Spring naar bijdragen

Goedemorgen! Hier ben ik.


Alice2012

Aanbevolen berichten

Ik ben Alice, 32 jaar.

En ik vind dat ik mijzelf alcoholverslaafd moet noemen. Zo dan staat het er maar.

Ik drink met name wijn, weinig sterke drank. In gezelschap weet ik altijd de maat te houden. Het probleem is juist dat ik in mijn eentje drink. Gemiddeld 4 avonden in de week drink ik bijna 2 flessen. Daarbij rook ik ook nog. Ook dat vind ik vreselijk. Ik drink om mij beter te voelen. En op die avonden voel ik mij dus ook heel goed, dat is juist zo erg. De volgende ochtend denk ik, elke keer, vanaf vandaag ga ik stoppen....maar dat gebeurt dan 1 of 2 dagen en daar ga ik weer. Ik haat het zo, maar ik heb te weinig discipline om ermee te stoppen en mijn alcoholgebruik te vervangen voor iets anders, bijvoorbeeld hardlopen. Iets wat ik ooit graag deed. Dat zou ik zo graag willen. Als ik maar de moed, kracht, wil en discipline had. Ik wil hier vanaf! Ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkent. Wellicht kunnen we elkaar steunen en helpen!

Groetjes, Alice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Alice,

waarschijnlijk herkent zeker 80& van de lezers hier je verhaal.

Dus dit is idd een plek om steun te halen en brengen.

Je bent nog jong dus zeker is het mogelijk je leven van voor

het afhankelijk zijn van de drank, weer op te pakken.

Zelf heb ik veel gehad aan de online training hier; je hebt een verwijzing van een arts nodig, maar dan betaalt de verzekering het wel voor je. Zo'n training helpt je bij nieuwe disciplines aanleren en oude weer oppakken. Dagelijks hier lezen en liefst schrijven ook.

Je hebt nog heel wat mooi jaren voor de boeg, om voor te knokken meis; ik zeg doen!

succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Alice,

Jouw verhaal zou het mijne kunnen zijn, letterlijk! En van nog vele andere hier.

Het alleen drinken elke avond van enkele flessen wijn, stiekem, zich goed voelen, 's morgen 's zich schuldig voelen.....Zo herkenbaar!

Wat mij betreft ben ik zo jaren doorgegaan, tot mijn lichaam begon te protesteren. Toen moest ik wel iets ondernemen. Ik was het beu om dat riedeltje steeds in mijn hoofd af te draaien, zocht een klankbord en kwam hier terecht. Het was zo een openbaring dat ik "gewoon" was zoals vele andere. Ik heb me hier suf gelezen, al die opgeslagen ervaring van mede lotgenoten. Zo verhelderend! Na enkelel weken met ups en downs heb ik de stopknop kunnen omdraaien.

En hier zit ik dan twee maanden verder, fris en fruitig op een zondagmorgen, vol met energie en plannen om de dag te vullen. He is niet altijd eenvoudig maar zeker de moeite waard. Je leven terug in eigen handen nemen!

Succes en vraag maar op los. Hier is steeds wel iemand online. Er is ook een dagdraadje onder Ditjes en datjes, een soort virtuele huiskamer: dat gaat van hondepoep (!) tot lekker eten, met lach en traan en gekibbel erbij.

Welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alice en Emanuel welkom! Een prima stap om hier te komen.

Wel wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een levensgroot misverstand meteen uit de weg te ruimen en wel voor wat betreft de opmerking: "blij dat het MAAR wijn is"!

Mensen vergeet het maar. Een eenheid alcohol is een eenheid alcohol. Of dit nu sterke drank is, wijn of bier of wat dan ook. Het maakt geen reet verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alice,

Hier ook een echte wijndrinker..

Ik vind wijn toch al echt sterk..

Al is t misschien maar 3 glazen tel maar wat je per week drinkt .........

Dat is best schrikken.

tenminste dat vind ik.

Ik ben afhankelijk van die wijn.

Ik drink ook alleen, en ja ik rook ook nog eens.

Dubbel zo slecht. Toen ik stopte met roken begon ik veel meer koffie te drinken.

Soms had ik t idee dat mijn leven alleen maar draaide om die verslavingen.

Ik ben inmiddels ook weer begonnen met roken.

Ben 8 maanden gestopt geweest .

Het enge vind ik t idee dat je straks zo verslaafd bent aan wijn als aan roken ..

Stel je voor het is gewoon waar, het gaat van kwaad naar erger.

Patroon doorbreken dus ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Alice, ook van mij.

Ik heb ook de internettraining van Tactive gedaan en dat heeft me echt geholpen om nieuwe patronen te ontwikkelen en mijn eigen valkuilen te ontdekken. Je krijgt een hulpverlener en doet opdrachten, leert naar jezelf kijken.

Het forum wordt gevormd door loptgenoten. We weten allemaal waar we vandaan komen en vooral waar we naartoe willen. De meesten van ons nemen het per dag: vandaag neem ik de eerste niet!

Je kunt hier allerlei tips en trucs lezen op de verschillende draadjes om het stoppen te vergemakkelijken. Ook helpt het als je naar de dagdraad komt als je het moeilijk hebt. Daar is bijna altijd wel iemand die dan probeert je door het moeilijke moment heen te slepen.

Het is ook mogelijk om een maatje te zoeken (zie dat draadje), waarmee je dan via pb of bijv. gewone mail persoonlijke ervaringen deelt en die er voor je is als het moeilijk is en omgekeerd natuurlijk.

Het is heel fijn dat je nu inziet dat het zo niet verder kan, voordat je allerlei dingen bent kwijtgeraakt, zoals een baan, of je gezondheid. Deze mensen zijn hier ook.

Ga ervoor en mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op!

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alice, welkom.

Hier nog zo'n hardloper, die een jaar geleden alleen

nog maar zat te slempen.

En de vrijheid waarmee ik nu wakker word.

Ik hoef niet meer mijn avond proberen terug te halen,

uitvogelen wat voor rare mails of strompelacties ik

uitgespookt had.

Niet meer op te zien tegen feestjes,

omdat ik dan krampachtig normaal moest drinken

om het thuis op een zuipen te zetten.

Niet meer flessen achter in de boekenkast te

verstoppen, omdat het in gezelschap drinken

te langzaam ging.

Die vrijheid gun ik je zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van Mijn kant Welkom.

Goh wat is jou verhaal herkenbaar en ik denk voor vele hier.

Ook ik kan het niet doseren en kan geen maat houden, voor mij een reden om helemaal te stoppen, daarbij komt dat ik geen schaamte meer weer voelen tegenover anderen als ik me weer eens belachelijk heb gedragen.

Ik wens je veel kracht toe en kom dagelijks even lezen (althans dat werkt heel goed voor mij)

groetjes Inge47

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Alice,

Welkom!

20 jaar geleden was ik ook rond de 32 jaar en ik reisde veel voor mijn werk en had eigenlijk een prima leventje. Maar ik dronk wel iedere avond een fles wijn en ik vond dat ik dat wel verdiende met alles wat ik op een dag verzette.... Nu ben ik zo'n 20 jaar ouder en heb nog steeds een prima leventje, maar de hoeveelheid wijn is alleen maar toegenomen en in mijn laatste periode zat ik makkelijk op 2-2,5 flessen. En iedere dag nam ik me voor dat ik zou gaan stoppen en iedere dag ging dat eerste glas er toch weer in... Functioneren deed ik prima! Geen ernstige katers en altijd om 7:00 op en 8:00 aan het werk. Wel namen de paniekaanvallen in de nacht toe en dat was voor mij de doorslag om er echt mee op te houden. Die angsten waren zo afschuwelijk, dat ik er niet meer mee kon leven. Nu ben ik sinds bijna drie weken alcoholvrij en ik wou dat ik steun en hulp had gekregen toen ik 32 was! Het is 'maar' wijn... Maar het verziekt je leven net zo hard als welke andere alcoholsoort dan ook!

Heel veel succes Alice!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ohhh wat herkenbaar allemaal, ruim 2 jaar geleden liep ik hard,volleybalde ik, had mijn werk, mijn kinderen (3) dronk toen elke dag wel wijntje, maar toen relatie begon stopte mijn leven met sport, zette alles aan de kant voor mijn liefde,en die moeizame liefde ( hij NPS ) maakte dat ik steeds meer dronk, niet meer sportte, mijn eigen leven weg glipte, behalve de drank en vechten tegen....., en idd jezelf moeten schamen omdat je gedrag echt niet kon als er teveel in zat, nu alles kapot en beu van mijn gezuip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...