erik Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: SmikkieErik als het echt niet gaat, neem dan wel maar een peukie(ben geen goede motivator) maar geen alcohol!! Niet alles in een keer willen, ben ik bang dat het misgaat.quote> Afgesproken. ik val iever terug dat ik het roken nu niet laten kan dan dat ik weer drink. Maar de dag is bijna om, op naar dag twee...het lukt me nu redelijk, vanmiddag was echt vervelend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Erik; De tekst zoals hij onder mijn posts staat, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik ben het er wel mee eens dat het onbelangrijk is, sommige daden, maar dat we niets doen, dat er niets veranderd. De tekst die mij geroerd heeft, is de tekst van de film 'remember me'. Daarin wordt pas duidelijk, waarom sommige dingen onbelangrijk zijn, maar belangrijk genoeg zijn om ze alsnog te doen. Ja, ook met de tekst onder mijn posts keer ik graag buiten mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: Smikkie Originally posted by: MadeleineIk drink voor mezelf niet extreem, Smikkie. Mijn ouders dronken 3/4 voor het eten en 4/5 na het eten en ik drink er 12.quote> Wat 12???quote> Flesjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: kunsieHallo lieve mensen,Ik lees vaak met jullie mee en voel me verbonden met jullie. Maar ik gaf vanavond aan (om 7.35) dat ik een sms van mijn buurvrouw kreeg. Ze zat lekker aan een stoutbiertje en ik vond het niet nodig van haar, om mij dat te vertellen. Dat heb ik haar ook gezegd, maar daar had zij schijt aan. Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?quote> Kunzie ik heb een zwager en schoonzus die allebei veel drinken. Ze weten van mij dat ik ook verslaafd ben maar hebben er ook schijt aan en drinken bij een telefoongesprek met mij. Dat komt omdat veel mensen niet in de gate hebben dat het ons zoveel moeite kost om adb. te zijn en te blijven.Deze mensen zijn daar helemaal niet mee bezig.Ikzelf zeg daar nooit iets van omdat ik vind dat ik daar tegen moet kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: MadeleineIk drink voor mezelf niet extreem, Smikkie. Mijn ouders dronken 3/4 voor het eten en 4/5 na het eten en ik drink er 12.quote> Wat is extreem? IMO is extreem behoorlijk veel meer dan je eigen doelstelling oorspronkelijk is en helemaal niet een vergelijk met anderen. Als jij er 10 wil drinken en het worden er 12 dan is dat niet extreem. Is je plan niet te drinken maar drink je er 12 dan is dat wel extreem.Stel een doel, wat wil JIJ en niet wat doen anderen of wat is het verwachtingspatroon van ons of vader of wie dan ook waaraan je moet/wil voldoen. DE stok achter de deur is intrensieke motivatie, zelf willen en niet maar proberen te voldoen aan wat jij inschat dat andere verwachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Rose, ik wil niet dood. Dus mocht ik het nemen, dan pas zaterdagavond. En alleen als ik vrijdag niet heb gedronken. Maak je aub geen zorgen om mij! Er staat op het doosje: : Gebruik bekend en daarna; gebruik geen alcohol bij dit middel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Als ik het goed zeg dan zijn het flesjes van 330 ml. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine, Je hebt nu gedronken dus bent nu wat zekerder. Ik vertrouw erop je dat je je morgen (nuchter) volledig bewust bent van je handelen. Ik gun je alle goeds Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Eigenwijze drol? Ik was nog niet eens zover om te antwoorden Iets in mij wist en weet wel dat het veel is. Mijn lichaam geeft veelal aan dat het teveel is. Maar als mijn ouders het konden drinken, waarom ik niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 "als ik 1,2 of 3 flessen wijn elke dag drink is dat niet normaal dat is echt niet normaal, niet gewoon, niet de bedoeling" dat heb ik mezelf enorm dikwijls moeten herhalen tot het echt doordrong tot het echt binnen aankwam omdat ik niet kon, durfde, wou toegeven aan mezelf in welke situatie ik zat dat heeft heel lang geduurd het weten is niet hetzelfde als het aanvaarden ik denk dat je pas echt iets kan beginnen te doen aan je probleem als je het aanvaard heb, dat je ziek bent ben steeds blij als ik lees dat er nog kanjers zijn die hun probleem kunnen aanpakken het voelt als zo een opluchting, dat er eindelijk een opening ontstaat in de weg naar vrijheid die opening tracht ik met allemacht open te houden en groter en groter te maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Oke Bolletje, dat zal dan wel zo zijn. Dus hebben ze zelf niet door dat ze teveel drinken. En ik las vanavond hier een posting dat je overal drank ziet, in films, reclames en noem maar op. Er is geen ontkomen aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Rose, mocht ik het nemen dan twaalf uur nadat ik heb gedronken. Maar ik moet er drie nemen, dus ik denk dat ik moet kiezen voor zaterdag; ochtend, middag, avond? Voor de rest, ik wil echt niet dood. Niet met, niet zonder. Ik heb er de pest aan als AD mijn gedachten vertroebelen, maar geen problemen ermee bier te drinken. Ik stopte op 3 oktober en heb vele mijlpalen met het forum bereikt. Maar ik denk nu dat ik op het punt kom dat ik MOET. En het moet niet, het ligt in mezelf. Wil ik, dan moet ik. Wil ik niet, dan moet ik hier weggaan. Want ik doe niemand goed door hier te blijven. I know it all. Nu nog handelen. En ik hoop echt op jullie steun. Want als ik de eerste pil neem. Dan kan het heel makkelijk gaan of heel moeilijk worden. Ondanks dat ik het proces denk alleen te doen, hoop ik dat jullie me willen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: SmikkieBezopen/gedronken kan en mag je nooit zo een beslissing nemen. Maar goed.quote> Nee, klopt. Maar als ik vandaag niet had gedronken, dan had ik morgen geslikt. Dat kan morgen niet, dus zaterdag. Zaterdag kan ik niet drinken, want ik neem mijn broer en vriendin mee naar het etentje van mijn ouders. Mijn ouders konden ze niet meenemen, ik kom er langs. Ik kan en mag dus niet drinken, dus pilletje?Kan mijn gedachtengang nu wel weghalen, maar helpt niet meer. Dit dacht ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rose Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine, dit klinkt niert als een weloverwogen beslissing maar meer iets praktisch. Wacht svp met slikken tot je er echt aan toe bent ( en nuchter) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Echt, en nu mag ik ook gedronken hebben, en ben ik nooit zo met woorden, maar maak je aub geen zorgen om mij. Ik ben niet het succesverhaal dat je leest in en boek of op internet, dat zal ik nooit zijn. Ik ben niet degene die van de één op andere dag genezen is. Voor mij is het gewoon moeilijk om te aanvaarden dat ik worstel met alcoholisme. En als ik het medicijn neem, dan doe ik dat wel overwogen. Dag 1 is voor mij; De scherpe randjes eraf halen Dag 2 is voor mij; De gewoonte die erin sluipt. Dag 3 is voor mij; Ik kan het aan. Dag 4 is voor mij; Ik ben niet leuk, niet lief, terughoudend, ontwijkend, manipulerend, verziekend etc. En dan stop ik weer tot dag 1 zich wil aandienen. Het dient zich aan. Altijd. Want na twee dagen afzien, kan het opeens weer. Ik ben op het punt dat het niet meer kan. Geen euforie meer, geen verdriet, maar gaan met die banaan. En daar wil ik naartoe. Wat het minder leuk maakt voor mij om te stoppen? Om te weten dat ik niets ben veranderd. Ik sla de deur dicht terwijl een ander iets liefs voor me doet. Hoe ik ook mijn best doe, nuchter was ik ook zo. En dat bevalt me niet. Vanavond had ik geen zin in het telefoontje van mijn vader, maar nam hem op en was opeens weer sociaal. Ik ben NIET sociaal. Ik wil het zijn. Maar wat moet ik nu eerst doen? Vriendelijk zijn tegen een ander? Vriendelijk zijn tegen mezelf? Dubbel op en beiden meepikken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: MadeleineMaar als mijn ouders het konden drinken, waarom ik niet? quote> Zou je het willen kunnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine, Heel herkenbaar. Heel eerlijk ook. Ik ben NIET sociaal. Ik wil het zijn. quote> Jezelf niet lief, mooi, gewaardeerd voelen etc... Tijdens het drinken kun je dit gevoel dempen. Nuchter is het ontzettend moeilijk om hiermee om te gaan. Zonder hulp is dit heel erg moeilijk. Zoek hulp meisje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Och Erik, ik vroeg me als 17 jarige weleens af hoe ze zich voelde. Ik kon het niet. En wilde het ook in vele gevallen niet. Smikkie, slaap lekker Goed, ander onderwerp dan maar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madelief, hulp heb ik ook. Van een echte psych, niet van een vriend ofzo haha. Ik wil voor het nieuwe jaar nog even een afspraak met haar maken. Zodat we weer even gedachten kunnen wisselen. Maar het is zo vervelend om me niets waard te voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine... het heeft denk ik ook allemaal te maken met 'de knop'. Die staat nu op 'ik drink' en hij kan ook op 'ik drink niet'. Die knop moet je eerst omzetten. Je kunt lullen, sjoemelen, manipuleren en slikken wt je wilt. Als die knop niet om is,werkt het niet... Anyway, zo ging het bij mij. Heb ik wel ruim 2 jaar over gedaan. Denken, blabla, me dit en me dat en ik zoop me dagelijks klem. En toen ineens... knop om.. easypeasy. Geen trek alleen een besluit. Edit, want repectloze opmerking over refusal en badr hari Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Ik kom even om een hoekje piepen. Hier alles wel gelukkig. Af en toe lees ik mee. Op dit moment zit ik in een vrij heftige en intensieve therapie. Ik ben niemand van jullie vergeten hoor! Het allemaal bijhouden is niet te doen, maar dat komt later wel weer. Even voor Smik, Pjotr, Krekel, Kame, Laaf, Bol, Jane, Erik, en eigenlijk niet op te noemen, een hele dikke Als ik klaar ben met mijn therapie, hoop ik er weer wat meer te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: SmikkieIk en Erik gaan nu naar bed, he Erik? hahaquote> Eigen bed he, wat moeten de meelezers wel niet denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Haha, Sieraad. Toch weer jammer dat hij vast zit Ik weet dat ik echt moet willen. .... Ja, daar hangen de woorden achter die ik nu niet heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madelief, Ik herken het en voel het ook zo. Daarom ben ik er de laatste tijd niet zo veel. Lees wel af en toe mee. En vanavond weer even actief. Het komt wel weer. Eerst jezelf, dan de rest. Dat klinkt heel egoistisch maar dat is het niet. Als je niet goed voor jezelf kunt zorgen (in alle opzichten) kun je dat ook niet voor een ander. Dus eerst zelf gezond worden, hoe dan ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Maar, lieve mensen. Waarom willen jullie niet dat ik het even lekker zelf uitzoek? Ik zeg drie keer per week dat ik wegga, en niet om mijzelf op het forum te behouden, maar om letterlijk te horen, ga dan maar weg. Dan durf ik tenminste niet meer online te komen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden