Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 feruari 2013


rip Queenie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Neenee, akelei, bij mij thuis is alles goed. Mijn vriend is al járen stabiel. Er is in België een oud nieuwsfeit naar boven gekomen dat nogal shoquerend is: Het VRT-programma Panorama heeft gisteren op Canvas een reconstructie uitgezonden van de laatste dag van Jonathan Jacob, de 26-jarige man die drie jaar geleden in een Mortselse politiecel stierf na een tussenkomst van het Bijzondere Bijstandsteam (BBT).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jen: ja als je het zelf hebt meegemaakt is het nog choquerender!

@ HTS: wat heb je je boodschappen doen grappig beschreven! Ik heb zitten grinniken. Natuurlijk snap ik de onderliggende strijd. Je bent niet gezwicht makker. Goed gedaan.;)

@ Lidia: fijn dat je hier weer even iets geschreven hebt. Lang leve de burenhulp! Knap maar gauw weer op.

@ Jopie: je week zal langzamerhand wel ten einde lopen. Je hebt er i.i.g. ten volle van genoten.

Voor alle mensen die het vandaag en in het weekend moeilijk hebben: wees sterk!

@ Wijfie: we rekenen op een goed verhaal als je weer terug bent. Aansluiten bij niet drinkende dames lijkt me een prima plan! Wat zal je trots zijn maandag.

Gezellig weekend toegewenst.

Ik ga nu bankhangen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo daar ben ik weer's

en het gaat niet goed !!!!

buiten de psychische problemen die ik heb

is de alcoholafhangelijkheid wel erg hardnekkig

ik ben paar weken geleden opgenomen geweest

o.a door m'n alcohol probleem en dacht dat ik

't wel aan kon nu en even droog gestaan

maar ik zit nu weer in een diep dal qua gebruik

ben in de loop van vandaag naar bed gegaan tot

een uur of 8 en ben nu aan het "opdrogen" zoals dat heet

vreselijk voelt dit ik weet dat ik nu weer van voor af aan

moet beginnen met alle ontwennings verschijnselen en

periodes van craving , al met al een maand zal dit in beslag nemen

weet ik uit ervaring.Het absolute droogstaan zal me ook

met m'n psychische ziektebeeld beter stabieler doen voelen

dus.............ik zal er weer meer zijn op 't forum

ik weet wel ik doe 't allemaal zelf maar de verslaving is

wel zo hardnekking bij mij dat mn GGZ begeleiders er ook niet

goed raad mee weten en ik qua verslaving echt naar de jellinek moet

tot zo ver even deze update van mij na een tijdje afwezig te zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is een raar verhaal, dat ik zelf niet goed kan uitleggen, maar nu we het over psychiatrische ziekenhuizen hebben... Ik denk dat daar veel in de doofpot wordt gestoken.

Tijdens mijn eerste - vrijwillige - opname, is er iets misgelopen. Een patiënt die eigenlijk niet buiten mocht, was met mij mee naar de cafetaria geglipt. De psychiater had het gezien, maar heeft niet ingegrepen. Hij bleek in een psychose te zitten, wellicht getriggerd door marihuana. Hij viel mij en mijn bezoek lastig op angstaanjagende wijze. Zus en ik zijn naar het sanitair gevlucht, ex-man en een vriend probeerden hem bezig te houden, onderwijl was mijn schoonbroer in zijn auto gesprongen omdat mijn zus hem in paniek opbelde. Na zo'n kwartier ging - eindelijk - het alarm af, en zijn ze hem komen ophalen. Ze wilden hem niet in een isoleercel zetten, dus ik kwam gewoon op dezelfde afdeling als hij terecht en besloot de nacht bij mijn ex-man door te brengen. De volgende dag ging ik terug, en ik bleef, want ik was gemotiveerd. Hij bleef me stalken. Mijn medepatiënten namen me in bescherming, maar ik was doodsbang en ben zelf in een kortstondige psychose beland. Toen hebben ze míj opgesloten. Ik heb gelukkig mijn ex-man nog kunnen opbellen voordat ze mij m'n gsm afpakten, hij heeft zich eens "goed kwaad gemaakt".

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: bij mijn ontslag heeft een verpleegster mijn zus bekend dat de psychiater een zware fout had gemaakt. Om de een of andere reden heeft ze me dat pas veel later verteld. Ik had het mens best willen aanklagen, maar ik vrees dat zelfs mijn zus niet beseft heeft wat een "slechte" psychose is: de hel.

Zo, even mijn hart gelucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet hem op Marq, wat een verhaal Jen.

Ik ben blij dat het weekend is. Rare dag achter de rug. Ik wist dat

er vandaag een wand uit mijn kantoor ging. Dat we vervolgens de hele

setting om gingen gooien was mij nog niet bekend en toen werd ik

achter mijn PC vandaan gegooid terwijl ik nog allemaal telefoontjes

wilde plegen en iemand moest inplannen voor maandag want die

had nog maar 2 uurtjes staan.

Om half vier kon ik weer aan de slag. Onder het stof.

(Na vandaag geef ik me zelf nog een week op dit bedrijf)

Behalve als er nog enkele van dit soort dagen volgen, dan ben ik woensdag weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, 't was een zij, en met dat detail hebben we op de afdeling eigenlijk veel gelachen achteraf. Ze wilde achter hem aan rennen, vertelde ze me. Nu was ze om het beleefd uit te drukken nogal volslank. Haar kont raakte de trapleuning als ze voor me aan naar boven heupwiegde. Gelukkig droeg ze nooit een rok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet echt waar alleen dat ze achter hem aan "wilde" gaan. En gezien mijn beschrijving geen overdrijving is, had ze dus een verpleger moeten inschakelen. Denk ik.

Het kan gebeuren. Wat ik haar nooit vergeef, is dat ze gewoon zat te grinniken toen ik daarna een afspraak bij haar had. Ik zat toen nog in die psychose, ben in huilen uitgebarsten, heb haar verteld dat ik nooit geen alcohol meer wilde zien omdat mijn hersens blijkbaar om zeep waren en ik doodsbang.

Zij lachte.

Een dag later was haar supervisor mijn psych, dus iemand zal wel iets opgevangen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond.

@ Johan,

Een psychose bestaat uit wanen en/of hallucinaties

Een waan is een overtuiging die niet strookt met de werkelijkheid, een waan gaat bijna altijd over de persoon zelf. Iemand in een waan is niet te overtuigen.

Een hallucinatie is een zintuiglijke prikkeling die voor anderen niet waarneembaar is, dus dingen zien, ruiken, horen enz.

Heb je hier iets aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...