Spring naar bijdragen

Vrijdag 8 februari 2013


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen

Romualdus: Van harte gefeliciteerd!!!!

:musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose::musicnote::):present::rose:

dit word een nuchtere verjaardag!!!

heb gisteren mijn partner na een lange tijd dronken mee mogen maken, hij drinkt bijna nooit...

Maar wat een eye opener weer,... wat zijn dronken mensen kwetsend, lelijk, oeverloos..

en nu,... een vogeltje wat uit zijn nest is gevallen,.. piepend, wat een kater heeft ie..

pfffff....zo wil IK het echt niet meer!!!!!!

maak er een mooie dag van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen allen,

Lieve romualdus, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Ik doe mee met de slingers van de anderen.

Jij was volgens mij de eerste (of één van de eerste) die mij hier op het forum zo'n hartelijk welkom gegeven hebt..

Je hebt me ook asap info gestuurd en daar ben ik je nog steeds heel dankbaar voor.

Ik vier dus super mee en drink zo een bakkie op jouw gezondheid!

DAGPACT

Albert

Lytse

Sandra

rip Queenie

Wat er allemaal voorgevallen is met je Lytse weet ik nog niet, ben geen avond-forummer maar ik ben in gedachten bij je en wens je niets dan goeds toe..

Fijne dag allen, deze dame heeft straks een gesprek met d'r groepsleidster, hurry, hurry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve frummers,

Bedankt voor al jullie felicitaties.

Vandaag 56 geworden, maar doordat ik nu ca. 3 1/2 maad droog sta en een gezonde leefstijl mij eigen heb gemaakt (wandelen en uitgebalanceerde voeding) voel ik mij weer jong.

Ik hoop dat vele forummers, met of zonder medicijnen, de kracht kunnen terug vinden en opbrengen om voorgoed afscheid te nemen van onze trouwe vriend die altijd het goede met ons voor had, maar uiteindelijk lachend de dolk in onze rug stak.

Ik kan mij nog goed mijn vorige verjaardag herinneren, ik stond toen 1 maand droog.

Ach ik ben jarig nu mag ik toch wel een biertje.

Dat biertje heeft tot 26 oktober 2012 goed gesmaakt tot ik tot inkeer kwam dat ik voor de y-splitsing stond. De ene weg ging richting eenzaamheid en die liep dood op het kerkhof, de andere was een moeilijke weg met veel hindernissen maar aan het eind een bron van energie, gezondheid en geluk. Ik heb voor de laatste gekozen wat mijn redding is geworden.

@Dune

Klinkt hard van mij, koekje van eigen deeg?

Maar wat je zegt, een eye opener en weet dat je nu op de goede weg zit.

Niet slippen op de goede weg, rustig rijden je komt vanzelf bij het eindpunt!

Ik wens jullie allemaal een fijne droge dag toe en ik proost vandaag met een glas S.a met bubbels grand cru 2012 op jullie succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge,

Romualdus, gefeliciteerd. Wat een herkenbaar verhaal over die herinnering aan je vorige verjaardag. Ik heb ook zo vaak op die Y-splitsing gestaan en de keuze gemaakt voor energie, gezondheid en geluk. En toch kwam ik op de één of andere manier elke keer toch weer op die weg naar eenzaamheid en een vroegtijdige dood terecht.

De laatste keer dat ik die keuze voor de weg van energie, gezondheid en geluk maakte is nu op een paar dagen na vijftig maanden geleden en is tot nu toe ook mijn redding gebleken. Toch is het gekke dat die andere weg ergens diep van binnen nog steeds een bepaalde "aantrekkingskracht" heeft. Zo zat ik gisteren te kijken naar de docu die in het videodraadje genoemd werd (Drugged High on alcohol) en geloof het of niet, ik voelde zo met de ellende van die jongen mee, kon bijna fysiek voelen en proeven en huiveren en opluchting voelen, dat ik spontaan een trekmoment had..????? ondanks de fatale afloop. Dat is wat die verslaving met me deed: ondanks dat ik wist dat ik langzaam zelfmoord aan het plegen was, liet de obsessie van het drinken me niet toe mijn eigen wil van stoppen te volgen.

Nu, na vijftig maanden, is de letterlijke noodzaak van drinken niet meer aanwezig. Ik zit niet te trillen, ik ben niet hopeloos verward en angstig, ik word niet stilaan knettergek als ik mijn portie alcohol niet krijg en kan dus gewoon doorgaan met nuchter leven zonder allerlei fysieke en mentale afkickverschijnselen. Maar ik zit als verslaafde toch maar met een idioot soort gevoel van "nostalgie" opgescheept. Door vooral dankbaar te zijn voor het leven zoals het nu is, niet terug te verlangen naar hoe het was en geen absolute voorwaarden aan mijn toekomst te stellen, kan ik gelukkig ook vandaag weer makkelijk zeggen: vandaag neem ik die eerste niet.

Heb een mooie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dierenamb. belde net of ik vandaag wil komen helpen. Zitten maar met 2 man. Poeh, dat is nog niet eerder gebeurd. We hebben toch altijd zo'n man of 10 rond lopen, nu dus niet.

Eigen schuld dikke bult hoor. Moeten ze maar eens wat vriendelijker doen naar de vrijwilligers. Ik kan niet, moet dadelijk boodschappen doen en vanmiddag schilderles. Had ander zeker gaan helpen maar heb mijn poot stijf gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha ja Koh. inderdaad. De dieren worden toch wel verzorgd maar nu moeten de mensen mee gaan helpen die dat normaal gesproken niet doen. Geeft een goed gevoel weet je dat? Dat zijn die gene die voor de rotsfeer zorgen en alles in de soep laten lopen. Nu kunnen ze het eens van de andere kant ervaren. Niet verkeerd.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Bolletje,

Ik vind je motivatie niet helemaal je van het, maar ik geloof wel dat je er goed aan doet dat je grenzen stelt. Ieder is binnen zo'n organisatie verantwoordelijk voor zijn eigen deel, en jij dus ook voor jouw deel. Ik zie datzelfde ook wel binnen de NA-Anonieme Verslaafden. Als iemand veel doet, vinden anderen dat al gauw heel makkelijk en nemen hun eigen verantwoordelijkheid niet. Als zo'n "veeldoener" het dan eens af laat weten, blijkt meestal dat er genoeg mensen zijn die dan alsnog de stap nemen om toch maar eens wat initiatief te tonen.. Ik denk zo: als een organisatie van (veel) vrijwilligers tenonder gaat, dan ligt dat niet aan één persoon maar aan het totaal van vrijwilligers, het team, de fellowship.. Eén voor allen en allen voor elkaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt wel Koh. maar mijn verantwoording ligt bij het maken van kussen, hangmatten en het bij houden van alles wat aan goederen binnen komt, niet bij het verzorgen van de dieren. Dat ik dat soms wel doe, is gewoon omdat ik zie dat niet alle dieren de goeie verzorging krijgen, zeker niet de vogels, ratten, konijnen enz.

De grote fout bij ons is dat iedereen maar wat doet, niemand weet zijn eigen taak, en iedereen denkt dat ie de baas is. Dat is niet goed. Maar ja we zien wel, het zal heus wel gebeuren.

Mensen ik ben zo weg, moet die wol gaan halen en daarna schilderen. Tot vanavond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Allereerst aan Romualdus (deze keer plechtig helemaal voluit) een slinger. Ik wens je een gezond en droog jaar. Je hebt lering getrokken uit de ervaringen van het verleden! Grand cru Romeo speciaal dus.

:moon::heart::present::musicnote::sun::sun::moon::heart::present::musicnote::sun::sun::moon::heart::present::musicnote::sun::sun::moon::heart::present::musicnote::sun::sun::moon::heart::present::musicnote::sun::sun::moon::heart::present::musicnote::sun::sun::moon::heart::present::musicnote::sun::sun::moon::heart::present::musicnote::sun::sun:

@ Dune: wat kijk je scherp als je zelf niets gedronken hebt hè. Ik zie soms mijn man wat spraakzamer worden. Verder gaat hij niet hoor. Wel leuk, want het is een binnenvetter.:D

Je hebt gelijk dat het een hele duidelijke spiegel is: dit wil ik absoluut niet meer!

Bedankt voor alle goede wensen voor de privé narigheden. Ik kan er niets aan veranderen, alleen helpen waar ik kan en dat zal ik doen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romualdus, van harte gefeliciteerd! :present:

Goedemiddag allen!

Zojuist een bezoek aan de huisarts afgelegd. Medicijncontrole. Dat loopt nog wel even door. :)

Hij begon zelf over de bevindingen van zijn collega en hij gaf aan dat het nog veel te vroeg is te kunnen zeggen of ik een bepaalde stoornis heb en hij zei het niet letterlijk, maar ziet een opname niet zitten. Hij zei, nog 60 dagen nuchter en dan praten we wel even verder. Ik had hier gelezen dat het wel drie maanden kan duren voor iemand met een alcoholprobleem weer zichzelf wordt en dat het dan nu al te vroeg is om bepaalde stappen te ondernemen en hij zei ook dat dit inderdaad het geval kan zijn. Dat ik dus gewoon door moet gaan met nuchter zijn en dat ik over twee maanden verder moet kijken of opname wel gewenst is en of ik überhaupt OPS heb.

En wat ik wel lief vond was dat hij op het eind zei dat hij vond dat ik nu al positief veranderd ben.

Fijne dag iedereen! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: miranda
Originally posted by: acer
DAGPACT

Albert
Lytse
Sandra
rip Queenie
Snoepje
Dune
Acer
miranda
Wijfie




@ Snoepie: ik had ook gezien dat je er afgevallen was. Acer was me voor.

@ Wijfie: je staat erbij!

Fijne dag allemaal. Ik ga vanmiddag voorlezen. Tot vanavond.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ietje,

I wish you luck en hoop dat het gaat lukken:present:

Mijn plan is om vooral niet te drinken komend weekend en dat gaat tot nu toe heel goed!

Als ik het een maand volgehouden heb, zet ik mijn stopdatum onderaan.

Madeleine, houd je aan je huisarts vast zou ik zeggen! En ga zo voort:sun:

Romualdus, van harte gefeliciteerd en nog vele droge jaren :musicnote::present::heart::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romualdus gefelicitados :musicnote::) en een fijne dag gewenst.

Ik zit aan een sprankelende Pellegrino, proost!

Vannacht slecht geslapen, pijn in schouder en arm.

Uiteindelijk maar een flinke pijnstiller genomen.

Zo'n arm gebruik je toch de hele dag merk ik nu. Toch maar oefenen met links dan.

Volgens mannie moet ik maar even niet teveel doen. Dat is lief, niet?

Het kan wel even blijven liggen haha.

Maar hij heeft wel aangeboden om de autoruiten voor me te krabben als dat nodig is.

Toch wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...