Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 januari 2013


mark

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er is wel eens gezegd dat je binnen een paar seconden kan gaan drinken. dat kan zijn omdat er toevallig een glas voor je neus staat, maar ook omdat je bedenkt: nu ga ik drank halen. Dat is wat mij dus overkwam. En eenmaal besloten is er bijna geen weg terug. dat kan je bijna niet winnen. Eenmaal die knop om is foute boel.

Daarom heb je het gewoon hartstikke goed gedaan ! je triggers onderzocht en maatregelen genomen. Well done !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: leeuwew
het ging dit keer per ongeluk goed.quote>


Niet per ongeluk maar omdat je een plan had en dit plan heeft gewerkt. Jij koos ervoor je geld niet mee te nemen en door dit te doen wist je dat je geen drank kon halen. Dat geld thuislaten was een keuze en daarom heb je niet gedronken.

Van harte, plan werkt (maar het is wel riskant want je zou iemand tegen kunnen komen waar je makkelijk geld van kan lenen...... Ik ga zelf winkels wel in maar ik ga niet de rij in van de drank daar loop ik omheen.)

Wat speelde er toen je trek had; trek in eten, moe depri juist opgetogen iets te vieren stemming......?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een mooie bladzijde

inderdaad, Rosa, eentje om op een moeilijk moment terug te lezen

ik lees dat sommige zich vervelen in de avond en dat die te lang duurt

o jee, en ik maar klagen dat de avond en de nacht veel te kort is

al die noten die ik nog wil leren, die rondjes lopen, die boeken, films die ik nog wil zien, die mailtjes sturen, die websites lezen, foto's klasseren, die maskertjes op mn haarhuidhoofd kieperen en er weeraf, ....en dan spreek ik nog niet over het huishouden, maar dat wil ik amper doen in de avond .....ik zou begot geen tijd meer hebben om te drinken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, ik kwam uit mijn werk (9 urige werkdag) met een verplichte vergadering er achteraan

H was er

A wel een beetje

L neuh

T so!! Ja, echt moe

Tezamen met de risico situatie: dag en tijd

Toen ik nog dronk / minderde kocht ik onderweg uit mijn werk naar huis altijd de hoeveelheid van de dag. Op mijn rit naar huis kom ik langs 3 supermarkten, dus ik kon afwisselen.

Dit was de eerste werkdag nadat ik echt gestopt ben (goddank kan ik dat nog steeds zeggen, wat was ik blij toen ik thuis was)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wacht op foto's van de show. Ik verwacht er heel veel. En een filmpje. Waar ik dan weer jpg van kan maken. Bij elkaar worden dat wel 1000 foto's uitzoeken.

En daarna nog retoucheren en mooi kadertje etc.

Leuk klusje voor den avond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet de hele dag actief zijn. Ik ben herstellende van een ernstig fysiek trauma en een geestelijk trauma. Ik kan 4 uur per dag actief zijn ongeveer. De rest van de dag verveel ik me de blubber. Daarom zijn ergonomische klusjes zoals foto's zo welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Leeuwtje: het voornaamste is dat je het gered hebt. Deze keer door de bel, maar die had jij ingebouwd door je geld thuis te laten. Conclusie: noodplan heeft gewerkt!

Volgende keer ben je weer iets verder en heb je deze positieve ervaring. Wel opnieuw aan het noodplan denken.

Zo kom je er wel!

@ Dune: door te stoppen met drinken ben je niet in de hemel beland. Het gewone leven gaat door, dus zijn er ook dagen dat je chagrijnig zult zijn. De euforie die sommigen hier hebben gehad, heb ik zelfs helemaal niet meegemaakt.

Het wordt langzaam maar zeker beter, alleen zijn de stapjes wisselend van grootte.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Woman: ik ken je probleem, maar energie en mogelijkheden voor een beperkte tijd. Ik probeer(de) dan toch nog dingen te doen. Nu geef ik mezelf vrijaf en ga iets doen waar ik zin in heb, bijv. de krant lezen.

@ Sieraad: 65 - tot voor kort zou je nu met pensioen gemogen hebben!

Goed joh!:present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...