Spring naar bijdragen

dinsdag 27 november

Gast A3

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Structuur in je dag.

A3, hoe dat ook allemaal anders wordt.

In mijn drinkjaren vond ik afspraken maar burgerlijk,

om over structuur maar niet te spreken.

Nu gedij ik best op vaste sportklasjes, meetings.

Koffieafspraakjes met vriendinnen, werk.

Op tijd naar bed, regelmatig eten.

Ik geniet er zelfs van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom maar eventjes langs..is toch een bijzondere dag voor mij vandaag 30 maanden droog. Het voelt helaas wat minder omdat ik in een depressie ben terechtgekomen. Het afgelopen weekend naar een zus van mij geweest...tijdens dat bezoek merkte ik dat er een depressie onderweg was.

Dat heeft gisteren doorgezet (14 uur geslapen). De komende tijd zal ik minder hier zijn, daar ontkom ik gewoon niet aan. Wil spaarzaam met de resterende energie omgaan en zoveel mogelijk de dingen blijven doen om niet in vermoeidheid en lusteloosheid te blijven hangen.

Een ding weet ik zeker, ik hou het droog!

Groet

Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: A3
Goedemorgen, al is er niemand momenteel...
Las de postings van gisteravond over gezond eten etc. Nou, als ik ook nog eens al die adviezen moet gaan opvolgen dan krijg ik wel een heel schraal leven. Dat gaan we dus niet doen. Lekker ongebreideld eten mag gewoon, voor mij. Niet meer drinken is al een moeilijke weg en soms een offer, roken heb ik gelukkig nooit gedaan, maar als ik nu daarnaast ook nog al die voedingsadviezen zou moeten opvolgen, dan is m'n leven wel erg saai aan het worden.
Dus tast toe van de ontbijttafel: er ligt vette ham, ook al volvette kaas, eieren, ook in reuzel gebakken, heel veel zoete beleggen zijn er en moddervette broodjes vol chocolode en rozijnen. En thee en koffie natuurlijk. Eet smakelijk!quote>

heerlijk die binnenkomer van je

Ik krijg gewoon zin in een portie reuzel

Ben nu boerenkoolstampot met spek aan het maken,
voor vanavond
opgebakken toch het lekkerste

Mogguh trouwens ..ken nog net
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, van harte gefeliciteerd met 30 maanden nuchter. Nu maar rustig verder. Je weet ook een depressie gaat voorbij. En ik weet waar ik het over heb. Ik geloofde dat helemaal niet toen ik depressief was, dat het ooit nog over zou gaan. Maar het is waar.

Doe het kalm aan. Je weet denk ik heel goed hoe ermee om te gaan.

Sterkte

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei

Goedemorgen,

Beterschap Borretje

Gwen, wat is jww?

Ik heb dat eten draadje ook gelezen. Ik heb een andere vraag. Wat ik van mezelf weet is dat ik ontzettend veel vocht drink op een dag. Nee, niet alleen gezond vocht, veel koffie bijvoorbeeld. Gaat er een pak vruchtensap open gaat dat ook geheel leeg. En zo verder. Dus ergens "klok" ik ipv bier wat anders naar binnen. Al dat vocht moet door je hart rondgepompd worden, ook niet goed.
Gaat dat ooit over, weet iemand dat, dat dwingende "ik moet iets drinken, maakt niet uit wat" gedoe?

quote>

Heb ik ook Aak, trouwens een vriendin van mij ook, nee zij heeft nooit alc. gedronken.
Heb HA ook al eens gevraagd, geen duidelijk antwoord eigenlijk op gehad
Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag pieps..

zo zeg, vannacht geslapen van 21.00 tot 08.45.

ik ben er moe van :)

alles is verder al weer aan kant hier, dus ik heb de hele middag voor mezelf.

@ Har gefeliciteerd!:present:

rustig aan, dan breekt het lijntje niet;)

*tikvaut...stomme nagels ook haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Har
Ik kom maar eventjes langs..is toch een bijzondere dag voor mij vandaag 30 maanden droog. Het voelt helaas wat minder omdat ik in een depressie ben terechtgekomen. Het afgelopen weekend naar een zus van mij geweest...tijdens dat bezoek merkte ik dat er een depressie onderweg was.
Dat heeft gisteren doorgezet (14 uur geslapen). De komende tijd zal ik minder hier zijn, daar ontkom ik gewoon niet aan. Wil spaarzaam met de resterende energie omgaan en zoveel mogelijk de dingen blijven doen om niet in vermoeidheid en lusteloosheid te blijven hangen.
Een ding weet ik zeker, ik hou het droog!

Groet
Harquote>

Top Har Gefeliciteerd en hou je haaks he, gewoon mak an joh. *klauw*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, lieve mensen,

Dag Negentien. En met een katerig gevoel opgestaan. Dat wordt hier wel eens vaker beschreven. Of 't betreft een (buik)griepje. Dat schijnt te heersen op 't ogenblik (arm Borretje! Beterschap meid!). Laat 't AUB aan mij voorbij gaan!

En 'k zie er echt slécht uit. Wallen onder m'n ogen, perkament-achtige huid, poreus reukorgaan. Hoe kan dat nou?! Is 't lichaam zich aan 't omschakelen, of wat?! 'k slaap beter, 'k beweeg meer, eet gezond(er), drink veel water, etc. En waar doe 'k 't allemaal voor?! Om er als een alcoholist uit te zien! Meer nog dan voorheen.

Tel daarbij op de hardnekkige depressies die zelfs de eenvoudigste verplichte klusjes in huis schier onmoog'lijk maken, en de hel is compleet!

Man!!! Om niet te zeggen, #*%$!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Gunn

De beloning komt echt nog wel...het goed voelen en eruit zien

Het lichaam heeft wel ff meer tijd nodig

19 dagen alcoholvrij lijkt al lang maar vergeleken met alle alcoholovervloedige jaren is het eigenlijk nog niets

Dus lekker zo door gaan en over je heen laten komen

Daar moet je doorheen

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn,

ik heb net aan je gedacht in de supermarkt

moest een blikje mais hebben en dacht plots aan jouw spruitjes

heb ze inderdaad zien staan in pot

lijkt wel of ze op sterk water staan zeg :D

zelfde prijs als een pond spruitjes nu

die me eerlijk gezegd toch vèle malen lekkerder lijken

19e dag Gunn, je gaat top man!

even doorzetten en je zult zien dat je er straks lichamelijk weer bovenop bent

overigens beterschap voor de zieke onder ons!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
Originally posted by: Vlaamsmeisje
middag,

overmatige drang naar "drinken" ,polydipsie.

Toch wel ergens iets in de hersenen.quote>

Yep, we zijn met z'n allen een stelletje dipsomanen.quote>

dipsomaan...verouderde term voor alcoholist lees ik net via wikipidea
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja Gunn...

maar echt niet om te lachen hoor!

Polydipsomanie (schijnt bv voor te komen bij schizofrenen) is gevaarlijk!

men moet in de buurt van iemand die daar aan lijd zelfs de kraantjes van de radiators vergrendelen he...

want idd (akelei) op een bepaald moment krijgt het hart t niet meer rond gepompt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...