Spring naar bijdragen

Digibeet...


Hopeful

Aanbevolen berichten

Geen idee of ik op de juiste plek zit op dit forum, maar ik wil zo graag even kunnen 'praten' over mijn alcoholprobleem...ben nu zover dat ik de waarheid heb kunnen vertellen bij de huisarts. Wat een drempel was dat, en wat een tranen zitten er steeds hoog...ik zou mijn emoties weer het liefst snel wegdrinken...poeh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om er even met een lotgenoot over te kunnen praten. Mijn man vindt het allemaal niet zo'n probleem, maar dat komt omdat ik tot nu toe alles heel goed verborgen heb kunnen houden...ik wil zo graag niet meer afhankelijk zijn van alcohol. En het goede voorbeeld geven voor mijn dochter van 16...zij vindt het ook heel lekker en is al een paar keer aangeschoten geweest tot mijn grote schrik...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hopefull, krachtige naam, hoor!

Je schrijft daar een heel herkenbaar verhaal. Dat stiekem gedoe is toch eigen aan vrouwen denk ik. Ik zat aan 2 flessen wit per dag, en man, gezin en werk draaide nog goed.

Maar fysiek en mentaal ging het niet meer.

Ik heb nu 7 weken geleden de stopknop omgedraaid en ben zo blij.

Het was niet eenvoudig, maar met alle ervaringen en verhalen hier op het forum was ik goed voorbereid met wat er ging gebeuren.

Lees en post maar zo veel je wil.

Hier is bijna de klok rond wel een of andere "ervaringsdeskundige" die je kan antwoorden.

Onder ditjes en datjes vind je elke dag een dagdraadje, een soort virtuele huiskamer waar iedereen over alles en nog praat.

Verder zijn er nog vele interessante draadjes.

Weet je als je niet meer drinkt, heb je tijd over om hier te snuffelen.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hopful,

Wat goed dat je het met je huisarts hebt besproken. Die kan je eventueel ook verder helpen met ondersteunende medicatie of een gesprek wanneer je het moeilijk hebt.

Wat goed dat je nu al durft te kijken naar welk effect het op je dochter zou kunnen hebben. De beste motivatie is om een ander voorbeeld te geven. Kinderen merken dingen, maar je kunt je gedrag ook snel veranderen en ze veranderen mee en profiteren hier van. Dat gaat jou weer zo'n goed gevoel geven!

Heel veel succes meid!

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar jouw verhaal!

Mijn man drinkt niet of nauwelijks, maar vindt het wel gezellig om mij mijn glaasje wijn in te schenken... Hij ziet niet dat ik een probleem heb omdat ik altijd gezellig en grappig blijf en er niets onder lijdt... Maar wij weten wel beter Hopeful! Wij houden de leugen in stand en drinken steeds meer!

Heel goed van je om deze stap te nemen en je zult hier heel veel steun vinden! Ik ben nu met mijn vierde alcoholvrije dag bezig, dus we kunnen elkaar steunen in deze lastige fase van ontgifting, emoties, erkenning en confrontatie!

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, wat heb ik al een lieve reacties van jullie gekregen, dat doet zo goed! Zelf ben ik nl. veel te vaak negatief over mezelf...Gisteren 1 roseetje gedronken, maar gek genoeg smaakte die niet eens omdat ik mezelf had gedwongen nu eens echt kleine slokjes te nemen en ervan te 'genieten'. Daarna snel weer op water overgestapt! Voel me eindelijk weer eens een beetje trots op mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hopeful,

Wat een herkenbaar verhaal. Ook bij mij draaide alles nog een hele tijd goed. Ik vind het knap van je dat je naar de huisarts bent gegaan. Het heeft bij mij lang geduurd voordat ik dat aandurfde.

Je kunt hier ook een maatje zoeken, zie het onderwerp "maatje gezocht" waarmee je een nauwere band aangaat, dan openbaar op het forum. Je kunt via een pb = persoonlijk bericht, iets aan een ander sturen, dat onzichtbaar is voor de rest van het forum. Bij mij staat het icoontje, als je ingelogd staat, rechtsboven, naast het icoontje van een printer.

Ik wens je heel veel succes. Je weet waarom je het wilt doen, maar doe het ook voor jezelf. Je hebt nog je halve leven voor je, dus maak er wat van!

Aan Inge had ik een heel verhaal geschreven, misschien kan je daar nog wat andere dingen halen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopeful, welkom.

Een doorbraak voor je.

Je hebt gisteren al heel bewust veeel

minder gedronken dan normaal.

Toen ik zo dronk, kon ik me mijn laatste

alcoholvrije dag helemaal niet meer herinneren.

Nu gelukkig wel weer...

Mijn leven is zoveel verbeterd.

Elke ochtend als ik wakker word, ben ik

zo dankbaar dat ik niet meer hoef te drinken.

Dat gun ik jou ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooh, zo'n mooie reacties allemaal, maar vandaag ben ik de fout ingegaan...heb stiekem 2 glazen rosé achterover gewerkt...wat een kluns, wat een sufferd, hoe krijg ik het voor elkaar. Mijn man denkt nu dat ik vandaag niets gedronken heb (wat knap!) en onderhand voel ik me alweer zo'n loser...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Don't beat yourself up, Hopeful.

Moet je echt niet doen.

Niet helpend..

Je bet verslaafd, en je wil er iets aan doen,

en dat is geweldig!!!

Probeer alles wel helder te houden,

ook naar je partner toe...

Geeft een hoop rust.

Goed dat je hier schrijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je! Doet me echt goed! Ik probeer door te zetten, want ik weet dat het niet goed is wat ik doe... Ik had vandaag zo'n hoofdpijn, was heel moe en lusteloos, komt dat van de ontwenning? En nu heb ik dus weer gedronken... moet ik nu weer opnieuw beginnen (met stoppen, bedoel ik!). Pfff... hopelijk zie ik de dag morgen weer met frisse moed tegemoet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die wil ik onthouden, dat ik zelf de sleutel in handen heb. Het voelt nl. zo vaak alsof ik geen controle over mezelf heb; als ik de koelkastdeur opendoe denk ik: nu kan ik nog een glaasje fris nemen, maar toch neem ik vervolgens die fles wijn...ik wil de controle terug! Ik wil helder kunnen denken (maar ben tegelijkertijd erg bang dat alle emoties me teveel worden als ik helder ben), en geen schuldgevoel meer hebben..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve Hopeful,

Van mij ook hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je hier snel zal thuisvoelen

en er veel aan zal hebben.

Het zal je helpen zoveel mogelijk hier te schrijven.

Ik hoop je hier dat ook nog veel te lezen

en wens je veel sterkte en succes.

Lieve groetjes, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Hopeful,

De eerste dagen is het toch echt een kwestie van doorzetten! Ik worstel vandaag met mijn vierde dag en hoewel de ontgifting nu een stuk minder is (hoofdpijn, darmen van slag, wiebelig, transpireren) heb ik vandaag een emotionele dag. Het komt allemaal heel erg op je af en dat valt niet mee! Neem het jezelf niet kwalijk! Het is een heel proces en het allerbelangrijkste is toch dat je heel goed weet dat het anders moet! Blijf niet hangen in de dag dat het je niet is gelukt, maar houd je vast aan morgen, want dan lukt het je wel!

Adviesje: ga even naar dit forum als de verleiding bijna te groot wordt! Je krijgt hier echt heel veel steun en dan zet je die fles vanzelf weer weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopeful, wees mild naar jezelf en eerlijk,

ook naar je man. je helpt jezelf het meeste door nu geen drank in huis te hebben;

je bindt een kat ook niet op het spek, dus waarom jezelf wel?

Als je je partner vraagt je te helpen zodat zijn trots echt er mag zijn, en de jouwe ook weer, dan betrek je hem erbij en geef je hem ook de kans iets voor jou te doen.

Heel wat fijner dan sjoemelen en liegen, toch?

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...