Spring naar bijdragen

Zondag 25 novemder


mark

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 304
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo, bijgelezen en mag al bijna de storm buiten trotseren.

Ook op het forum worden stormen getrotseerd lees ik.

Hele open meningen en hele stellige gesloten meningen.

Die laatste komen meestal uit de pijn van eigen ervaringen.

Ook ik ben er niet schadervij uitgekomen en drinken heeft

alles vertraagd en verergerd. Het hebben van een partner of kinderen

is afleiding geweest, maar is denk ik niet het wezenlijke van mijn

redenen om te moeten drinken ooit. Ik ben net als iedereen hier kind geweest

en heb schade/averij opgelopen op het leven. Niet bij machte de omstandigheden

als kind het hoofd te bieden, ben ik er best beschadigd uitgekomen. De drank heeft

mij een periode belemmerd ervan te helen. Dat betreur ik, maar het kon niet anders.

Het begon als middel om te overleven en kostte me later een belangrijk deel van mijn

leven. Nu, ruim 3 jaar zonder, ben ik pas echt geheeld.

Niet eens gegarandeerd voor altijd, maar wel zo dat ik nu besef zelf de regie weer in

handen te hebben. Mijn kinderen hebben me veel gebracht, maar ook zeer veel gekost. Mijn liefdesrelaties idem. Kwesten en beschadigen komt van beide kanten meestal, en

ik ben er niet trots op dat mijn rol die van "slachtoffer" was. Ik denk dat ik als slachtoffer ook een soort van dader was.

Gelukkig is wat was was, niet wat wordt wordt. Er is wat er is.

ik ga kijken of ik kan fietsen in de wind en lekker meppen.

fijne dag mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Originally posted by: bolletje
Originally posted by: Smikkie
Echt wel

We komen met eigen gemaakte roeiboten wel terug eens :Dquote>


Mag ik dan mee om lekker voor jullie te koken?:)quote>


Ik kook en ja natuurlijk mag je meehelpen. Jij gaat vissen vangen Bol
quote>


Dat zijn al twee kookliefhebbers op een eiland, dan hebben we idd dringend vissers nodig :) en je kat mag ook mee, die houd vast ook van vis en ik ben dol op katten :) en mijn moeder zegt ook altijd dat ik teveel betrokken ben, oa bij haar eeuwige depressie.

@smikkie
Ik denk dat weggaan niet hoeft, ik deed van de week een tegeltje plakken in de dagenraad. De strekking was dat de uitdaging is rust niet zoeken door hectiek en situaties te mijden, zoals situaties die je te betrokken laten zijn maar in de hectiek toch de rust vinden in jezelf. In jezelf die balans tussen zelfzorg en zorg voor de ander behouden. Ik probeer er te zijn maar niet meteen ongecontroleerd alle registers open te trekken en idd af en toe even weg te gaan zoals gisteren caberet op ned3 kijken of zo weg en in mijn huisje aan de slag. Kom ik daarna weer terug. En me altijd te beseffen wat mijn positie is naar degene die ik wil helpen. Wij zijn wel zorgverleners als beroep maar dit is onze vrije tijd. Ik wil er zijn als goede buur voor mijn naasten en verder is er professionele hulpverlening. Ik heb te vaak mensen in mijn uppie willen redden, zoals in mijn draadje of jaren terug iemand van 16 die ik via msn leerde kennen en verzeild was in de pro ana wereld. Ik zie haar nog steeds op een afval site alles aan elkaar liegen en negatieve aandacht vragen. Alle moeite was voor niets maar toen dacht ik er niet aan dat er ook doktoren en het riagg is. Toen zag ik alleen een kind die zichzelf de vernieling in hielp en niemand deed wat, dus ik ging er helemaal in en kwam er met een desillusie uit. Als de taak van hulpverlener over is die al je energie kost en je een soort van voldoening geeft, als ook die voldoening weg is zie je jezelf en je eigen verwaarlozing van zelfzorg en dan is er niemand die jou een keer tot steun is. Dat moet je allemaal altijd weer zelf doen. Ik herken mezelf en de patronen inmiddels wel, ik hoop dat ik nooit meer koppie onder ga voor een ander, niet ga tillen wat mijn schouders niet dragen kunnen. Ik hoop dat als ik ervoor sta mijn verstand ook eens gebruik naast mijn gevoel die mijn kracht is maar ook mijn grootste gevaar en mijn grootste trigger voor blowen en drank en andere zelfverwaarlozing.

Het grootste gevaar als ik mezelf niet leer omgaan met de hulpvraag van anderen rekening houdend met mijn zelfzorg is dat mensen gaan denken van die Erik moeten we er niet mee lastig vallen, die trekt zich dingen teveel aan. Dit doe ik zelf bij mijn moeder namelijk, haar maak ik niet deelgenoot van zaken die me echt dwarszitten omdat ze die zaken niet trekt. Ik als hulpverlener wil bovendien goed zijn in mijn vak en roeping, ook in mijn vrije tijd wil ik er kunnen zijn voor andere. Ik ga nu zaken niet uit de weg, heb laatst iemand in problemen toch gebeld en gemaild maar ook gewezen op de dokter en hulp op werk en school. Ik zie haar nu in de ontkenningsfase doorrennen met een last die te zwaar is, is mijn inschatting. Toch laat ik haar rennen, ze kent mijn aanbod dat ze haar verhaal mag doen. Het is niet aan mij verder te pushen met hulp aanbieden en als ze komt knoop ik goed in mijn oren dat mijn rol die van goede buur/vriend/klasgenoot is en dat ik geen professional ben en geen professionele hulpverlening relatie met haar heb. Zonder persoonlijke band zou ik haar vakmatig wellicht kunnen helpen maar doordat ik haar persoonlijk ken kan ik dat niet. Dit alles is vooral @smikkie omdat ik zo'n idee heb dat hij hier wellicht ook wat aan heeft. Als je het anders ziet Smikkie lees ik dat graag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Erik ik ga wel vissen. Schoonmaken moet iemand anders maar doen. Ik neem de zorg van de dieren wel voor m'n rekening. Moeten ook wat koeien, geiten, katten een paar honden, Ollie mijn papegaai, mijn kois, en daar zet ik dan een bordje bij "VERBODEN TE VISSEN". Tja wat heb je dan nog meer nodig hé? Alles mag vrij rondlopen.

Zo ik ga weer eens wat doen mensen.

O Erik kom jij dan uit Helmond? Daar hebben ze de naam dat ze katten eten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af waar Madeleine is? Kom toch eens wat schrijven, wat ik gisteren schreef over mild oordelen over jezelf (lees maar rond 00.30) geldt nog steeds. Te streng zijn voor jezelf en schaamte helpt je niet verder in een dag met nieuwe kansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: miranda
Originally posted by: AlbertRemmo
Goede morgen allemaal

DAGPACT

Albert
Lytse
miranda



Miranda was van het dagpact afgevallen.

@ Marcel: gisteren vroegen er al mensen naar je. Gaat het goed?

Ik ga me ook aan de stormachtige dag wagen. Hou het droog met z'n allen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ..voor ik het vergeet

Hoe graag je andere mensen wilt helpen of met ze meeleeft...het mag nooit jou probleem worden

dit vreet energie van je..en geeft je een rot gevoel

Sommige dingen kun je niet beinvloeden..grenzen stellen voor jezelf

tot hier en niet verder!!

Dit is tevens ook een valkuil van mij

meeslepen door een ander en er zelf invallen

heb van de week weer een boekwerk afgesloten op mijn werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Mark,

niet vertrekken hoor!

Dan heb je waarschijnlijk niet de andere berichten gelezen.

Dat er reacties op zouden komen kon je verwachten.

Niemand heeft het recht om je te veroordelen.

Als ze naar jou wijzen, wijzen er ook een heleboel vingers naar henzelf.

De situatie die jij beschrijft, kan ik me zo voor de geest halen.

Toen ik nog erg dronk is dat hier ook meerdere keren gebeurt.

Daar ga ik geen geheim van maken.

We waren toen beiden fout, niets meer, niets minder.

Dat erkennen we nu ook.

En het had alles met drank te maken.....

Dus ik zeg kop op, en blijven schrijven hier.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...