Spring naar bijdragen

nieuwe dag en nieuw kansen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nou, lieve mensen/honden/katten/vogeltjes die fluiten.... ik ga aan het werk, en hardlopen maar daar moet ik me ff voor de verandering voor opladen. te moe nu. te vol hoofd. komt goed hoor... ik sta er anders in dan een half jaar geleden. toen had ik dit traject in moeten gaan, niet het alleen zelf willen doen... maar dat kan ik niet meer terug draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik kom ook even om het hoekje kijken.

Nog steeds droog.

Ik zit in de trein op weg naar mijn werk. Ben pas rond een uur of 6 weer thuis.

Ik ben gewoon hartstikke druk, of ik maak me druk.

Vind weinig tijd voor rust en ik ben daar ook niet zo goed in.

Voel me nu geradbraakt na een aantal nachten waarin ik heel slecht geslapen heb.

Vaak wakker en angstdromen. er staat regelmatig iets of iemand naast mijn bed.

Maar ik functioneer nog steeds, mag best wel een wonder heten als ik zo de week terug kijk.

Ik lees wel mee op het forum, maar het niet de tijd, energie en puf om te reageren.

Goed: nog een dagje werken en dan weekend.

Heb het allemaal goed vandaag.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik toch nog even. Kan de slaap niet vatten. Moet ook niet teveel slapen, anders slaap ik vannacht weer niet.

Maar ik verveel me zo in bed en voel me zo verdomde eenzaam.

Diegenen die me op fb kennen weten wel wat er aan de hand is, maar ik kan het niet loslaten, dus kom ik hier maar even geheimzinnig doen.

Ik ben iig blij dat ik hier nog kan praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen frummels.

de koffie zal wel op zijn en verbrandde croissantjes hou ik niet van.

druk druk druk.

fijne dag allemaal en hou het droog :sun:

trouwens het jaarpact houdt me wel tegen hoor om toch maar 1 glaasje te proberen ;). dus nog steeds droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met mij gaat het wel redelijk, al weet ik niet waar ik aan toe ben. wat weet ik wel: ik ben een mooi en liefdevol mens, open en eerlijk, en ja, met een alcohol probleem. en die ik nu stevig aanpak. wat wil hij nog meer? ik weet het niet, ga daar ook geen antwoord in zoeken nu. ik hou het even tot de kern waar ik nu voor sta: dit aanpakken. en lekker werken, want daar kan ik erg veel in kwijt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lytse en HTS,

Niet alleen hoor, ben d'r ook nog. Ken dat HTS, de 'vrienden'

van vroeger blijken dan de drinkbroeders (of zusters..) te

zijn geweest. De echte vrienden blijven over, of het biedt

nu ruimte om nieuwe vrienden te maken. Vrienden die je

niet via het drinken hebt ontmoet, maar bijv. via een

cursus of (vrijwilligers)werk of anders.

@Stientje, ga door met aanpakken van adb en werken, en kijk uit voor de heftige

emoties die tot irrationeel gedrag kunnen leiden. Je bent een prachtig mens,

alleen al door het feit dat je hier betrokken aanwezig bent :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heeft voor mij niets maar dan ook niets met trots te maken. in tegendeel misschien. ik werk zo hard aan alles maar als hij er maar 1 x per week is is dat nauwelijks te zien. dat is een keuze van hem, niet van mij. we wonen op 15 min. rijden van elkaar af, hij rijdt dagelijks vlak langs mijn huis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je joris, ik weet wat ik waard ben. mijn lief is een einzelganger, en dat respecteer ik. hoe moeilijk het voor mij is als moeder met full time werk en veel (teveel???) sociale contacten. hij heeft geen kinderen en snapt daardoor veel niet, wat zeer begrijpelijk is.

ik kan alleen aan mezelf werken. en daar ga ik mee door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Stientje: kijk niet te ver naar voren. Het lijkt me dat je in de eerste plaats voor jezelf aan het alcoholprobleem werkt. Je wordt een ander mens als je de drank laat staan. We zien wel of hij dat een aardig mens vindt en of jij genoegen neemt met iemand die maar zo zijdelings betrokken wil zijn bij jouw leven!

In mijn (totaal ander) geval heeft mijn man het drankmisbruik heel lang meegemaakt en was onze relatie schijndood. Hij had al zoveel verbroken beloften aangehoord en iedere keer gehoopt dat ik nu echt zou stoppen. Pas nu, na een jaar helemaal droog, begint hij er weer vertrouwen in te krijgen dat het écht zo is. Hij kon het gewoon niet aan om steeds weer teleurgesteld te worden. Hij wordt weer vrolijker en durft zich kwetsbaarder op te stellen.

Jouw keuze meid. Je bent een waardevol mens en gun jezelf het beste. Wat het beste is, daar kom je vanzelf achter als je langer droog staat. Succes!

@ Muffin en Kastanje: beiden nog steeds droog. Een aanmoedigingsboeketje voor jullie, want vooral het begin is moeilijk.

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

@ Joris: je stond niet op de home pagina als ingelogd, maar ook goedemorgen voor jou. Het kan nog net.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sowhat: elke dag voel je je weer een stukje beter. Je hebt het ergste nu wel gehad.

Grenzen stellen: o wat is dat moeilijk! Bij mij wogen de redenen van anderen altijd zwaarder dan die van mezelf, dus zei ik ja, terwijl ik het eigenlijk niet aankon. Die les duurt de rest van mijn leven, denk ik.

Nu wat doen en vanmiddag oppassen bij de kleinkinderen.

Tot later allemaal en ik hoop dat we een goede dag zullen hebben.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...