Otje Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Ik heb een hoekhuis. met overpad. Dat overpad loopt om mijn huis heen. nou is de buurjongen al vanaf half 10 vanmorgen bezig om zn tuin sneeuwleeg te scheppen of zoiets. Elke sneeuwschep gaat dus 1 voor 1 via overpad + steeg met gerochel, laarzen stampen, en stoten tegen mn ramen en muur. Ben ik nou een zeurvrouw ? Ik heb veel rust nodig. kunnen ze ook niet weten. Maar het is wel zwaar irri. omdat het om mn huis heen is voelt het omsingeld. Straks maar naar de bieb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Hello! Vanmiddag druk gehad. Naar de supermarkt gelopen en weer terug. Het portiek schoongeveegd en gezouten. Althans, dat heb ik niet gedaan. Ik deed een poging, maar had alweer spijt toen ik net mijn eigen gedeelte schoon had en dat van de buren ook nog moest doen, dus kreeg hulp van de onderbuurman. Daarna even koffie gedronken samen. En hij is naar de huisarts geweest en deze heeft hem, in overleg met verslavingszorg, Baclofen voorgeschreven. Ik weet niet in hoeverre hij nu gestopt is, maar hij is in ieder geval een poging aan het doen. En hij hangt niet aan mij. En hij was nuchter zojuist, want hij was bezig met de badkamer (verbouwing), dus vind ik al een overwinning van hem. Nu nog even eten aan het koken. En dan ga ik zo even lekker op de bank suffen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 @Gwen Eigenlijk heb je daar volkomen gelijk in. Gelijk in de zin van dat het onvraagbaar is vooral. Ik antwoorde vooral op de situatie van een partner die dit ongevraagd op zich neemt, dat zou wel fijn zijn. Maar het viel me ook op in de docu rain in my heart die vorige week op de dageraad stond. Die jongen van bijna 30 die de situatie vertelde van vriendin vond het goed dat hij er een pakte (biertje) en achteraf had hij liever dat die vriendin strikt was en gezegd had dat het helemaal niet mocht. Ik stoorde me er toen ik keek aan dat hij zijn verantwoordelijkheid op haar schoot legde. In die zin zie ik het idd ook als onvraagbaar want wel/niet drinken is iets wat ik doe of niet doe en met die onmogelijke taak zadel ik een ander niet op. Ik heb geen partner dus het speelt niet eens. Maar iemand die me zou corrigeren zonder dat ik erom vraag, dat zou wel fijn zijn, dat dan weer wel. En ik weet nog als mijn ex er wat van zei (ik dronk toen ruim maar niet extreem) dat mij dit veel deed. Zij kon mij goed corrigeren. En KO in bed gaan liggen dat is bij mij in mijn leven maar een paar keer gebeurd, mijn moeder heeft dat een keer gedaan maar mijn ex heeft mij nooit echt dronken gezien. Veel drinken is pas ontstaan sinds het uitgaan eigenlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 @Truitje Uit het farmacotherapeutisch kompas bij baclofen: Interacties Bij gelijktijdige therapie met antihypertensiva moet men ermee rekening houden, dat ook baclofen de bloeddruk kan doen dalen. Gelijktijdig gebruik van alcohol en centraal depressieve stoffen kan de centrale bijwerkingen versterken. De versuffende werking van andere middelen kan worden versterkt. Tricyclische antidepressiva's kunnen het effect van baclofen versterken, waardoor musculaire hypotonie kan optreden. Bij gelijktijdig gebruik van middelen die de nierfunctie beïnvloeden, de nierfunctie controleren en indien nodig de dosis aanpassen. Uit het baclofen draadje haal ik ook dat je baclofen eigenlijk niet met anti depressiva moet combineren maar of dat alleen voor tricyclische middelen geldt of ook voor ssri's zoals seroxat?. Seroxat en drank is overigens ook erg link, maar dat wist je al denk ik. Bijsluiter lioresal (=merknaam) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Ik zou het niet vragen aan een partner. X heeft me na oudjaar voorzichtig gewezen dat ik teveel gedronken had. Dat heeft ie geweten ..... nu ben ik hem wel dankbaar want ik ben wel meteen hier op het forum teruggekomen. Ik heb zelf ook wel eens gebabysit op iemand die meer dronk dan ik. Vreselijk. Discussies of hij wel of niet mag drinken. Alsof je het bot van een hond afneemt. Zo reageerde ik dus ook op x en zo reageert hij ook op mijn zorgen over zn blowgedrag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Ik heb iets verkocht op een advertentisite. geen buikdansspul maar iets anders. Weer een beetje cash en motivatie. !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 @Truitje en Erik, Gelukkig worden tricyclische antidepressiva niet meer op grote schaal gebruikt. Het zijn ouderwetse middelen (TCA's) die meer schade dan baat brachten. Tegenwoordig wordt vaak gekozen voor zoals je al noemde Erik, SSRI's. Zelf gebruik ik Sertraline (merknaam o.a. Zoloft) tezamen met Baclofen. Wel heeft mijn arts de Sertraline dosering met 2/3de teruggebracht toen ik met Baclofen begon. Het is altijd oppassen om Baclofen met andere antidepressiva te combineren, altijd aan een arts overlaten. De middelen kunnen elkaar versterken, daarom is bij mij de Sertraline teruggebracht. Ik heb nu de goede combinatie, seroxat is een ander verhaal. Altijd je arts voorleggen, die waarschijnlijk adviseerd om seroxat af te bouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 eric bedankt voor de moeite ja ik weet dat seroxat en alcohol een fkoute combi is en toch ben ik verslaafd heb 3keer geprobeerd met seroxat te stoppen maar kan niet zonder stoppen met alcohol is dus het enige en dat wil ik ook graag maar het lukt me nog niet doe mijn uiterste best Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 ja klopt paroxetine is hetzelfde als seroxat wat doet baclofen eigenlijk? de trek verminderen? krijg je dan ook geen vreetbuien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Oh er wordt iets IN de tuin gebracht. En dat kan niet zonder gerochel. Wel weer een ernstige beproeving van mn verdraagzaamheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 @truitje http://www.fk.cvz.nl/ tik in baclofen (medisch gezien de beste bron voor medicatie info) of http://www.apotheek.nl/Medisch...aspx?mId=10698&rId=853 Oxford Journal http://alcalc.oxfordjournals.org/content/37/5/504.short Onderzoek 2007 Lancet http://www.arreterdeboire.fr/w...ofenformaintenance.pdf (maar ik blijf eraf, ik wil met mijn krachttraining 3x per week geen middel dat een spierverslapper is en werkt op de verbinding tussen hersenen en spieren) .......en NU hardlopen, blijf uitstellen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Ben weer thuis van het werk en nu eten maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Originally posted by: erik@TruitjeUit het farmacotherapeutisch kompas bij baclofen:InteractiesBij gelijktijdige therapie met antihypertensiva moet men ermee rekening houden, dat ook baclofen de bloeddruk kan doen dalen. Gelijktijdig gebruik van alcohol en centraal depressieve stoffen kan de centrale bijwerkingen versterken. De versuffende werking van andere middelen kan worden versterkt. Tricyclische antidepressiva's kunnen het effect van baclofen versterken, waardoor musculaire hypotonie kan optreden. Bij gelijktijdig gebruik van middelen die de nierfunctie beïnvloeden, de nierfunctie controleren en indien nodig de dosis aanpassen.Uit het baclofen draadje haal ik ook dat je baclofen eigenlijk niet met anti depressiva moet combineren maar of dat alleen voor tricyclische middelen geldt of ook voor ssri's zoals seroxat?. Seroxat en drank is overigens ook erg link, maar dat wist je al denk ik.Bijsluiter lioresal (=merknaam)quote> Hoi Erik,ik heb de baclo nu een week of 2, seroxat (30mg) al 20 jaar, drinken doe ik nu 4 jaar..er zit wel een gele sticker op de seroxat, maar ik merk(te) er niets van met drank.de baclo en de seroxat blijken bij mij tot nog toe geen (negatieve) gevolgen te hebben, maar wat het op lange termjn gaat doen weet ik niet..wat je hier boven beschrijft is voor leken niet helemaal te volgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Originally posted by: truitjeik gebruik seroxat zou ik er dan ook baclofen bij kunnen gebruiken?helpt baclofen tegen trek naar alcohol of ook trek naar zoet?quote> ik gebruik het beide truitje, welke dosis seroxat heb jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Originally posted by: womanOh er wordt iets IN de tuin gebracht. En dat kan niet zonder gerochel. Wel weer een ernstige beproeving van mn verdraagzaamheid.quote> hahaha woman, druk over en weer gesproken over serieuze zaken en jij komt binnen met je tuinverhaal!ik moet gewoon lachen om je hoe je brengt..., sorry je hebt zulke beeldende humor!ik zie het helemaal voor me! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 klopt paroxetine is hetzelfde als seroxat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Originally posted by: wijfieTruitje: volgens de art van het GGZ is het geen probleem met AD, ik gebruik paroxitine, is volgens mij ook zeroxat...quote> dus de arts die het jou voorschreef weet van je paroxetine!???en die vond dat geen probleem? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Ook hier weer een pak sneeuw. Ach ja waar niet he De dag ging aardig snel vandaag, lekker geprutst op het werk. Erik, succes met je studie dan, en pak die kans nog. Wat je nu nog kunt doen heb je mooi in de pocket Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Avond, Woman, kan je niet buiten gaan staan en heel hard rochelen en kuchen en in je eigen mompelen, t is nog al wat he met met al die TBC tegenwoordig weer.... Mijn vriend gebruikt amisulpride, lijkt nogal op zoloft ook. Ik ben nu niet zo n med fan, maar nu na een jaar moet ik zeggen levensveranderend. Kwa drank iname, was het , denk ik want ik ben geen arts, vooral zelfmedicatief want sinds hij dat middel neemt, trouw dan, is zijn zin in drinken ook zo goed als weg. Dus voor hem zou bv miss bacl niet zo n goed idee zijn, of wel, maar waar het nut van te gaan experimenteren als het goed gaat. Pas als er ergens iets niet goed gaat ja dan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Originally posted by: wijfieIk gebruik 20 mg paroxetine, ik lees dus dat het geen probleem is in combinatie met Baclofen Dune.Hoelang gebruik je de baclofen al?quote> nu na 2 weken zit ik op 50 mg baclofen en mijn seroxat is 30 mg.met de werking van de baclofen ben ik super blij!maar ik heb totaal geen last van bijwerkingen, daar bof ik wel bij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Hoi Dune, hoe was je dag? Bij mij nogal frustrerend, had om tien uur een belangrijke afspraak. Was nogal ver en dus helemaal niet evident en leuk om daar door de sneeuw te raken. Laat die mevrouw me daar langer dan een uur wachten; ga ik aan de balie vragen waar zit ze nou? Was ze het vergeten..... En het was een van dat soort afspraken waarbij als je zelf ooit vijf minuten te laat zou zijn er enorme gevolgen aan kunnen vasthangen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 En VM, heb je een dik pak sneeuw in haar trui gestopt? Ik ga eten koken. mannie is ook gearriveerd. Eet smakelijk voor straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Had ik heeuuuuuuuuuul veel zin in Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 Hoi Vlaams meisje, ohhh grrrr wat zijn dit soort dingen toch balen! het gemak waarmee mensen met je omgaan, jouw tijd indelen... en heel gewoon vinden om jou te laten wachten, onfatsoenlijk zelfs! ik heb dat vaak met klanten, maak ik afspraken bijv 14.00 en 15.00 achter elkaar, de ene komt te laat, de ander te vroeg,.. of komen helemaal niet opdagen, bah! mensen hebben geen waarden en normen meer... hopelijk heb je vandaag nog iets positiefs gedaan/beleefd? mijn dag was spannend, een van mijn hondjes had een grote en zeer complexe operatie, net een telefoontje gehad dat hij nog niet naar huis mag, hij blijft daar vanacht aan het infuus... zal blij zijn als hij morgen weer lekker thuis is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 21 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2013 eet smakelijk kate! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden