Spring naar bijdragen

Woensdag 12-12-12


Diesel

Aanbevolen berichten

Originally posted by: akelei


Hi Spike


Hallo Moes

Welkom op het forum :present:


Zonder de knuppel in het hoenderhok te willen gooien ( vind het wel een hele leuke woordspeling zelf) maar wat is het verschil in dierenleed tussen nertsfokkerijen en (plof) kippen en kippentransport?quote>



niets!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Madeleine, ik vind het eng zo'n buurman die bijhoudt wanneer je creme op is.

Je bent hem niets verschuldigd, laat je geen emotionele druk opleggen.

Ik zou hem zeker geen koffie aanbieden en die dure creme al helemaal niet van hem aannemen.

Lekker buiten de deur houden, zulke figuren.

Tenzij je hem graag mag natuurlijk.

Ja Kirky, het draait allemaal om economische belangen.

En de mensen maken hun eigen keuzes. Maar er zijn ook mensen die wel voor biologisch kiezen, ze bestaan echt.

Lytse, wat een oelewappers die je schoonmoeder over de verhuizing vertellen.

Frustrerend.

Ik was vandaag ook een beetje gefrustreerd want de vakantie moet weer opgeschoven worden.

Ach ja. Het mot maar weer.

Morgen lekker uitslapen. En ik maak van tevoren nog wel wat vrije uren op.

Doe ik gewoon. Ha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

@ Kirky: ik miste je al. Alles goed?

@ Madeleine: je mag best chagrijnig zijn hoor, als je maar niet drinkt.:D Onderbuurman een kerstkaart? Goed idee, ook al stuur je ze zelf nooit.

Ik ben ook kerstkaarten aan het schrijven, nu even pauze. Rotklus, maar ik krijg er altijd zoveel. De buitenlandse zijn al weg gelukkig.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Akelei: je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar vlees en vis zijn zo lekker!

Ik doe bijv. door rundergehakt eenzelfde hoeveelheid vegetarisch gehakt. Wil het gebruik dus beperken. Varkensvlees eet ik helemaal niet, want daar ben ik overgevoelig voor.

Als we allemaal één of meer dagen per week geen vlees eten dan scheelt dat al enorm.

@ Smikkie: ik herken je ervaringen met de kleine kinderen precies! Het doet je zo goed, maar je bent na afloop wel gesloopt! Steeds oppassen dat ze niet vallen, of zich stoten. Tong op je schoenen!

Hoe is het verder met je? Is vriendlief nog steeds weg? Sterkte met de situatie.

Ik ga weer terug naar mijn kerstkaarten. Later naar het tweede deel van In de ban van de ring. Latertje vanavond, dus.

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf ook niet helemaal vleesloos.

Maar hooguit 2x per week. Vaak minder.

En dan alleen vis en gevogelte, varkens en koeien krijg ik niet meer over mijn hart.

Ja natuurlijk ben ik hypocriet, ik weet het.

Zeg het zelf maar vast.

Toch volg ik gewoon mijn eigen gevoel.

Ha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie, heb ik dat hier een keer verteld dan? :huh:

Maar gelukkig kan ik vertellen dat, dat niet mijn onderbuurman was. Maar mijn buurman waar ik het balkon mee deel. En dat was ook niet één keer, maar was wat meer zeg maar. Mijn onderbuurman is net zo oud als mijn vader en ik ben echt niet zo van hem gecharmeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bed met hem delen was niet erg, had ik nuchter ook nog wel gedaan. Want het is een erg mooie man.

Maar toen ik mijn vriendinnen het vertelde, toen was het allemaal: "Oh bah, Madeleine". Dachten ook allemaal dat het om de onderbuurman ging. Schijnt nogal verwarrend te zijn, al die buren. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag ik me toch echt af hoe een buurman kan weten dat je potje creme leeg is Madeleine :D:huh::o

En betreft het fokverbod op nertsen en het eten van vlees.... wij eten al jaren geen vlees meer.

Eerst nog alleen diervriendelijk gefokt vlees, indertijd nog wel heel heel duur, dus veel minder vaak, maar uiteindelijk toen wij doorkregen hoe ellendig ook die beesten uiteindelijk hun laatste uren/dagen door moesten brengen helemaal niet meer.

(We eten nog wel vis af en toe.. en ja.... daar kan ook behoorlijk kritiek op geleverd worden. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zal het hoogstwaarschijnlijk minder druk worden bij de d.a. omdat we nog al eens nertsen moeten halen die ze los gelaten hebben.

Deze dieren moeten allemaal afgemaakt worden omdat de nertsenfokkers ze niet meer terug nemen. Vaak Verliezen;) we het diertje dan of kunnen we hem zogenaamd niet vinden.

Er zitten hier in de buurt zo'n 15 nertsen farms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne, misschien dat hij wist hoelang zijn ex-vriendin met een potje creme deed?

Twee maanden geleden heb ik hem gevraagd of hij toevallig een werkende printer had, omdat ik een voucher moest uitprinten voor een potje creme. Ik had geen zin om helemaal naar mijn vader te gaan. Hij zei dat zijn printer het niet deed, maar dat hij ook wel een potje creme voor mij had. Ik zei dat ik zelf naar de apotheek ging voor een potje en dat ik van hem niet hoefde, dat hij het beter kon bewaren voor zijn toekomstige vriendin. Hoe dan ook, potje creme gehaald en tien minuten later de onderbuurman; Met een potje creme. Hij bleek zelf ook naar de apotheek te zijn gegaan, voor mij. Heb hem gezegd dat ik dat niet wil, omdat ik zelf ook heus wel voor een potje creme kan zorgen. Nou ja, luisteren kan hij niet. Want vandaag stond hij er weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach de mens komt wel tot inzicht w.b. het eten van vlees. Maar iets wat we misschien al zo'n honderd duizend jaar gedaan hebben, n.l. vlees eten kunnen we niet in een paar jaar laten. Dat heeft gewoon tijd nodig.

Misschien als ze een goeie vervanger hebben, iets dat net zo lekker is als vlees, zal er misschien een ommekeer komen. Ze zijn er al druk mee bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel of niet iets of niets zijn....

Gewoon doen wat je denkt dat je moet doen.

Soms worden er zoveel mooie woorden en zinswendingen gebruikt dat ik niet eens meer weet wat er mee bedoeld wordt.

Ik ga afdrogen bij Aak lui en daarna lekker vroeg pitten.

Trusten allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...