Spring naar bijdragen

3 februari 2013


Dune

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Haha, hoe raadt je het zo RQ, dat ik toevallig mee lees?

Ja die zondagen, zou het soms komen omdat je/ik vroeger uitging op zondag?

En dat het drinken toen nog wel gezellig was?

Voor mij geldt dat wel. Ging vroeger altijd te dansen in de disco....

En dacht dat ik toen nog geen alcoholproblemen had. Maar werd ook altijd dronken op het einde van de avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: irunalone
goedenmiddag,

Ben een week niet hier geweest,
had afstand nodig van alles wat met alcohol te maken heeft,
had niets met jullie te maken,
er zijn vervelende dingen gebeurd,
nu gaat t weer oke,
ik ben de alcohol zat,
ik verwoest mijn leven,
dat is t niet waard,
niet meer.

hoe gaat t met jullie?quote>


Heee Meisje,
had je al gemist!
als ik het goed begrijp is er iets mis gegaan afgelopen week?
als je t kwijt wil, gooi het eruit!
Goed dat je er weer bent nu.... :present:
en komt mooi uit, ook wij allemaal zijn de alco zoooooo zat!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

dat ben ik helemaal met Soothe eens, had het je willen schrijven, maar daar was gisteravond de sfeer niet naar.

Je bent ontzettend veranderd en ik hoop werkelijk dat je deze lijn vast houdt, dan zul je eens zien, dan komt alles goed.

Je hebt uiteindelijk je hele leven nog voor je, zullen we hopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe

hoi,

omdat ik zo'n fanatieke lezer ben, dook ik meteen de site v.d. OBA op en kon dat boek dat jij aanprees,

De helaasheid der dingen, niet vinden, terwijl dat op die link wel aan de schrijver Sanders? werd toegeschreven.

Maar (on)geduldig als ik ben, gaf ik niet op en weet nu dat het Dimitri Verhulst is. Dat is hier later ook gemeld. Vreemd dat het op Wiki dan fout staat.

Maar de site v.d. OBA is veranderd en ik heb dus weer wat bijgeleerd, nl.

zoeken of een boek aanwezig is. Deze was bij bijna alle filialen uitgeleend.

Zegt wel wat.

Was van plan eens een stukje te gaan lopen, maar in onze contreien ziet het er niet uitnodigend uit.

En heb geen hond. Gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe

kan wel zien dat je een man bent, logisch gedacht: daarom is het denk ik uitgeleend;), dacht ik zelf ook al.

Maar op jouw link stond Sanders als schrijver en, even snel gekeken, dus niet goed, dacht dat dat uit wiki kwam.

Maakt niet uit, ben altijd blij met tips. Je kunt het mss op het boekendraadje zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe

OOOOO, opruimen, in mijn planning ben ik er steeds mee bezig, want als ik het nu niet doe, zit een ander er straks mee.

Ik kan moeilijk weggooien, maar toen ik net de tarievenfolder voor de post(zegels) zocht, kon ik hem niet vinden in de la waar hij moet liggeen.

Wel agenda's van 20 jaar en jonger. Daar heb ik er laatst al eens een stel van opgeruimd, maar dan moet ik ze toch eerst doorbladeren (lezen) en me verbazen hoe snel de tijd gaat en hoeveel er veranderd is.

Lang leve internet, kon de tarieven daar vinden, dat was vroeger op die site een grote ergernis, nu ging het prima.

Mijn zoon, vrouw en hun zoontje in la douce France zijn over een paar dagen jarig en ik had een DVD over Toer van Schaik opgenomen, maar kreeg hem niet gefinaliseerd, terwijl ik dat voor mijn Franse zuster al eens gedaan heb (Elvis!!). Wat ik ook deed, het juiste scherm kwam niet.

Daar kan ik kwaad om worden, zonde v.d. tijd als het dan niet lukt.

En broodje nuchter, dus daar lag het niet aan.

Dus maar zo weggestuurd, op hoop van zegen.

Het jochie kreeg een tientje (niet voor snoep), deed mijn moeder ook altijd.

Ik hoop op deze manier (niet door het tientje) toch een soort contact tot stand te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smikkie,

blij dat je er weer bent. En ja, we gaan wel vooruit, zij het zo langzaam dat we het zelf soms niet in de gaten hebben.

Ik merk dat het me veel makkelijker af gaat om niet te drinken, is een beetje normaal geworden.

Tot ik ineens toch weer bij de boodschappen een paar flessen hebt zitten, die eigenlijk bedoeld zijn om iets in huis te hebben, want je weet maar nooit en dan direct op gaan.

Dan word ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat ik geen maat kan houden. Met alle minder leuke gevolgen de vlg. dag.

Ik wil nl geen stopper zijn, niet op mijn leeftijd.

Maar 1 , 2 of 3 weken gaat het goed en dat is natuurlijk al grote winst.

Tellen doe ik niet, daar zie ik veel te veel verdriet en frustratie van hier op het forum ,a ls het mislukt. Elke dag niet gedronken is meegenomen en kijk oo niet teveel vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Queenie: je verhaal over drankdromen is zeer bekend. Ik heb er ook veel last van gehad. Het wordt nu minder gelukkig. Net als Bol heb ik ook vele nachtmerries gehad over het zoekraken van mijn hond. Bij mij kwam dat na het overlijden van onze hond. In alle soorten en maten was ze weg. Ik werd iedere morgen doodmoe wakker van het zoeken!

Je hekel aan zondagen is hier ook bekend. Dat is het heerlijke van je eigen bedoening: je hoeft niets te doen dat je niet wilt. Geen kerkgang, geen nette kleding die niet vuil mag worden, niet opzitten en pootjes geven en noem maar op.

Het weer van vandaag is tekenend voor zo'n zondag van vroeger. Ik kijk gewoon niet naar buiten.:D

@ Gunn: hoe gaat het vandaag? Heb je de afgelopen nacht kunnen slapen?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jootje,

Vanmiddag waren we bij schoonma en ze begint te wennen gelukkig. Het valt niet tegen. De mensen van de vorige afdeling gaan al vervagen in haar hoofd! Tegenwoordig probeer ik te zoeken naar verhalen van vroeger waar ze een leuke rol in heeft gespeeld. Ze zit dan glimlachend te luisteren, want ook al zegt het haar allemaal niets, het is toch leuk om te horen! Een verzorgster had haar twee hondjes weer meegenomen. Ze zaten allemaal (op schoonma na dan) te lachen en te lokken. Ze vond het wél leuk dat ze er waren.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lytse,

Volgens mij is het me nu helemaal duidelijk hoe we elkaar van een ander forum kennen..

Het verhaal over je moeder komt me heel bekend voor en ik ben heel blij dat het zo goed als mogelijk positief is nu. Ik typ nu op mn mobiel en vreemd genoeg komt mn berichtje dan vaak 2x op de site??

Lytse, ik wil je sowieso bedanken voor je hartelijke berichtjes zowel hier als op de andere site..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de teksten van de website v.d. reisorg. waarmee ik naar de woestijn ben geweest aan het bewerken/verbeteren.

Is een hele klus, ben er al weken mee bezig.

Perfectionist he? Komt wel bekend voor denk ik zo.

Moet eigenlijk mijn eigen teksten vertalen voor op de B&B website, maar die van Egypte hebben haast en gaan dus voor.

Wat ik maar weer eens vraag en steeds geen antwoord op krijg:

weet iemand hoe het komt dat ik nog steeds zo doodmoe ben?

En een soort hoofdpijn die vooraf gaat aan een verkoudheid.

Vannacht bijv. 11 uur geslapen en nog moe. Dat is toch niet normaal?

Over mijn drankgebruik of niet drinken, zie eerdere posting vandaag.

Ik eet weinig, maar gezond, snoep bijna niet en rook niet meer.

Misschien heeft dat er ook mee te maken, want je hele stofwisseling verandert dan.

Gisteravond wilde ik het aan Lavendel vragen, want als ik me goed herinner, heeft zij er ook lang meegetobt.

Maar de stemming was er niet echt naar, dus niet ingelogd.

Er is iets vreemds met mijn toetsenbord of pc aan de hand, kan niets verbeteren, met de spatiebalk verdwijnt een letter.

Zeker tijd om te gaan afwassen en dan koken, ben helmaal van slag,

pas op 2 uur wakker geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, wat mij wel wil helpen is het toetsenbord heel goed uitkloppen (ondersteboven houden en op de tafel tikken) zodat alle rommel er uit komt. Daarna opnieuw de computer opstarten.

Als je bedoeld met "verdwijnt een letter" dat de computer niets invoegt maar het geschrevene direct vervangt door een nieuwe letter c.q. spatie, dan moet je misschien de insert-knop op het toetsenbord indrukken. Daarna zal deze functie je wel weer in staat stellen om teksten in te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet de enigste Mupke, ik heb ook een baaldag. Zo'n dag waarop ik eigenlijk maar in bed moet blijven, of heel stil op de bank moet gaan zitten.

Dan lukt niets en alles valt uit m'n handen. Bah. Maar vanavond zal het wel weer beter worden, en anders morgen wel.

Ik heb mijn bioritme opgezocht en het klopt precies dus zal het morgen zeker anders zijn.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik een ontzettend moeilijke dag gehad en ondanks dat ik het liever niet wilde vertellen, vertel ik het toch maar wel.

Vanmiddag had ik al trek. Ik ben naar mijn vader en zijn vrouw gegaan, omdat het alweer anderhalve week geleden was dat ik er was geweest. Ze hadden het gezellig gemaakt met hapjes en ik kreeg een fles cola voor mezelf. Mijn vader was aan het bier. Bij zijn tweede flesje vroeg hij mij of ik nog cola wilde of niet liever iets anders. Ik had al de hele tijd naar zijn flesje gekeken, maar ik heb toch nee gezegd. Ik heb zelfs de etiket op zijn flesje gelezen. Want hij had Blond bier.

Toen ik net om 18.00u besloot om weg te gaan, moest ik nog sigaretten halen. Ik reed naar de supermarkt, want dat leek me wel handig. En zo zonder nadenken liep ik de supermarkt binnen en naar het bierschap. Ik werd kennelijk ergens weer wakker en ben zonder bier of iets anders naar buiten gelopen.

Ik weet niet goed wat er nu met mij gebeurd. Wat er aan de hand is. Ik zag ook dat 'mijn' bier komende week in de aanbieding is. Ik heb nu het gevoel dat ik de grip aan het verliezen ben. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik bijna aan de maand zit? Of dat ik niet om kan gaan met complimenten? Of? Ik vind het alleen maar eng... Iemand hier toevallig tips voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, je doet het juist heel erg goed :present::heart:

Ik vind het zelf ook erg moeilijk als "mijn merk" in de aanbieding is. Al dat kostelijke bier of wijn dat daar flink staat opgestapeld :devil:

Toch heb je nu een waarschuwing gekregen: voordat je volgende week de winkel in loopt weet je al dat die aanbieding loopt. Daar kun je je nu - geestelijk - tegen wapenen. Vooral jezelf vertellen waarom je niet meer wilde drinken.

En zou je volgende week niet naar een andere supermarkt kunnen gaan? Eentje waar je nooit alcohol haalde? Dat kan ook helpend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...