Hanneke Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Zo is het Diesel, heel onrustig en vermoeiend. En ook demotiverend als je de mist ingaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 moggeuh Boll en Albertina Gefeliciteerd joh goed zeg, en is je ook nie op presenteer-blaadje aankomen waaien he Chapeau meiz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Ja Bolletje rust wat dit betreft. Ik ben de discussies in mijn hoofd meer dan zat. Het kost me altijd heel veel moeite om pillen te slikken. Maar alles beter dan drank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 @Jen: veel sterkte en veel plezier vandaag!!!!!! Kijk ernaar uit je ervaringen van vandaag te lezen. @Hanneke: goed van je dat je weer refu gaat slikken: ik ben ook weer zwaar aan de antabus (is beter dan zwaar aan de drank:-) @Allemaal: goeiemorgen en een hele fijne nuchtere, heldere dag toegewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Goed Dat het goedje bestaat MM. En het hoeft toch niet voor altijd denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 17 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Hanneke, strak plan met die Refusal, rust is heerlijk. Dacht, eerlijk gezegd, dat het moeilijk is om aan die pilletjes te komen, is dat niet zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Moghu lieve Draak:sun: Hanneke ga je het ook noteren op het refudraadje? Ik voel me daar nu een beetje alleen. Moggel MM. en teveel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Zat net te denken Drakie, heb jij ook ooit flessenfretjes? En hoeveel jongen kan een fretje krijgen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Hi Bolletje, Ja, dat begrijp ik. Maar het is mij wat teveel, al die aparte draadjes. Heb weinig tijd en vind het 't prettigst zo af en toe op de dagdraad te verschijnen, meer lukt me vaak niet. Heb trouwens eergister RAIN IN MY HEART gezien, alle 10 stukjes. Volgens mij werkt dat nog beter dan antabus... mijn god, wat een lijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 en aan Hanneke: hier staat er een jaar voor antabusgebruik in de reguliere verslavingszorg. Je moet wel gemotiveerd zijn om niet te drinken. Die motivatie (en de gwenning aan een leven zonder drinken, waardering van de nuchterheid, etc.) wordt dan in theorie steeds sterker zodat je het daarna ook zonder kan. Ik heb nooit vanmezelf begrepen -en dat heb ik al vaker gezegd- dat de angst voor me hondsberoerd voelen en het risico dat je ervan dood kan gaan als je drinkt met antabus op, meestal wél helpt. Terwijl drankmisbruik op zich eigenlijk dezelfde gevolgen heeft... Waarom is dat dan niet genoeg? De menselijke geest werkt op wonderbaarlijke wijze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Goedemorgen Frummers! Tina, Appeltje, gefeliciteerd!!!!! :music Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Kon natuurlijk niet achterblijven he? Allemaal een fijne en droge dag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Jij ook een hele fijne droge dag Made. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Originally posted by: MadeliefKon natuurlijk niet achterblijven he?Allemaal een fijne en droge dag gewenst!quote> pfff blijf jij ooit wel eens ergens achter........................of met iets bedoel ik Zeker nie met felicitaties, jij toch "hanntje"" devoorste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 albertina 2 jaar in de woestijn, dwalend en vindend, van ahrte meis! :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Apple, ik hoop dat het goed gaat met je (gezondheid, ziekenhuis) ook gefeliciteerd met 3 maanden! :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 O Boll toch nog nie weg we hebben zelden flessenfretjes, meestal proeren we ze bij te leggen ergens. wel andere flessenkinderen. Maar fretjes kan in nest verschillen van bv 4 tot 12 of meer, hangt van verschillende factoren af. Bij mij altijd de nestjes eigenlijk net zo groot als het aantal tepels van de "mama" gelukkig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Goeie morgen allemaal, Albertina en appeltje gefeliciteerd! Wat een mooie prestatie! Ik dacht laat ook weer eens wat horen na een tijd afwezigheid. Niet afwezig omdat ik in mijn oude valkuil getrapt ben, maar afwezig om even afstand te nemen. En een hele drukke periode gehad. Verhuisd naar de andere kant van het land, nieuwe baan. Dus moet nog erg mijn draai vinden en nieuwe mensen leren kennen. Ik ben blij dat ik dit nuchter mee maak. Voel me prima, alleen wat onrustig. Maar toch blijft de alcohol soms roepen. Net mijn refusal sinds langere tijd weer genomen, wil geen discussie met mezelf. Vanavond weer naar de AA. Ben blij dat ik mijn valkuilen herken en nu tijdig in kan zetten wat voor mij nodig is om niet te drinken. Fijne nuchtere dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 DAGPACT: Albert Lytse Hanneke Jackie Kunsie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Heeft er hier iemand ooit wel eens gehoord van de opvatting dat alcoholisme een "metabolic disorder" zou zijn, op te lossen (let wel, NIET om weer te gaan drinken, maar om geen trek/behoefte meer te hebben) door orthomoleculaire behandeling (voeding e.d.)? Het zou lichaam én hersenen weer zodanig in balans brengen dat de behoefte gewoon weg gaat. Klinkt aantrekkelijk. Ben ervan overtuigd dat ik ook mijn psychotherapie nodig heb, maar vond dit zodanig interessant klinken dat ik een orthomoleculair arts heb aangeschreven. Ik houd jullie op de hoogte. Gefeliciteerd aan allen die wat te vieren hebben! Vandaag voor mijn wederom dag 13 (ja moet mijn stopdatum nog veranderen). Het is maar goed dat ik niet bijgelovig ben:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Goeiemorgen! Nien al werk gevonden? en je mist Lenie natuurlijk ook he. Goed van je dat je nu anticipeert: regeren is vooruitzien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 12 jonkies Drakie? Zo dat is nog al wat zeg. Lijkt me wel ontzettend mooi om zo'n nestje te zien. Lieve mensen ik sluit af. Moet weer gaan werken. Tot vanavond allemaal en ik houd het droog, doen jullie mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Mogge allemaal, Ik heb er nog nooit van gehoord MM en vind het heel ingewikkeld klinken. Maar alle beetjes helpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Hi Jane, heb gelukkig al nieuwe werk. Ging zonder baan heen, maar uiteindelijk maar 12 dagen zonder contract gezeten. Buurvrouw Lenie ga ik zeker weer opzoeken als ik in de buurt ben! Hoe is het met jou Jane? Wat super dat je al zo lang droog bent! @MM, info inwinnen kan altijd. Maar ik persoonlijk ben niet van de orthomoleculaire geneeskunde. Maar dat is omdat ik er in de reguliere gezondheidszorg teveel ellende mee heb gezien. Maar misschien past het wel in jouw straatje. Ben benieuwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Moggeuh jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 17 december 2012 Rapport Share Geplaatst 17 december 2012 Ik doe mee Bolletje, en werkze lekker he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden