fofies Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 hoi frummers, in maart ben ik gestopt met alco. rond die tijd begon bij mij de tinnitus. eerst heel zacht fkuiten maar nu is het inmiddels een 24 uur fluitcocert met een keihatrde pieptoon in een hoge frequentie. zo erg dat ik soms denk dat ik dit niet meer wil volhouden. het maakt me radeloos en angstig hoe zo verder te leven. op internet las ik dat er verschillende oorzaken kunnen zijn van tinnitus en een ervan is alcoholmisbruik. de laatste paar weken heb ik het steeds vaker moeilijk en denk soms aan een borrel ( meerdere dus). .zijn er meerdere frmmers die dit akelige gepiep ook hebben. ik ben zo sterk gweest de laatste maanden en dan is deze aandoening de beloning van mijn lichaam.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 tjemig meizwat een ellende zeg, wat kan het lichaam toch (on) redelijk reageren na stoppen he. Is er helemaal niets aan te doen? Ik heb wel als ik koppijn heb en zoals nu een holte ontsteking wel een soort ruis, maar zeker geen fluittoon. Heel veel sterkte joh, want ik kan me voorstellen dat je daar gek van wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 thanx diesel.....ik voel me zooo klote een depressie ligt op de loer, zit nu in spanje en kan er geen seconde van genieten. mijn spaanse buurman heeft gister een windgong opgehangen ls xtraatje. ik ga maar veel op het forum lezen.... dat heeft me tot nu toe veel steun gegeven met grote dank aan de schrijvers/sters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Check je bloeddruk eens, de stress van niet drinken kan je bloeddruk omhoog gooien en hoge bloeddruk kan ooksuisen geven. Geen idee of dat het is maar het is makkelijk checken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Fofies, maakt dat ik daar momenteel heel intens mee bezig ben. Bij mij is het een variante: misophonia. Om gek te worden! Jouw gefluit is nog erger daar het wellicht constant is. Bij mij is het situatie gebonden. Hulp zou er te verwachten zijn via cognitieve gedragstherapie of TRT. Dat laatste ga ik snel uitproberen. Ik stuur je alvast een link door. Niet blijven mee rondlopen hoor! http://www.tinnitus.org/home/frame/THC1.htm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Hola Fofies, Wat naar nou voor je!! Zit je in het heerlijke Spanje en kun je er niet van genieten - is niet leuk op zijn zachtst gezegd. Heb zelf ook last van oorsuizen en ik dacht dat het kwam door het veelvuldig gebruik van de koptelefoon - na flink wat drank natuurlijk - dus ik zal het zelf wel verziekt hebben. Niet dat ik er geen last van heb maar ja- gehoorbeschadiging is weinig aan te doen denk ik. Dat zal er wellicht ook wel mee te maken hebben maar ik weet wel dat als ik gedronken heb - zonder harde muziek o.i.d. - het oorsuizen ook erger wordt. Dus doe dat maar niet hoor, laat die drank maar voor wat het is. Je gaat hartstikke goed zo! Toch maar een doktersbezoekje dan? Sterkte en ik hoop dat het je bloeddruk is, dan ben je met medicijnen zo weer in topvorm. Hasta un otra vez! En ga goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Originally posted by: erikCheck je bloeddruk eens, de stress van niet drinken kan je bloeddruk omhoog gooien en hoge bloeddruk kan ooksuisen geven. Geen idee of dat het is maar het is makkelijk checken.quote> dank erik voor je tip, mijn bloeddruk is pas getest en was optimaal ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Originally posted by: lavendel1Fofies, maakt dat ik daar momenteel heel intens mee bezig ben. Bij mij is het een variante: misophonia. Om gek te worden! Jouw gefluit is nog erger daar het wellicht constant is. Bij mij is het situatie gebonden.Hulp zou er te verwachten zijn via cognitieve gedragstherapie of TRT.Dat laatste ga ik snel uitproberen. Ik stuur je alvast een link door. Niet blijven mee rondlopen hoor!http://www.tinnitus.org/home/frame/THC1.htmquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Originally posted by: lavendel1Fofies, maakt dat ik daar momenteel heel intens mee bezig ben. Bij mij is het een variante: misophonia. Om gek te worden! Jouw gefluit is nog erger daar het wellicht constant is. Bij mij is het situatie gebonden.Hulp zou er te verwachten zijn via cognitieve gedragstherapie of TRT.Dat laatste ga ik snel uitproberen. Ik stuur je alvast een link door. Niet blijven mee rondlopen hoor!http://www.tinnitus.org/home/frame/THC1.htmquote> hola lavendel, ik ga es opzoeken wat dat misophonia is. verder heb ik mijn huisarts vandaag gebeld en ik kan hier bij de enige niet stakende apotheek anti depressiva en iets kalmerends ophalen, is hard nodig. MAAR DIE DRANK LAAT IK HOE DAN OOK STAAN, DIE VALKUIL GA IK NIET MEER IN!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Originally posted by: TravelHola Fofies,Wat naar nou voor je!! Zit je in het heerlijke Spanje en kun je er niet van genieten - is niet leuk op zijn zachtst gezegd.Heb zelf ook last van oorsuizen en ik dacht dat het kwam door het veelvuldig gebruik van de koptelefoon - na flink wat drank natuurlijk - dus ik zal het zelf wel verziekt hebben.Niet dat ik er geen last van heb maar ja- gehoorbeschadiging is weinig aan te doen denk ik.Dat zal er wellicht ook wel mee te maken hebben maar ik weet wel dat als ik gedronken heb - zonder harde muziek o.i.d. - het oorsuizen ook erger wordt.Dus doe dat maar niet hoor, laat die drank maar voor wat het is.Je gaat hartstikke goed zo!Toch maar een doktersbezoekje dan?Sterkte en ik hoop dat het je bloeddruk is, dan ben je met medicijnen zo weer in topvorm.Hasta un otra vez!En ga goed!DANK JE..... ik kan elk oppeppend bericht gebruiken...er komt weer een tijd dat ik andere op zal kunnen peppen!! in een land waar de wijn bijna voor niks is ben ik trots dat ik er langs kan lopen en denken NEEEEE ECHNIE!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Hoi Fofies, Ook ik heb Tinnitus. Denk niet in dezelfde mate als jij het hebt, maar toch. Ik kreeg het in mijn derde jaar stoppen. Het is zo dat stress Tinnitus verergert en stoppen wil nog weleens behoorlijk stress geven. Ik hoor een soort krekeltjes geluid, maar op één toonhoogte. Het is ook weleens weg en nogmaals, met stress word het heftiger. Dus, hoe moeilijk ook tracht er niet teveel in te hangen. Het is naar, maar probeer niet te opgefokt te raken. Met weinig aandacht kan het minder zijn. En zorg voor een rustig achtergrond muziekje. Tinnitus hoort bij de KNO arts te zijn. Mochten er andere redenen zijn, dan zal je doorverwezen worden. Er zijn nogal wat mogelijkheden. In mijn geval is het achteruitgang in het gehoor. De hoge frequenties verdwijnen en de hersenen bakken een poets en vullen de leemte op met gepiep. De piano kan ik goed horen, maar daar zit ik dicht op, echter ik kan dan niet verder spelen, omdat het afleidt. Het zijn de allerhoogste frequenties. Dus naar de KNO en vandaar uit verder opereren. Dat is de gebruikelijke weg. Sterkte. P.S vergeet niet dat drinken ook verdoofd en de hersenen nu beter registreren. Dus misschien ook door stoppen een fijnere registratie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 20 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 soothe hartelijk dan voor deze verhelderende reaktie. je hebt het over krekel geluiden...dat is de benaming die ik ook aan mijn geluiden zou kunnen geven. een constante toon..heel soms iets minder maar meestal constant. en de krekels of cycaden hier kunnen echt enorm tekeer gaan in de natuur...meer nog dan mijn tinnitus krekel. ik zat en zit nog steeds in een enorm stressvolle situatie (wel in de warme spaanse zon) en ik heb inderdaad het idee dat dit het geluid versterkt. vlak voor in naar spanje vertrok kreeg ik van een fysiotherapeut gespecialiceerd in kaakproblemen iedere week een massage van mijn kaakgewrichten en toen was het gepiep veeel minder. ik ga er toch eens achterheen of er hier in de buurt een zit. verder heb ik bijna constant rustige muziek vanuit mijn mp3 klinken... en toch ondanks die akelige tinnitus blijf ik van de drank af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Dat is snel. Denk ook niet dat alcohol de ware oplossing is. Ik had het veel erger en toch door het los te laten is het beduidend minder. Kaak masage zou kunnen. Het kan ook het bloedvat bij het oor zijn. Maar toch eerst de KNO bij thuiskomst. De KNO arts heeft ook de ander mogelijkheden bestudeerd. Ik ken je leeftijd niet,maar een teruggang in het gehoor behoort tot de mogelijkheden. Nogmaals sterkte. En..drank is nooit medicatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Fofies, wat vreselijk voor je. Niets, maar dan ook niets is het waard om over te gaan drinken. En dat schrijf je al...geen optie. Het maakt je aandoening niet minder aanwezig. Veel kalmte op je pad Fofies! Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 november 2012 Rapport Share Geplaatst 22 november 2012 Ja hoor Fofies dat heb ik ook, alleen bij mij heb ik er alleen last van als ik er op let. Dus zal het bij mij niet zo erg zijn als bij jou. Maar ik heb er niet zo veel last van omdat ik het negeer. Goh is daar nu niets aan te doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 23 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2012 @bollletje, negeren is moeilijk, overdag gaat ,t wel, dan is er afleiding maar in bed is het drama, soms geef ik mezelf een knal voor mijn knar, zoals vroeger op beelbuistv helaas helpt dit niet. we gaan vervroegd terug naar holland voor een bezoek aan kno arts en voorlopig maar ff met hulp van medicatie de tijd zien te overbruggen. vanavond 3 alcovrije biertjes op.....doei ik zelden.. ik had het gevoel dat ik wat teut werd. ,t lijkt of mijn hersenen nog in de alcomood staan. ik heb al eerder een soort beleving gehad... heel apart! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 november 2012 Rapport Share Geplaatst 24 november 2012 Fofies is er niet iets aan te doen met hypnose? Ik denk het namelijk wel. Je zou dat eens met je kno arts kunnen bespreken. Dan zou je misschien kunnen leren om het te negeren. ik denk juist dat als je nu probeert het weg te drukken, je je er op gaat focussen en er meer mee bezig gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 november 2012 Rapport Share Geplaatst 24 november 2012 inderdaad, ik heb ondertussen contact met een ervarene ivm hypnotherapie. is niet zweverig voor alle duidelijkheid maar uiteraard eerst steeds langs de arts gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 24 november 2012 Rapport Share Geplaatst 24 november 2012 Originally posted by: kirkyhttp://nl.wikipedia.org/wiki/TinnitusIn deze lijst komt alcoholmisbruik niet voor tenzij ik niet goed gelezen heb.Lijkt wel erg stress-gevoelig te zijn en dat zou het bij mij wel eens kunnen zijn, dat in combinatie met mijn depressiviteitquote> Vind dit ook zelf wel een intressant onderwerpmaar wat ik lees is asperine en die neem je of heb je vaak nodig als je gedronken hebt...en ontweningsverschijnsel van bep medicatie,zou het ook dan te maken kunne hebben met onthouding van alcohol?Ik zelf heb geen geluid in mijn oor...maar ik heb het woord alcohol heel lang in mijn hoofd gehad....dat woord alcohol..dat spookte maar door je hoofd,stond ermee op en ging ermee naar bedJe hebt wel eens een liedje in je hoofd waar je niet van af komt...dat had?heb ik met woord alcoholHersens raar ietsKan me best voorstellen met dat geluid dat je daar helemaal gek van wordHeb wel vaker gehoord dat mind fulness helpt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 27 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 november 2012 hoi huttula, ik heb op youtube iets opgezocht van mind fullnes...de eerste beste film was raak...binnen no time lag ik op een wolkje zwevend tussen hemel en aarde. het was een film van meer dan 2 uur!! de beste man , een amerikaan had een stem die bijzonder hypnotiserend werkt. heerlijk alleen jammer dat ik dan wakker word van de oordopjes die in mijn oren geperst zitten. ik grijp alles aan. ik was overigens toen ik dronk grootgebruiken van ibuprofen. nu slik er nog maar zelden eentje......heeerlijk ik ben zo blij zoooooo blij . straks weer lekker naar mijn mandje met op mijn tablet de mind fullnes meneer!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 27 november 2012 Rapport Share Geplaatst 27 november 2012 He Fofies ,misschien dat er wel zachte oordopjes te koop zijn... Veel plezier met die meneer op tablet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 28 november 2012 Rapport Share Geplaatst 28 november 2012 Sinds ik gestopt ben, geen tot weinig tinnitus meer... pfieuw! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 29 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Originally posted by: kirkyEr is een redelijke kans dat ik voor m,n 45ste met 2 gehoorapparaten loop.Binnenkort een (uitgebreide) test bij een audiciën.quote> hey kirky denk je dat het met alco te maken heeft? ik ben overigens ook wat aan de dovige kant aan het worden......moet heel vaak vragen watzeggie?....het sluipt er langzaam in. ik hoor nu 3 verschillende geluiden , krekels (gepikte onschrijving), suizen en fluiten en dan soms er tussendoor een keiharde fluitketel ! heb jij ook die irritante geluiden gehoord? en ben je doorverwezen naar audicien ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 12 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 ik ga ook een test laten doen als ik weer in nederland ben. het lijkt wel of geluiden niet meer als afzonderlijk maar als een brij binnen komt knallen. ik weet niet meer hoe het was toen ik nog dronk. ( 8 mnd geleden) heb je ook over alco gehad met schoonenberg? ik ben erg benieuwd hoe het verder voor jou uitpakt....hou je op de hoogte? hasta luego Originally posted by: kirkyMijn gehoor: ( na een test bij Schoonenberg hoorcomfort) rechts: 33 links : 37 bij 35 wordt een hoorapparaat geadviseerd. aangezien ik ook last heb van tinnitus ben ik doorverwezen naar een audiologisch centrum voor een uitgebreidere gehoortest. De verwijsbrief van de huisarts heb ik inmi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 14 december 2012 Rapport Share Geplaatst 14 december 2012 Hallo Fofies, belangrijk onderwerp heb je hier neergezet, vooral omdat het nogal vaak voorkomt. Jij "boft" helemaal met 3 verschillende geluiden. Toen ik even voorbij de 60 was, hoorde ik vaak geluid, vooral, net als je zegt, als je wilt gaan slapen en het stil is. Ik heb wel met m'n hoofd woedend buiten het raam gehangen om, in het donker, te kijken welke gek er een machine had aanstaan. Tot ik ruim een jaar later bij mijn Zwitserse vriendin sliep en hetzelfde geluid hoorde voor het slapen gaan. Pas toen was het me, tot mijn afschuw, duidelijk dat het in mijn hoofd zat en dat ik mss nooit meer van de stilte, waar ik zo van hou, zou kunnen genieten. Naar de HA, die kon niets ontdekken en toen naar de KNO arts, die een heel uitgebreide test afnam. Nou ja, zijn ass. Daarna vertelde hij me dat ik voor mijn leeftijd een uitstekend gehoor had en dat 75% van dit soort klachten niet in het oor ligt, maar in de hersenen. Die houden de mens voor de gek en zetten een chip met geluid aan. Zoiets las ik hier ook al. Mijn zuster en vader hadden er ook last van, maar ik moet je zeggen dat het langzamerhand wel minder luid wordt. Bij mij lijkt het op een koelkast die aan slaat, je moest eens weten hoe vaak ik niet m'n hand daarop gelegd heb om te controleren of het daar niet vandaan komt. Wat die fluitketel betreft: ik heb echt reuze medelijden met je, lijkt me om gek van te worden. Maar Soothe heeft gelijk, hoe minder aandacht je eraan geeft, hoe beter. Er zijn patienten geweest die vanwege de fluitketel hun hele gehoororgaan hebben laten verwijderen, maar dat hielp niets. Het zit dus duidelijk niet in het oor. Oordopjes helpen dus ook niet, een beetje achtergrondgeluid wel. Vroeger was hier een frummer die er ook heel veel last van had en ze staat al jaren droog, dus ik was benieuwd of dat verbetering had gebracht. Soms komt ze nog even hier, maar ik tref haar nooit, dus kan het ook niet vragen. Mss eens een PB sturen. Heel veel sterkte en ga weloverwogen te werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden