Spring naar bijdragen

vrijdag 4 januari 2013

Primula

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

wou hier nog even op reageren:

@ Gunn: ieder doet het op zijn manier, je gaat iemand toch geen dingen aanpraten om de klok terug te draaien en er toch maar een verslavinkje op na te houden omdat het even slechter gaat, das de oplossing niet..

Ken meer mensen ook van AA die verslavingszaken radicaal omgooien en daar is ook wat voor te zeggen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, 'k lees nu de verkorte biografie van de schrijver Jack Kerouac (On the Road, The Dharma Bums). Boze tongen beweren dat hij 17 shots whiskey (komt ongeveer overeen met een fles van 750 ml) in één(!) uur naar binnen werkte. Weggespoelt met malt liquor. Dat heeft 'ie dan ook niet overleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: krekel
zuiver van repliek dienen, wellicht dat je kansen nog keren. Daarnaast is het in ieder geval mijn ervaring dat je dingen die niet goed gaan, niet verwerkt en niet geplaatst krijgt als je onder invloed bent.quote>

Hier draait het allemaal om. Inmiddels is dit ook mijn ervaring; met de zaak verdoven is geen enkel probleem ooit opgelost geraakt, verwerkt of een plaats gekregen. Dat kan nu eenmaal niet onder invloed en daar komen wij alcoholisten pas achter nadat we een tijd droog staan en alle uitgestelde * alsnog op ons bord krijgen. * happens, of je het nu verdoofd en dus uitgesteld hebt, toch.

Het pavlov hondje dat ik ben reageert geconditioneerd met trek en dat wordt versterkt door het wat heeft het allemaal nog voor zin....voel me waardeloos gevoel.

Van repliek dienen....oefening baart kunst. Ik denk dat ik net als veel alcoholisten hier niet zo goed in ben omdat ik niet vaak geoefend heb. Ik dronk/blowde wel weg in plaats van gedoseerd te reageren. Ik heb de nijging om of heel kwaad te worden en zo mijn glazen in te gooien of een binnenvetter te zijn vanuit de wetenschap dat als ik reageer ik uit mijn slof schiet.

Het lange gespreksverslag wat ik geschreven heb had al de reactie van enkele collega's die het gelezen hebben van ZO jij durft! Heel knap hoe je het feitelijk opschrijft maar juist door de goede analyse zonder verwijten potentieel heel schadelijk voor de betrokkenen. De bewijspunten die er inmiddels bijgekomen zijn maken het geheel zo explosief dat mijn leidinggevende echt een probleem heeft als ik hier echt mee naar buiten kom. Een kant van mij wil dat en de andere denkt aan vaste baan en hypotheek.....zuiver van repliek dienen en de gulden middenweg is helemaal niet makkelijk en al helemaal niet voor iemand zoals ik die normaliter de escape zou kiezen met drank en blowen.

Maar in elk geval, drinken ga ik niet want dan zou ik als het mis loopt inderdaad ook boos zijn op mezelf van dat ik het mezelf aangedaan heb. Voor een deel is dat al het geval doordat ik het al zover heb laten komen....drank en drugs moet er niet een nog grotere factor in worden dan het jammergenoeg al is!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
Pffff Erik, das een heel verhaal.
En een naar verhaal.
Als ik het goed begrijp heb je een tijdelijk contract, voldoe je niet helemaal, maar had jouw leidinggevende van indertijd toegezegd zich in te zetten voor verlenging van jouw contract en jou in opleiding te laten gaan?
En nu blijkt dat dat allemaal heel anders beoordeeld wordt.
Zou betekenen dat je je werk kwijt raakt?
En dat is inderdaad heel heel ellendig.
quote>

NEE!

Ik heb een vast contract niveau 2 en deed opleiding niveau 3 IG. Nu ik geen verlening krijg blijf ik vast contract niveau 2 houden. Maar dat betekent dat ik alleen nog mensen uit en naar bed mag halen en niks meer met wonden, medicijnen.....mag. Het is huist de basis van het vaste contract waardoor ik met het dillemma zit dat ik niet tot het uiterste kan gaan met dit op de spits drijven omdat ik het me niet permiteren kan die vastigheid te verliezen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
Maar stel dat je in ieder geval je 'rokertje' nog hebt. Dat is voor velen al een rustpunt om de stress aan te kunnen. quote>

Heb hier tegen Smikkie een afspraak over gemaakt in relatie tot prioriteiten; als de stress me echt teveel wordt kies ik voor niet drinken en niet blowen, dan maar de sigaret als minst kwade oplossing. Ik begrijp denk ik goed wat je bedoelt. Maar voorlopig kies ik voor hardlopen, sportschool gezond eten betere conditie beter figuur.....meer eigenwaarde beter in mijn lijf voelen en trots zijn op mezelf. Maar ik vergeet niet dat ik idd niet drinken veel belangrijker vind dan die peuk als ik echt moet kiezen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen frummels.

erik wat een gedoe. Top dat je je verslavingen links laat liggen want die helpen je er zeker niet doorheen. ik weet niet tot wanneer je studie duurt maar ik zou er toch nog even flink tegenaan gaan en niet het hoofd laten hangen. wie weet zien ze dat het toch nog goed met je komt. en met die verslavingen achter je heb je toch even tijd nodig om alles op de rit te krijgen. je geheugen en gevoelens en alles was aangetast, waardoor je waarschijnlijk niet optimaal functioneerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
Dat getuigt van een zelftucht die je niet vaak ziet. quote>

1 reactie dan nog, anders ben ik aan het monologen op de dagenraad.

Ik heb met sporten vrij zware dingen gedaan en mogen ervaren dat ik de kracht heb om mijn wil op te leggen aan mijn lijf ook al doet het zeer. Van alle voorbeelden is de dodentocht in Bornhem het beste voorbeeld. 100km wandelen in 24 uur. Ook al heb je veel geoefend houd je conditie echt wel op na zo 60-70 km. De overige kilometers doe je op wilskracht en toen heb ik mogen ervaren hoe verbazingwekkend sterk wil kan zijn en dat je lichaam wel volgt als je echt wil. (leestip Long Walk Steven King

Dit is geen op de borst geklop van zie mij eens bikkel wezen. Dit is wat ik me altijd voor ogen houdt als ik het zwaar heb met trek. Als je nog zo 10 uur door kan wandelen voorbij het punt van heel moe zijn dan kan je blijkbaar je wil opleggen aan jezelf en dat is een instrument om van verslavingen af te komen. Voor mij dan....iedereen is anders.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...