Spring naar bijdragen

maandag 21 januari


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: myriam7
Hoi Erik,

Ik zie jou onderschrift en denk; nou nou die neemt wel heel veel hooi op zijn vork!

Gaat het allemaal met het niet blowen, roken en drinken?
Maar zie ook dat je al aangemeld bent vanaf 2007.quote>


Ja dat lukt en aan de ene kant is het idd veel hooi maar aan de andere kant is het makkelijker omdat al die zaken elkaar beinvloeden (door roken krijg ik zin in een biertje erbij....en van blowen ga ik automatisch roken....) Ook is het feitelijk maar 1 punt en dat is niet stoppen met 3 verslavingen maar stoppen met verslavingsgedrag in welke vorm dan ook. Blowen of drank is maar een middel, het punt is niet matig kunnen zijn.

Enne 2007 tja dat is een kwestie van vallen opstaan vallen en weer doorgaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

erik, ja de zaken beïnvloeden elkaar inderdaad.

Ik las je kennismaking bij wie is wie (2007) en daarin schrijf je dat je eigenlijk niet wil stoppen maar dat je het ook heel moeilijk vond om hier te lezen dat mensen al wel 10 jaar bezig zijn, of al wel 10 jaar eerder hadden willen stoppen! Dat je hoopte dat jou dat niet zou overkomen. Maar ik denk dat je er nu ook achter bent gekomen dat stoppen of zoals je wilt ik neem vandaag niets de enige optie is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoofdpijn, spierpijn, klinkt als griep

maar ik heb er echt geen zin in

dus dat beestje moet nog maar wat wachten, grrrr...

gisteren heb ik mijn eerste sessie mindfulness gevolgd

heel boeiend

nu strikt het huiswerk volgen en ben benieuwd wat het resultaat binnen 8 weken gaat zijn

hopelijk heb ik tegen dan een mooie basis klaargestoomd om zelf verder te kunnen

sedert ik vorig jaar in juli hier begonnen met ADB

is er toch wel echt veel in beweging gekomen in mijn leven

vele oude dingen van mezelf onder het stof uit kunnen halen

mezelf tegenkomen, stapjes vooruit en achteruit

en stel ik vast dat dit forum toch wel een hele grote rol heeft gespeeld

ik schrijf minder, maar lees nog wel veel mee

jullie zijn nog niet van mij van af ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: myriam7
erik, ja de zaken beïnvloeden elkaar inderdaad.
Ik las je kennismaking bij wie is wie (2007) en daarin schrijf je dat je eigenlijk niet wil stoppen maar dat je het ook heel moeilijk vond om hier te lezen dat mensen al wel 10 jaar bezig zijn, of al wel 10 jaar eerder hadden willen stoppen! Dat je hoopte dat jou dat niet zou overkomen. Maar ik denk dat je er nu ook achter bent gekomen dat stoppen of zoals je wilt ik neem vandaag niets de enige optie is?quote>


Ik las het toe ik hier weer net terug was ook met het besef dat het inmiddels bij mij ook jaren geleden is, nog niet 10 jaar maar ik ben met dit gezeur nu ook al jaren zoet en de prijs is te hoog geweest als ik zie wat er allemaal niet goed ging/ anders gegaan zouden zijn als.....ja stoppen is de enige optie eigenlijk.

Originally posted by: myriam7
erik, omdat jij zo van sporten houd dacht ik misschien is het iets om op de lijst van het jaarpact mee te doen. Hoef je zelf geen lijstje bij te houden van dag tot dag met 000000
Maar een idee hoorquote>


Wat speelt is wat ik net schreef bij het terugval draadje.http://forum.alcoholdebaas.nl/...erthread=y&STARTPAGE=5 Ik weet vrijwel zeker dat ik het volhoud tot aankomende zomervakantie maar rondreizend en het soort vakantie dat ik dan doe lukt mij niet zonder drank. En zo'n soort vakantie wil ik toch weer want wat is de andere optie. Ik ga niet alles mijden altijd. Als ik me aanmeld op jet jaarpact waar ik vaker aan gedacht heb weet ik zeker dat ik zo half augustus de mist inga. Zelfs als ik niet een wilde hostel tour in Oost Europa maak maar op wandelvakantie ga met een groepsreis; dan zijn dat ook jongerenreizen...altijd als ik me niet 100% gediciplineerd vasthoud aan eten-werken-sporten-slapen maar uitga en gezelligheid heb gaat het mis. Niet die ene receptie of die ene avond, die kom ik met dicipline nog wel door droog maar niet zo'n vakantie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
DAGPACT

Albert
Lytse
Will
truitje
miranda
Jootje
Dune
Wijfiequote>



Ik heb je er weer opgezet hoor Dune!
Je kunt het ook zelf door op Quote te drukken en dan jezelf er in het rijtje bij te zetten.

Het gebeurt als mensen per ongeluk niet de laatste versie van het dagpact quoten.

Lytse.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Erik:

ik heb je verhaal op het terugvaldraadje gelezen en ik kan me voorstellen dat je dan de boel helemaal los wilt gooien. Voor jou is dit soort vakantie gelijk aan drinken.

Ik weet niet wat ik je kan of wil aanraden. Het is jouw keus.

Ik zag ook erg op tegen de vakantie afgelopen jaar, want mijn laatste uitglijder was vlak daarvoor. Mijn man was toen zo boos dat hij zei dat hij me achter zou laten op het vakantieadres als ik daar teveel zou drinken! In Beieren, met het bier aan alle kanten.

Refusal ging niet meer, want werd alleen door verslavingszorg en onder controle hier verstrekt. Ik heb het gered om niet te drinken. Jouw situatie is veel moeilijker, want manlief was er steeds bij en ik kon meer de situatie naar mijn hand zetten.

Dit forum heet Alcohol de Baas! Misschien is het haalbaar om tevoren met jezelf af te spreken hoeveel je op een dag wilt drinken en je daaraan te houden? Dan ben jij toch de baas over de alcohol!

@ A3: :present:

Ik ga verder aan de dag. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Woman;

De eerste reis niet zo goed; teveel tijd had ik teveel gedronken waardoor ik minder deed dan ik zou willen en in risicovolle situaties kwam waar ik niet in zou komen als ik nuchter was. De tweede reis ging stukken beter en heb ik overdag alles gedaan wat ik wilde; heel gezellige tijd gehad met mensen en overdag niks of maar een beperkt glas gedronken. Eigenlijk maar 1x te dronken geweest en onder invloed van drank weer gaan roken. Ja ik denk dat ik met drank om kan gaan die 3 weken in de zin dat ik kan stoppen voor ik een grens over ga....maar of ik na die weken weer de discipline heb om totaal te stoppen zoals ik wel wil zonder het weer zo ver te laten komen zoals nu 2x gebeurd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Dit forum heet Alcohol de Baas! Misschien is het haalbaar om tevoren met jezelf af te spreken hoeveel je op een dag wilt drinken en je daaraan te houden? Dan ben jij toch de baas over de alcohol!

quote>


Zoiets want gaande weg heb ik wel geleerd van te voren zaken in te schatten en er op in te spelen. Ik kan best inschatten wat risico situaties zijn en die mijden en afspraken maken. Als voorbeeld; 17.00-19.00 happy hour met gratis drank in het hostel is dus een tijd dat ik ook elders een hapje kan gaan eten om vervolgens wel mee met de rest uit te gaan.

Ik zou idd ook graag iemand hebben die me zou kunnen corrigeren als ik de bocht uitvlieg.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

Ik heb ook altijd aan mijn partner gevraagd

me te corrigeren als ik uit de bocht was gevlogen.

Met schaamrood op m'n kaken moet ik bekennen

dat dat meestal neerkwam op het in bed leggen

van een volledig K.O. Gwen.

Omdat ze me nooit in de goot hebben laten liggen

heb ik zolang doorgedronken.

Ik zal nooit, nooit van een partner meer dit onvraagbare

vragen.

(Of hetzelfde doen voor een partner)

Ik zou hem wel afzetten bij een kliniek of AA meeting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...