Yvonne Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 :heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 22 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2013 Voila.... en verder nog, wil ik toch wel zeggen dat ik op bepaalde momenten, zonder gedronken te hebben als met en andersom... Duhuss.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2013 Duhusss wattu Nien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Marika, je schrijft het mooi: alcoholisme en eenzaamheid zijn geen vreemden van elkaar. Maar ze versterken elkaar natuurlijk ook heel erg. Want als ik nuchter ben heb ik geen behoefte om hier midden in de nacht te babbelen en voel me niet eenzaam. Dan ga ik met een boek naar bed en probeer te slapen. Maar als ik drink, heb ik wel behoefte om hier midden in de nacht te babbelen omdat ik me dan wel eenzaam voel, wat natuurlijk een schijnbehoefte is. Ik lees dat de volgende dag terug en denk wel eens: het valt gelukkig mee, maar soms denk ik: dat had ik liever niet opgeschreven:o Daardoor leer ik mezelf wel ál beter kennen. Eigenlijk schrijf ik veel liever nuchter want dan ben ik óók een open boek. Daar hoeft ik niet voor te drinken. Ik vind het eigenlijk veel leuker om s'avonds te kunnen zeggen dat ik het droog gehouden heb. Dan ben ik trots op mezelf,net zoals iedereen, die dat s'avonds kan zeggen. Voor mij is het een heel langzaam proces om erachter te komen wat goed is voor mezelf. Na 35 jaar drinken is dat besef er allang niet meer geweest. En daarom is het idd prima, dat we hier ons eitje kwijt kunnen (dronken of nuchter) en het is helemáál mooi, als we er wat van leren als we het weer terug lezen. Mocht het helemaal uit de hand lopen dan is Tactive er gelukkig altijd nog! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden