Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Ok akelei, ik drukte me inderdaad verkeerd uit. Mijn schoonbroer is gelukkig in staat om, m.b.v. medicijnen, een "normaal" leven te leiden. Maar werken kan hij niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Allereerst was het niet mijn bedoeling om iemand te beledigen die iemand kent met Schizofrenie. Laat ik dat even vooropstellen. Wat ik niet wist van Schizofrenie is dat ze geen last hebben van meerdere persoonlijkheden. Ik dacht namelijk, en ik heb samen met Schizofrenen in een kliniek gezeten, weliswaar ander huisje, maar tijdens knutselen e.d. mochten sommigen weleens deelnemen, dat zij personen in zich hadden, die hun vertelden dat ze anders moesten doen, dan de eigenlijke persoon die zij waren of zijn. Maar dat heb ik dus verkeerd en is mij dus destijds ook verkeerd uitgelegd door hulpverleners van de kliniek. En dat het iets is, de meerdere persoonlijkheden, uit overlevingsdrang/strategie, zei ik in het topic van RL ook. Maar ook dat werd afgezworen, als het ware, dus zat weer in de oude denkpatroon terug. Sorry, als ik iemand beledigd heb. Maar ik probeer het te begrijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Oh Madeleine, je hebt me niet beledigd hoor. Ik wilde gewoon een veel voorkomende verwarring ophelderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Originally posted by: JenOh Madeleine, je hebt me niet beledigd hoor. Ik wilde gewoon een veel voorkomende verwarring ophelderen.quote> Heel erg bedankt! Ik wist het echt niet. Ik heb onlangs Trimbos site helemaal ondersteboven moeten keren, van mijn psycholoog (omgekeerde aanpak, moet ik zeggen. Ben haar er nog steeds dankbaar voor) en heb eigenlijk de uitleg van Schizofrenie expres overgeslagen. Eigenlijk heb ik daar nu wel weer spijt van. Want met inlezen, kun je ook geen domme dingen zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Lytse, veel sterkte met je schoonmoeder. Voor mijn vader was het ook zeer verwarrend om naar een andere omgeving te moeten, zelfs als het maar voor even was, dus ik kan me wel inleven. Ik ben zeer boos verder. 'k Geloof dat ik nu gebroken heb met een vriend die zaterdag niet naar de begrafenis van mijn pa "kon" komen (hij was zogenaamd ziek, maar zat 's namiddags een koffie te drinken op café...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Madeleine, zijn dat niet de "stemmetjes" die men kan horen? Dat is echt heel iets anders. Ik denk dat wij allemaal andere mensen met andere gebeurtenissen soms een naam willen geven om het te kunnen accepteren. En de namen wisselen soms per periode. Ik heb me zelf redelijk in autisme geprobeerd te verdiepen. Maar geen mens is gelijk en ook hun stoornissen/ziekten vaak niet. Moeilijk ook om een diagnose te stellen. En dan de hypes nog, die maken het ook verwarrend. jaren terug repte iedereen van MD minimal braindamage, toen was ADHD ineens heel erg hot en nu Asperger. Misschien is er over 5 jaar een heel andere terminologie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Wat is het verschil tussen een stoornis, ziekte, aandoening? Ik snap het verschil niet helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Ik zat zo met iemand in de kliniek die soms "stemmen" hoorde - psychose - Hij had onder invloed van zo'n stem geprobeerd zichzelf te doden door zijn keel over te snijden. Dat was dus mislukt. Goh, het was zo'n lieve jongen. Zat steeds zonder geld en kwam sigaretten bij me bietsen. Begin bijna te huilen bij de herinnering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Smikkie, sterkte. Zorg ook goed voor jezelf he. IS nu zeker belangrijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Maar wist hij dat hij welkom was, Jen? Smikkie, succes met hem in bed leggen! (Ik lees jouw woorden wel, maar wil er niet op reageren. Achtergrondverhaal ken ik niet.) Rosa; Stoornis is een storing in de hersenen? Aandoening is een dikke teen of kinkhoest? Ziekte zag ik altijd als Kanker, Aids, maar kennelijk kan daar Schizo daar ook onder vallen? En dat kan ik me wel weer voorstellen, omdat het een continue aandoening en storing in de hersenen is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Smikkie, veel moed! Ik ben min of meer allergisch aan agressie. Toen ex en ik allebei zopen, waren we dikwijls agressief tegenover elkaar. Nu kan ik daar echt niet meer tegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Ha Smikkie, Ik denk dat niemand het antwoord weet:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Ik moest hem een beetje op afstand houden, Madeleine. Op een gegeven moment vatte hij gevoelens op voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Smik, toch hoop ik dat je vriend zichzelf niet was, of zoals men zegt, buiten zichzelf was. En dat hij niet altijd zo is. Je bent boos omdat je vindt dat hij niet de verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn gedrag. Kun je daar met hem over praten? Ik wind me ook wel eens op hoor, als er bijvoorbeeld lage straffen worden gegeven. Tegelijkertijd geloof ik meer in inzicht. Maar dat zit er niet altijd in. Bescherming van slachtoffers staat voor mij ook voorop. DIS is denk ik inderdaad heel zeldzaam. Maar we zitten allemaal vol tegenstrijdige neigingen en krachten. Ik heb van de week een kastje gemold uit pure drift. Lang niet zo erg natuurlijk. Maar het zit wel in me. En de periode dat ik wou stoppen met drinken, en dan weer beginnen. Zelfdestructief gedrag. Dan zijn we toch allemaal zo maf als een deur. Een beetje dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Je kunt er dus niet met hem over praten. Type een beetje langzaam. Klinkt alsof je twijfelt aan je relatie. Daarom raakt het je misschien ook zo allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Madeleine, ik weet wel dat het heel ingewikkeld is en dat de "'geleerden" er ook nog niet over uit zijn. Ik dacht, misschien heeft hier iemand een duidelijk antwoord. Over de jouwe ga ik nog even goed nadenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Ik ga even met de honden wandelen, boosheid verjagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Originally posted by: JenIk moest hem een beetje op afstand houden, Madeleine. Op een gegeven moment vatte hij gevoelens op voor mij.quote> Oef! Het kan zijn dat hij bang was voor zijn eigen gevoelens voor jou, als hij jou zou bijstaan. Wel verkeerd gedacht. Het is de laatste eer bewijzen en er zijn voor een vriendin. Maar misschien kon hij het niet? En daarover had hij dan eerlijk moeten zijn, maar misschien gaat hij dat nog zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Succes, Jen! En inderdaad, Akelei, jouw uitleg is plausibel! Beter dan mijn zelf bedachte antwoord, haha. Bedacht me later dat Kinkhoest ook een ziekte is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Akelei ik heb je antwoord gelezen, bedankt. Het klinkt logisch. Ik moet het alleen nog even goed tot me door laten dringen, kijken of ik het er mee eens ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Oei, ik begreep je verkeerd Madeleine. Dacht dat je het over die schizofrene jongen in het ziekenhuis had. Nee, die zogenaamde vriend is niet welkom meer. Hij is te ver gegaan, ik kan dit geen vriendschap meer noemen. Heb mijn lief de telefoon laten opnemen om het hem duidelijk te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Moeilijk Smik. Ook in zo'n periode na overlijden van een dierbare. En stoppen met drinken. Dan kunnen dingen duidelijk worden. Het kost tijd om dat voor jezelf helder te krijgen en aan jezelf toe te kunnen geven. Ook daar moet je aan toe zijn. Wens je KMW Smikkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Originally posted by: JenIk ben zeer boos verder. 'k Geloof dat ik nu gebroken heb met een vriend die zaterdag niet naar de begrafenis van mijn pa "kon" komen (hij was zogenaamd ziek, maar zat 's namiddags een koffie te drinken op café...)Wat rot, Jen. Logisch dat je boos bent. Maar ik snap niet zo goed dat je schrijft "ik geloof dat ik gebroken heb"Hoe bedoel je dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Originally posted by: JenOei, ik begreep je verkeerd Madeleine. Dacht dat je het over die schizofrene jongen in het ziekenhuis had.Nee, die zogenaamde vriend is niet welkom meer. Hij is te ver gegaan, ik kan dit geen vriendschap meer noemen. Heb mijn lief de telefoon laten opnemen om het hem duidelijk te maken.quote> Gelukkig kwam het goed. Bedoel dan de misopvatting. Nee, dan is het goed zoals het is. Sta je er zelf ook compleet achter? Niet dat je spijt krijgt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 december 2012 Rapport Share Geplaatst 10 december 2012 Ha Akelei, ik druk me niet helemaal goed uit. Ik probeer te kijken of ik geen uitzondering op die omschrijving kan bedenken. Ik vind het een interessant onderwerp. Diabetes bv is waarschijnlijk wel te genezen. Waar heb je deze kennis vandaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden