Spring naar bijdragen

Zondag 25 novemder


mark

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 304
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Deze posting is voor de nieuwkomers.

Je hebt je op dit forum gemeld omdat je iets

aan je alcoholprobleem wil gaan doen.

Welkom!

Als je dit leest, zit je op de dagdraad.

Je kunt hier altijd iets schrijven.

Er is meestal wel iemand aanwezig.

We zijn allemaal ervaringsdeskundigen als het om drank gaat,

en om de bodem die je bereikt als je verslaving

de overhand heeft genomen.

Je kunt ook naar "Wie is wie"gaan en je

daar voorstellen.

Dan krijg je zeker reakties.

Ik hoop van je te horen!

Als je liever leest is dat natuurlijk prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Een stormachtige zondagmorgen.

Storm in de relaties.

Geen storm in een glas water.

Positieve ontwikkeling in de persoonlijke relatie.(Kameleon)

Je zelfrespect terug vinden.

In de spiegel kijken hoe het vroeger is geweest.

Ik lees het allemaal terug hier, in een bescheiden 2 pagina's

geschreven berichten.

Duizenden keren heb ik het gebedje opgezegd

en gevraagd om Kalmte moed en wijsheid.

Het heeft geholpen en vandaag ben ik weer nuchter opgestaan.

Ben al naar de bakker geweest, taartje voor vanmiddag en vers stokbrood met een geurige bak koffie voor ontbijt.

Geslagen heb ik nooit en en vind het triest dat mensen geen alternatief hebben om hun problemen anders te benaderen.

Slaan is voor mij zoiets als middelen gebruiken.

Slaan betekend voor mij het einde van de relatie.

Simpel.

Hou het droog vandaag lieve mensen ik realiseer me vanmorgen weer al te goed hoe betrekkelijk het leven is.

Trek Uw kogel vrij vest uit, omarm elkaar en heb een fijne zondag samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akkie ik ben ook van het zwakke geslacht alleen ik voel dat zelf niet zo.

En ook ik ben opgegroeid tussen twee jongens. Natuurlijk zijn ze sterker maar waar ik op tegen ben is dat een vrouw vaak denkt, omdat ze juist van het zwakkere geslacht is, wel meer mogen dan een man.

Een vrouw kan terroriseren, en dat kan een man tot waanzin drijven.

Mijn ouders hebben elkaar nog nooit geslagen, en ik kan de keren dat ik geslagen ben door een van m'n ouders op en hand tellen.

ik ben tegen agressie maar als een vrouw een man slaat vind ik dat niet goed.

Maar ik vind niet dat en vrouw zich kan verschuilen achter "het zwakkere"geslacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Het zwakkere geslacht wordt weer eens voor getrokken bah.....Als je kijkt als twee mensen gaan scheiden, wie moet het huis uit? De man. Wie krijgt de kinderen vaak niet toegewezen? De man.quote>


Met een vrouw als man in discussie dat het ook vaak omgekeerd is, voelt als de wereld op zn kop. Heb recent bij een kennis en een vriendin meegekregen dat een man door misbruik van hun verleden heel sterk staat. Kennis heeft een anorexia verleden, vriendin is manisch depressief. Die vriendin staat nu echt met beide benen op de grond en is een van de meest sterke persoonlijkheden die ik ken en een schat van een moeder en een ....van een vent. Ik ga vanwege haar privacy niet teveel schrijven. Kennis is minder stabiel maar wel werkzaam als verzorgende en daarin gewoon goed. Beide zijn op dit moment noch een gevaar voor zichzelf en nog minder voor hun omgeving lees:kinderen.

Maar toch via de rechter wordt hun psychiatrisch verleden erbij gesleept. Iemand die misbruikt maakt van iemands verleden, kinderen afpakt en een schop nageeft waar het het meest pijn doet. Bij die kennis is het vrijwel een identiek verhaal. Zij heeft vorige week via de rechter gehoord dat de kinderen volledig aan de man zijn toegewezen. De oudste is 13 en zij heeft nu stiekem telefonisch contact met mama. Voor de vrouwelijk alcoholisten met kinderen op dit forum zou heel goed hetzelfde kunnen gelden ook al ben je al een tijd gestopt met drinken en ook al willen minderjarige kinderen niets liever dan bij mama blijven. Ooit was je zo drinkende dat je zelf destructief genoemd kan worden en dat is voor rechters een argument, gevaar voor jezelf en daarmee voor je kinderen en dus je omgeving. Maakt niet uit dat man vreemd ging ook tijdens de zwangerschap en dat dit de feitelijke aanleiding was van opname bij die vriendin. Mensen met een verleden blijven een kruisje achter hun naam houden hoe goed je erboven op komt en hoe goed je als moeder ook bent. Vooral die schop na waar het het meeste pijn doet, doet me op dit moment heel betrokken bij hun zijn, vind het zoooo oneerlijk en gemeen. Het gaat ook niet om het belang van de kinderen, kinderen in een vechtscheiding zijn altijd slachtoffer en instrument in de wederzijdse oorlogsvoering!


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
"Tante " Boll gefeliciteerd ach al zo lang geweldig hoor en dan ook voor velen een stabiele rots hier in de eeuwige branding van AdB te worden. * knufff* en bedankt ook wat je voor mij betekend hebt. :heart:quote>


Ach Drakie wat ben je toch een ontzettende lieverd hé dank je wel voor je fijne bericht.
Kijk, zo mag een man voor mij best wel tot het sterkere geslacht horen hoor.:):sun::heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Erik, over individuele gevallen kan ik niet oordelen, maar ik ga er nog altijd van uit dat een rechter probeert tot een afgewogen oordeel te komen. Als twee partners met kinderen ervoor kiezen uit elkaar te gaan, dan zijn de kinderen altijd de dupe. Maar het is niet de rechter die de problemen veroorzaakt, lijkt me.quote>


Dat schreef ik ook niet. Het punt is mensen hun ego. Als dat gekrenkt is gaan ze gekke dingen doen. Zogenaamd om de veiligheid van de kinderen maar feitelijk is iemands psychiatrisch verleden en de kinderen iemands meest kwetsbare punt. Daar gaan ze dan het meest schoppen, in de hoop dat wraak op gekrenkte ego een ego boost geeft. Rechters kunnen niet nagaan of en in hoeverre iemand hersteld is na een verplichte opname in het verleden. Zij moeten afgaan op de informatie en het motief van de tegenpartij dat ze het doen voor de kinderen. De rechters doen ook maar hun werk, dat maakt de uitkomst niet minder oneerlijk en gemeen. Dat ligt aan de tegenpartij in die scheiding, het feit dat veel mensen over lijken gaan als hun ego gekrenkt is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Gelijk heb je Sha
Erik hoop dat je straight bent anders was ik echt verliefd op je geworden.
Nu weer schoonmaken.quote>


Hier ga ik binnenkort, hoop vandaag nog wat over schrijven en nee dat ik geen liefdesverklaring :) Je lijkt die vriendin wel van me, heel intuïtief en zonder dat je op basis van de info die ik geef toch opmerkingen plaatsten die heel raak zijn. Hoe doen jullie dat? btw ik val op vrouwen, of ik ook straight ben zal blijken uit mijn tekst. Voel me wel altijd thuis bij gay mannen en vrouwen en vorig jaar op het nafeest van de gay parade tussen de zoenende mannen werd ik me opeens gay schierig. Verliefde mensen is altijd mooi om te zien. En tussen ons, heb heel erg het idee dat we te erg op elkaar lijken, dat werkt niet :) Te emotioneel en te betrokken bij anderen, meer dan goed voor ons is.


Lekker cryptisch ben ik weer :huh: en nee het heeft helemaal niks met alcohol te maken, hoeft ook niet altijd, alcohol is maar bijzaak die persoonlijke ontwikkeling remt. Als ik niet drink ben ik meer bezig met dit soort vragen en doe dit deels bewust. Ik denk dat stappen zetten in het leven belangrijker is dan blijven focussen op niet drinken. Dan zou ik drank in de zin van het niet doen weer tot hoofdzaak verheffen en het heeft al een grotere rol gespeeld dan me lief is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...