Spring naar bijdragen

hoi ik ben nieuw


Melly

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.. ik weet niet zeker of ik nu post op wie is wie, maar ik kijk nog even rond...

Ik ben een werkende (nu burnout) moeder (45 jaar) van 2 kids (10 en 12) en woon alleen. Lat-Relatie van 4 jaar net dit weekend gestopt, reden mede de alcohol... (hoewel ik wel hoop dat dit toch weer goed komt...)

En dat is triest...voor mijzelf en mn kinderen moet ik nu eens de knop omdraaien!

Ik heb me ook aangemeld voor de cursus en wacht nog op bericht van mijn begeleider..

Ik hoop dan ook dat ik op dit forum mijn ding kan delen met jullie.

Ik weet niet zeker, maar volgens mij heb ik jaren geleden ook op dit forum gezeten...

Hopelijk dit keer met een positief gevolg!

Liefs Melly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dag Melly,

zelfs voor onmogelijke mensen zoals mezelf kan dit forum een toevluchtsoord zijn en een waardevolle bron van hulp in de strijd tegen alcohol of verslaving.

De 'huiskamer' van het forum vind je onder 'Ditjes, datjes & dagdraad'. De meer inhoudelijke gesprekken en allerlei off-topics vind je zonder twijfel zelf.

In elk geval veel sterkte toegewenst,

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag Melly,

Van harte welkom op ons ADB forum.

Ik hoop dat je je vlug thuis zal voelen en dat je veel steun zal hebben aan dit forum.

Ik heb op de dagdraad van gisteren geschreven hoeveel steun ik eraan heb.

Je kan dit lezen op mijn posting van 20u03 op pagina 11.

In het begin is het even zoeken maar dat went vlug.

En af en toe krijg je de indruk van in een kookclub terecht te komen :).

Maar niks van aantrekken soms wordt er ook heel ernstig gediscuteerd.

Hoop jou nog veel te lezen.

Vele groetjes, succes en sterkte, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Melly

welkom terug zumme dan maar zeggen,

wel grappig (of triest juist?) dat je het niet meer

weet of je hier eerder was. Hopelijk ben je er nu aan

toe te blijven terugkomen en geen eendagsvlieg te worden.

Met kinderen die gaan puberen heb je nuchter al je handen aan vol.

Je kunt het Melly, zeker als je zelf het goed voorbeeld kunt geven.

Ik ben zelf nog steeds elke dag blij dat ik een incident met dochter heb

gebrukt als aanleiding om te stoppen. de oorzaak zat biuj mij natuurlijk en

het ging niet vanzelf om dat deel aan te gaan. Maar het is mogelijk en als ik het kon,

destijds 10 jaar ouder als jij, ook burn out en alleen, dan kun jij het ook; succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Frodo en Jane..

Ook leuk natuurlijk dat je af en toe in een kookclubje zit :)

Zal het een en ander lezen, maar dat zal morgen denk ik wat meer zijn. Vannacht maar 2 uurtjes geslapen.

Ja Jane, eigenlijk weet ik het wel zeker dat het dit forum was, volgens mij had ik de nurse als afbeelding en heette ik moepsi of moesje.

Ik heb toen wel meer rondgesnuffeld op het internet.

Nee een 1 dagsvlieg hoop ik niet te zijn, de cursus komt ook nog.

Hopelijk was het incident met je dochter niet al te heftig...?

Hoewel ik nog wel met nog gemengde/ onzekere gevoelens zit op dit moment, wil ik zeker de strijd aangaan..

Wat mijn drinken betreft... ik ben geen drinker die elke dag drinkt, maar een binge-drinker. Door de week kan ik me over het algemeen

beheersen, maar zodra er vrije dagen zijn of weekend, dan moet het blijkbaar gebeuren en drink ik me vaak volledig vol...kan dan niet stoppen.

Tot ik dan, vooral de laatste paar keren, ook moet overgeven....

Voor mijn kinderen heb ik het nog steeds kunnen verbergen, maar ze krijgen nu een leeftijd, dat ze ook dingen gaan zien of merken...

Voor mijn (ex)vriend natuurlijk niet...en of het nog goed komt...dat is grotendeels aan mij nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Melly,

Allereerst hartelijk welkom hier. Voor veel mensen is dit forum een grote steun, omdat iedereen weet hoe moeilijk het is en je hoeft je niet te schamen als het fout mocht zijn gegaan. Speciaal voor de momenten waarop je het moeilijk hebt, kunnen reactieds van andere leden van het forum erg helpend zijn.

Ik heb ook de internetcursus van Tactive gedaan en heb daar veel aan gehad. Meer dan een jaar was het mij gelukt om te minderen, maar ik heb chronische pijn en ben daardoor afgelopen zondag de fout in gegaan. Ik had al gezegd dat ik helemaal zou stoppen met drinken als dat weer gebeurde en sinds gisteren is het nu zover.

Wat ik je nog even wil aanraden is contact op te nemen met de moderator van het forum, want nu heb je waarschijnlijk een dubbel account. Daarvoor geven ze je een ban, d.w.z. dat je een tijdje niet op het forum mag. Als je met hen overlegt dan weten zij wel een oplossing.

Veel sterkte en succes en vooral: hou vol!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse,

Dank je wel!

Jammer dat je de mist in bent gegaan, maar begrijpen doe ik het wel. Minderen is ook wel heel moeilijk... ik heb het zelf ook verschillende keren geprobeerd en dan toch komen er weer langzaam momenten, dat je toch weer verder gaat.. natuurlijk met de nodige smoesjes.

Maar dat je nu helemaal wilt stoppen is natuurlijk heel goed!

Super vrolijk en enthousiast ben ik nog niet helemaal, maar dat komt ook doordat ik nu van mn werk thuis zit en nog uit een put omhoog moet krabbelen...en ja met een :brokenheart: snif..., dus ik ben heb nog de nodige pieken en dalen.

Jane is het gelukt, dus moet het mij ook lukken...

16 jaar werk ik al bij een bedrijf met een leidinggevende functie/regelneef en de laatste 6 jaar als alleenstaande moeder..ben nu sinds 2 maanden thuis, het potje was leeg....

En nu komt alles tegelijk.., maar ik moet verder... en met de steun en internetcursus hoop ik straks weer de vrolijke en spontane melly te zijn die voorheen ook was.

Ik wens een ieder hier ook alle geluk en sterkte toe, dat we weer kunnen genieten van de mooie dingen!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga zo naar bed... tis nu bijna 2 uur...heb een fles rose gedronken... vandaag met mn vriendin naar het zkh geweest...grote vlek op de longen... of een longabces, of kanker....Vroeg de longarts of hij er een goed gevoel over had en hij zei nee... morgen verder onderzoek. ct scan en bronchoscopie. pfff....kan er ook nog wel bij... ik ga met haar mee, ze heeft verder niemand. Ik hoop het beste voor haar.. kreeg vanavond een sms van haar, `ik wil niet dood` en later een sms dat het wel weer ging en ze een fles wijn opgedronken had...

liefs

Melly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melly wat erg,

en je gaat misschien wat ver om solidait te zijn met

1 fels wijn; je bent nuchter vast een betere steun voor haar.

Kom op meis, zij wil niet dood en jij mag blij zijn met een gezond

lichaam, op die drankafhankelijkheid na dan.

Misschien een idee om op de dagdraad met het dagpact mee te doen?

Dag voor dag de eerste niet nemen, samen met een groepje ADBers hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane...

pfff en dan komen de tranen als ik dit lees....

En ik voelde me juist zo sterk gi avond...eigenlijk had ik niet eens zin in drank...

En jaaaa.... ik wil er voor haar zijn, tis zo schrijnend als je haar ziet...

Vanmorgen mee geweest, bronchosc. was geen pretje... en ze is zo mager en grauw....

En ik rook ook.. en voelde ook al eens wat op li-borsthoogte de laatste tijd. Dus ga ik mezelf ook nog zorgen maken. Stomme roken wil ik ook van af....En mss nog controle bij huisarts vragen.

Mn vriendin rookt echt erg veel en is sterk vermagert na de dood van haar man 1,5 jaar geleden.....amper 50 kilo..( ze is nu 54 jaar, 8 jaar ouder dan mij)

Als dit niet een duidelijke boodschap is voor me, dan weet ik het ook niet meer...

Relatie uit...vriendin mss ernstig ziek....Baan wellicht kwijt...:(

Ik doe mee met het dagpact.....sowieso...

En het leven....ja het leven kan zo mooi zijn...(klinkt mss ouwewijferig...maar ja, wel waar...)

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melly, fijn dat je ons komt vervoegen. Het is zoveel ondersteuning om te lezen dat mensen bij aansluiten. Hun zwakke kanten durven laten zien. Tegelijk vind ik het ook heel moedig om de stap te zetten om over je drinkgedrag na te denken. Je geeft jezelf dan tenminste een kans. Je hoeft nog niet onmiddelijk op de top van de berg te staan, maar het pad is gevonden.

Succes en laat maar lekke veel van je horen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel lieve mensen...:heart:

Kan ik nu ook wel even gebruiken..heel lief van jullie..

Vanmorgen kids naar school en weer in bed gedoken, maar kon niet meer slapen...gisteren was ik sterk en gelaten, maar vanmorgen kwamen de tranen er wel uit..

Zondagavond heb ik haar naar het ziekenhuis gebracht, omdat ze hoge koorts had..bleek dat ze een longontsteking erbij had gekregen, waarschijnlijk door het onderzoek. Dus ze moest er blijven en gisteren was ik bij haar voor de uitslag... kwaadaardig..

Ja en nu is het afwachten..eerst genezen van de longontsteking en dan pas kunnen ze gericht kijken naar wat voor soort kanker het is en wat er mee gedaan kan worden...

Gisterenavond had ik wel zin in alcohol, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb..

Ik geef eerlijk toe dat ik daarom ook tegen vanavond opzie...kids gaan naar papa en ja dan ben ik vanavond alleen... even sterk zijn!

Lavendel, ik zie dat je ook pas ingeschreven hebt, ik hoop dat het jou ook gaat lukken! Ik zie dat er wel meer zijn hier die elke dag drinken...pfff..een paar jaar geleden ging ik ook bijna die kant op, tis bij mij meer de weekenden en een enkele keer door de week...

Maar elke dag zo te moeten leven...dat moeten we niet willen...

Het sloopt je...

Ja en wat je wel niet voor smoesjes en handigheidjes bedenkt om het te verdoezelen..!

Dan de ene supermarkt, dan de andere, of de cafetaria... en blikjes bier i.p.v. flessen, want die kun je makkelijker kwijt in de container.

Vindingrijk word je er wel van.

Nogmaals bedankt lieve frummels...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je tegen vanavond opziet Melly

gewoon hier inloggen en meeschrijven op de dagdraad.

Dan ben je niet alleen en onder mensen die weten

hoe belangrijk het is te delen en je trek uit te zitten, of juist

afleiding te zoeken, net wat je nodig hebt, per keer.

sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanavond bij vriendin in ziekenhuis geweest, en zo´n zin in drinken, maar toch niet wat gehaald...ben te moe.. ook om op het draadje te schrijven.

heftug verhaal met Rae, het is en blijft moeilijk met vlagen..

ga maar bankhangen met sinas en chips...

veel liefs voor alle medegenootjes

:present:

Melly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen allemaal,

Mijn naam is Michael Niclaus en ben gestopt sinds 16/07/2011 met drinken. Ik heb ondertussen al wa dinge gepost, ma net iets te veel ;). Ik heb 10 jaar lang gedronken en ben meerdere malen gestopt, maar nu ben ik bijna jaar nuchter en het lukt bijzonder goed. Ik wou echt stoppen op 16/07 en heb het boek gelezen van Allen Carr: stoppen met alcohol, en sinds die dag is mijn GOESTING naar alcohol voor groot deel verdwenen. Ik heb mij aangemeld om mijn verhaal te delen en om anderen te inspireren en om de maatschappij te helpen en mensen te helpen die willen stoppen. Ik geloof dat alles mogelijk is in het leven, maar je moet er zelf achter staan, en in jezelf geloven!

Mvg

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals van harte welkom Michael. Ik had al op de dagdraad gereageerd op je maar doe het nu nog een xtje.

Heel goed dat je met ons wilt delen. Zeker voor de jeugd is het heel belangrijk dat je zelf een site opgestart bent want daar is volgens mij nog niet zoveel voor, terwijl het juist een groep is die erg groeit.

Misschien dat je je site "Jeugd en alcoholisme" moet noemen of zoiets. En dan gewoon maar een berichtje op internet moet zetten., met de naam van jouw site erbij.

Ik weet niet of het ledenaantal al groot is van jouw site maar weet zeker dat er jongeren op afkomen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...