Spring naar bijdragen

Maandag 3 december


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 326
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Kate
Je mag er ook niet mee sjoemelen, want het is wel levensgevaarlijk als je na refusal gaat drinken.
Dat moet je je wel heel serieus realiseren, voor je eraan begint.
quote>


3 jaar geleden heb ik die fout gemaakt. Op vakantie dacht ik dat ik mijn eerste factuurtje mocht belonen met een avond bier. De eerste ging nog, maar toen... ziek, echt doodziek in de disco.

Maar ik denk dat ik dit wel aankan, ik wil sowieso weer hulp gaan zoeken want momenteel heb ik dit niet. Het is vaak zo dat ik op zon etentje aankomen en denk: eigenlijk niet drinken vanavond, en dan een zwak gevoel krijg. en dan gaat het loos: 1 wijntje dan. Totdat ik na nog 9 wijn thuis omval.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Opnaar ja hoor je kan een halfje nemen. Als je dat ongeveer 2 uurtjes van te voren doet, kun je niet drinken. Je weet de gevaren als je dan toch gaat drinken?

Frodo van harte met je opaschap. En dat je maar veel mag genieten van die kleine.:sun:quote>


Ja dat weet ik. Het kan me net dat kleine beetje steun geven om bij dat eerste glas nee te zeggen hoop ik. Woensdag is het weer zon avond. Dan ga ik gezellig bij mijn ouders eten. Hier heb ik het al nodig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lieve Jen, ik wens je veel sterkte meis en mag je het bewust beleven deze overgang van je pa. Hopelijk heb je steun aan je familie en lief, anders kom maar naar het forum. Een pbjte is ook steeds heel welkom. :present:

Hey opa Frodo, ook jou wens ik veel sterkte! Want een dochter met een babietje heb je ook kracht voor nodig. Mag je ook deze periode zo bewust mogelijk beleven. Zalig! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OPH (Sorry hoor, vind het wel een erg lange naam:-)

Ik denk dat het belangrijk is te weten dat Refusal de trek niet weg haalt. Het is een medicatie die werkt op basis van angst. Het is namelijk zo dat als je Refusal geslikt hebt en drinkt, je hele heftige verschijnselen krijgt: rode kop, hoge bloeddruk, misselijkheid, hartkloppingen, en in heel heftige gevallen een hartstilstand. Ik slik zelf Antabus maar heb daar verschillende keren bij gedronken. Daar had ik dood van kunnen gaan. Maar mijn zucht was toen zo sterk dat het me allemaal niets meer uitmaakte. Ik denk dat het belangrijk is om te weten hoe dit werkt en of het voor jou een oplossing kan zijn of niet. Ik ben inmiddels bezig om met baclofen te beginnen. daar is een apart draadje over, als het je intereseert. Ik denk dat Refusal heel veel mensen helpt, maar je moet wel weten wat de gevaren zijn en of je daar tegen opgewassen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om je af te schrikken maar baclofen is voor mij het middel geweest dat me in een psychose heeft gegooid. Wel doordat ik twee stripjes per dag wegzette en er gewoon op doordronk (jong en onverstandig)

Houd je aan de dosis, ik was daar nog te jong voor.

Ik weet dat refusal op angst is gebaseerd, maar misschien dat het net even die stok achter de deur is om de eerste twee moeilijke weken door te komen oid. Hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herstel we hebben ook een Refu en Antabusdraadje. Daar zetten onze Refuslikkers op dat ze een pil genomen hebben. Het sterkt ons. Misschien wel fijn voor je als je daar een keertje wil gaan kijken. Het staat bij thema's.

Hoeft niet gelijk hoor want ik kan me zo voorstellen dat je al heel veel informatie hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...