mark Geplaatst 25 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Jong en lui, ik ga ervan tussen voor vandaag. Ga lekker mijn bed op zoeken met mijn tabletje, nog even lekker wat stephen king lezen. Oant Morn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Ok Bor, volgende week Frodo dus weer terug Maken we ons zorgen om Truitje... Trui! Meid, meld je even Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Sweet dreams mark:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 van de week met een wildvreemde vrouw aan de telefoon Frysk blut sjong op ik mat so nodig pisjen gezongen, ha ha moet ik ineens aan denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Truitje niet gezien de laatste dagen Bor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Als je weet dat het smoezen zijn, waarom schrijf je ze dan op Wijfie? En denk je echt dat het probleem opgelost is als je vrijwilligerswerk gaat doen? Ik ben zo bang dat het niet gaat lukken, ik hoop echt dat ik ongelijk heb, De thuissituatie lost daar niet me op. Je kan wel hopen dat het met vrijwilligerswerk niet meer gebeurd maar dan word je daar erg afhankelijk van. En als het weer stopt, donder je weer in een gat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Wijfie Ook ik had na 35 jaar drinken geen katers meer gaandeweg allemaal overleden Ik dronk van 17.00 uur tot een uur of 01.00 gemiddeld zo'n 14 eenheden en stond dan toch 's morgens weer fluitend op dus waarom stoppen? Ja, dat was ook lange tijd de vraag En ik heb even moeten zoeken naar de juiste motivatie Wie drinkt maar daarbij goed eet merkt niet dat de hersenfuncties toch achteruitgaan. Eerst dacht ik dat het nog aan mn leeftijd lag, je onthoudt niet alles meer zo goed Maar het ging meer opvallen dat ik niet zo snel meer nieuwe informatie kon opnemen en ook plannen en overzien van zaken ging moeilijker. Toch viel het niet op bij anderen alleen mijn partner maakte wel eens zorgelijke opmerkingen die ik vervolgens wegwuifde. Nu ik drie jaar ben gestopt heb ik het idee dat ik erger heb voorkomen, ben eigenlijk net op tijd gestopt En de hersenfuncties zijn wel iets verbeterd, maar verdere achteruitgang is voorkomen. Heb wel ander werk moeten zoeken want de oude baan zou ik niet meer kunnen. Na het stoppen was het vooral de verveling die mij parten speelde: was moest ik doen met al die 'vrije tijd"? Ik heb de eerste maanden dan ook veel doelloos uit het raam gekeken hopende dat de dag maar weer snel voorbij mocht gaan Het heeft vrij lang geduurd voor ik weer wat in actie kwam en nog heb ik het idee dat ik veel meer zou kunnen doen, maar kom daar lang niet aan toe. Ook dat is een kenmerk van alcoholgebruik, een zekere vorm van apathie. Ik denk dat dat wel blijvend is en ik kan er mee leren leven, mijn leven is nu gelijkmatig en voorspelbaar een beetje saai, rustig, maar vooral lekker stabiel. Ik wil maar zeggen dat bezigheden je wel afleiden van de drank, maar er komen toch momenten dat je denkt: nu zou ik kunnen drinken, ik doe het niet, maar wat doe ik dan wel? Ik kan je daarin niet adviseren het is een opdracht die bij elke alci weer anders ingevuld gaat worden pak je een hobby weer op, begin je een nieuwe blijf je hele dagen hier op het forum schrijven of doelloos naar buiten kijken? Allemaal legitiem, zolang je maar van de drank af blijft en op den duur ontstaat er haast vanzelf een zekere invulling en komt de energie wel om de dagen 'zinvol' te vullen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Avond, ff terug voor Borretje, Ja deuitslag viel dus mee.Galstenen, niet leuk maar veel beter dan dat de kanker weer actief is. Heb wel gelezen dat je meeleeefde hoor. Thanks. Hoe is het met jou? Wat moeilijkheden lees ik dat goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 wat mij raakte is: ik doe vrijwilligerswerk voor een ander om iets terug te doen en als fijne bijkomstigheid doe ik mezelf er ook een groot plezier mee. Maar het redde me niet ik kon pas mijn werledje weer uitbreiden en versterken toen ik de knop echt om had en met mezelf aan de slag was gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 was op mn werk Bor en die vrouw was om een praatje verlegen maar dacht niks bij mij te zoeken te hebben bleken we best wat raakvlakken te hebben o.a. Friesland haar thuisland en ik was ooit met een Fries getrouwd en van het een kwam het ander het was echt zooo leuk en ja ook dit is vrijwilligerswerk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Lieve goeie ouwe makker Alf. Ik ben blij dat je weer terug bent. En w.b. die grijze massa onder jouw dakpan? ik kan nu niet merken dat er iets aan mankeert, maar ja dat komt natuurlijk ook omdat die grijze cellen va mijzelf niet meer goed functioneren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Las vandaag een stuk in het AD over een chauffeurscafé waar de Friese en Groningse chauffeurs ieder aan een eigen tafel zitten. Niet omdat ze mekaar niet mogen, maar omdat ze mekaar niet verstaan Zo grappig en dat in NL. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Haha, die tante Bol:heart: nee er mankeert zo ogenschijnlijk niets aan, kan heel veel verbloemen, ook op mn werk Het is ook wat anders om rustig achter een pc te zitten dan in een jachtige werkomgeving. Moest bv laatst een cursus/herhalingsmiddag volgen en moest alle zeilen bijzetten om eea te kunnen volgen en opslaan in mn kop, want het zou daarna in de praktijk getoetst worden. Zweette peentjes, maar het is me gelukt. Verder moet ik alles drie keer controleren en doe langer over een verslag dan mijn collega's en zeg dan dat ik allerlei andere dingen er naast moet doen om dat te verklaren. Die cellen van jou doen het volgens mij nog prima! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Booke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Bor natuurlijk mag je dat zeggen, graag zelfs het verbaasd me wel, want ten tijde dat ik nog hier was heb je bij mijn weten daar nooit iets van gezegd Ik meen zelfs dat we het best met elkaar konden vinden maar misschien ben ik ook dat allemaal vergeten.. En overigens vind ik het belangrijk als mensen eerlijk zijn zeker op zo'n anoniem forum waar het toch gaat over vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Originally posted by: jane4wat mij raakteis: ik doe vrijwilligerswerkvoor een anderom iets terug te doenen als fijne bijkomstigheiddoe ik mezelf er ook een groot plezier mee.Maar het redde me nietik kon pas mijn werledje weer uitbreidenen versterkentoen ik de knop echt om haden met mezelf aan de slag was gegaan.quote> Je vindt het vast niet erg dat ik je even kwoot,zo ervaar ik het ook Jane en nu er voor mij evengeen werk was en er buiten mezelf om ook watzaken spelen waar ik geen invloed op heb,is drinken geen optie.Dat hoort erbij (al heb ik het liever niet)door met mezelf aan de slag te zijn gegaan, en nog,leer ik overwinnen, er is geen mogelijkheid tot vluchtenmeer.Gewoon mijn pure eigen ik met allegebruiksaanwijzingen, jaja, ook voor mezelf.Dank voor je bericht ik kan mezelf er echt in vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 en sporten he Albertientje, endorfientje;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 boooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnngggggggggggggggg journaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Alf maar tegenwoordig is alles ook veel meer opgejaagd dan vroeger. Heeft dus echt niet alleen maar met de alc. of het ouder worden te maken. Maar fijn dat je het toch allemaal goed hebt opgenomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Nee Bor, begrijp ik wel, vat het ook niet verkeerd op het is zoals jij het ervaardde (of ervoer??) je eerlijkheid siert je en ik kon ook idd flink zeuren!:$ zo nu en dan of vaak, ik weet het niet meer Maar niet altijd dat weet ik zeker! Zeker Bol Het is een combi van ouder worden een snellere tijd en jarenlang alco gebruik. Ik kan natuurlijk nooit nagaan hoe het zou zijn als ik niet had gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Iemand verwoordde het stoppen met drinken van de week als volgt. "Als je een hartinfarct krijgt en je hebt geluk, nemen andere vaten de functies waar mogelijk over. Als je stopt met drinken kom je in een enorme leegte en het is de kunst daar zelf invulling aan te geven en mee om te leren gaan. Net als bij het hartinfarct helpt het lichaam een beetje maar het meeste werk moet bij stoppen met drinken verricht worden in de bovenkamer en dat is geen sinecure, men is immers gewend uit gewoonte bepaalde handelingen te doen of uberhaubt niet echt na te denken waarom men iets doet. Er komen nieuwe impulsen en na jaren deze niet te hebben gebruikt is het een klus die nieuwe impulsen ten goede te gebruiken. Zoals Alf al schreef, dodelijk vermoeiend , zo nu en dan totale leegte en langzaam aan vult die leegte zich en het mooie is dat je zelf kan bepalen hoe die in te vullen. Ja, ik vind het een goede bespiegeling, daar zal ik de persoon die deze maakte van de week nog even voor bedanken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Albertina, hier kan ik veel mee. Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Albertina:present: Mooie aanvulling zo is het maar net. Nee Bor, geen druppel en ben daar redelijk panisch voor ook Laatst een bonbon onder mn neus gehad je denkt: dat kan misschien nee dus, dat kan niet want ik weet dat dan de knop omgaat ik voelde het bijna al en dan is er geen houden meer aan. Ook na drie jaar is dat nog even sterk dat zwart wit denken En wat ik zeker niet wil is uit het paradijs verdreven worden als A & E, want dat gebeurt als ik van de verboden fles gebruik 'Uit alle flessen moogt gij drinken, maar niet van die ene fles..' (uit Alfinisme; hoofdstuk 1 vers 2) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 En ik wil je graag bedanken voor het hier delen, Albertina. Heel mooi. Trouwens ik vind jouw berichten allemaal om over na te denken. Lees ze graag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 november 2012 Rapport Share Geplaatst 25 november 2012 Luitjes, het doet me deugd jullie te kunnen laten delen in mijn ontdekkingsreis. Overigens een hele andere dan mijn stopperiode van 10 jaar. Echt een wereld van verschil, nu leef ik, toen was het overleven. Ondanks dat er geen drank in mijn leven was heb ik veel over het hoofd gezien. Ik ben blij dat ik mezelf deze tweede kans heb gegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden