Spring naar bijdragen

Zondag 2 December 2012


mark

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rustig op de zondagmiddag

iedereen naar buiten of dingen aan het doen

ben zelf eigenlijk ook bezig, kwam even spieken hier

Hannah en Madeleine terug

Vlaams Meisje nu de 'hoofdprijs' gewonnen met een vakantie!

nou, zo wisselen we elkaar wel lekker af zeg!

En nu de kip plukken

kan die straks gegeten worden :D

latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij gaat het goed! :D

Het was wel even wennen om wel te kunnen lezen, maar om niet te kunnen reageren.

In het kort; Heb het zondag, maandag, donderdag, vrijdag, zaterdag droog gehouden. Zoals te lezen twee dagen waarop het niet ging. Puur uit gewoonte naar de supermarkt gegaan. Er was niet eens echt een reden. Maar ik ben weer gestopt en wel met de volgende reden; Ik mag op het tweede gesprek komen aankomende donderdag. Opeens had ik weer een doel in mijn leven en heb acuut het statiegeld terug naar de supermarkt gebracht en mezelf getrakteerd op een pizza van mijn favoriete pizzeria. (Haha, dat staat vast heel raar als anderen het lezen)

Gelukkig had ik contact gekregen met Wervelwind, die me heeft geholpen met voorbereiden van het eerste gesprek, want anders had ik jullie niet kunnen vertellen dat ik tijdelijk uit de lucht was. Ik weet hoe jullie je druk kunnen maken over iemand die opeens niet meer komt. Dus ik was allang blij dat ik iemand kon bereiken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn, wat fijn, wat geweldig voor je!

Gefeliciteerd meis.

Ik heb ook een "uitglijder" gemaakt. Heb je misschien wel gelezen.

Maakt het moeilijker want dan komt de trek weer 10 keer zo hard terug. Heb jij dat niet?

Maar goed, we zitten weer op het rechte pad. En jij hebt iets om naar uit te kijken!

Blij dat je er weer bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM; Nee, de trek is eigenlijk direct weggetrokken. Moet ook wel bekennen dat ik bij mijn tweede uitglijder op rij in twee dagen ook zoiets had van; Vind er helemaal niets aan, dat drinken. Dat is ook mijn geluk geweest om direct te kunnen stoppen, toen ik een doel had.

Ik had het inderdaad gelezen. Heel erg rot. Als het goed is, heb jij een hele lieve ex en zeer oplettende kinderen?

Kreeg trouwens ook een brok in mijn keel van de foto van Lenie. Ook zo'n lieve zoon!

Jane4, dat klopt inderdaad. Het heeft wel degelijk waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Madeleine. Ik heb de beste ex die je je maar zou kunnen wensen. Onze relatie is na de scheiding een stuk verbeterd!

Mijn kinderen zijn oplettend omdat ik het met ze over mijn probleem gehad heb. Op hun niveau natuurlijk maar toch. Ik had geen zin meer in smoesjes en denk dat het belangrijk is dat ze ongeveer weten wat er aan de hand is. Zo heeft mijn oudste dus direct mijn ex gebeld toen het mis ging. Daar hebben wij hem allebei voor bedankt en gezegd dat hij dat heel goed gedaan heeft.

Ik voel me weleens schuldig naar mijn kinderen toe maar aan de andere kant denk ik dat het niet goed is teveel te verbergen. Ze leren er ook weer van. Ik wil alleen niet dat ze zich verantwoordelijk moeten voelen voor mij. Dat gevoel heb ik mijn hele leven naar mijn moeder toe gehad en dat hakt er stevig in, mag ik wel zeggen.

Enfin, mijn leven is verre van simpel maar ik ben wel gezegend met een hoop lieve mensen om me heen.

Voorwaarts dus weer!

En gelukkig dat jij voelde dat je geen zin meer had in drank. Dat is echt geweldig. Ik voel me nog een beetje wankel hoor. Maar ik houd stand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM, ik snap het inderdaad. Enerzijds wil je ze er zoveel mogelijk bij betrekken, maar niet zoveel dat ze de verantwoordelijkheid over jouw drinkgedrag gaan nemen. Maar jullie zijn open en goed gedrag belonen door mooie woorden is natuurlijk al het halve werk.

Ik was tijdens de zestien dagen dat ik gestopt was heel erg chagrijnig. Daar heb ik nu geen last van. Weet niet wat het verschil is. Maar ik geloof dat mezelf even laten gaan, misschien wel heeft geholpen om de scherpe randjes eraf te halen. Zegt niet dat het aan te raden is. Maar zo'n gevoel heb ik nu.

Zal mijn oven eens aanzetten voor mijn Groentenloempia. De laatste twee maanden kan ik niet zonder lekker eten. Te erg gewoon. Heb in de afgelopen maand meer fastfood gehad, dan in de afgelopen jaren. Twee keer de gele M in één week, een pizza en nu al mijn tweede Groentenloempia. :$ Was ook geen fan van chips of toetjes, al twee pakken vla leeg en twee zakken chips op. Ik moet nodig eens niet meer zoveel eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Even een korte pauze hier.

@ MM: ik kan je vertellen dat het niet drinken langzamerhand een gewoonte wordt. De trekmomenten worden ook minder. Vrienden e.d. weten ook allemaal dat ik niet meer drink en houden daar rekening mee. Hou de moed er dus in hoor!

@ Madeleine: fijn dat je weer terug bent. Hannah is ook weer terug.

Het bericht dat VM een ban zou hebben, heb ik niet meegekregen. Er was wel een avond kriegelig gedoeop het forum, waarop ze een niet net woord gebruikte.

@ Kirky: het merendeel van de mensen gaat goed. Ik heb zelf een diner en twee dagen later een borrel droog kunnen volbrengen. Met Krekel gaat het niet goed. Ze heeft gemeld dat ze weer is gaan drinken en ze is sindsdien niet op het forum geweest.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: witte
ff 10 minuten frummen nu en dan t volgende klusje aanpakken Josefine
zo deed ik t ook in het begin toen ik hier kwam
Rustig aanquote>


Ja Witte, dat is precies zoals ik het nu ga proberen vol te houden en te verbeteren.
Thanx.

Ben net terug van weg op bezoek, dat heeft me goed gedaan. Zou ik vaker moeten doen.
Zal ik ook vaker doen, als ik van die drank afblijf en mezelf niet zo opsluit.
Ik ben een thuisdrinker en alleendrinker.......................met of bij iemand is die trek bij mij niet zo sterk.
Heb gelukkig geen vrienden / kennissen die veel of ueberhaupt drinken.

Maar deze derde dag en de deur uitgaan had ik niet gered zonder alle jullie lieve mensen hier.

Bij deze ook bedankt voor jullie steun.

Ik meld vanavond mijn derde droge dag af, hoera.

En wens jullie van harte hetzelfde.

Tot morgen aan het ontbijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
Goedemiddag mensen,

Foei, 'k slaap steeds meer de laatste tijd. Tien uur is geen uitzondering. Da's geen goede ontwikkeling...

Nu ja, Dag Vierentwintig.

'k ga vroeg aan 't eten beginnen. 't is überhaupt beter voor mij in de middag warm te eten met deze donkere dagen. Tegen de avond heb 'k er geen zin meer aan om in de keuken te staan. De bekende winterdip. Hoewel, die dip heb 'k ook in de lente zomer en herfst. Dat is niet seizoensgebonden.

'k ga beginnen met koken.

Doei.quote>


Gunn: tja, het is niet zo handig misschien, als je veel wilt doen. Maar als je lichaam en geest er om vraagt, dan zou ik er maar even aan toegeven. En s middags eten lijkt me wel goed, lijkt me beter dan een zware maaltijd s avonds. Goed van je dag 24! Ga zo door!
Ik slaap ook veel hoor, dan voel ik me luchtiger. Hoewel ik graag een andere manier van snel en goed ontspannen zou willen. Ik ga die spijkermat van Jane4 eens uitproberen, staat al op mijn verlanglijstje.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: huttula
Originally posted by: lavendel1
goedemorgen iedereen!
hier is blijkbaar de eerste sneeuw gevallen terwijl ik sliep en is nu weer weg

Mark, ik vind dat heel zinvol dat je zoiets kan doen voor een dier samen met je kids. Dat zijn lessen dat ze voor de rest van hun leven meehebben.

Ik ben gisterenavond op enkele plaatsen geweest waar er nogal veel met drank te doen was. Nuchter naar dronken mensen kijken, blijft toch iets vreemd. Triggert me helemaal niet, integendeel...Op een bepaalde plaats was het een wijnproeverij. Staat er iemand zeer "intelligent" met een fles wijn in zn hand, de fles en afkomst enzo te bestuderen. Ik heb dan altijd het gevoel: man, zuip dat op, wijn is wijn. Hihi, dat verraadt natuurlijk mijn gedrag: drinken voor de roes, niet voor de hout-kers-fruit-weetikveelwat smaak!
Ik heb het droog gehouden, en voel me vanmorgen nu lekker kers-fris-fruitig, ha!quote>


Oh ik kom ff niet meer bij..
Wat een geneuzel om de smaak,nootachtig op een bedje van hout met een volle zilte smaak die niet rond en ook niet vierkant is

Als het sinas was geweest zaten ze er ook niet zo over te zeuren...gaat allemaal over die alcohol die erin zit!!!quote>


Nou, ik keek ook niet op het eticket bij welk gerecht je de wijn het beste kunt nuttigen, ik keek alleen naar het percentage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou geweldig zijn om Refu te gaan slikken Wijfie. In ieder geval heb je dan inderdaad rust in je hoofd. Geen gezeur meer van wel of niet gaan drinken, je kan het gewoon niet meer. En dan komt er ook veel meer ruimte voor andere dingen.;)

Ja en je moet hem natuurlijk wel heel consequent innemen anders heb je er nog niets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...