Spring naar bijdragen

Vrijdag 30-11-2012

mark

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 497
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen frummers,

Even een bliksembezoekje.

Bedankt voor alle felicitaties van gisteren. Het was besliste gemakkelijker om geen wijn te drinken bij het eten. Het went echt!

Vandaag de boodschappen van gisteren e.d. dus ik moet meteen weer weg.

Ik heb wel meegekregen dat het gisteren slecht ging met Krekel.

@ Krekel: vandaag op het dagpact? Het is je eerder gelukt om na één dag te stoppen.

Kom op meis! Kappen nu met die drank. :present:

Tot later,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Mark,

Dapper dat je in opname gaat!

Je komt heel sterk en zeker over. (en droog!) Jammer dat je kindertjes er niet zijn met jouw 40e verjaardag, voor jou is het vast een mijlpaal (een nieuwe start?).

Mijn ervaring met opname is dat er veel naar boven komt en daarmee ook veel emoties. Dat is best lastig soms, maar toch moet je ze aangaan en voelen om ze te kunnen plaatsen. En weet je, zolang die muur er staat kan er dan wel niets in, maar ook niet uit! En ieder mens heeft veel te geven, dus jij ook. Al is het alleen voor jezelf en jou kindertjes.

Ik wens jou vanaf hier heel veel succes en een fijne 40e verjaardag.

Zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gwen

Goedemorgen lieve mensen!

Lekker hoor, zo'n koffie.

Heintje is beroemd geworden met zijn liedje "mama".
Hij nam steeds afscheid van zijn publiek om daarna weer
een come back te maken.

MM, snappez vous nu?quote>

Eindelijk snap ik hem!!! Dank je Gwen :-)

Verder wou ik nog even kwijt dat ik heel gelukkig ben met zovele mede-niet-strijksters.
Weer een frustratie minder ;-)

Kom net terug van een tegengevallen sollicitatie. Ach wat, ze weten niet wat ze aan me gaan missen. Hup naar de volgende!( Voor alle duidelijkheid: ik werk momenteel maar moet dringend van mezelf veranderen )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

de frisse ochtend is alweer voorbij. Het was even krabben toen ik vanochtend richting sportschool wilde. Paar weken niet geweest (te vroeg begonnen aan de wijn en dan wil je om 19.00 uur niet meer sporten) en overdag meestal aan het werk. Komende weken lekker op vrijdag vrij, dus meer tijd voor dat soort zaken.

Wat zijn sommigen van jullie vroeg op, zeg! Zou willen dat ik dat kon en dan de dag beginnen met een lekker bakje koffie en wat klessebessen op ADB.

Ik wens Mark veel succes vandaag en vanaf morgen lekker genieten van de zelfgemaakte snert.... heerlijk!!

Dit was mijn derde achtereenvolgende dag zonder alcolhol en ondanks een wat gestoorde nachtrust de laatste twee nachten (maar die had ik ook regelmatig met wijn op), voel ik me nu al een stuk fitter. Las al dat MM ook minder last had van het afkicken en tot nu toe valt het bij mij ook nog reuze mee. Leef wel mee met de mensen voor wie het een enorme strijd is. Maar van de andere kant besef ik dat voor mij de klap natuurlijk ook nog wel kan komen.....

Nu tussendoor maar even huishouden en voor vanavond lekker lasagne maken voor de kids die weer terugkomen uit hun studentensteden.

Vanavond wel even een vuurdoop, want ik ga klaverjassen hier in de buurt. Altijd reuze gezellig, vaak ook een wijntje erbij, maar vanavond wordt het thee en water!!!!!

Voor nu een fijne dag aan allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, lieve mensen.

Dag Twee-en-twintig. En weer dat katerige gevoel met opstaan. Heel trillerig en nevelig in m'n hoofd. 't hoort er allemaal bij kennelijk. Nu ff een bammetje eten en daarna uitgebreid b-schappen doen voor 't weekend. Vanaaf broccoli. Hoe en waarmee weet 'k nog niet. Misschien met een tilapiaatje en (zilvervlies?)rijst. Ach, we zien wel.

Ga goed, allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè Gunn, wat vervelend dat je nu nog steeds zo wakker wordt, met zo'n rillerig en katerig gevoel. Hoop voor je dat het snel beter gaat, want volgens mij moet dat gaan gebeuren nu je zo gezond bezig bent! Dan verdien je die beloning ook.

En wijffie, ik heb ook AD en het lijkt me ook verstandig dit nog een tijdje vol te houden. Mooi dat jij die extra motivatie weer hebt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje,

M'n gemoedstoestand lijkt te verbeteren, ja. Hoewel die steeds weer een knauw krijgt door de lichamelijke ongemakken die 'k denk te hebben (hypochondrie). Ook daar moet aan gewerkt worden. Ook m'n religieuze achtergrond (daar ga 'k weer!) speelt me nog parten.

Lange weg te gaan.

En toch, 'k wil 't even vragen. Met alles wat 'k eet, heb 'k 't gevoel dat 't niet 'zakt'. Is dit een bekend verschijnsel? Door jarenlang drinken is je spijsverteringsgestel natuurlijk behoorlijk ontregeld. Ook m'n defaecatie is (nog) niet al te best.

Als iemand dit kan bevestigen, dan zou dat een pak van m'n hart zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weg met die zooi Edflobe:)

Alle sporen uitwissen en beginnen met een frisse start.

Ik had nog een leeg kratje bier achter in de provisiekast staan 2 maanden terug en iedere keer als ik er langs liep rook ik alcohol, ik wist echt niet waar dat vandaan kwam of dat mijn hersens een spelletje met me speelde.

Tot ik dat kratje zag staan, weggebracht en weg alcohollucht:)

Ik hoorde later van iemand dat als je stopt je alcohollucht heel erg goed ruikt:huh:

Die persoon moest zelfs zijn gordijnen wassen enzo, want die rook het overal in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gunn, ik weet niet of het een bekend verschijnsel is, maar het lijkt me een zeer logisch gevolg van je veranderde leefwijze. Elke wijziging in een leefwijze, of je nu stopt met alcohol, roken, vlees eten or whatever, behoeft een aanpassing van je spijsvertering. En daar zal de een meer last van hebben dan de ander. Ik ben pas 3 dagen gestopt en kan er dus nog niet een echt zinnig woord over zeggen, maar het klinkt in mijn oren niet als iets vreemds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, MarcelK1970, dat is dan weer het nadeel van een leeg krat bier, daar zijn de doppen meestal af en heeft de alcohollucht vrij spel. Op de wijnflessen zaten doppen en ze lagen in het schuurtje, achter wat dozen. Maar goed, weg is weg en dan valt er inderdaad letterlijk een stukje ballast weg! Genietmomentje vandaag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wijfie: ik ben zo blij dat je begrepen hebt dat die combi ronduit fataal is!

Het heeft mij maanden gekost om het te begrijpen. En dat waren maanden van intens lijden.

Dat wil je je ergste vijand nog niet aandoen.

Blij dus dat je inzicht hebt gekregen en hoop van harte dat je het goed volhoudt!

@Edflobe: jij dus ook. En ja, een heerlijk gevoel: alle flessen het huis uit. Daarna is het ook heel fijn om rigoreus op te ruimen in huis. Voor mij is dat altijd alsof ik daarmee mijn geest ook weer een beetje op orde breng.

Maar strijken, Lavendel en alle anderen, NEE, dat vind ik nou weer overdreven. Kreukels horen bij het leven:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gunn,

Ik heb vaak gezegd dat je heel veel op mijn manneke lijkt omdat hij ook last had van hypochondrie en ook veel bezig was met de religie. Zich daar ook tegen af zette.

Alleen jij bent een stuk jonger en kan hier iets aan doen.

W.b. de lichamelijke ongemakken denk ik dat je nog moet wachten. Het kan wel een jaar duren voordat het lichaam zich helemaal hersteld heeft.

Maar ik heb het gevoel dat daar het probleem niet zit, dat het eerder te maken heeft met het niet kunnen vertrouwen op je lichaam. Daar erg onzeker over bent. Alles voelen en daar dan weer een rotgevoel van krijgt.

Heb wel eens gevraagd aan je of er niet een medicatie bestaat voor je waardoor je het leven wat luchtiger kan gaan zien. Maar ik weet niet of je daar op geantwoord hebt.

En die defecatie kan heel veel oorzaken hebben, zeker ook met spanningen, maar al zou je naar een arts gaan om dit te laten onderzoeken, en deze zegt dat het goed is, dan nog zal het moeilijk zijn om deze te geloven, omdat er dan weer iets anders is waardoor je je laat mee slepen.

Niemand kan jou die zekerheid geven dat je lichamelijk niets mankeert als alleen jijzelf lieverd.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, kom ook weer even buurten tussen het roeren in mijn snert door :) Daar zeg je wat Edflobe, die flessen liggen hier ook nog in het hok... is wel een mooi klusje voor morgen als mijn ex werken is dan kan ik ook even in alle rust het verstopte... ruimen.

Moet zeggen dat de trek momenteel wel redelijk groot is, denk steeds zal ik nog 1x voordat.... Maar nee doen we niet! Mijn lichaam voelt zich goed en dat moet ik zo houden. Overigens zou ik ook niet weten waarvan aangezien mijn ex al het geld in beheer heeft en ik mag hopen dat ik wat shag mee krijg woensdag haha. Maar heb ik natuurlijk ook wel aan mijzelf te danken hoor. Gun wat jij met eten hebt heb ik eigenlijk het tegenovergestelde. Ik eet me een slag in de rondte en ik heb nog honger, waarschijnlijk heeft mijn lichaam het hard nodig.

Ga nu even aan mijn diertjes administratie, ik heb een steunpunt voor registratie van gevonden en vermiste huisdieren en ik moet alles zondag overdragen aan een invaller tot ik weer terug ben.

Maar ik zap regelmatig even hierheen!

Gr Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...