Spring naar bijdragen

Donderdag 6 juni 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

ja, een goed gesprek, liever nog onder vier ogen....

met smsen of mailen kunnen de dingen verkeerd overkomen. ik merkte het ook van de week. zelfs telefonisch was het moeizaam. maar een gesprek een op een was wel helder. en pijnlijk, dat dan weer wel. maar helder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het klinkt misschien dom, maar misschien kun je de voor en tegens afwegen?

Ik snap wel dat je jezelf weer wilt voelen voor je hem hebt leren kennen, maar is hij de echte reden dat jij bent veranderd? Of was je op dat moment toe aan verandering en heb je de relatie aangegrepen om te veranderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Ik kom nog even afscheid nemen voor ik op vakantie ga.

@ Joris: ik ga naar de Allgäu (Beieren) een vakantiehuisje op een boerderij. De boer heeft koeien en de kalveren blijven het hele seizoen bij de moeder. Geen bestrijdingsmiddelen, kunstmest e.d. Helaas worden ze in de herfst verkocht: biologisch vlees, of als ze geluk hebben naar een andere biologische boer.

Wij gaan zoveel mogelijk wandelen: wilde bloemen, veel vogels, mooie natuur. Op het land van de boer zit elk jaar een ree met jongen en een vos met jongen. Genieten dus.

Verder is daar helemaal niets te beleven, ook geen toeristen. Heerlijk, vinden wij.

We blijven drie weken weg.

@ Igor: je kon het dus toch niet tegenhouden. Balen dat je meteen weer weggegaan bent, want hoe kunnen we je dan helpen?

@ Wijfie: ik geloof dat ik het je weleens gezegd heb, maar dagbehandeling/besteding is ook een mogelijk voor je man en jij bent in die tijd dan even alleen. Mijn vader wilde eerst niet, maar mijn moeder zei hem dat ze het anders op de lange duur niet vol kon houden. Hij deed het dus voor haar en vond het later toch wel leuk.

@ Marika: het is nog maar zo kort dat je bewust alleen bent. Geef het de tijd. Je eigen ik komt niet als een duveltje uit een doosje meteen opdraven.

Nu noodgedwongen ophouden, want de laptop gaat mee. Hopelijk vinden we ergens een mogelijkheid om in te loggen. Zo ja, dan horen jullie tussentijds van me.

Enne: ik hou het droog. Zelfs in Beieren hebben ze alcoholvrij bier!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lytse ik wens je een hele fijne vakantie toe. Je hebt het verdiend hoor.:heart:

Marika je kunt je nooit meer hetzelfde voelen als wat je in het verleden deed, je bent gegroeid. Ik hoop echt dat je hier uit komt, want spanningen zijn helemaal niet goed voor ons. Gaat het slapen nog wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lytse dat klinkt mij allemaal als muziek in de oren, heerlijk!!

marika, geef jezelf de tijd om na te denken, maar dat geldt natuurlijk ook voor je man. wat willen jullie? en wat zijn de mogelijkheden? niet meteen de hondjes wegdoen, lat t even voor wat het is. misschien kun je wat thuiswerk doen? hondjes kunnen best een paar uurtjes alleen zijn.

wat ik eigenlijk ook wil zeggen, neem me niet kwalijk.. maar ga naar binnen, in je zelf, je kern. verschuil je niet achter de hondjes. kijk eerst eens wat goed voor jou is. wa er nog allemaal mogelijk is...

hoe oud/jong ben je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens vandaag ook dorst als een malle.

Kreeg vandaag het nieuws dat morgen de kroegrekening moet worden betaald. We hebben één keer op rekening gedronken, een maand geleden. We vonden de rekening al niet kloppen, maar na het zien van de rekening weten we zeker dat hij niet klopt. Leer voor de volgende keer, niet op rekening drinken, want fouten maken is menselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen : rose;

Ik kom me weer eens even melden. Het gaat nog steeds goed met me. Vandaag dag 50 droog, de achtste droge week is vandaag ingegaan. Ik voel me steeds beter. Afgelopen weekend heb ik schoon schip gemaakt met mijn geheime alcoholisch dubbelleven en alles opgebiecht aan mijn ouders en mijn zus. Het was een soort shocktherapie voor hen maar achteraf waren ze megatrots op me dat ik zo open ben geweest en alles op tafel heb gegooid... Het voelde goed! Alle schaamte eruit, alle leugens, alle vreselijke dingen die zijn gebeurd door die rot alcohol. Nu voel ik me opgelucht, 50 kilo lichter en sterker dan tevoren... Mijn man is ook heel trots op me en dat geeft me echt een heel goed gevoel. Maar vooral ben ik trots op mezelf. Wat is het fijn om mezelf recht aan te kunnen kijken in de spiegel... Geweldig!

Dus ik ga lekker zo door. Dag na dag... Week na week... Kleine stapjes maken het makkelijker dan mezelf grote doelen op te leggen.

Zo gaat het goed!

Tot gauw, en iedereen dezelfde kracht toegewenst! Samen staan we sterk.

Liefs, Tobbertje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika zo'n beslissing neem je niet zomaar, hij zal waarschijnlijk heel wat grenzen bij je over zijn gegaan. Geef jezelf wat tijd om aan de situatie te wennen. In die tijd jezelf dwingen om goed voor jezelf te zorgen.

Sterkte en voor de diertjes komt wel een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...
Op 6-6-2013 om 09:31 zei Burchill:

@madeleine: tip 1: Yoga ademhalingen doen: flink door je neus inademen, en uitademen via je mond en deze tuiten en met kleine F-jes lucht laten ontsnappen. Doe dit op het ritme van je hartklopping.

Tip 2: masseer het velletje tussen duim en wijsvinger op je linkerhand.

werkt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...