevingskans voor zijn leukemie. Hij is nu volledig genezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geejee Geplaatst 23 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2012 Honingbeer, Ik heb bij mezelf wel ontdekt, dat als je het echt voor jezelf onderkent, dat je afhankelijk bent verslaafd, het ook makkelijker wordt het aan anderen te zeggen. Ik lees dat je vriend de dood in de ogen heeft gezien met zijn ziekte.Ik denk dat je daardoor heel veel dingen in een ander perspectief gaat zien. Gaat het verder goed met je, heel veel succes en sterkte.... Geejee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden