nancy Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Fijne dag Stien en hop nu... de trein wacht niet! Oh Joris, ik ga ook even kijken naar otto-nogwat, ben gek op veg. eten, alleen mijn gezinsleden niet. Eet dus vaak hetzelfde als zij maar dan zonder het vlees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Ik hoop niet dat Joris dat boek gaat opvreten Stientje:P;) Goeimorgen lieve mensen, Ietje gefeliciteerd met je 10 jarig huwelijk:present: Ik ben aan "de grote schoonmaak" Dat doe ik normaal gesproken nooit. Ik heb dat in mijn ouderlijk huis al te vaak gezien en vond dat helemaal niks. Maar er komt tijdens mijn vakantie een vriendin in mijn huisje, om voor de poes te zorgen. Tja, dus sloof ik me nu maar een beetje uit op niks af:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Originally posted by: stientjeja joris, dat is een heel lekker boek....quote> Dat opvreten was om deze zin:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Nou Joris, ik zou me daar niks van aantrekken hoor, lekker genieten! Als ik tussen die twintigers loop, zal ik ook wel opvallen, maar heeeee, ik ben hun vóórland, haha! Ik maakte laatst toch zoiets moois mee, ik was in de sauna Zwaluwhoeve en ging naar zo'n scrubgelegenheid. Manlief wou niet mee, die lag in de zon (jawel, die ene dag in mei) te snurken. In die scrubruimte stond een oudere heer, ik schat ruim 80, zijn vrouw te helpen bij het scrubben op haar rug en zij bij hem. Dit was alles zo liefdevol en zo mooi, ik was er ontroerd door. Zo zorgzaam. Wat een schoonheid, zij en hij, op die leeftijd, in die scrubruimte. Ouderdom is mooi. Hoi Kunsie! Zet 'em op, ik had ook zo'n aanval, eergisteren, hopelijk vanmiddag weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Gefeliciteerd Ietjefietje, met je 10 jaar huwelijk! Hoe gaat het met je studie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Ja, ik wil er nu serieus werk van maken om zonder vlees of vis te gaan koken. Het is niet zo moeilijk, gewoon wat kritischer inkopen en opletten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Nancy, Ontroerend van die oudere mensen in de sauna En als je zo'n "aanval van schoonmaakgekte" krijg, moet je het meteen doen. Want voor je het weet is het weer over Belle, Goed je weer te "zien":present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 @Belle? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Mooi verhaal Nancy van ouderen in de sauna. Geeft deze meneer weer moed. Goedemorgen Belle. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Joris, Ik heb ook even gekeken bij B.L.com voor een vegetarisch kookboek. Keus te over en ook tweedehands exemplaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Dankje Kunsie Ik zal even bij b*l.com kijken, maar moet ook even streng zijn v.w.b. uitgaven, dus even doen met eigen boekenkast en dan zonder vlees/vis koken. Gaat lukken! dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Mensen, ik ga uitloggen en actief met solliciteren bezig zijn. Vanmiddag, als het niet regent, even een slow jog, koken en vanavond cursus. Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Goedemorgen. Jane, alsof het zo moest zijn. Dat jij op vakantie bent als de sleuteloverdracht is. Nu kun je je er niet mee bemoeien Er zal vast wel een oplossing komen en je doet toch wel wat je kunt, komt vast wel goed. AR ik maak me zorgen, wordt het niet eens tijd om te regelen dat je huis van jezelf blijft? Je glijdt af. En je staat erbij er kijkt ernaar. Is het gevoel dat ik er bij krijg. Agnieta, heb je het gisteren droog gehouden? Waarom niet gewoon vertellen als je iets kwijt wilt? Waarom moeten anderen daar eerst om smeken? Het werkt bij mij eerlijk gezegd averechts. Net als wanneer mensen hier weer eens binnenvallen en beginnen met klagen dat ze niet gemist zijn, dat ze toch niet worden gelezen, dat er niet naar ze wordt gevraagd etc. Dan krijg ik een gevoel van laat maar. Maat dit laatste gaat niet over jou en ik hoop dat het goed met je gaat. Joris, als je googelt op vegetarische recepten en kookboeken is er vast veel te vinden. Ik eet sind kort ook weer helemaal vegetarisch, heb het al wel eens eerder jarenlang gedaan. En vind dat toch het fijnst. Mijn reden is dat dieren van mij mogen blijven leven. Sowhat ga er weer voor Baggerlaarzen aan, letterlijk in jouw situatie als ik het goed begrepen heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Via internet zijn er ook oneindig veel recepten gratis te bekijken. Maar bladeren in een boek blijft ook leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Als je nog zuivel en kaas eet, krijg je vitamine B12 binnen, de lastigste B voor vegetariers. Ijzer zit in eieren, noten, gedroogd fruit als krenten, rozijnen, gedroogde abrikozen en pruimen. Verder in brood en in groene groenten een beetje. Kijk ook eens op internet bij de voedingswaardetabel.nl , erg handig! Vitaminen en ijzer kun je eventueel ook bijslikken, doe ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Belle, Zoiets maak ik de asperges al, maar dan gaat er bij mij nog wel beenham bij:P Het zou makkelijk zonder kunnen ook en een extra eitje ervoor inplaats. De asperges zijn niet te betalen trouwens. Maar ik heb ze evengoed al 2 keer gegeten, kan mij het bommen:D Het water loopt me in de mond als ik er aan denk. Straks meteen op de fiets naar de winkel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Ietje, gefeliciteerd met je 10 jarig huwelijk Vier het maar lekker met een bruisend frisje, een gedachte waar je niet tegen hoeft te vechten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Originally posted by: IetjefietjeBelle heeft zichzelf op het dagpact gezet, Joris....quote> En iemand anders er af gegooid als het even goed zag .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Dan delen wij niet dezelfde mening A3, maar zoals die twee daar stonden, zo zorgzaam en lief voor elkaar, met die mooie oude lichamen, ja, ik vond het heel erg mooi. En behelpen, dat zal, maar zij hielpen elkaar.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Agnieta, ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen, wegkieperen die handel of zoiets heeft toch geen zin... Dat soort dingen weet je namelijk zelf wel. Dus dat soort dingen ga ik maar niet zeggen. Meid, wat zal jij je rot voelen dat je nu die drank weer pakt. Ik hoop toch zo dat je jezelf snel weer bij elkaar kunt rapen. Heel veel sterkte voor nu! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 aggie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Mooi verhaal Nance!! Van die oude meneer/mevrouw die elkaar scrubben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Hello Peeps.... Wat heb je als alcoholist/verslaafde toch een kronkels zeg.. De ziekte van meer/anders/beter. Ik vind het zo lekker om nuchter te zijn en (denk) dat niets in mij de roes van alcohol terug wil. Het is heerlijk om niet meer te hoeven, meen ik echt. Maar ik ga nog teveel op die euforie en ben nog zo aan het zoeken naar een andere roes, anders voelen dan zoals een mens zich voelt zonder invloed van 'geestveranderende' middelen. Mijn deuren naar middelen zijn nog niet dicht, ze staan op een kier... Ik heb concerta voor ad(h)d maar gebruik dit meestal niet omdat het bijwerkingen heeft als het uitwerkt. Vorige week kreeg ik een soort high van het slikken ervan, 1 ik kreeg goed nieuws wat me vrolijk maakte en 2 die concerta erbovenop. Het voelde net als de keren dronken zijn (wel een heel ander effect dan alcohol) toen het nog geen probleem was of toen ik de ellende van alcohol nog niet had (heel lang geleden dat gevoel hoor). Er stond muziek op vorige week en dat was zo lekker! Ik pakte de koptelefoon en zat heerlijk highachtig te swingen op de muziek.... Vandaag heb ik mijzelf een vrije dag gegeven en heb concerta geslikt. Niet omdat ik het nodig heb maar om dat gevoel weer te krijgen. Het was niet genoeg die ene en heb er nog 1 gepakt en opengebroken. En opgesnoept voor een sneller effect... Ik wist/weet dat dit eigenlijk gewoon gebruiken is, zoeken naar meer/beter/anders maar wilde het. Kon het niet stuk relativeren voor mezelf, geen excuses vinden waarom ik het mocht, niet bagatelliseren, ik wilde gewoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Ja moeilijk he Rickert, die roes....tja, daar gingen we voor.. En ik begrijp het dat je dat in andere dingen zoekt. Ik miste die roes ook. Maar ik vind nu die "roes" in andere dingen dan pillen of drank, juist nuchter vallen ze me nu veel meer op. De dingen om me heen, die ik nu nuchter ervaar en zie, de ochtenden dat ik helder kan beginnen. De boeken die ik lees, het heldere denken hierover, de muziek die ik hoor, de natuur die ik zie, de mensen om me heen die ik lief heb, de kleine dingetjes om me heen. Tja ik wil niet zweverig klinken, ben ik ook niet, maar als ik geniet, geniet ik nu ook dubbel en dat is mooi. En dan overvalt me vaak een geluksgevoel en dat is mijn roes. @ VM: ja, mooi he? En dan hoop ik dat mijn man dat over 30 jaar ook bij mij doet, maar hee, hij deed het nu al niet, lag te ronken in de zon Dussss...... @ Sowhat: zo te lezen ga je weer goed!! Ennuhhhh, modderbad genomen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Agnieta, ik wou dat ik je kon helpen, ik zit me rot te peinzen, misschien lees je wel mee, ik denk aan je hoor! Maar ja, daar heb je natuurlijk niks aan. He gat, ik zit ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden